| Forfatter |
|
G40driver Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega højttalere skal spændes for en ordentlig forstærker for at spille godt og præcist, det er jeg meget enig i. Men det gælder vist for de fleste større højttalere på markedet.
Jeg havde CV AT-80 til at starte med og dem var jeg egentlig meget overrasket over. Senere fik jeg et sæt AT-100 som så igen overraskede mig. De var begge koblet til en NAD 2600 PE effekt.
Så blev det til AL-1000 sammen med 2 stk. NAD 218THX brokoblede !!!  
Det er ikke for sarte sjæle, men det spiller sku både højt og godt taget i betragtning af hvor store de er. De er lynhurtige og følger alle takter med stor overbevisning.
Har nu AL-1002e som jeg kalder den ubestridte mester fra Cerwn Vega. 
__________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
G40driver skrev:
|
Ahh det var vist lige en anelse snæversynet, hva Powda 
|
|
|
Jo, okay - selvfølgelig findes der mange tilfredse cw ejere, og større 'drengerøvs højttalere' finder man næppe. På den fede måde :]
Men står man som førstegangskøber og skal vælge, så synes jeg måske det er en smule forhastet at vælge en højttaler som cw, som absolut kun gør en bestemt type musik godt - selvom den så også gør det den er god til hamrende godt :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja det må jeg jo give dig ret i, Powda 
Tror sku CV har fundet deres målgruppe med de nye classic serier (unge mennesker)
Eneste jeg kan sige er at jeg ALDRIG kunne tænke mig noget fra CLSC serien for de spiller virkeligt som en spand skruer... I´m sorry to say 
Det eneste jeg kan blive lidt harm over, er når nogle mennesker dømmer CV med det samme og uden måske at have hørt dem!? __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sjove er faktisk, at jeg er begyndt at være mere skeptisk overfor cv efter selv at have ejet dem. Men det er stadig en god højttaler til det den kan - men den har så mange grænser, at den er svær at anbefale, medmindre man er meget hooked på ligepræcis tung og hurtig beat musik. :]
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo klart nok med den størrelse de har 
Men jeg vil lige slå fast at ikke alle CV er hurtige... __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal have et par B&W 805 som jeg bruger til min dagligdag også skal jeg ha skiftet mine CV clsc 215 ud med et sæt CV hp-215
kunne være meget fed ... så nu mangler jeg bare pengene.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
G40driver skrev:
|
Det er jo klart nok med den størrelse de har 
Men jeg vil lige slå fast at ikke alle CV er hurtige...
|
|
|
Helt enig. Faktisk næsten det modsatte. De fleste der er til hurtig musik bemærker det dog ikke, når bassen dunker derudaf :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har en svaghed for at spille højt.... og dermed menes HØJT! er der jo unægtelig nogen vej uden om CV.
Det har jeg personligt, men desværre ikke et direktør job der kan
financere et sæt B&W 800D, eller andet grej oppe i den klasse. Og
så må man jo bare gøre det så godt som man kan  (kæft' hvor burde SU'en bare være højere!  )
Personligt er jeg rigtig glad for mine AL1000, fordi de kan levere et
øre-synderrivende højt lydtryk, og faktisk gøre det nogenlunde rent og
klart. Nu hører jeg meget forskellige genre, men primært Rock og Heavy
i den hårde ende. Og der kommer den 8" store mellemtone virkelig til
sin ret, når trommer, vokaler og guitar skal sparkes ud med et db. tryk
der gør ondt!
Mht. de nye CV'er står det dog lidt trist til.. V-serien er mildest
talt noget bras, og ikke noget jeg kunne finde på at sætte penge i. Dog
har de taget sig lidt sammen igen med CLSC-serien som faktisk spiller
ret godt til prisen, og spiller meget mere åbent og uanstrengt end jeg
havde frygtet, da jeg første gang så billederne af dem og tænkte "....
hornladet"
Mit råd som garvet CV ejer er helt klart at gå efter de ældre modeller
(sejler med dem på DBA.dk). Med et sæt ældre CV'er får man virkelig
meget højtaler og lyd, for få penge.
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort og godt... cerwin vega er noget bras... selv hvis de tog 2 kroner for et højtalersæt er det spildte penge!!! Det har intet med god lyd at gøre.... at de kan spille højt med en lav-effekt forstærker er intet kvalitetsstempel! Næh... selv den tungeste højtaler kan spille højt, hvis den bare får watt nok!
Og at tro at cw er det ultimative til heavy rock er fuldstændigt forkert. Tværtimod kræver heavy rock meget af en højtaler... der er mange forvrængede guitarer... tung baslyd og trommer... det kan cw slet ikke honorere!
Så.. til alle jer der har CW... eller tænkes at anskaffe dem... sælg dem... drop dem.. boykot dem... det er noget bras uden lige!!! Jeg har haft et sæt... et kig indeni afslørede: Ingen dæmpning overhovedet.... bare en firkantet kasse med et par enheder... et delefilter der slog rekord i low-budget.... det er fandme bare noget bras til at skrotte!
Sorry for stepping on tows.... men I cw-ejere bliver forhåbentlig klogere!
Mvh. __________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uvidende fjols... tsk tsk  __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
CW er fin nok til dem der vil have bas og når der skal holdes fest. de dur nada til vokaler og instrumenter. kort sagt klassisk akustisk musik mv. det er ren dåselyd de giver fra sig.
|
| Til top |
|
| |
G40driver Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu køber man nok heller ikke Vegaér til sin store klassiske samling  __________________ Lasse K.
Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
|
| Til top |
|
| |
Daniel18 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
må man da ikke håbe for så bliver man da skuffet. 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg halv miljøskadet af at have haft et par CV'ere i godt 20 år nu , men de har sgu fulgt godt med når resten af kæden opgraderes. Men lad mig slå fast, at fokuseres der på detaljer og perspektiv er der intet, absolut intet at hente hos CV. Men de kan så mange andre ting, og spændes den rigtige amp foran, eks. NAD 218 eller en herrestor H/K, så bliver bassen lige pludselig "hi-fi hurtig" og forholdsvis dyb.
De nye CV'ere bryder jeg mig ikke om, de ældre generationer er derimod rimelige og en ældre CV er en ganske udmærket start højttaler. I skal bare ikke blive en ældre, fordrukket bas hippie som mig inden i skifter til noget seriøst 
Men CV vokser man fra, det tog mig ca. 20 år så helt galt kan det da ikke være, men nu er jeg klar til at forlade CV-reden og begive mig ud på nye eventyr. Problemet er så bare, at de næste speakere man så vælger skal have utroligt meget pondus i bassen før det lyder bare rimeligt.......men har man så først haft et sæt potente speakere hjemme i en anseelig kvalitet opdager man, at ens CV'ere slet ikke kan spille dybbas __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg læst alle indlægende i denne debat.
og sikke da nogle fjolser der er blandt.
folk der sidder og sviner CV til fordi de ikke er gode til klasisk og andre mærkelige ting.
Det er jo som at sige at en 30 meter lang limosine ikke er god til racer løb. det er da klart for den er beregnet til luksus og ikke fart. og det samme med Cv de er beregnet til høj musik og ikke til store orgel koncerter i vore frue kirke.
Og Josan. hva snakker du om.
|
| Til top |
|
| |
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg sg. ikke om jeg er iblandt fjolserne, og er sådan set også ligeglad, men jeg er i hvert fald af den mening, at man nemt kan få nogle højtalere der kan spille meget højt, i en betydelig bedre kvalitet end alle de CV'er jeg har hørt gennem tiden. Dette mærke har aldrig sagt mig noget som helst, og kommer nok heller aldrig til at gøre det.
Men jeg synes da makralsalat skulle gå ud og lytte til en masse forskellige ting, og så kan det jo være han får øjenene undskyl ørene op for andre højtalere der måske ville kunne give bedre lyd og samtidigt kunne levere det ønskede lydtryk. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja du har måske ret, men på den anden sige så er hifi - verdenen så stor, med en masse små ting der kan gøre en forskel. Derfor kan det være godt bare at købe det der først rigtigt tiltaler én. For når en knægt som Makrelsalat har haft et sæt Cv'ere i 2-3 år eller mere, synes han måske det er på tide til noget nyt. Og så er pengene da slet ikke spildt. Jeg har lige fået mine 3 år gamle Eltaxer (som jeg var og er rigtigt godt tilfreds med) udskiftet med et sæt Dali 850. Dem ville jeg nok aldrig have fundet frem til, hvis jeg ikke havde haft mine Eltaxer først. De højttalere åbnede Hifi verdenen for mig. Og jeg tror bestemt ikke en 16 - årig knægt vil finde Cerwin Vega dårlig til at hamre op for "50 cent - Just a little bit" eller "Nightwish - Gatekeeper" til fest eller bare når de gamle er ude at handle.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimhvid skrev:
Cervin Vega har perfektioneret deres højttalere til deres målgruppe. Det er godt gjort og ikke et ondt ord om CV.Jeg tror ikke at der er mange utilfredse cv ejere. Man ved hvad man køber. Fest, bulder og brag.

|
|
|
Helt enig - skal du have noget der spiller helvedes højt og er du ligeglad med lyden, er du kommet til det rigtige sted __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmmmmmmm, interessant at se hvor meget vandene kan skille, når man snakker CV . - Har selv for maaaaaaaaaange år siden haft (flere forskellige ) CV - mener at det første af sættene hed A324 , og hold da op hvor spillede de bare HAMMERFEDT......jeg og kammeraterne sad på værelset og hørte den ny Michael Jackson ( thriller), og stampede med i gulvet i vild begejstring over den FEDE bas, og den TYDELIGE diskant......og bildte os selv ind hvor "kult" det var at købe et sæt ukendte højtalere pr. efterkrav fra et eller andet "skummelt" sted i Nordjylland, som bare rykkede SÅ vildt.
JO, man SKAL som ung knægt eje et sæt CV' er.........er næsten et "must" i sin videre hi-fi udvikling. Men tro mig, på et eller andet tidspunkt brister ballonen, dine ører KAN ikke mere......og pludselig en dag hører du en "seriøs" ( bemærk citationstegnene omkring seriøs) højtaler.......hov hvad er det ?..........bassen "mangler"...........lyden er "mørk"...hvor er diskanten henne ?.......og hov, hvad er det ?.......pludselig kan jeg høre vokalerne i mellemtonen...hvorfor har jeg/man ikke hørt det før...CV har jo også mellemtoner ( de spiller bare ikke ) - men der der slår dig allermest; det hele lyder alligevel mere rigtigt....og du får pludseligt ikke ondt i ørerne mere........SÅ er du blevet "voksen" 
Spøg til side; jeg synes at CV er "ok" højtalere...produceret præcis til det publikums præmisser som ønsker netop det som fremhæves som fordele her i dette forum; fed og øre-sønderrivende bas, diskant med "krudt og blæs i ", og som spiller HØJT - og til det er CV i særklasse - du ved hvad du får, og enten elsker man det, eller også gør man ikke...................så nogen "endegyldig" konklusion på om det er en "god" el. "dårlig" HT, kan ikke gives.
- Og vil lige sige til Acer's indlæg, at jeg også selv ER blevet fanget af den "store og runde" bas-lyd; har i dag et sæt JBL 240TI, som ganske vist - i mine ører - er i en lidt anden klasse end CV - men som i andres ører er ligeså "forkerte" som nogen mener at CV er.............og hvad så ? 
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
blander mig lige lidt i debatten...........
dem der vil have cw....køb det dog, dem der vil have andet...køb det
dog, men, men...efter mange år med forskellige ting, også cw som jeg
har endnu trods mine 50 år, så mener jeg at de cw-er der blev lavet for
20-30 år siden, slår alt hvad de laver idag.............jeg har selv cw
320 mtd som var topsystemmet sidst i 70-erne både i mrk 1 og 2
udgave..........og bruger det ene sæts sub til mine jbl-250 ti fra 40
hz og nedefter, samt en pioneer bånddiskant til toppen...og det sparker
røv som aldrig før.
mvh Velkommen
|
| Til top |
|