| Forfatter |
|
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Transient skrev:
Brian7500 skrev:
|
Jeg synes dine Baby Grand er på vej ud af døren Transient.
Er du blevet så glad for dine små B&Wer?
|
|
|
Nu må vi se mester
Ligger stadig søvnløs over mødet med Martin Logan Vantage
Har alle mine dage være betaget af ML lydens gennemsigtighed og højttalerens forsvinden i lydbilledet. Den opløsning de spiller med er af allerhøjeste karat. Jo, jeg er sgu blevet små forelsket.
|
|
|
Har ikke hørt Vantage.
Men ML er jo aldrig skidt.
Men prisen
|
|
|
Pas på hvis du hører Dem. Du ender ud med at smide din kærlighed på Dem. Tro mig
Det er highend på første klasse. Hørte en hel samling plader og lige meget hvad jeg smed på cdspillen blev jeg fodret med så mange detaljer som jeg aldrig før har hørt på mine plader. Der var nærvær, attack. Kan blive ved - det skal opleves. Vi er enige om at prisen gør ondt, men det glemmes når panelerne får lov til at føre sig frem for det er deundernyme vanedannende. Jeg skal have sådan et sæt engang. Heldigvis for det laver ML ikke om på Deres modeller hvert år. Så der er tid til at spare sammen og jeg er så småt startet. __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| ja det er hter der vil noget og må sige der mangler dælme hheller ikke hul ... |
|
|
Der er så meget hul igennem at man taber underkæben.
Har du selv hørt De nye ML Novisad ?. Hvis ikke så gør dig den oplevelse
Har kigget lidt på Vista. Den er dog passiv og har efter sigende ikke så sammenhængende lyd mellem panel og bund som Vantage. Det skal dog høres hjemme. For der er alligevel 12k til forskel. Men testen her på hifi4all af Vista gør mig dog alligevel nogen tanker om at høre den også. Men Vantage spiller fantastisk.
__________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Hej Transient...
Super lækkert, hele vejen igennem! men puha, du vil af med dine Vienna'er?? Jeg har ikke turde lytte rigtig på ML hverken vista eller vantage, set nu jeg også blir forelsket og vil ud og have et par ikk! Hørte Summit fornyligt, er du sindssyg en bund og åbenhed...
Jeg hørte kun et par numre men i mine øre var der fin overgang mellem panelet og basserne, ved ikke hvordan det er de lidt billigere modeller, men har var der smæk og vellyd!!
|
|
|
I mine øre lyder alle dynamiske højttalere så tynde som det lyseste øl, når man har lagt øre til Martin Logan . Sådan har det i mine øre altid været. Husker min første oplevelse med de gamle CLS. Sad og lyttede og lyttede og lyttede. Pludselig var der gået 2 timer og indtrykket forplantet sig i kroppen flere timer efter. Et ankepunkt for ikke at købe Logan, har dog altid været placering i rummet, lave impedanser, lytteposition etc. og selvfølgelig pris. Dette er der med de nye modeller taget fat om . Jo, jeg er temmelig imponeret over de nye ML. Min drøm om sådan et sæt højttalere kan nu starte __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må lige hører er din hjerte generelt for ML eller er det bare lige vantagen du er faldet for?? Jeg må også indrømme at jeg blev banket af pinden da jeg hørte summit men 100.000 er også mange penge ikk...
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
| jeg må lige hører er din hjerte generelt for ML eller er det bare lige vantagen du er faldet for?? Jeg må også indrømme at jeg blev banket af pinden da jeg hørte summit men 100.000 er også mange penge ikk... |
|
|
ML lyden har altid betaget mig. Men de har tidligere været kritiske mht. placering og lytteposition. Gjorde sig bedst i direkte sweetspot. Har kun lyttet til Vantage i den nye serie. Har ikke lyttet til SUMMIT. 100k er mange penge og det er 46k for Vantage også. Men ikke mange penge hvis man kan lyde ML lyden og vil trives med Dem i mange år.
Generelt kan man sige at de nye ML er nemmere end tidligere at trives med i det daglige. Du kan vandre rundt og sidde skævt for højttaleren uden at miste lydoplevelsen. Deres paneler er nemlig skråtvinklet og buede. Og så har de finish så det basker.. __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nej desværre har jeg ikke hørt det nye med ml men havde nogle ascent i sin tid..
