Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så er PV500 i butikkerne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Det er  jo et lidt mærkeligt spørgsmål. HD og tuner har jo indflydelse på billedet. Ligesom hdmi indgangen betyder et renere billede fra en DVD med hdmi udgang. Hvis du mener om TV2 ser bedre ud på PV500, end det gør på PA50. Så er der i mine øjne ikke den store forskel, faktisk har de opstillinger jeg har set været til PA50's fordel. Men hvis du kobler en ordentlig dvd-afspiller på med hdmi, og et billede opskaleret til 720p, så kan PA50 altså ikke følge med. Om du synes det er 8500kr,- værd kan jeg dog ikke svare på. Det kan du kun selv. Mange synes feks det er vanvittigt at betale 10000 for en DVD-afspiller når man kan få en til 300kr,-.
Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hvilke acceptable indgange er der så mulighed for at tilslutte dvd afspiller til? på PA50?
Til top Vis Woofer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Woofer

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Sendt: 25 August 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Component & Scart (RGB)

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hvor kan jeg iøvrigt se PA50 i Kbh.?

bor på amager....

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Nu var jeg lige et smut i El-giganten, hvor der var mulighed for at se pv500 og pa50 på samme tid. pa50 var dog kun 37". pa50 viste tv2 via en komponent tilsluttet pioneer 530H. pv500 stod klart skarpest og havde det bedste billede(også tv2). har det meget at sige med indstillingerne? for ved jo ikke om det pa50 stod helt elendigt. siger ikke billede var dårligt, bare at pv500 var klart bedre.....synes bare man høre at pa50 tit får bedre omtale ved alm tv signal.

så skal jeg vente med med at stemple pv500 som favorit, eller er den god nok?

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 August 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

efter min meninger er der stor forskel på billedet, alt efter hvordan det indstilles!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Woofer skrev:

pv500 stod klart skarpest og havde det bedste billede(også tv2). har det meget at sige med indstillingerne?

JA!

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Otto:

Hvad har du bedste erfaringer med, med de 2 modeller? Jeg er ikke flueknepper mht. detaljer. skal bare have mig et godt billede til alm. tv brug og dvd. og kan ikke finde ud af om det er de 8000,-(ca.) ekstra værd at købe pv500. men må sige at jeg måske nok ville gøre det med den billede forskel der var i elgiganten. men hvis det nu var indstillet helt af h...... til, og sagtens kunne komme op på siden af pv500, så bliver jeg jo i tvivl igen....

HJÆÆÆLP!

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du stadig bare kigger på billedkvaliteten ved alm TV, altså ikke HD eller DVD. Så er den ikke 8000 mere værd.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 29 August 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Woofer skrev:
Hvad har du bedste erfaringer med, med de 2 modeller?

Jeg har ikke erfaring nok med nogen af dem til at jeg vil udtale mig skråsikkert om hvad der er bedst - men et forsigtigt gæt er, at medmindre man er meget fokuseret på kontrast, så bør PV500 ordentligt sat op være bedre end PA50 ordentligt sat op.

Woofer skrev:
  men hvis det nu var indstillet helt af h...... til, og sagtens kunne komme op på siden af pv500, så bliver jeg jo i tvivl igen....  

Du kan som udgangspunkt trygt stole på at det er ad h... til indstillet i El-giganten, og i de fleste andre større kæder. Jeg vil ikke udelukke at der er undtagelser, men indtil videre er jeg sluppet ret godt afsted med den påstand, uden at nogen har kunnet give eksempler på det modsatte. MEN - lige så vel som at du kan regne med at PA50 var dårligt indstillet, så var PV500 det sikkert også. Så det relevante er ikke om et korrekt indstillet PA50 kommer op på siden (eller forbi) en dårligt indstillet PV500, men om en korrekt indstillet PA50 kommer op på siden af en korrekt indstillet PV500. Du (I) skal nok høre fra mig når jeg har haft muligheden for at vurdere det seriøst, men indtil da er dit gæt lige så godt som mit.

Hvis jeg skal give dig et godt råd, så glem dine egne indtryk hvis de alligevel ikke er foretaget under ordnede forhold - og stol på råd fra folk der _har_ haft seriøs mulighed for at sammenligne, f.eks. Claus fra CRTV.dk når det gælder Panasonic, det virker som om han har styr på tingene. Jeg ville være mere tryg ved blindt at følge hans råd end ved at tro på hvad jeg kan se med mine egne øjne i El-giganten.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Woofer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Og så vidt jeg kan tyde, så er PA50 i.f Claus og tranum1, ligeså god hvis ikke en smule bedre, til alm. tv, hvis det er sat rigtigt op. dvd er billedet også godt på pa50, så længe man ikke forbinder det via pv500's hdmi, så er pv500 stadig mere overlegen. men den detalje gør det ikke ca 8000,- mere værd.

Er det korrekt opfattet?

9els1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Sendt: 08 September 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Til top Vis 9els1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 9els1

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 September 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Så er der en variant klar af PA50, tilføjet digital tuner og HDMI.

http://www.produkte.panasonic.de/product/product.asp?sStr=5@ -@1@13@40@41@@@@@TH-42PE55E@Viera|Plasma-Bildschirme@&al tMod=N&upper=&prop=

Hvorvidt den kommer herhjemme, skal jeg ikke kunne sige!

Riise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 05 December 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Er der i øvrigt nogen, der har set et PV500 for nyligt? Det ser ud til at der er total blackout på markedet!

Nogen, der ved noget?
Til top Vis Riise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riise

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 December 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Ja den er i håbløs restordre vil jeg kalde det, der kommer simpelthen for få stk til Danmark og man må på regne sig 1 - 2 måneders leveringtid på denne model.... dog har vi lige fået nogle få stk. ind på lageret, men det gælder om at være hurtigt, for det går stærkt med denne model.

Riise skrev:
Er der i øvrigt nogen, der har set et PV500 for nyligt? Det ser ud til at der er total blackout på markedet!

Nogen, der ved noget?

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 05 December 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Synes lige man skal være opmærksom på at modellen er meget stor, jeg byttede min bl.a. fordi den var for stor af have hængende på vægen. Men tilgengæld giver den et sindsygt godt billede.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes