Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin-Vega - Hot eller Not? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

tjah. Jo har dem selv -  Jakobskovgaard. det er en rar højttaler at lytte til. du bestemmer selv hvor meget bas du vil ha i den! det afhænger fuldkommen af, hvad du sætter til dem nemlig! Den er god at udforske med, og så tror jeg heller ikke, at CV har lavet en mere velspillende HT end 850`eren? tror næppe.. 

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Ja rar at lytte til, lidt mørk i lyden, men bassen har desværre lidt tendens til at buldre.

Jeg solgte mine 850'er for ca 4 år siden, efter 5 års tro tjeneste. Problemet med bassen fik jeg løst ved at smide dem op på spikes, og så putte nogle gode uldne sokker i reflekserne på bagsiden = Resultat, meget strammere og præcis bas, samtidig kom der faktisk lidt mere bid i de allernederste Hz.

Men en rigtig god ht til prisen, og de holder faktisk priserne godt, solgte mine for 4K mener jeg, og det bliver de stadig solgt til

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

ja nemlig.. det utroligt. det er jo ikke ligefrem en ny højttaler mere! men kan du uddybe hvad du gjorde med din 850`er? puttede nogle sokker ved refleksen? 

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

jeg holder med cv... nok fordi jeg er en sindsyg teenager der bare ikk kan få nok :P tjek evt mit setup..

har hørt meget om de ældre modeler men har aldrig selv hørt dem... mit råd til dig ville være en clsc-12.. de spiller fandme godt.. "i mine øre" også behøver de ikk en helt ekstrem forstærker...

så jeg er klar tilhænger af cv..

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:

jeg holder med cv... nok fordi jeg er en sindsyg teenager der bare ikk kan få nok :P tjek evt mit setup..

har hørt meget om de ældre modeler men har aldrig selv hørt dem... mit råd til dig ville være en clsc-12.. de spiller fandme godt.. "i mine øre" også behøver de ikk en helt ekstrem forstærker...

Så har du nogle dårlige øre :D... Hvis jeg var dig havde jeg helt sikkert hoppet på dali 850 vognen.. Den kan spille al musik.. Også selvom det "kun" er 2 x 8" basser.. :P

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

krillen skrev:
ZanioN skrev:

Så har du nogle dårlige øre :D... Hvis jeg var dig havde jeg helt sikkert hoppet på dali 850 vognen.. Den kan spille al musik.. Også selvom det "kun" er 2 x 8" basser.. :P

så er det godt du ikk er mig  her mener jeg ikk at dali ikke spiller godt... men jeg er bare voldsom glade for mine beskedne cv'ere... elere de er nok ikk så beskedne igen... men jeg er stadig glade for dem...

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

ZanioN skrev:
krillen skrev:
ZanioN skrev:

så er det godt du ikk er mig  her mener jeg ikk at dali ikke spiller godt... men jeg er bare voldsom glade for mine beskedne cv'ere... elere de er nok ikk så beskedne igen... men jeg er stadig glade for dem...

Self. er du det :D! Og man har da heldgivis også forskellig smag! :P

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

jep.. og mine cv'er matcher min smag meget godt lige nu... men det ændre sig nok

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Dette har nu ikke en bjælde med tråden at gøre, men bare en generel kommentar

Har nu aldrig forstået hvorfor det er så sjovt sindsygt højt. Det eneste man får ud af det, er nedsat hørelse, eller endnu værre tinitus. Men så slipper man selvfølgelig for at investere i HiFi fremover, da man ikke kan høre på et bilka anlæg til en tudsem og et high-end anlæg.

Derfor pas på dine øre, kender desværre for mange med dette syndrom, og tro mig, dit liv blir noget l**t .

krillen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Dette har nu ikke en bjælde med tråden at gøre, men bare en generel kommentar

Har nu aldrig forstået hvorfor det er så sjovt sindsygt højt. Det eneste man får ud af det, er nedsat hørelse, eller endnu værre tinitus. Men så slipper man selvfølgelig for at investere i HiFi fremover, da man ikke kan høre på et bilka anlæg til en tudsem og et high-end anlæg.

Derfor pas på dine øre, kender desværre for mange med dette syndrom, og tro mig, dit liv blir noget l**t .

Har tinitus og mit liv er ikke noget l**t!!! Jeg fik godt nok tinitus ved min allerførste koncert, så havde ingen anelse om at jeg skulle have ørepropper og der var ikke warning skilte.. Jeg stod bare oppe foran højttalerne og rokkede med til koncerten var slut.. Har haft tinitus siden (ca. 9 måneder).. Men du har ret i at man skal passe på sine øre! høre meget sjældent over kvart på volumen knappen..

