Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: (update) hvor kan jeg høre en SVS? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Godt så kan alle se at hyggelige onkel Jensen ikke er så hyggelig bagom scenen.

Og om du tror at jeg gidder at besøge dig for at du skal få høre en SVS må du tro om igen, du får købe din egen.

For f Jensen, hvordan kan du udtale dig om subwoofere når du ikke engang forstår Hoffmans Iron Law?

SVS leverer mere ydelse pr krone enn nogen anden subwoofer, og hvis du mener at du kan sælge de her i Danmark for 10% af hvad de koster i dag så synes jeg du burde komme i gang.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hvis dette hundeslagsmål ender med at priserne for SVS kommer i nærheden af virkeligheden, så er jeg glad og tilfreds. Men kønt er det ikke

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Hvis dette hundeslagsmål ender med at priserne for SVS kommer i nærheden af virkeligheden, så er jeg glad og tilfreds. Men kønt er det ikke

Ja jeg kunne nu også godt tænke mig at priserne falder....

Og med hensyn til hundeslagsmål, så er det godt nok ikke første gang man oplever folk "snakke" med store bogstaver, når nu de brænder for et emne.....

Jeg håber bare ikke det ender i endnu en lukket tråd fordi nogen ikke helt kan holde sig på måtten...

Og det er ikke ment som en fornærmelse overfor nogen, snarere som en påmindelse...

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Det må blive op til Jensen, men at sige at en SVS er dyr? Det bliver lidt som at kunne få købe en Porsche til VW pris, men klage over at den ikke kan købes til Skoda pris .

De koster også ca det samme i Skandinavien, Tyskland, England og Russland, og også ca det samme som de kostet da man importerte selv. Det mange glemmer er at det har kommet et ledd ekstra i kæden, uden at prisene har økt

Jeg kan nok holde mig på måtten, men jeg gidder bare ikke flere af Jensens sure meldinger bagom scenen, mens han samtidig leger Julemanden i den offentlige delen af forumet

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes måske at SVS priserne i forhold til design, amps og ydelse er lidt voldsomme. Men jeg indrømmer gerne at jeg ikke er sub-ekspert.

I skal sgu ikke holde Jer tilbage for min skyld. Hvis dette ender med at jeg kan købe en billig SVS sub i DK, uden at skulle udfylde kuponer til fjeldlandet, jamen så er det jo en fremragende ide. 

Og bare lige for at slå fast. Man MÅ gerne tale med store bogstaver, vi brænder jo for god lyd og har holdninger til det.

Go ahead, drenge

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Oktober 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Blackhawk: En PB10 yder omtrent som en B&W ASW825, eller måske nærmere ASW850. Er ikke det godt nok for 5000kr?

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Manicminer; altid spændende at læse dine meget følelsesladede inputs om SVS - kan tydeligt forstå at der i DIN verden kun eksisteret EET sub-mærke der er pengene værd ( - og selvom at du vedholdent påstår at du ingen - økonomiske - interesser har i SVS, så VIRKER det sådan ).

Der hvor jeg "står af", er at du i en uendelighed henviser til div. "teorier" omkring hvorfor SVS er LANGT overlegene i forhold til andre fabrikanter...men kære Manicminer, Eet er teori, noget ganske andet er hvordan de spiller IRL - og efter min ydmyge opfattelse er det totalt ligegyldigt om min stereo-basgengivelse gengives til 16 hz eller til 25 hz...........jeg kan ihvertfald ikke høre/mærke forskel alligevel. Og hvordan opgør du at SVS giver mere ydelse pr. krone end andre subs ???????????????????........sætter du lighed med hvor dybt den spiller kontra prisen ?.......eller vægt pr. kg. ?

Ligeledes tror jeg at det er vigtigt at man skelner mellem om man vil bruge en sub til hifi-brug el. til SS - og er det førstnævnte man prioriterer højest, vil jeg til enhver tid vælge en Velodyne med rumkorrektion ( - eller en kappa/Sunfire med ditto ) fremfor en SVS der bare "hæmningsløst" (u-kontrollabelt ? ) spiller "dybt"

- Men MÅSKE du har ret; måske SVS ER bedre end ALT andet - men så kan jeg helt ærligt ikke forstå at du ikke for LANG TID siden har taget "udfordringen" op fra Jensens side, og lavet en "test-duel" mellem dine elskede SVS'er og en af Jensens Velodyne DD'er...?................- for ser du, DET ville være MEGET mere spændende at høre/læse om en sådan test IRL, fremfor dine evindelige og ukritiske lovprisninger af SVS.................

Mange venlige og forsonlige hilsner

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Men MÅSKE du har ret; måske SVS ER bedre end ALT andet - men så kan jeg helt ærligt ikke forstå at du ikke for LANG TID siden har taget "udfordringen" op fra Jensens side, og lavet en "test-duel" mellem dine elskede SVS'er og en af Jensens Velodyne DD'er...?................- for ser du, DET ville være MEGET mere spændende at høre/læse om en sådan test IRL, fremfor dine evindelige og ukritiske lovprisninger af SVS.................

Det har han også! Han var forbi hjemme hos mig med sin SVS op mod min DD18'er.

Til film imponerede SVS'en vildt. Masser af lydtryk og fysisk fornemmelse. Til musik var den ikke helt så god som DD18'eren, men stadig ret god.

Hvis prisen er altafgørende, er jeg af den overbevisning at SVS står stærkt på markedet i dag.  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Svend P; OK, interessant at høre ...MEGET interessant . Bemærker dog at du fandt at der var forskel i de to subs måder at spille musik på (- på trods af at andre modsiger dette...) - kan du uddybe dette ?

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

Manicminer; altid spændende at læse dine meget følelsesladede inputs om SVS - kan tydeligt forstå at der i DIN verden kun eksisteret EET sub-mærke der er pengene værd ( - og selvom at du vedholdent påstår at du ingen - økonomiske - interesser har i SVS, så VIRKER det sådan ).

Du finder denne typen indlæg i forum over hele verden, alle sammen skrevet af ganske almindelig kunder der gerne vil dele sine oplevelser rundt om lyd, og service. SVS er enestående, men jeg har aldrig på noget tidspunkt sagt at de er everything, for everyone

Jensen derimod har økonomiske interesser i at ingen køber SVS, og jeg kan da godt forstå at han er bange for at tabe business. Dog burde han som importør/forhandler holde sig for god til at bagtale konkurrentens produkter, og det vha uriktige oplysninger.

Jeg ved at branchemedlemmer ikke har lov til at promovere egne produkter her inde, men har de lov til at svine til konkurrentenes?

Der hvor jeg "står af", er at du i en uendelighed henviser til div. "teorier" omkring hvorfor SVS er LANGT overlegene i forhold til andre fabrikanter...men kære Manicminer, Eet er teori, noget ganske andet er hvordan de spiller IRL - og efter min ydmyge opfattelse er det totalt ligegyldigt om min stereo-basgengivelse gengives til 16 hz eller til 25 hz...........jeg kan ihvertfald ikke høre/mærke forskel alligevel. Og hvordan opgør du at SVS giver mere ydelse pr. krone end andre subs ???????????????????........sætter du lighed med hvor dybt den spiller kontra prisen ?.......eller vægt pr. kg. ?

Alle subwoofere, uanset om der står SVS, eller Velodyne foran er nødt til at forholde sig til nogle enkle fysiske love. Testene som jeg referer til genspeiler real life performance. Det absolutt aller meste om en subwoofer kan leses ud i fra grafer af frekvensrespons, forvrængning, og kompression. Jeg kan godt poste nogle links til artikler om emnet.

Ligeledes tror jeg at det er vigtigt at man skelner mellem om man vil bruge en sub til hifi-brug el. til SS - og er det førstnævnte man prioriterer højest, vil jeg til enhver tid vælge en Velodyne med rumkorrektion ( - eller en kappa/Sunfire med ditto ) fremfor en SVS der bare "hæmningsløst" (u-kontrollabelt ? ) spiller "dybt"

Selvfølgelig. Jeg ville da aldrig anbefale en SVS til en der skulle bruge subben til let taffelmusik, med mindre han også ønsket at bruge subben som kaffebord  Men jeg vil heller ikke anbefale en lille sub til nogen der er ude efter den ultimate subben til LFE. MEN det er intet i vejen for at en sub der er god til LFE ikke skal være god til musik.

Jeg gidder bare ikke at bruge en masser af penger på at køre til Odense for at tilfredstille et menneske der på mig virker inkompetent, og mindre hyggelig (selv om han holder en helt anden tone her ude i forumet) 

Dog har jeg vært hjemme hos Svend P, og jeg hadde med mig min PB10, alt jeg hørte der stemmte meget godt overens med målingene af DD18, og PB10 (DD18 aflivet PB10 når Svends discomusik pumpet ved høje lydniveuer, til film var fremdeles DD18 bedre, men forskellen var langt mindre)

Jeg har heller aldrig på noget tidspunkt sagt at Velodyne er dårlige subwoofere (det ville være løgn), kun bare at SVS er gode.

Mange venlige og forsonlige hilsner

Jeg takker for indlæget, jeg er alltid vilig til at debatere både lyd, og holdninger.

Jesper/Oldhifinut

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Godt så kan alle se at hyggelige onkel Jensen ikke er så hyggelig bagom scenen.

Og om du tror at jeg gidder at besøge dig for at du skal få høre en SVS må du tro om igen, du får købe din egen.

For f Jensen, hvordan kan du udtale dig om subwoofere når du ikke engang forstår Hoffmans Iron Law?

SVS leverer mere ydelse pr krone enn nogen anden subwoofer, og hvis du mener at du kan sælge de her i Danmark for 10% af hvad de koster i dag så synes jeg du burde komme i gang.

For snart lang tid siden skrev vi sammen hvor du gerne ville komme med med dine subs og det var ikke et problem .

Nu har jeg så sendt dig en PM hvorfor og det bliver så til mange .

Kan det være fordi dine kære venner i norge ikke kan købe her og næsten alle sammen vil jo have jeg skal snyde med faktura så de slipper for en stor moms .

Men det gør man ikke her det kan i gøre med SVS men ikke her , tro du der står fjols på min ryg ?.

Og som jeg havde skrevet SVS har for en del år siden været inde her også mange andre og ikke nolge af bliv langtid , der har været mange der ville høre om jeg ikke snart begyndte at sælge subs men mit svar har altid været jo den dag jeg finder en jeg kan stå inde for , havde kik på rel men de var ikke gode nok ,en jeg kender ringet til mig og sagde hør velodyne de kan , det gjore jeg så, og sendte dem en mail og lade order ind .

Og velodyne er dyre , men jeg har samme pris som i us har SVS det .

Også lige det med andres lov den vil jeg skide på jeg bruger mine øre og ikke andet lær noget af det .

Kan også se du har skrevet noget med køb en SMS1 og brug den , den kan bruges til alle sub ? hvor fanden ved du det fra har du en ? den kan kun bruges til de subs der har amps der er store nok .

bla bla

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

For snart lang tid siden skrev vi sammen hvor du gerne ville komme med med dine subs og det var ikke et problem .

Jeg sa at jeg ville komme en gang når jeg hadde fået min PB12 Plus, og jeg hadde anledning. Men efter som tonen i dine PMs blev mere og mere uhyggelig tabte jeg lysten

Nu har jeg så sendt dig en PM hvorfor og det bliver så til mange .

Kan det være fordi dine kære venner i norge ikke kan købe her og næsten alle sammen vil jo have jeg skal snyde med faktura så de slipper for en stor moms .

Men det gør man ikke her det kan i gøre med SVS men ikke her , tro du der står fjols på min ryg ?. Det er en helt anden sag, og jeg tror jeg fremdeles har dine PMs om temaet hvor du sa dig villig til at sælge til Norge så lenge det var hysj-hysj. Hvad der står på din ryg ved ikke jeg.

Dessuden, det er ikke mine venner, kun nogle mennesker fra avforum.no jeg fortalte at det her i Danmark fantes en billig, og hyggelig Velodyne forhandler. Men selv det at jeg har anbefalet dig kan du give en negativ twist

Og som jeg havde skrevet SVS har for en del år siden været inde her også mange andre og ikke nolge af bliv langtid , der har været mange der ville høre om jeg ikke snart begyndte at sælge subs men mit svar har altid været jo den dag jeg finder en jeg kan stå inde for , havde kik på rel men de var ikke gode nok ,en jeg kender ringet til mig og sagde hør velodyne de kan , det gjore jeg så, og sendte dem en mail og lade order ind .  Unnskyld?

Og velodyne er dyre , men jeg har samme pris som i us har SVS det . Nej, men hvad har det med sagen at gøre? Velodyne er ikke et direkte solgt netprodukt, og dermed er der mere avance at gå på, mao, du vil aldrig se SVS på salg for ½ pris som feks Velodyne.

Også lige det med andres lov den vil jeg skide på jeg bruger mine øre og ikke andet lær noget af det .

Kan også se du har skrevet noget med køb en SMS1 og brug den , den kan bruges til alle sub ? hvor fanden ved du det fra har du en ? den kan kun bruges til de subs der har amps der er store nok .

bla bla

Du forstår fremdeles ikke hvordan kabinetstørrelse, og forsterkereffekt henger sammen.

Men kort fortalt er en lille sub som et firkantet hjul, det behøver en masse krefter for at dreje, akselen (elementet) må så forstærkes for at tåle denne effekten, og det bliver dermed ennå tyngre at drive rundt, osv..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Som en siste kommentar for at måske øge forståelsen af kabinetstørrelse/forstærkereffekt. Det mest ekstreme eksemplet er Infinite Baffle hvor selv et par 100w er nok til at drive feks 4 15"

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Som en siste kommentar for at måske øge forståelsen af kabinetstørrelse/forstærkereffekt. Det mest ekstreme eksemplet er Infinite Baffle hvor selv et par 100w er nok til at drive feks 4 15"

Så snart du begynder at bruge EQ så koster det w sådan er det og der er 500w ikke nok i en stue på måske 40m2 den vil død ret hurtigt .

Også derfor jeg ikke bare sælger de SMS-1 , kunne lige passe at jeg sagde jo jo den lille sub på 100w kan alt så når l**tet brænder af hvem skal så stå med det (du sagde og du sagde ) så heller sige nej glem det .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Her er hvordan jeg forstår Hoffmans Iron Law, om jeg tager fejl noget sted må I gerne si til

En lille lukket sub har typisk sitt naturlige F3 rundt om 80hz. Det fordi kabinettet er lille, og fordi det da ikke opstår nogle fasedrejninger under det naturlige f3. Dette er en fordel for forstærkeren.

Under F3 vil de rulle af med 12db pr oktav, dvs at for at opnå en flad frekvensgang skal den boostes med 12db pr oktav, således at ved 40hz er den eq'et med 12db, og ved 20hz 24db

Dette kan også forklares ud i fra Hoffmans Iron Law. Om en subwoofer spiller fladt til 40hz i et givet kabinet, så skal den for at spille fladt til 20hz ha et 8x større kabinet, eller 8x mere forstærkerkraft. Således at en sub der har sitt naturlige F3 ved 80hz har behov for 16x større forsterkerkapasitet for at kunne spille fladt ned til 20hz. Dermed bliver feks 2000w reduseret til 2000/16=125w

En sub der ikke har nogen boost vil den have alle sine, feks 500w tilgengelige i hele frekvensområdet.

Jeg skal ærligt indrømme at fysik ikke er min stærkeste side, men siden Hoffman er hvad som ligger i bunden af T/S håber jeg at nogen af selvbyggerene kan forklare det bedre. Dog tror jeg at hvad jeg siger her er riktigt nok.

Subwoofere funger ikke ved hjelp af magi, eller voodoo, de er nødt til at indrette sig efter naturens lover.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Og angående brug af EQ. Jeg har bestillt en Behringer BFD, den kan det samme som en SMS1, men er dog noget mere brugeruvennelig, men koster trods alt kun 750kr.

Presis som SMS1 skal den fortrinnsvis bruges til at dempe topper, ikke hæve bunder. En bund kan ræt tit være umulig at hæve elektrisk, men skal bekempes vha pladsering, eller basstraps.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Og angående brug af EQ. Jeg har bestillt en Behringer BFD, den kan det samme som en SMS1, men er dog noget mere brugeruvennelig, men koster trods alt kun 750kr.

Presis som SMS1 skal den fortrinnsvis bruges til at dempe topper, ikke hæve bunder. En bund kan ræt tit være umulig at hæve elektrisk, men skal bekempes vha pladsering, eller basstraps.

Ja nu er Behringer også bedre haha

De har så meget støj problemer men det kan du vel ikke høre for bare bulder bund vil du købe en har 4 nye til at ligge .

ps

SMS1 skal bruge til at hæve også , hvis du har et stort fald inde for et hvis område skal SMS1 hjælpe dig med at udlige det , og det er det jeg ser mest at hos folk nå jeg sætter DD .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Behringeren kan hos enkelte gi problemer med støj, men det kan nemt rettes op vha fjerne jordpinden på støpselet, eller bruge en strømledning uden jord. HAHA .

At du ikke kender til nullnoder overrasker mig ikke, men måske du nå forstår Hoffman? Nullnoder kan vi tage en anden dag.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Behringeren kan hos enkelte gi problemer med støj, men det kan nemt rettes op vha fjerne jordpinden på støpselet, eller bruge en strømledning uden jord. HAHA .

At du ikke kender til nullnoder overrasker mig ikke, men måske du nå forstår Hoffman? Nullnoder kan vi tage en anden dag.

Ja det hjælper på nogle og andre ikke .

Jeg kender til det der er værd at viden også bruger jeg mine øre og udtaler mig ikke om noget jeg ikke har hørt .

Men fred være med det .

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja det hjælper på nogle og andre ikke .

Jeg kender til det der er værd at viden også bruger jeg mine øre og udtaler mig ikke om noget jeg ikke har hørt .

Men fred være med det .

Intet du har sagt så langt tyder på at du ved noget om selv de mest basale ting hvad subwoofere angår. Og som jeg selv, og Svend siger HAR jeg hørt en DD18.

Intet du har sagt så langt har vist sig at stemme, heller ikke din siste påstand, se bare her:

http://www.avsforum.com/avs-vb/poll.php?do=showresults&p ollid=3129

100% suksess ratio med støjfrie BFD'er

Noget mere du vil vide?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum