| Forfatter |
|
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 27 Maj 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til stereo er NAD eller noen andre europeiske merker i mine øyne et
stykke foran de Japanske merkene når det gjelder lyd-kvalitet! Men
kjøper man Surround-receiver, er det fordi man vil ha i pose og
sekk.... Så da er det noen kompromier underveis! Synes at de positive
trekkene ved de Japanske merkene overdøver det at de lyder litt
dårligere i stereo!
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 27 Maj 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wagner-elev skrev:
| Ok Nitroblast nu kan jeg ikke holde mig tilbage længere.
Lige siden du har skiftet din marantz ud med din nuværende onkyo har du ikke lavet andet end at bad-mouthe både denon og marantz. Har selv en marantz sr7500 og den spiller da kanon. I mine ører spiller både denon 3805 og marantz sr7500 da lige så godt onkyo. Det er selvfølgelig iorden at du anbefale onkyo til alle der er i tvivl om, hvilken reciever de skal købe, men jeg synes ikke du skal trashe denon og marantz bare fordi DU ikke synes de lyder godt.
Lad nu være med at hidse dig helt vild op
Tilbage til tråden. Jeg synes personligt at både denon 3805, marantz sr7500 og h/k avr630 spiller helt kanon. |
|
|
Fair nok. Jeg har selv haft Marantz SR8500, samt Denon 3805 i min stue. Begge apparater er suveræne produkter, og jeg ville ikke på noget tidspunkt være bleg for at anbefale disse.
Men dertid hører også at Marantz sammenlignet med Denon og Onkyo er 2 forskellige verdener. I min verden vinder Onkyo og Denon KLART! Jeg synes at Marantz er for mørk i lyden, samtidig med at den ikke har ret mange funktioner sammenlignet med Onkyo og Denon - men det er en smagssag hvad man er ude efter!
Når man så sammenligner Denon og Onkyo så er min klare opfattelse, at man får betydeligt mere for pengene, hvis man vælger Onkyo. Både Denon og Onkyo har stort set den samme funktionalitet, men Onkyo er ca. 25% billigere end Denon - og det er bestemt ikke pga. kvaliteten! Jeg har hørt om flere problemer med Denon end jeg har hørt om problemer med Onkyo...
Jeg har ikke noget ønske om at "overtage" denne tråd til et for og imod vedr. Denon og Onkyo, og derfor besvarer jeg fremover kun spsm. rettet direkte til mig ;o) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja selvfølgelig hvis man vil have den bedste surround oplevelse er denon 3805 og onkyo 702 jo ganske oplagte,måske også bedre end NAD/HK men det kommer jo an på hvad der vægtes mest,jeg købte en surround reciever bare for at se film engang imellem,jeg har en sony 790 QS og den kan selvfølgelig ikke måle sig med 3805/702 på nogen områder overhovedet,har sat spillet 1 cd deri så var det slut(har system audio gulvht'ere som front)som du er inde på det er et kompromis.Hvis jeg havde 10000,- vil jeg vælge H/K da jeg kan lide at høre god musik, vil du hellere lægge vægten på surround så tag en japser det er der intet galt i
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 27 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, din forklaring er godtaget Nitro . Desuden vil jeg da lige sige a jeg synes det er super at du har valgt at holde alt dit gej i samme mærke. Det er sq cool . __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
krabbefar Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Marantz SR 7500 og den spiller helt kanon
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kig i min signatur vil hurtigt avsløre hvilken reciever jeg foretrækker (købt i KT til 10k)
IMO er det den bedste til musik... Hørte den mod sr-7500 og kunne godt
lide det ekstra "overskud" og bedre musik gengivelse. Surround er
selfølgelig også vigtigt men vægter alligevel stereo højest. Når I
siger Marantz mangler funktioner hvad tænker I så på? Fordi hvis I
tænker på "ligegyldige" ss-formater synes jeg at der i forvejen er for
mange på min
Hvem får NOGENSINDE brug for "SRS Circle Surround II" ?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Et kig i min signatur vil hurtigt avsløre hvilken reciever jeg foretrækker (købt i KT til 10k)
IMO er det den bedste til musik... Hørte den mod sr-7500 og kunne godt lide det ekstra "overskud" og bedre musik gengivelse. Surround er selfølgelig også vigtigt men vægter alligevel stereo højest. Når I siger Marantz mangler funktioner hvad tænker I så på? Fordi hvis I tænker på "ligegyldige" ss-formater synes jeg at der i forvejen er for mange på min Hvem får NOGENSINDE brug for "SRS Circle Surround II" ?  |
|
|
De funktioner jeg mener at Marantz mangler er equalizer, fuld volume-kontrol til hver enkelt højtaler, mulighed for at indstille egne lydparametre til feks. klassisk, techno, rock, film etc. Der er flere ting, som jeg ikke lige kan komme i tanke om her, men som en sammenligning, kan man sige at Marantz' manual i PDF format fylder 4,5MB hvorimod Onkyo's fylder 14,5MB.......
Når det er sagt, så vil jeg også gerne sige, at Marantz SR8500 er et fantastisk apparat, med masser af smæk i - hvis man da kan lide lyden. Og det var netop lyden der gjorde, at jeg solgte min igen ret hurtigt. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
|
mulighed for at indstille egne lydparametre til feks. klassisk, techno, rock, film etc. |
|
|
Imponerende, du er da godt nok den første forbruger i verden, som jeg har hørt, der sætter pris på alle disse uendelige DSP-modes. Hvis du synes de hjælper, er det selvfølgelig helt fair. Jeg har bare aldrig hørt nogen have reel nytte af dem.
Jeg ejer ikke nogen af de nævnte receivere, men hvis jeg skulle købe en pga funktioner, ville jeg klart overveje Marantz 8500, da den i modsætning til de andre har DVI-switching.
Jeg har netop købt en Yamaha RXV1500, som pga tilbuddene var en hel del billigere og klangen skræmte mig ikke væk. Ved dog ikke nok om den endnu til at kunne anbefale eller fraråde den. Den er til gengæld et sandt orgie i DSP-modes og indstillinger, jeg ikke har brug for.
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
De funktioner jeg mener at Marantz mangler er equalizer, "Det er selvfølgelig okay at du mener at den "mangler" det, men jeg synes at equalizers gør mere skade end gavn. " fuld volume-kontrol til hver enkelt højtaler, "Det har den da? Er ikke sikker på hvad du mener, men det er da muligt at indstille alle højtalerne til samme niveau"
mulighed for at indstille egne lydparametre til feks. klassisk, techno,
rock, film etc. "Ja okay DSP modes bryder jeg mig så slet ikke om. Fair
nok hvis du kan lide dem, men personligt finder jeg dem uhyggeligt
unødvendige, og desuden synes jeg det er noget der hører til hos
"bilka" anlæg." Der er
flere ting, som jeg ikke lige kan komme i tanke om her, men som en
sammenligning, kan man sige at Marantz' manual i PDF format fylder
4,5MB hvorimod Onkyo's fylder 14,5MB....... "Det er da ikke et sammenligningsgrundlag
Seriøst er du klar over hvor stor størrelsesforskel der kan være alene
i måden billeder og den slags bliver brugt i pdf'er? Kan være Onkyo's
manual er fyldt op med store billeder og Marantz kun er tekst.
Og en ting mere: Respekt til dem der kan lave en manual som ikke fylder
en bondegård. Hellere enkelt og klart beskrevet end unødvendig lang "
Når det er sagt, så vil jeg også gerne sige, at Marantz SR8500 er et
fantastisk apparat, med masser af smæk i - hvis man da kan lide lyden.
Og det var netop lyden der gjorde, at jeg solgte min igen ret hurtigt. "Det
kan der ikke argumenteres imod. Det er også hos mig personligt den
vigtigste faktor når det gælder udstyr. Respekt til dig for at vælge
Onkyo på grund af lyden, istedet for at blive ved et produkt hvis lyd
du ikke brød dig om" 
|
|
|
Ovenstående er på ingen måde et angreb på dig og dine præferencer
"Nitroblast" men jeg ville bare lige prøve at kommentere dem med mine
egne synspunkter
|
| Til top |
|
| |
Barnie Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 29 Maj 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej..
Hvis det både skal være billigt og kvalitet, vil jeg foreslå Denon AVR-2105, som lige nu kan fås til 3500 kr. over cypertainment. SPARER 1000 KR. __________________ Mess with the best, die like the rest.
|
| Til top |
|
| |