Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hvorfor den store prisdiff melle DK & D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
jakobskovgaard skrev:

Jammen hvis f.eks KT er villig til at matche den tyske pris, hvorfor gør de det så ikke over for alle kunder???

Enten er det jo fordi der findes dårlige købmænd, der er villige til at sælge med tab (dem tror jeg ikke der findes nogle af), eller så har netop en advance der gør det muligt for dem at stadig tjene penge, selvom salgsprisen gør det interresant at handle i DK!

Sluttelig vil jeg da gerne sige. Jeg vil utrolig gerne handle i DK, men priserne herhjemme vil jeg ikke betale, ellers har jeg åbenbart bare været de forkerte steder

Jeg tro næppe KT har penge til at købe så stort ind at de kunne sælge alt til samme pris som i tyskland , men at sælge noget med tab eller ikke tjene på det kan have en anden fordel .

Det er dyre at leve i dk og det er dyre at drive et firma i dk , sådan er det , men om så lige det er 50% dyre jo det er det nok i forhold til østen , men ikke i forhold til tyskland .

Men jeg mener vi alle skal gå 25% ned i løn og momsen skal væk , så kunne det blive sjovt .  Ja man godt kalde det en slags løsningsmodel, en anden løsningsmodel er at reducere antallet af importører og forhandlere.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=jakobskovgaard]

Ja man godt kalde det en slags løsningsmodel, en anden løsningsmodel er at reducere antallet af importører og forhandlere.

Hvornår er tingene blevet billigere ved mindre konkurrence???

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
keyvan skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=jakobskovgaard]

Ja man godt kalde det en slags løsningsmodel, en anden løsningsmodel er at reducere antallet af importører og forhandlere.

Hvornår er tingene blevet billigere ved mindre konkurrence???

Ja det vil jeg også gerne vide , nu flere der tager noget hjem nu mere kan i høre og nu mere kan i vælge imellem .

Man kan jo kikke lidt på en del mærker der styrers prisen fra tyskland i hele EU selvom den er meget laver i us og østen det forstå jeg ikke , men det er måske måden at gøre det på .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

hvorfor er tingene så skide dyre i europa i forhold til us det kunne jeg godt tænke mig at vide,ved godt de bruger 120v med dertil hørende elektronik med anden dimensionering men alligevel,det er jo ewn mega prisforskel,at du kan få tingene 10-20% billigere i en tysk netbutik har måske også noget at gøre med konkurerencen dernede, der er ikke plads til store avancer,man får jo heller ikke samme service genem en tysk netbutik.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
keyvan skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=jakobskovgaard]

Hvornår er tingene blevet billigere ved mindre konkurrence??? Er du nu sikker på at vi har reel konkurrence her i landet? Jeg synes ellers jeg ofte gennem masse medier læser eller hører om kartel aftaler hos de danske virksomheder.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
jensen skrev:
[QUOTE=jakobskovgaard]

Hvornår er tingene blevet billigere ved mindre konkurrence??? Er du nu sikker på at vi har reel konkurrence her i landet? Jeg synes ellers jeg ofte gennem masse medier læser eller hører om kartel aftaler hos de danske virksomheder.

Nu tror jeg ikke vi skal begynde på de helt store konspirationsteorier. Jo der bliver sikkert udstukket vejl. udsalgspriser fra de store elektronikfirmaer, men det er ikke mit indtryk at de bliver fulgt specielt nøje. Jeg nynes generelt at der er fin konkurrence på HIFI her i DK. Der er selvfølgelig visse firmaer som får eneforhandling og selv kan bestemme priserne, men ud over det synes jeg bestemt at konkurrencen er iorden.

Personligt har jeg endnu ikke handlet i udlandet, jeg har naturligvis undersøgt priserne inden jeg har handlet. Men det har været vigtigere for mig at få den rette vejledning og være sikker på at mine rettigheder som forbruger har været sikret. Det skal ikke lyde frelst for der kommer måske en dag hvor differencen mellem Danmark og Tyskland bliver så stor at jeg handler der, men så længe at prisen er 10-15% over DK priser, så handler jeg sgu ved jensen og co.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

hvorfor er tingene så skide dyre i europa i forhold til us det kunne jeg godt tænke mig at vide,ved godt de bruger 120v med dertil hørende elektronik med anden dimensionering men alligevel,det er jo ewn mega prisforskel,at du kan få tingene 10-20% billigere i en tysk netbutik har måske også noget at gøre med konkurerencen dernede, der er ikke plads til store avancer,man får jo heller ikke samme service genem en tysk netbutik.