Du skal bare ikke komme og sige ens liv bliver noget l**t fordi man har tinitus! Man kan sagtens leve med det.. Men tro nu mig... Jeg vil give alt i verden for at slippe af med det...

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Ro på, ro på. Var jo bare ment så et lille mente til de mange unge der går rundt med tunede Ipods og voldsomme hjemme hifi og hører sindsyg højt musik.

Håber du en dag vil slippe af med din lidelse, det er ikke noget man skal spøge med.

mathae-us
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

nej nemlig.. det er ingen spøg! men når vi så er kommet lidt uden for emnet, lukker jeg "tinitus" snakken ned med at bemærke, at mange halvstore gulvhøjttalere kan skade ørerne lige så meget. det er ikke kun CV der kan det  - men det ved vi jo allesammen godt. så derfor skal man tænke sig om hjemme på værelset

Makrelsalat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Okay..

Debatten handler ikke om andre HT'er eller om tinitus!

Men om jeg skal købe et par Cerwin-Vega V-12F eller ikke?

Og vil gerne have en begrundelse!

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

jeg hørte på cerwin-vega v-12f mod cerwin-vega clsc-12.. og der syntes jeg helt klart at clsc-12 var bedst... v-12f spiller godt ingen tvivl... men syntes ikke diskanten kunne følge helt så godt med...

men en god ide ville være at tage ned i hifiklubben (hvis du kan) og selv lytte på dem... det er jo trods alt dig selv der skal høre på det

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Cerwin Vega er et overflødighedshorn af tom bulderbas, i mine ører. Har selv haft et sæt E-715, og har lyttet til en pæn del af deres sortiment. AL1000/1002, AL750/752, E serien, V serien og flere ældre. Jeg synes absolut ikke, at de er ret mange potter nogetsomhelst værd, medmindre du _udelukkende_ og undtagelsesfrit bryder dig om bas og diskant der river i ørene.

Der findes rigtigt mange højttalere der kan spille musik og samtidigt bas. Som fronte til et surround setup uden sub kan CW gå an, men smid ikke et stykke musik på, og forvent at der kommer andet end *BOOOOOM*. Man bliver ret trær af det i længden...

Som en anden har nævnt - Dali 850 kan spille fin bas. De to 8" enheder gør det flot, og så får du også en højttaler der kan spille musik, endda overbevisende. De fåes til 3000-3500 brugt typisk.

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Ahh det var vist lige en anelse snæversynet, hva Powda

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

josan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et par cv engang. S2 tror jeg de hed. Magen til dårlig lyd skal man lede længe efter. En hylende øretrættende diskant og en buldrende bas, vel at mærke ikke en god og dyb bas men bare en-tone-bulder. Er man til mange timers lytning, hvor man kan høre detaljer, perskektiv osv. er det IKKE cv der kan klare det. Men højt... ok... det kan de spille... men det kan mine nu også, selv med en følsomhed nede på ca. 86 db!

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Cerwin vega er for fede.

nogle folk kan bare næsten blive sure på en fordi man har sådan nogle men de fatter bare ikke at man ikke vil have et par B&W 800 men et par fede party højttaler som kan bukserne af en med sin TOTAL fede bas.

Cerwin Vega er efter min mening også de eneste party højttaler som rent faktisk kan spille musik.
Man kan vel sige at CV ligger lige mellem PA og HIFI.

Mine Clsc 215 rykker i hvert fald for vildt.

www.sound4real.dk

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hey og til dig powda.

Dali 850 kommer jo ikke i nærheden af CV når det drejer sig om lydtryk. og det er jo det CV ejer vil have.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:

Hey og til dig powda.

Dali 850 kommer jo ikke i nærheden af CV når det drejer sig om lydtryk. og det er jo det CV ejer vil have.

Nu gentager jeg lige mig selv:

"...medmindre du _udelukkende_ og undtagelsesfrit bryder dig om bas og diskant der river i ørene."

Jeg troede virkeligt også, at lydtryk var det fedeste i verden. Men hvor blev jeg dog hurtigt træt af det, da cw ik er ret sjove ved 'normal lyttestyrke'. Der er mange højttalere, der kan opfylde basbehovet for selv de mest bastørstige, uden at man af den grund er begrænset til at vælge en højttaler, der ikke KAN spille andet. Jeg blev personligt skuffet over hvor træt man blev af cw og hvor hurtigt, men skal da af den grund ikke afvise, at nogle ikke synes der er alternativer. Smag og behag er forskellig, men det ændrer ikke faktum, at cw er bygget til at spille bas og diskant ved høje tryk - derfor bliver mere rolig musik totalt ødelagt. Og det er i mine øjne en dårlig handel for 4000kr, når man kan købe et sæt brugte speakers og få så meget mere alsidige højttalere.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes