Forfatter |
|
Demonio Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjae, nok også derfor PA50 hele tiden falder i pris, de vil nok gerne af med dem nu hvor PV500'en er kommet, selvom siden der er priskrig så skulle det ikke undre mig hvis PV500 også snart falder i pris, jeg går i hvert fald og håber på det. 21.000kr. (i tyskland) er sgu 4 - 5 kilo for meget
|
Til top |
|
|
hhb97b Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen som ved hvor man kan se PV500 i Århus/Randers området?
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde præcis den samme oplevelse som Riise. Jeg så også Black Hawk Down via en pana-DVD i Milo... Og føj for et billede..
Dog fik jeg ikke fornøjelsen af at se en 720P-film fra PC... Damn det gad jeg godt se!
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også PV500 hos milo, og jeg er solgt.
Det skal dog siges at jeg så også billed der var optaget med SD-Kort, og det var faktisk ubrugeligt. Magen til kornet/grynet billed skal man lede længe efter. Så hvis man tror at det kan være en form for kontrast til en HDD-Optager, kan man godt tro om igen.....desværre.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stadigvæk ikke fundet en biks i Odense (eller fyn for den sags skyld) der har en 500 stående. Ikke engang KT kan følge med mht. til levering til kunder. De har "kun" en 50'er stående som demo.
- BR
|
Til top |
|
|
Spurnaldo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Der er godt nok mange reflektioner |
|
|
Jeg er enig, ser ud til at være et flot billede, hvis man ellers kunne se det for reflektioner. Skærmen ser totalt flot ud, men syntes at reflektionerne er nok til jeg ikke turde købe det.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lod meget mærke til det med reflektioner, og jo det var der helt klart, men værre er det heller ikke. Vil man se det, ser man det også, men det er ikke værre end så mange andre.......mit eget MX6000 f.eks.
|
Til top |
|
|
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Refleksionerne er større når man er i en forretning med meget lys og meget udenoms der forstyrrer og så tager man billedet lidt fra siden og får endnu mere med. 
JEG har lige fået mit Pana 500 ind ad døren her til morgen - er begyndt at rode lidt med det og sætte det op....og i de 2-3 timer jeg har leget med det, har evt. reflektioner ikke fanget mit øje en eneste gang.
Det ER et meget FLOT TV og jeg vender tilbage med en længere beskrivelse af mine indtryk, en af dagene  __________________ mvh
BeeVee
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er netop hjemvendt fra KT Radio i Odense (for anden gang i dag, kald mig bare nørd ). Grunden til at jeg måtte troppe op igen var, at da jeg forlod butikken første gang i dag kom der en stor lastbil og leverede vare. Papkasserne som blev leveret var præget af store Panasonic Viera logoer.
Da jeg endnu ikke havde set 500-udgaven, havde jeg måske en chance for det nu, eftersom der lige var dukket en ny sending Panasonic op!
Alle skærme der var leveret var allerede blevet solgt og stod klar til afhentning... men... Torben var så flink at lukke mig ind på værkstedet hos Michael hvor der stod en 37" 500 med åbent låg.
Der er bestemt tale om et flot design, det skal der ikke være tvivl om. Billedet stod rigtig godt med et helt almindeligt kabeltv-signal tilsluttet.
De omtalte reflektioner kan ses, men det er absolut ikke noget der skal holde en fra at købe skærmen.
Michael prøvede at vise mig skærmens tendens til digitalisering men jeg synes det var meget begrænset. Det kunne ses når man stod en halv meter fra skærmen og f.eks fuldte en hårdgrænsen og ansigtstrækkende på et closeup. Digitaliseringen optræder som en anelse "grums" i kanter omkring fx. ansigtstræk og hårdgrænser. Sort niveauet på skærmen var bestemt også tilfredsstillende. Skærmen er dog ikke fuldstændig skudsikker når det drejer sig om panorering, det kunne godt være bedre. Billedet følger ikke helt med i naturlig hastig, det ser ud som om det bremses og kommer "hoppende" i fragmenter. Det er svært at forklare nøjaftig hvad det er der sker.
Selvom jeg er imod indbyggede højttalere i tv-skærme, så er det gjort enormt fikst på panasonics 50/500. De er meget diskret placeret under en "liste" med små huller. Diskant enheder sidder på begge sider af billedet samtidig med, at bas enhederne sidder under billedet.
Et stort plus ved Panasonics nye udgave skærme, er den indbyggede tuner og højttalere. Man skal således ikke ud i ekstra tiltag andet end at have skærmen placeret - men så er der tilgengæld også dømt tv-kigning til UG med kryds og slange. Modsat har Pioneers 435 ekstern tuner og højttalere der kan monteres på hver sin side af skærmen.
Normalt plejer de medfølgende fjernbetjeninger til teknik ikke at være noget at råbe hurra for! Kvaliteten af den medfølgende til 500'eren virkede ganske fornuftigt. Den var overskuelig og ikke for stor. Jeg har tit oplevet remotes som ligner legetøj der er købt i fætter BR. Dette var ikke tilfældet her.
Jeg kan klart anbefale en Panasonic 500, det er virkelig et dejlig tv - men det er også betalt (det er mange penge for et tv). Jeg ville selv vælge 500 udgaven frem for 50'eren, for at være klar til HD signalet som lander til september på Canal Digital.
- BR
|
Til top |
|
|
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt indlæg Bjarke!
Dog har jeg den modsatte holdning til ekstern tuner... Jeg synes det er et plus, da man kan have alle de grimme kabler gemt væk bag et rack, istedet for at alle skal puttes op bag skærmen der hænger på væggen... (tænk på hvis man havde DVD, playstation, VHS, satbox der alle sammen skulle tilsluttes op til skærmen! *GYS* et kabel-mareridt!)
Ved en ekstern tuner skal man kun forbinde 2 kabler til sin skærm. (strøm og DVI).
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Cetti skrev:
Godt indlæg Bjarke!
Dog har jeg den modsatte holdning til ekstern tuner... Jeg synes det er et plus, da man kan have alle de grimme kabler gemt væk bag et rack, istedet for at alle skal puttes op bag skærmen der hænger på væggen... (tænk på hvis man havde DVD, playstation, VHS, satbox der alle sammen skulle tilsluttes op til skærmen! *GYS* et kabel-mareridt!)
Ved en ekstern tuner skal man kun forbinde 2 kabler til sin skærm. (strøm og DVI).
|
|
|
Det er bare et spørgsmå om den rette opstilling Der findes nogle ret fixe buede metal kabelbakker/skjulere som slet ikke ser så tossede ud. Når du alligevel skal have 2 kabler til skærmen, så er det jo ikke den store forskel at trække 4-5 kabler med på vejen - jeg ser det ihvertfald ikke som noget problem!
En ekstern tuner skal du derimod finde plads til i forbindelse med skærmen og den fylder jo nærmest hvad du har sparet af plads ved at købe en flad skærm, frem for en tradtionel crt (groft sagt) 
- BR
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fixe buede metal kabelbakker/skjulere" Det lyder interessandt, er det noget du gider at fortælle mere om?
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe, at der ikke er DVI stik på PV500 men kun HDMI? Må man virkelig nøjes med VGA til ens pc?
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Djon skrev:
Kan det passe, at der ikke er DVI stik på PV500 men kun HDMI? Må man virkelig nøjes med VGA til ens pc? |
|
|
Jep, du putter bare en lille converter fra dvi => hdmi på, så kører det derudaf!

Sådan en converter koster ikke alverden, noget i stil med 150 kr.
- BR
|
Til top |
|
|
Woofer Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Et hurtigt spørgsmål...
Er PV500 ca. 8500,- bedre end PA50?? hvis man ser bort fra HD, tuner og speakers?
kun rent billede mæssigt!
PFT.
|
Til top |
|
|
Bent M Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd havde jeg overset, men alle indlæggene har jeg læst med stor interesse da jeg selv har bestilt PV500 hos KT Radio, men i en anden tråd her i forummet tales der om Burn-in på PV 500, en skulle have haft probs med det, jeg har så spurgt i tråden om det men ingen respons, så jeg prøver her, er der nogen af jer der har en kommentar til det med Burn-in på PV ? Er Pana'en mere sårbar overfor det end andre Plasma'er
__________________ Mvh
Bent M
|
Til top |
|
|
xprezz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udfra hvad jeg har læst mig til på avforums så er Pana faktisk nogle af de plasma skærme der har mindst problemer med burn-in.
Men alt i alt er det ikke noget man skal bekymre sig for ved
almindeligt brug i dag men de nyeste generationer af plasma paneler.
Pioneer har lavet nogle test hvor de godt kunne få et billede til at
stå fast efter 48 timer men kunne fjerne det igen efter 24. Så image
retention kan man godt komme ud for, hvor ved rigtig burn-in skal man
virkelig mishandle sit plasma.
|
Til top |
|
|
Woofer Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det kun mit indlæg der mangler at blive besvaret  (3 indlæg højere oppe)
|
Til top |
|
|
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Woofer -> hvis du kun ser på billedkvaliteten fra et alm signal fra fx antenner, så nej så er den ikke de flere penge mere værd, nogle kunder mener at der er bedre billede på PA50'eren med alm. antenne signal på...
Men hvis du sætter HD tv på den vil du kunne se en forskel +
du får: VGA indgang HDMI indgang SD kort læser / optager og bedre lyd som du selv er inde på, ved at vælge PV500
__________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|