Forfatter |
|
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Claus, crtv.dk skrev:
Vanderlay skrev:
johnmure skrev:
Hvis der var det, ville folk jo netop ikke købe i Tyskland.
|
|
|
|
|
|
Jo... det ville de, vi kan jo slet ikke sælge til de priser som de kan i tyskland, så skulle vi give penge med hvergang vi solgte et tv!
|
|
|
Så burde i jo begynde at købe jeres vare i Tyskland, og sælge dem i DK, da deres salgspris åbenbart er lavere end jeres købspris
|
|
|
Ja det burde vi faktisk Deres salgs priser ER lavere end vores indkøbspriser, og ja det lyder utroligt det er sådan + svært at forstå... Nu ville jeg ikke side at poste nettopriser her på siden, men har lyst til det så i kan se at det er sandt... __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|
johnmure Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, crtv.dk skrev:
Vanderlay skrev:
johnmure skrev:
|
|
|
|
|
|
Jo... det ville de, vi kan jo slet ikke sælge til de priser som de kan i tyskland, så skulle vi give penge med hvergang vi solgte et tv!
|
|
|
jeg fik en pris på et philips 32 t lcd vejl. pris 38000 jeg kunne få det for 29500 det var for 6 månder siden at de så træk det tilbage fra markede igen på grund af fejl er en anden sag så jeg nåede ik at få det 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
¨
forstår godt hvor du vil hen, men Elmutanten er DK, NO, SE, og finland ?? det er hvad 5,5+4,6+9+5,2 mio = 24,3 mio mennesker.. er vi enige om at 80 mio er et højere tal?
Tak til bjarkeNR, for de fine tal
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, crtv.dk skrev:
jakobskovgaard skrev:
Claus, crtv.dk skrev:
Vanderlay skrev:
johnmure skrev:
|
|
|
|
|
|
Jo... det ville de, vi kan jo slet ikke sælge til de priser som de
kan i tyskland, så skulle vi give penge med hvergang vi solgte et tv!
|
|
|
Så burde i jo begynde at købe jeres vare i Tyskland, og sælge dem i DK, da deres salgspris åbenbart er lavere end jeres købspris
|
|
|
Ja det burde vi faktisk Deres
salgs priser ER lavere end vores indkøbspriser, og ja det lyder
utroligt det er sådan + svært at forstå... Nu ville jeg ikke side at
poste nettopriser her på siden, men har lyst til det så i kan se at det
er sandt... |
|
|
Nøjagtig det samme oplevede jeg i IT branchen, Internet butikkerne kunne sælge det billigere end vores egne distrubtører.
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
forstår godt hvor du vil hen, men Elmutanten er DK, NO, SE, og finland ?? det er hvad 5,5+4,6+9+5,2 mio = 24,3 mio mennesker.. er vi enige om at 80 mio er et højere tal?
[/QUOTE]
Nu skriver mutanten på forsiden af deres avis (også på websiden), at de har købt ind sammen med det engelske Dixons, så hvis du lægger befolkningen i UK til, ender du sikkert omkring 80 mio.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
¨
Tak til bjarkeNR, for de fine tal
|
|
|
Jo ganske rigtig, husk nu at der også er et tilsvarende større detailnet i D. Tal er jo taknemmelige, man skal bare lige huske alle aspekterne __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen, hvad venter alle I DK forhandler da så på ?...............lej et vogn tog, tag til Tyskland, shop div. plasma'er, sælg i DK til os "nærige" forbrugere"...tro mig jeg ville gerne have smidt et par tusser på toppen ved køb af mit Panasonic TH-PA50.......I ville have tjent "hurtige" penge, jeg ville ikke have haft besværet/usikkerheden (?) ved at handle på nettet i et fremmed land.......
Og HVIS branchens indkøbspriser er højere end de tyske udsalgspriser, skal I / jeres brancheforeninger eller lign., da tage alvorlige "kvælertag" på de repsektive importører, for som tingene udvikler sig, så bliver køberne mere og mere prisbevidste.......og det vil i sidste ende betyde jeres død...og det er MEGET sørgeligt, både for jer, men også for os/forbrugerne.
med eftertænksom hilsen
Jesper
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og Witzel; med al respekt, det er tal-knepperi, det du fremfører.........
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Nu skriver mutanten på forsiden af deres avis (også på websiden), at de har købt ind sammen med det engelske Dixons, så hvis du lægger befolkningen i UK til, ender du sikkert omkring 80 mio.
|
|
|
tager man den detalje med (som jeg har overset ) kan man vel konkludere et par ting, enten er deres indkøbere for dårlige til at forhandle priser eller måske er de for 'pengegriske' . de har jo så, om nogen, muligheden for at banke prisen i bund. og dermed mere eller mindre udkonkurrere alle andre på markedet. Men vil philips, panasonic, pioneer etc. så levere til dem? og, vigtigst af alle aspekter, er det så lovligt jvf. dansk lovgivning? her tænkes på Konkurrencelovens § 11 - misbrug af dominerende stilling..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
- og Witzel; med al respekt, det er tal-knepperi, det du fremfører......... |
|
|
kald det hvad du vil, men du må da indrømme at det er lettere at købe ind et større marked. har man midlerne kan man købe flere enheder ind, og sælger vil garanteret sænke prisen lidt, og dermed kan du selv sænke priserne overfor dine kunder. 
|
Til top |
|
|
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Holmbye skrev:
Lige et par små kommentare.
Flere producenter har en vejledende udsalgspris og den må man som forhandler gå så langt under som man har lyst til, men producenterne vil ikke have at man går OVER, det er altså ikke der forklaringen skal søges.
Vejl. udsalgspriser svinger en lille smule men de er stort set ens i Tyskland og Danmark (jeg forhandler audio kabler og det er med udgangs i handel med kabler at mit indlæg skal forstås). Momsen i Tyskland er er ca 16 % mod 25 % i DK, altså ikke en kæmpe forskel. For mig at se skyldes prisforskellen udover 9 % (moms differencen) at forhandlere i DK forlanger en meget høj avance.
Jeg må ikke reklamere for min egen forretning her (send pb for info), men vi har faktisk valgt at køre med nogle af Europas laveste priser, og alligevel har vi en rimelig fortjeneste. Vejledene udsalgspriser kan i nogle tilfælde (afhænger naturligvis lidt af hvilke produkter der er tale om) være 4 gange indkøbsprisen !!! og set i det lys skulle det kunne lade sig gøre at gå noget under, det er det de gør i tyskland, hvor mange forhandlere i DK holder sig til vejl. udsalgspris. Men mon ikke det er nødt til at ændre sig når nye danske forhandlere med lavere priser skyder op.
En anden forklaring kan være at rent internet baserede forretninger (det er mit indtryk at der er mange af dem i Tyskland) ikke har udgifter til lokale leje, personale der skal holde åbent osv. Så her er der oplagt mulighed for at skære i udgifterne og holde prisen nede. En anden interessant betragtnig i forhold til f.eks. hifiklubben er at selv om de er forholdsvis dyre så går deres forretning jo strålende, de mangler ikke kunder og hvorfor så sænke priserne ?.
Mvh Holmbye
|
|
|
Hej Holmbye, og velkommen til vores lille tråd.
Hvis du taler sandt (det regner jeg selvfølgelig med ), så må jeg nok sige at jeg er ved at falde ned at stolen. Dette havde jeg ikke regnet med at skulle høre fra en forhandler. Men du er jo bare et godt eksempel på det godt kan lade sig gøre at køre en forretning med rimelige priser, og samtidig tjene penge .
|
|
|
Naturligvis siger jeg tingene som de er.
Jeg er ikke lige klar over hvor stor forskellen er på engros prisen fra Danmark til Tysklan når vi snakker f.eks. plasma tv og projektor men jeg kan da fortælle at når jeg køber Van Den Hul produkter (som produceres i Holland) er indkøbsprisen i Danmark LAVERE end i Tyskland og vejledende udslagspris ligger også lidt under !!!
Sommercables, som produceres i Tyskland, sælges til samme priser i DK og DE og vejledende priser er de samme, her er der så en moms forskel men hvis jeg nu siger at vejl. udsalgspris er ca. 3 gange indkøbsprisen så burde det jo være muligt at udligne moms forskellen og leve med en lidt lavere avance en i Tyskland (det er det for mig).
Håber ikke jeg har sagt for meget og at nogen ser sig sure på mig, husk jeg forhandler indtil videre kun kabler. Men når det så er sagt må jeg da indrømme at jeg efter en del forespørgsler på f.eks. import at kinesisk hifi har erfaret at de (i Asien) er fløjtende ligeglade med om man er tysker eller dansker. Det er klart at store kæder der køber ind til 80 millioner mennesker kan opnå en rabat, men det forklare jo ikke at prisen i hele Tyskland ligger pænt under prisen i DK. Det er jo ikke alle de små tyske net forretninger der køber ind til 80 millioner mennesker, så den forklaring køber jeg ikke, iøvrigt som i selv er inde på køber el mutanten også ind til et lignende antal mennesker men er stadig pænt meget dyrere end i Tyskland.
Mvh. Holmbye
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er udsalgspriserne på fladskærme ikke lige frem 3 x indkøbsprisen...
Panasonic Danmark køber ind til dk Panasonic Tyskland køber ind til tyskland <- de må da kunne få nogle MEGET bedre priser fra fabrikken når de køber så stort ind!
Panasonic 42PA50
Unverbindliche Preisempfehlung: 2.199,00 EURO (taget fra panasonic.de) ca 16.500 kr
Den vejl. pris i DK på dette produkt 24.999
STOR forskel i mine øjne  __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Panasonic DK og Panasonic D selvstændige selskaber eller moderselskaber under Panasonic? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det faktisk ikke, men tror det! __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh hvilken af dele selvstændig eller datter __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
PANASONIC Nordic AB er et helejet datterselskab af det japanske Matsush*ta Electric Ind Co Ltd
Ved ikke om det er det samme med Panasonic.DE __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info.
Det undre mig blot lidt at i åbenbart har forskellige indkøbspriser, de enkelte lande i mellem. Det får mig hastigt og ikke specielt velovervejet til at sige at Panasonic (the big firm) altså priotere deres forskellige datterselskaber med forskelligt med forskellige salgspriser til deres datterselskaber. __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Tak for info.
Det undre mig blot lidt at i åbenbart har forskellige indkøbspriser, de enkelte lande i mellem. Det får mig hastigt og ikke specielt velovervejet til at sige at Panasonic (the big firm) altså priotere deres forskellige datterselskaber med forskelligt med forskellige salgspriser til deres datterselskaber.
|
|
|
Jamen er det ikke altid sådan ? når man er større står man bedre, mener også at nogle af produkterne kommer ud før i Tyskland __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jakobskovgaard skrev:
Jammen hvis f.eks KT er villig til at matche den tyske pris, hvorfor gør de det så ikke over for alle kunder???
Enten er det jo fordi der findes dårlige købmænd, der er villige til at sælge med tab (dem tror jeg ikke der findes nogle af), eller så har netop en advance der gør det muligt for dem at stadig tjene penge, selvom salgsprisen gør det interresant at handle i DK!
Sluttelig vil jeg da gerne sige. Jeg vil utrolig gerne handle i DK, men priserne herhjemme vil jeg ikke betale, ellers har jeg åbenbart bare været de forkerte steder |
|
|
Jeg tro næppe KT har penge til at købe så stort ind at de kunne sælge alt til samme pris som i tyskland , men at sælge noget med tab eller ikke tjene på det kan have en anden fordel .
Det er dyre at leve i dk og det er dyre at drive et firma i dk , sådan er det , men om så lige det er 50% dyre jo det er det nok i forhold til østen , men ikke i forhold til tyskland .
Men jeg mener vi alle skal gå 25% ned i løn og momsen skal væk , så kunne det blive sjovt .
|
Til top |
|
|