Den er lett nok .

mange ting der lavers i EU er dyre i us end i eu , men ting fra østen er ikke så dyre da $ er lav .

Husk på $ er kun på 6 nu , mange impotør har fastløst ders kurs og får lidt bedre priser på indkøb , mens andre bare køber ind .

i us betaler de næsten ikke moms og der bliver solgt fra fremstiller til shop derover , når vi snakker om udstyr der er laver i us .

Men tage du en udsalgs pris på 2000$ så give de fleste impotør ca 1000$ for det i indkøb , så kommer der fragt afgift og moms .

Det vil sige us pris 12000kr der har den shop i us tjene ca
6000kr minus ders købs moms som er lav .

men hvis du som dansk shop skal tage det hjem ser det sådan ud

fragt ca 150$ det er 1115$ +4% = 1196$ så sælger en dansk shop det til 2000$ x 0,8 = 1600$ - de 1195$ så er der tjent 404$ det skal dække alt .

Fragt er meget dyre til dk end til andre lande , nogle får det også sendt til tyskland eller sverige men det må man ikke .

Jeg betaler ca 3 gange mere fra italy end den tyske impotør gør .

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
music 4 all skrev:

Den er lett nok .

mange ting der lavers i EU er dyre i us end i eu , men ting fra østen er ikke så dyre da $ er lav .

Husk på $ er kun på 6 nu , mange impotør har fastløst ders kurs og får lidt bedre priser på indkøb , mens andre bare køber ind .

i us betaler de næsten ikke moms og der bliver solgt fra fremstiller til shop derover , når vi snakker om udstyr der er laver i us .

Men tage du en udsalgs pris på 2000$ så give de fleste impotør ca 1000$ for det i indkøb , så kommer der fragt afgift og moms .

Det vil sige us pris 12000kr der har den shop i us tjene ca
6000kr minus ders købs moms som er lav .

men hvis du som dansk shop skal tage det hjem ser det sådan ud

fragt ca 150$ det er 1115$ +4% = 1196$ så sælger en dansk shop det til 2000$ x 0,8 = 1600$ - de 1195$ så er der tjent 404$ det skal dække alt .

Fragt er meget dyre til dk end til andre lande , nogle får det også sendt til tyskland eller sverige men det må man ikke .

Jeg betaler ca 3 gange mere fra italy end den tyske impotør gør . Hvorfor det?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
jensen skrev:
music 4 all skrev:

Den er lett nok . mange ting der lavers i EU er dyre i us end i eu , men ting fra østen er ikke så dyre da $ er lav . Husk på $ er kun på 6 nu , mange impotør har fastløst ders kurs og får lidt bedre priser på indkøb , mens andre bare køber ind . i us betaler de næsten ikke moms og der bliver solgt fra fremstiller til shop derover , når vi snakker om udstyr der er laver i us . Men tage du en udsalgs pris på 2000$ så give de fleste impotør ca 1000$ for det i indkøb , så kommer der fragt afgift og moms . Det vil sige us pris 12000kr der har den shop i us tjene ca 6000kr minus ders købs moms som er lav . men hvis du som dansk shop skal tage det hjem ser det sådan ud fragt ca 150$ det er 1115$ +4% = 1196$ så sælger en dansk shop det til 2000$ x 0,8 = 1600$ - de 1195$ så er der tjent 404$ det skal dække alt . Fragt er meget dyre til dk end til andre lande , nogle får det også sendt til tyskland eller sverige men det må man ikke . Jeg betaler ca 3 gange mere fra italy end den tyske impotør gør . Hvorfor det?

Ved jeg ikke , men så snart jeg skal betale til tnt ups dfds i dk så er prisen meget højre , jeg kan ikke engang shippe fra sverige til et andet land uden jeg skal betale for shipping fra sverige til dk og så vidre , sådan er det i dk .

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
[QUOTE=jensen] [QUOTE=jakobskovgaard]

Nu tror jeg ikke vi skal begynde på de helt store konspirationsteorier Det jeg skriver er ikke konspiration. Jo der bliver sikkert udstukket vejl. udsalgspriser fra de store elektronikfirmaer, men det er ikke mit indtryk at de bliver fulgt specielt nøje. Jeg nynes generelt at der er fin konkurrence på HIFI her i DK. Der er selvfølgelig visse firmaer som får eneforhandling og selv kan bestemme priserne, men ud over det synes jeg bestemt at konkurrencen er iorden.

Personligt har jeg endnu ikke handlet i udlandet, jeg har naturligvis undersøgt priserne inden jeg har handlet. Men det har været vigtigere for mig at få den rette vejledning og være sikker på at mine rettigheder som forbruger har været sikret. Det skal ikke lyde frelst for der kommer måske en dag hvor differencen mellem Danmark og Tyskland bliver så stor at jeg handler der Det skal du næsten være så godt som sikker på, at den dag ikke kommer. Vi vil opleve en prisnedgang og reelt liberalisering af forholdene i Danmark. Det er jo bl. a. derfor jeg er en stærk tilhængere af EU , men så længe at prisen er 10-15% over DK priser, så handler jeg sgu ved jensen og co. det er ikke nogen der taler om nogle prisforskelle på 10-15 %. Vi snakker om 50 %. Jeg kan heller ikke finde på at handle i udlandet fordi jeg kan spare 10 %, så det er du ikke alene om.[/QUOTE]

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
keyvan skrev:
jensen skrev:
music 4 all skrev:

Den er lett nok . mange ting der lavers i EU er dyre i us end i eu , men ting fra østen er ikke så dyre da $ er lav . Husk på $ er kun på 6 nu , mange impotør har fastløst ders kurs og får lidt bedre priser på indkøb , mens andre bare køber ind . i us betaler de næsten ikke moms og der bliver solgt fra fremstiller til shop derover , når vi snakker om udstyr der er laver i us . Men tage du en udsalgs pris på 2000$ så give de fleste impotør ca 1000$ for det i indkøb , så kommer der fragt afgift og moms . Det vil sige us pris 12000kr der har den shop i us tjene ca 6000kr minus ders købs moms som er lav . men hvis du som dansk shop skal tage det hjem ser det sådan ud fragt ca 150$ det er 1115$ +4% = 1196$ så sælger en dansk shop det til 2000$ x 0,8 = 1600$ - de 1195$ så er der tjent 404$ det skal dække alt . Fragt er meget dyre til dk end til andre lande , nogle får det også sendt til tyskland eller sverige men det må man ikke . Jeg betaler ca 3 gange mere fra italy end den tyske impotør gør . Hvorfor det?

Ved jeg ikke , men så snart jeg skal betale til tnt ups dfds i dk så er prisen meget højre , jeg kan ikke engang shippe fra sverige til et andet land uden jeg skal betale for shipping fra sverige til dk og så vidre , sådan er det i dk . Det er jo dybt godnat og det lyder ulovligt ligesom penge afpresning.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
Scherer skrev:
keyvan skrev:
[QUOTE=jensen] [QUOTE=jakobskovgaard]

Nu tror jeg ikke vi skal begynde på de helt store konspirationsteorier Det jeg skriver er ikke konspiration. Jo der bliver sikkert udstukket vejl. udsalgspriser fra de store elektronikfirmaer, men det er ikke mit indtryk at de bliver fulgt specielt nøje. Jeg nynes generelt at der er fin konkurrence på HIFI her i DK. Der er selvfølgelig visse firmaer som får eneforhandling og selv kan bestemme priserne, men ud over det synes jeg bestemt at konkurrencen er iorden.Personligt har jeg endnu ikke handlet i udlandet, jeg har naturligvis undersøgt priserne inden jeg har handlet. Men det har været vigtigere for mig at få den rette vejledning og være sikker på at mine rettigheder som forbruger har været sikret. Det skal ikke lyde frelst for der kommer måske en dag hvor differencen mellem Danmark og Tyskland bliver så stor at jeg handler der Det skal du næsten være så godt som sikker på, at den dag ikke kommer. Vi vil opleve en prisnedgang og reelt liberalisering af forholdene i Danmark. Det er jo bl. a. derfor jeg er en stærk tilhængere af EU , men så længe at prisen er 10-15% over DK priser, så handler jeg sgu ved jensen og co. det er ikke nogen der taler om nogle prisforskelle på 10-15 %. Vi snakker om 50 %. Jeg kan heller ikke finde på at handle i udlandet fordi jeg kan spare 10 %, så det er du ikke alene om.[/QUOTE]

tilhængere af EU . det giver slet ikke laver priser , stem bare ja til EUen så skal du se hvordan alt går op i pris .

EU fik lige en nej pille mere idag .

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Ja Norge er jo et glimrende eksempel på hvor lave priser man har udenfor EU !!!
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Det er da vel hver enkelt borgers ret, selv at bestemme hvor man vil købe, hvad man vil købe og til hvilken pris man vil købe...?

Hvordan kan en dansk borger som vælger at købe et produkt i Tyskland helt legalt, anklages for at mangle moral fra danske forhandlere? Det ville jeg gerne have forklaret for mig, da det går helt hen over hovedet på mig...

Vil det sige, at disse samme forhandlere afviser evt. udenlandske kunder, med henvisning til, at det fra deres synspunkt ikke er moralsk forsvarligt at sælge/købe over landegrænserne? Siger man A må man vel også sige B...

Min egen projektor importerede jeg selv fra Japan, da den fra den anden side af Jorden inkl. dansk moms og ekspres-transportudgift kostede mig 30% mindre end hvad jeg kunne forhandle mig til hos en dansk forhandler - farvel og tak.

2/3 af de DVD'ere jeg køber, køber jeg fra både udenlandske og danske www-forhandlere. Tit finder jeg i udlandet splinternye titler til £8-13 (90-150kr) som herhjemme koster 200-250 kr, når de udkommer 2-3 måneder senere..

Så jo - der mangler bestemt konkurrence herhjemme og det er ikke bare AV branchen..!

Mvh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:

Nu tror jeg ikke vi skal begynde på de helt store konspirationsteorier. Jo der bliver sikkert udstukket vejl. udsalgspriser fra de store elektronikfirmaer, men det er ikke mit indtryk at de bliver fulgt specielt nøje. Jeg nynes generelt at der er fin konkurrence på HIFI her i DK. Der er selvfølgelig visse firmaer som får eneforhandling og selv kan bestemme priserne, men ud over det synes jeg bestemt at konkurrencen er iorden.

Personligt har jeg endnu ikke handlet i udlandet, jeg har naturligvis undersøgt priserne inden jeg har handlet. Men det har været vigtigere for mig at få den rette vejledning og være sikker på at mine rettigheder som forbruger har været sikret. Det skal ikke lyde frelst for der kommer måske en dag hvor differencen mellem Danmark og Tyskland bliver så stor at jeg handler der, men så længe at prisen er 10-15% over DK priser, så handler jeg sgu ved jensen og co.

Nu vil jeg ikke starte en konspirationsteori  men jeg synes ikke vi har særlig god konkurrence på det meste forbrugerelektronik i Danmark (skriver med vilje ikke Hifi da det meste af hvad der bliver solgt i DK ikke har noget med Hifi at gøre).

For at der skal komme noget seriøs konkurrence på priserne skal de store kæder for alvor konkurrere på priserne. De store i Danmark er F-Group! Så er der el-mutanten, Merlin, HFK osv. men ingen af den konkurrerer på prisen i større stil. De har alle sammen forskellige slagtilbud, ofte på produkter af tvivlsom kvalitet, jeg har f.eks. ikke set nogen indlæg her om at man i el-mutanten kan købe en fed Matsui  plasma til 10K. Hvis El-Giganten nu gjorde noget reelt for at være billigere. F.eks. kunne de jo sætte prisen 10% ned på mærkevarerne og så ville der komme pris-konkurrence i Danmark.

Når det er sagt så tror jeg aldrig vi vil få de samme priser i DK som i feks. DE. Mange af argumenterne har allerede været bragt og de primære er nok højere omkostninger og dårligere muligheder for rabater når man køber ind til et meget mindre marked.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at problemet er dels en højere indkøbspris hos importørene, dels høj moms, højere løninger, og en general dansk mentalitet med at man skal tjene kassen på alt, og det kan de jo så bare benægte.

Men som forbruger gider folk bare ikke betale for meget og så køber de i Tyskland, sådan er det bare.

Jeg ved ihvertfald f.eks at der er et dansk firma som får lavet kabler i østen og hvis man selv køber dem i østen koster de kun ca. 25% af i dk.

Jeg kunne selv ALDRIG drømme om at købe noget i dk, hvis ikke jeg fik en (næsten) ligeså god pris som f.eks. Tyskland

Tommy 

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Nu går sammeligningen altid på Tyskland. Er der nogen der har prøvet at sammenligne med priserne i Sverige og hvordan de er i forhold til Danmark?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Nu går sammeligningen altid på Tyskland. Er der nogen der har prøvet at sammenligne med priserne i Sverige og hvordan de er i forhold til Danmark?

Næster altid dyre i sverige og norge og england .

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

ved ikke lige med england, men vil give jensen ret det er ikke just billigere at handle hifi i vore broderlande
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Ja Norge er jo et glimrende eksempel på hvor lave priser man har udenfor EU !!!

De priser jeg har set på denne norske hjemmeside indikere det modsatte af hvad du giver udtryk for.

http://www.audiophile.no/

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum