| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
Ved ballanceret drift er de ulige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende
Ved uballanceret drift er de lige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende
|
|
|
Hej...
Kunne man få disse udsagn uddybet/dokumenteret?
Hilsen
Niels L.
____________________________________________________________ _______
[/QUOTE]
Er du blevet udelukket fra Google ?
[/QUOTE]
Er du blevet udelukket fra kurset i at svare folk på en ordentlig måde? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg tror verden er født på ny . Sillesen er enig med mig??? Det er da vist ikke sket før
Ballanceret drift kan måske bedst sammenlignes med en toptrimmet BMW, der bare står så flot på hjulene og har de allerbedste køreegenskaber. Den har tilmed et rat til hvert forhjul .
|
|
|
Tjae.. det sker Kurt små mirakler ! Iøvrigt er det vist mere som en 850.. 2 sekscylindrede motorer bygget sammen til en tolver... så det var vist meget passende de smed den motor i en bil der ikke kunne køre om hjørner  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erklære mig enig med Miju, jeg har haft de samme oplevelser gennem årene og især på det grej jeg har nu, så jeg foretrækker også balanceret drift, men nu er samtlige af mine kasser jo også ægte balanceret, så det er vel ikke så underligt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 01 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
bjørn skrev:
|
Ved ballanceret drift er de ulige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende
Ved uballanceret drift er de lige harmoniske forvrængningsprodukter dominerende
|
|
|
Hej...
Kunne man få disse udsagn uddybet/dokumenteret?
Hilsen
Niels L.
____________________________________________________________ _______
|
|
|
Er du blevet udelukket fra Google ?
[/QUOTE]
Er du blevet udelukket fra kurset i at svare folk på en ordentlig måde?
[/QUOTE]
Fanden ta'r ved mig når jeg bliver konfronteret med skabninger der forventer jeg udfører alt det manuelle
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke det største problem for dig at smide et evt. link eller lign. til de nysgerrige, vel?
For os almindelige dødelige tager det ikke mange sekunder.
Dækker ordet "skabninger" over dine betragtninger af dine medmennesker? Såfremt du har en forhåbning om at andre skal respektere dig, vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre det samme - respektere dem og så tag lige at find den høflige tone frem - "Vær over for andre, som man gerne vil have de er over for en selv"!
Prøv nu at være lidt mere open-minded istedet for altid at tørre folk af med arrogante og halv-negative bemærkninger - sidder du inde med viden, er der sandsynligvis også nogle derude der gerne vil have lidt indsigt i den. Det får de jo ikke, ved at du sidder og hælder mavesyre ud hver gang nogen stiller dig et spørgsmål - den slags har vi altså rigeligt af herinde, så prøv lige at levere lidt af det modsatte for en gangs skyld! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten  __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten
jo tak!!....
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten |
|
|
Jo da, beklager meget at moderator-virket generer tråden, men det er tilsyneladende nødvendigt!
Mine erfaringer med balanceret drift er i de fleste tilfælde positive - mere luft, mere frigjort lydbillede og mørkere baggrund. Der har dog været produkter fra tid til anden, som ikke havde nogle fordele i balanceret drift.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det er vel ikke det største problem for dig at smide et evt. link eller lign. til de nysgerrige, vel?
For os almindelige dødelige tager det ikke mange sekunder.
Dækker ordet "skabninger" over dine betragtninger af dine medmennesker? Såfremt du har en forhåbning om at andre skal respektere dig, vil jeg kraftigt anbefale dig at gøre det samme - respektere dem og så tag lige at find den høflige tone frem - "Vær over for andre, som man gerne vil have de er over for en selv"!
Prøv nu at være lidt mere open-minded istedet for altid at tørre folk af med arrogante og halv-negative bemærkninger - sidder du inde med viden, er der sandsynligvis også nogle derude der gerne vil have lidt indsigt i den. Det får de jo ikke, ved at du sidder og hælder mavesyre ud hver gang nogen stiller dig et spørgsmål - den slags har vi altså rigeligt af herinde, så prøv lige at levere lidt af det modsatte for en gangs skyld!
|
|
|
Det var ikke min hensigt at være grov, men jeg har ikke i sinde at agere søgemaskine. Jeg er ganske enkelt træt af de der forventer at få det hele serveret.
Det er måske fordi jeg er fra en årgang der er vant til at klare de praktiske gøremål selv, og det har jeg absolut ikke i sinde at lave om på.
NB! Jeg tiltaler også mine omgivelser med læsebrillerne ude på næsetippen
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Finn29 skrev:
Kunne vi ikke komme tilbage til emnet i denne ellers uhyre interessante tråd, eller er den også gået fløjten |
|
|
Jo da, beklager meget at moderator-virket generer tråden, men det er tilsyneladende nødvendigt!
Mine erfaringer med balanceret drift er i de fleste tilfælde positive - mere luft, mere frigjort lydbillede og mørkere baggrund. Der har dog været produkter fra tid til anden, som ikke havde nogle fordele i balanceret drift....
|
|
|
Ronin: Du kunne godt have dybdeboret lidt mere, de 3 ting du nævner er biting og lyder jo ikke af musik. Det kan lette lytning at indholdet. Du har hørt enormt meget, så … strø gerne lidt guldkorn.
Det kortere åndedrag jeg hører på balanceret giver mere action, men mindre musikalsk rigtighed. Klassisk lider under det hver gang, ørefløde guitarer nyder det, men de bliver også produceret til at fylde hele lydbilledet så den afkortning de får er en befrielse. Right or wrong?
Da jeg kørte rent ML i total balance var det sikkert også rigtigt at pumpemusklerne blev afkortet – eller var det gået helt i stå – dette set i bagklogskabens ulidelige et eller andet.
Jeg håber på mange gerne lidt dybdegående erfaringer om dette emne. Er det som spikes, mdf noget der kom og forhåbentlig forsvinder igen? Eller burde det være standard?
PS: synes ikke du generede tråden, det er ikke alle der har læst Plys og ved hvordan bjørne beroliges eller tirres.  ps glemte lige disse - sæt dem ind hvor de mangler
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juni 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
Ronin skrev:
Finn29 skrev:
|
|
Mine erfaringer med balanceret drift er i de fleste tilfælde positive - mere luft, mere frigjort lydbillede og mørkere baggrund. Der har dog været produkter fra tid til anden, som ikke havde nogle fordele i balanceret drift....
|
|
|
Ronin: Du kunne godt have dybdeboret lidt mere, de 3 ting du nævner er biting og lyder jo ikke af musik. Det kan lette lytning at indholdet. Du har hørt enormt meget, så … strø gerne lidt guldkorn.
Det kortere åndedrag jeg hører på balanceret giver mere action, men mindre musikalsk rigtighed. Klassisk lider under det hver gang, ørefløde guitarer nyder det, men de bliver også produceret til at fylde hele lydbilledet så den afkortning de får er en befrielse. Right or wrong?
Da jeg kørte rent ML i total balance var det sikkert også rigtigt at pumpemusklerne blev afkortet – eller var det gået helt i stå – dette set i bagklogskabens ulidelige et eller andet.
Jeg håber på mange gerne lidt dybdegående erfaringer om dette emne. Er det som spikes, mdf noget der kom og forhåbentlig forsvinder igen? Eller burde det være standard?
PS: synes ikke du generede tråden, det er ikke alle der har læst Plys og ved hvordan bjørne beroliges eller tirres.  ps glemte lige disse - sæt dem ind hvor de mangler
|
|
|
Ballancerede kredsløb har det med at "nullificere" de lige harmoniske forvrængningsprodukter, de ryger med andre ord samme vej som støjen og efterlader det man kan kalde de "umusikalske" forvrængningsprodukter som de dominerende.
At ægte single-end'ede kredsløb blive betragtet som musikalske er netop forårsaget af det tilhørende forvrængningsmønster uanset om det er med rør eller halvledere.
Ideelt set bør forstærkerkredsløb besidde samme type forvrængning som opstår ved lyds passage gennem luft, og den er absolut ikke ballanceret. Når en lydbølge bevæger sig gennem luft bevæger den positive halvbølge (overtryk) sig hurtigere end den negative (undetryk) hvilket medfører at bølgen tilter forover.
Der er masser af materiale der omhandler disse og beslægtede emner, men indernettet er efterhånden så overlæsset at bjørne må prioritere, det er simpelthen vigtigere at æde sig tyk og fed inden næste vinter.
Mums ! naboens retriever er lige gået i fælden
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev balanceret taget af igen. Det gav straks store smil, men vi er i det mindste blevet klogere. Den kølige og MEGET rene kedsomhed er afløst af energi og flow og ikke mindst er gløden i wiener strygerne tændt igen.
Til Bjørn vi indfanger i denne uge en stribe af gadens køtere og sender til bjørnebyen, det var en forklaring jeg kunne forstå.
|
| Til top |
|
| |