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| hej nej desværre har jeg ikke hørt det nye med ml men havde nogle ascent i sin tid.. |
|
|
Hvilke oplevelser havde du med dem og hvorfor skilte du dig af med dem. Træt af ML lyden eller trangen til at prøve noget nyt ? __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mojn 
Jeg har også set lyset i Martin logan nye HTer - jeg er 100% sikkert på , at det er modelen Vantage jeg skal have !
Har du prøvet at være over ved Expert i Varde....... ? de har alle modeller - og et super lytterum !
Da jeg først hørte Vantage - tabte jeg også kæben over dens gode lyd !
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej grunden til jeg gik af med dem var enlig en kombi af mange ting men en af dem var at de ødelage alle mine rør amps af dem jeg hvade hjemme for de dykker jo ned til 1,2 ohm så det kræver nogle solide monobøffer...
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu spiller et par Martin logan Ascent i - her i min stue !
Og med mine Rogue M-150 rør blokke på - så synger de kan du tro 
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
King:
puha... hold nu op med de martin logan'er.... der, nu nu nu... inden jeg også blir forelsket..!
Vantagen er jo aktiv i bunden, så hvor meget effekt skal sådan et par banditter have? er panelet krævende?? ville min Audia flight One kunne styre dem?
Nu har du jo et par gange anbefalet noget jeg skulle lytte på, som jeg er faldet for pladask, så jeg ved du er en farlig mand at korrespedere med på detg punkt __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| hej grunden til jeg gik af med dem var enlig en kombi af mange ting men en af dem var at de ødelage alle mine rør amps af dem jeg hvade hjemme for de dykker jo ned til 1,2 ohm så det kræver nogle solide monobøffer... |
|
|
Netop pga. impedanskurver var en af grundende til min forbeholdenhed overfor ML. Det skulle der være rodet bod på nu. __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Mojn 
Jeg har også set lyset i Martin logan nye HTer - jeg er 100% sikkert på , at det er modelen Vantage jeg skal have !
Har du prøvet at være over ved Expert i Varde....... ? de har alle modeller - og et super lytterum !
|
|
|
Lidt reklame her på sitet skal Benno - Expert Varde også have. Har selv købt mit Bladelius grej og tidligere Avance Super Magnum hos ham. Prima service og ja de har optimale lytterum. Ikke noget alle kan bryste sig af.
Bliver vel også der at mine Evt. Logan skal købes __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
King:
puha... hold nu op med de martin logan'er.... der, nu nu nu... inden jeg også blir forelsket..!
Vantagen er jo aktiv i bunden, så hvor meget effekt skal sådan et par banditter have? er panelet krævende?? ville min Audia flight One kunne styre dem?
Nu har du jo et par gange anbefalet noget jeg skulle lytte på, som jeg er faldet for pladask, så jeg ved du er en farlig mand at korrespedere med på detg punkt
|
|
|
He, He - ja hold nu op med de Logan. Det er ren gruppepres  __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Lige nu spiller et par Martin logan Ascent i - her i min stue !
Og med mine Rogue M-150 rør blokke på - så synger de kan du tro 
|
|
|
Hej King
Du har efterhånden haft mange speakers
Vidste ikke at du selv havde Logan i stuen p.t. Lyder til at du aldrig skal have en dynamisk højttaler igen. __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vista er nu på vej hjem i stuen (dog til låns de næste 8 dg)
Dernæst Vantage
Så må vi se
Det bliver kanon..... __________________ Mit legetøj
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
|
Vista er nu på vej hjem i stuen (dog til låns de næste 8 dg)
Dernæst Vantage
Så må vi se
Det bliver kanon.....
|
|
|
Ikke dårligt....
Glæder mig til at høre mere om dine erfaringer. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Mojn 
|
|
|
Den er du bare blevet forelsket i, hvad King.
Og så skulle de være endnu mere suveræne med rør.... __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Transient skrev:
CRC1 skrev:
|
King:
Nu har du jo et par gange anbefalet noget jeg skulle lytte på, som jeg er faldet for pladask, så jeg ved du er en farlig mand at korrespedere med på detg punkt
|
|
|
He, He - ja hold nu op med de Logan. Det er ren gruppepres 
|
|
|
ja fanme og vi er begge to vienna ejere... efter at have fulgt lidt med i din tråd er jeg også røget lidt med på alt det ML snak... men jeg elsker jo mine Vienna'er de skal da ikke ud efter næsten 5 måneder.... __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |