Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Balanceret og musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Nilau skrev:

Ved ballanceret drift er de ulige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende

Ved uballanceret drift er de lige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende

Hej...

Kunne man få disse udsagn uddybet/dokumenteret?

Hilsen

Niels L.

____________________________________________________________ _______

[/QUOTE]

Er du blevet udelukket fra Google ?

[/QUOTE]

Er du blevet udelukket fra kurset i at svare folk på en ordentlig måde?

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Jeg tror verden er født på ny.
Sillesen er enig med mig???
Det er da vist ikke sket før

Ballanceret drift kan måske bedst sammenlignes med en toptrimmet BMW, der bare står så flot på hjulene og har de allerbedste køreegenskaber.
Den har tilmed et rat til hvert forhjul.

Tjae.. det sker Kurt  små mirakler !  Iøvrigt er det vist mere som en 850.. 2 sekscylindrede motorer bygget sammen til en tolver... så det var vist meget passende de smed den motor i en bil der ikke kunne køre om hjørner

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Jeg vil bare lige sige at jeg er 100% enig med Kurt Von Kubik !

Jeg tror verden er født på ny.
Sillesen er enig med mig???
Det er da vist ikke sket før

Ballanceret drift kan måske bedst sammenlignes med en toptrimmet BMW, der bare står så flot på hjulene og har de allerbedste køreegenskaber.
Den har tilmed et rat til hvert forhjul.

Jamen - solen skinner. Kibri jeg er blot nervøse for hvor mange der skal med i Højlandet næste gang

2 rat i bmw - så kan konen styre med  også. Og så køre hver sin vej i lyskrydset. Af en eller anden grund forstår jeg bedre hvorfor vi snarest vender tilbage til "red blood".

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg må erklære mig enig med Miju, jeg har haft de samme oplevelser gennem årene og især på det grej jeg har nu, så jeg foretrækker også balanceret drift, men nu er samtlige af mine kasser jo også ægte balanceret, så det er vel ikke så underligt.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
bjørn skrev:
Nilau skrev:

Ved ballanceret drift er de ulige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende

Ved uballanceret drift er de lige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende

Hej...

Kunne man få disse udsagn uddybet/dokumenteret?

Hilsen

Niels L.

____________________________________________________________ _______

Er du blevet udelukket fra Google ?

[/QUOTE]

Er du blevet udelukket fra kurset i at svare folk på en ordentlig måde?

[/QUOTE]

Fanden ta'r ved mig når jeg bliver konfronteret med skabninger der forventer jeg udfører alt det manuelle

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke det største problem for dig at smide et evt. link eller lign. til de nysgerrige, vel?

For os almindelige dødelige tager det ikke mange sekunder.

Dækker ordet "skabninger" over dine betragtninger af dine medmennesker? Såfremt du har en forhåbning om at andre skal respektere dig, vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre det samme - respektere dem og så tag lige at find den høflige tone frem - "Vær over for andre, som man gerne vil have de er over for en selv"!

Prøv nu at være lidt mere open-minded istedet for altid at tørre folk af med arrogante og halv-negative bemærkninger - sidder du inde med viden, er der sandsynligvis også nogle derude der gerne vil have lidt indsigt i den. Det får de jo ikke, ved at du sidder og hælder mavesyre ud hver gang nogen stiller dig et spørgsmål - den slags har vi altså rigeligt af herinde, så prøv lige at levere lidt af det modsatte for en gangs skyld!

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten

jo tak!!....

mvh

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Jo da, beklager meget at moderator-virket generer tråden, men det er tilsyneladende nødvendigt!

Mine erfaringer med balanceret drift er i de fleste tilfælde positive - mere luft, mere frigjort lydbillede og mørkere baggrund. Der har dog været produkter fra tid til anden, som ikke havde nogle fordele i balanceret drift....

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er vel ikke det største problem for dig at smide et evt. link eller lign. til de nysgerrige, vel?

For os almindelige dødelige tager det ikke mange sekunder.

Dækker ordet "skabninger" over dine betragtninger af dine medmennesker? Såfremt du har en forhåbning om at andre skal respektere dig, vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre det samme - respektere dem og så tag lige at find den høflige tone frem - "Vær over for andre, som man gerne vil have de er over for en selv"!

Prøv nu at være lidt mere open-minded istedet for altid at tørre folk af med arrogante og halv-negative bemærkninger - sidder du inde med viden, er der sandsynligvis også nogle derude der gerne vil have lidt indsigt i den. Det får de jo ikke, ved at du sidder og hælder mavesyre ud hver gang nogen stiller dig et spørgsmål - den slags har vi altså rigeligt af herinde, så prøv lige at levere lidt af det modsatte for en gangs skyld!

Det var ikke min hensigt at være grov, men jeg har ikke i sinde at agere søgemaskine. Jeg er ganske enkelt træt af de der forventer at få det hele serveret.

Det er måske fordi jeg er fra en årgang der er vant til at klare de praktiske gøremål selv, og det har jeg absolut ikke i sinde at lave om på.

NB! Jeg tiltaler også mine omgivelser med læsebrillerne ude på næsetippen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Finn29 skrev:

Jo da, beklager meget at moderator-virket generer tråden, men det er tilsyneladende nødvendigt!

Mine erfaringer med balanceret drift er i de fleste tilfælde positive - mere luft, mere frigjort lydbillede og mørkere baggrund. Der har dog været produkter fra tid til anden, som ikke havde nogle fordele i balanceret drift....

Ronin: Du kunne godt have dybdeboret lidt mere, de 3 ting du nævner er biting og lyder jo ikke af musik. Det kan lette lytning at indholdet. Du har hørt enormt meget, så … strø gerne lidt guldkorn.

Det kortere åndedrag jeg hører på balanceret giver mere action, men mindre musikalsk rigtighed. Klassisk lider under det hver gang, ørefløde guitarer nyder det, men de bliver også produceret til at fylde hele lydbilledet så den afkortning de får er en befrielse. Right or wrong?

Da jeg kørte rent ML i total balance var det sikkert også rigtigt at pumpemusklerne blev afkortet – eller var det gået helt i stå – dette set i bagklogskabens ulidelige et eller andet.

Jeg håber på mange gerne lidt dybdegående erfaringer om dette emne. Er det som spikes, mdf noget der kom og forhåbentlig forsvinder igen? Eller burde det være standard?

PS: synes ikke du generede tråden, det er ikke alle der har læst Plys og ved hvordan bjørne beroliges eller tirres. ps glemte lige disse - sæt dem ind hvor de mangler

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
Ronin skrev:

Finn29 skrev:

Ronin: Du kunne godt have dybdeboret lidt mere, de 3 ting du nævner er biting og lyder jo ikke af musik. Det kan lette lytning at indholdet. Du har hørt enormt meget, så … strø gerne lidt guldkorn.

Det kortere åndedrag jeg hører på balanceret giver mere action, men mindre musikalsk rigtighed. Klassisk lider under det hver gang, ørefløde guitarer nyder det, men de bliver også produceret til at fylde hele lydbilledet så den afkortning de får er en befrielse. Right or wrong?

Da jeg kørte rent ML i total balance var det sikkert også rigtigt at pumpemusklerne blev afkortet – eller var det gået helt i stå – dette set i bagklogskabens ulidelige et eller andet.

Jeg håber på mange gerne lidt dybdegående erfaringer om dette emne. Er det som spikes, mdf noget der kom og forhåbentlig forsvinder igen? Eller burde det være standard?

PS: synes ikke du generede tråden, det er ikke alle der har læst Plys og ved hvordan bjørne beroliges eller tirres. ps glemte lige disse - sæt dem ind hvor de mangler

Ballancerede kredsløb har det med at "nullificere" de lige harmoniske forvrængningsprodukter, de ryger med andre ord samme vej som støjen og efterlader det man kan kalde de "umusikalske" forvrængningsprodukter som de dominerende.

At ægte single-end'ede kredsløb blive betragtet som musikalske er netop forårsaget af det tilhørende forvrængningsmønster uanset om det er med rør eller halvledere.

Ideelt set bør forstærkerkredsløb besidde samme type forvrængning som opstår ved lyds passage gennem luft, og den er absolut ikke ballanceret. Når en lydbølge bevæger sig gennem luft bevæger den positive halvbølge (overtryk) sig hurtigere end den negative (undetryk) hvilket medfører at bølgen tilter forover.

Der er masser af materiale der omhandler disse og beslægtede emner, men indernettet er efterhånden så overlæsset at bjørne må prioritere, det er simpelthen vigtigere at æde sig tyk og fed inden næste vinter.

Mums !  naboens retriever er lige gået i fælden

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Så blev balanceret taget af igen. Det gav straks store smil, men vi er i det mindste blevet klogere. Den kølige og MEGET rene kedsomhed er afløst af energi og flow og ikke mindst er gløden i wiener strygerne tændt igen.

Til Bjørn vi indfanger i denne uge en stribe af gadens køtere og sender til bjørnebyen, det var en forklaring jeg kunne forstå.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes