Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 20:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mashuros Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Er der ikke snart et billede på vej. Jeg er dødnysgerrig

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Tja der er desværre gået lidt ged i leveringen af mine "nye" Ht

Så kunne sælger ligepludslig ikke garantere at de var i perfekt stand og der var vist en løs forbindelse...

Men jeg leder stadig videre..

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Hva' så Mashuro. Hvordan går det med jagten efter nye højttalere?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Ja.. jeg har nu fået et par Mozart Grand på besøg.

Det er nu dejligt at høre musik igen efter en lille måned uden lyd.

Jeg har kunne tage min Gizmo i brug og har fået lyttet til min nye riaa,basic fra Clearaudio

Men mht Mozart er det absolut et spændende besøg ,men savner selvfølgelig bunden fra BCG

Jeg finder umiddelbart diskanten lidt skarp idet,lidt ssss lyde,men dette kan muligvis tilskrives opstillingen.

Mozart er nu nok mere realistisk til mit lytte rum på ca 16 kvm.

Der voteres stadig

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Ja.. jeg har nu fået et par Mozart Grand på besøg.

Det er nu dejligt at høre musik igen efter en lille måned uden lyd.

Jeg har kunne tage min Gizmo i brug og har fået lyttet til min nye riaa,basic fra Clearaudio

Men mht Mozart er det absolut et spændende besøg ,men savner selvfølgelig bunden fra BCG

Jeg finder umiddelbart diskanten lidt skarp idet,lidt ssss lyde,men dette kan muligvis tilskrives opstillingen.

Mozart er nu nok mere realistisk til mit lytte rum på ca 16 kvm.

Der voteres stadig

Ja, den Basic er skam rigtig lækker!

Nu er 16 kvm ikke alverden. Faktisk ligeså "stor" som min studieværelse, så umiddelbart tror jeg da også, at Mozart Grand passer bedre i dit rum. Har du desuden prøvet at lytte til Aurum Cantus M-103? Jeg tror den vil passe godt til dit Densen anlæg. De giver nok ikke samme smæk i bassen som din Mozart, men stadig dyb og præcis. Der hvor den virkelig udskiller sig, er i diskanten! Den er simpelthen en fryd at lytte til.

Nu må du endelig ikke tro, at jeg pådutter dig noget. Mozart er bestemt også en super højttaler, som jeg også kiggede på, inden jeg købte min M-103...Og nej, M-103 er IKKE "verdens bedste højttaler" , men jeg vil bare lige give dig et input. DLS R55 er også et bud.

Uanset hvad, så skal du nok få masser af timer med god musik.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Aurum Cantus M-103.. hvor hører man den her i hovedstaden?!
Den ser ihvertfald lækker ud

Lige nu har jeg lidt problemer med bassen på de Mozart,den buldre sørme igennem.. Jeg syntes altså ikke det var så stort et problem med BCG.
Hmm..
Jeg huske tydligt da jeg satte dem til første gang,de spillede bare rent og dyyyybt.
Jeg savner fandme den bund, det må jeg da indrømme

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Lige nu har jeg lidt problemer med bassen på de Mozart,den buldre sørme igennem.. Jeg syntes altså ikke det var så stort et problem med BCG.
Hmm..
Jeg huske tydligt da jeg satte dem til første gang,de spillede bare rent og dyyyybt.

Du er ikke den første, der har haft problemer med "bulder bas" mht Mozart. Schrammelll havde også besøg af Mozart, men han kunne heller ikke få den integreret ordenligt i hjemmet - for meget "bulder bas". Det problem blev løst af Bach og Aurum Cantus M-103 - og valget faldt til sidstenævntes fordel .  Hvis du udelukkende er til VA-lyden, så ville jeg prøve Bach!

Jeg ved desværre ikke, hvem der handler med Aurum Cantus på Sjælland (hvis der overhovedet er nogen forhandler på Sjælland?!). Men hvis du skal til Jylland i påsken, så må du da gerne kigge forbi forhandlerne, eller sågar mig til et lyt.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 April 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

det setup må da spille hamrende rytmisk?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, så here goes. Mashuro. Har du nogensinde prøvet Dali Grand Diva? Hvis ikke, så synes jeg du skulle. Jeg har selv haft VA Beethoven (den gamle model) og jeg synes det var en super-lækker højttaler. Jeg havde dog også lidt basproblemer med den, og skiftede dem ud med Dali Diva, som jeg havde drømt om siden jeg hørte dem første gang, sidst i 90erne.

Nu har jeg ikke den mest idielle stue til hifi, og heller ikke den dårligste. Jeg har en vinkelstue, som dog heldigvis har nogle dimentioner som gør, at jeg godt kan lave en fornuftig hifi-opsætning. Nok om det. Jeg oplever Dali Diva, som værende rimelig nem at stille op. Jeg har ikke nævneværdige basproblemer med denne fine højttaler.

Noget af det jeg godt kunne lide med VA Beethovern, var det KÆMPE lydbillede de kunne smække op, og den sprøde mellemtone. Om denne sprødhed skyldes det matriale mellemtonerne var lavet at, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men Diva har ikke den samme indbygget sprødhed som VA. Ellers kan Diva også mange af de ting jeg godt kunne lide hos VA, og måske de også ville være gode hos dig??

Uanset hvad du gør, så held og lykke med det

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst hele tråden, så here goes. Mashuro. Har du nogensinde prøvet Dali Grand Diva? Hvis ikke, så synes jeg du skulle. Jeg har selv haft VA Beethoven (den gamle model) og jeg synes det var en super-lækker højttaler. Jeg havde dog også lidt basproblemer med den, og skiftede dem ud med Dali Diva, som jeg havde drømt om siden jeg hørte dem første gang, sidst i 90erne.

Nu har jeg ikke den mest idielle stue til hifi, og heller ikke den dårligste. Jeg har en vinkelstue, som dog heldigvis har nogle dimentioner som gør, at jeg godt kan lave en fornuftig hifi-opsætning. Nok om det. Jeg oplever Dali Diva, som værende rimelig nem at stille op. Jeg har ikke nævneværdige basproblemer med denne fine højttaler.

Noget af det jeg godt kunne lide med VA Beethovern, var det KÆMPE lydbillede de kunne smække op, og den sprøde mellemtone. Om denne sprødhed skyldes det matriale mellemtonerne var lavet at, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men Diva har ikke den samme indbygget sprødhed som VA. Ellers kan Diva også mange af de ting jeg godt kunne lide hos VA, og måske de også ville være gode hos dig??

Jamen tak for det.
Nu er Diva jo en ret stor HT,ikke sandt?
Jeg har aldrig hørt den men den får ros rundt omkring så noget må den gøre rigtigt.
Jeg havde jo den nye Beethoven før og der manglede ikke noget i hverken bunden eller toppen.
Perspektivet var, i mine øre, fantastisk.
Jeg må bare indse at jeg ikke får bunden igen med mindre at jeg går op i en fuldblods-3-vejs-HT igen.
Eller køber en sub men så kan jeg ligeså godt gå tilbage til Beethoven.

Det kan godt være at den nedskalering jeg har bebudet ikke kan realiseres. Jeg savner i hvertfald noget.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 April 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
rockforlife skrev:

Jamen tak for det.
Nu er Diva jo en ret stor HT,ikke sandt?
Jeg har aldrig hørt den men den får ros rundt omkring så noget må den gøre rigtigt.
Jeg havde jo den nye Beethoven før og der manglede ikke noget i hverken bunden eller toppen.
Perspektivet var, i mine øre, fantastisk.
Jeg må bare indse at jeg ikke får bunden igen med mindre at jeg går op i en fuldblods-3-vejs-HT igen.
Eller køber en sub men så kan jeg ligeså godt gå tilbage til Beethoven.

Det kan godt være at den nedskalering jeg har bebudet ikke kan realiseres. Jeg savner i hvertfald noget.

Næh du, Diva er ikke speciel stor. Den er ca. 1 meter høj, ca. samme brede som dine VA, men knap så dybe. Nu ved jeg ikke hvor "runde" og "varme" de nye VA højttalere er, men min gamle Beethoven var lidt rund og sprød i klangen, hvor Diva stort set ingen egenlyd har.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Mashuro skrev:

Hmm..

Du er ikke den første, der har haft problemer med "bulder bas" mht Mozart. Schrammelll havde også besøg af Mozart, men han kunne heller ikke få den integreret ordenligt i hjemmet - for meget "bulder bas". Det problem blev løst af Bach og Aurum Cantus M-103 - og valget faldt til sidstenævntes fordel .  Hvis du udelukkende er til VA-lyden, så ville jeg prøve Bach!

Jeg ved desværre ikke, hvem der handler med Aurum Cantus på Sjælland (hvis der overhovedet er nogen forhandler på Sjælland?!). Men hvis du skal til Jylland i påsken, så må du da gerne kigge forbi forhandlerne, eller sågar mig til et lyt.

Nu kommer jeg desværre ikke så tit til jylland så det kan godt blive et problem.
Tak for tilbuddet og det kan da være det bliver aktuelt,hvis ikke de bliver stillet op til messen herovre til sommer.
Mozart bliver det ihvertfald ikke.. Dejlig HT men ikke for mig.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Næh du, Diva er ikke speciel stor. Den er ca. 1 meter høj, ca. samme brede som dine VA, men knap så dybe. Nu ved jeg ikke hvor "runde" og "varme" de nye VA højttalere er, men min gamle Beethoven var lidt rund og sprød i klangen, hvor Diva stort set ingen egenlyd har.

Det jeg savner fra mine VA BCG var den præcise og superhurtige bund som bare ramte en lige i sylten.
Der kan Mozart af åbenlyse årsager jo ikke følge med.
Kan Diva levere den slags bund?

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hva med Beethoven Baby Grand, kunne være den kunne nå lidt i nærheden af BCGérne..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
rockforlife skrev:

Det jeg savner fra mine VA var den præcise og superhurtige bund som bare ramte en lige i sylten.
Der kan Mozart af åbenlyse årsager jo ikke følge med.
Kan Diva levere den slags bund?

Jeg savner ikke noget. Men VA CG har jo 3 stk. bas/mellemtone enheder, og de kan nok flytte mere luft, end Diva kan med sine 2. Til gengæld er Divas enheder særdeles hurtige, og kan (hvis du har forstærkere til det) levere masser af dyyb bas, og top nice dynamik

Som sagt, er den eneste VA højttaler jeg kender til den gamle Beethoven model, og sammenligner man den med Diva, ville man klart få en fornemmelse af, at VA gik dybere, og kunne levere mere output i den dybe bas. Det kunne være fedt, men i længden var det liiige i overkanten. Om de nye VA modeller også er lidt pumpet i bunden ved jeg ikke. En ting er sikkert. Vil du have en højttaler der generelt spiller med lidt ekstra "overkrop" i bunden, er jeg ikke sikker på Dali Diva er den rette højttaler-partner for dig.

Tilvalg betyder altid fravalg, og omvendt..

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Hva med Beethoven Baby Grand, kunne være den kunne nå lidt i nærheden af BCGérne..

Den ville nok være en naturlig afløser hvis jeg skal blive i samme mærke.
En enhed mindre og lidt mindre i dimensionerne.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Tilvalg betyder altid fravalg, og omvendt..

Der har du lige ramt sømmet perfekt

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 17 April 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:

Tja der er desværre gået lidt ged i leveringen af mine "nye" Ht

Så kunne sælger ligepludslig ikke garantere at de var i perfekt stand og der var vist en løs forbindelse...

Men jeg leder stadig videre..

Hvilke HT var det du skulle have haft ???

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Det var disse

Et kup,men ak de var som sagt ikke intakte.
Super lyd og utrolig tight bas alderen taget i betragtning

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jaah så kom der lidt nyt til.
Mozart kom forbi men kunne ikke overbevise mig.
Det kunne en anden dog...

Er i friske på en lille gætteleg?

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum