| Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Nu er det jo ikke sådan at når du kommer over 5 meter, så forsvinder billedet. Degraderingen af kvaliteten bliver først rigtig tydelig over 7-8 meter.
|
|
|
Da jeg undersøgte mulighederne for at tilslutte via DVI, blev jeg fortalt, at et DVI signal ikke bliver 'degraderet' i den forstand. Enten kommer det frem, uspoleret, eller også kommer det slet ikke. Kan ikke huske den eksakte forhandler, der gav denne information, men nu er jeg i sagens natur lidt i tvivl, efter at have læst dit indlæg. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Boye skrev:
| Jeg mener at www.inwarehouse.se/hemma tilbød mig at sende den (BBK) til DK for 400,- SEK så totalprisen ville blive 2195,- SEK, svarende til ca 1790,- DKK. |
|
|
Kan du huske, hvilken betalingsmetode, der var på tapetet ved den mulighed? Fordelen ved den amerikanske side er, at de tager kreditkort.
- nogen der kender toldsatsen på en dvd-afspiller (har tidligere fået et lærred fra USA, men ved ikke, om %-satsen er den samme - på projektorer er den fx ikke så høj, vistnok). |
|
|
Told, moms, gebyrer og alt deres l**t løber næsten op i 700kr. Så hvis man synes dette er for dyrt (hvilket det er) så lad være med at købe den fra US.
Vanderlay skrev:
| Et par spørgsmål:
1. - virker betjeningen ok? Jeg har i forvejen en Yamakawa og den er virkelig ringe på (fjern-)betjeningssiden.
|
|
|
Ja, jeg synes at den virker fornuftigt, men jeg stiller heller ikke store krav. Det vigtigste for mig er at jeg kan starte, stoppe og skifte scene. Og ja det kan den, Og ja den reagerer/fungerer hurtigt og problemfrit.
Vanderlay skrev:
| 2. - har den meget skarpe displays eller lys, der ikke kan slukkes? det kan irritere meget i et mørkelagt rum.
|
|
|
Jeg synes ikke det er specielt skarpt, men jeg har også min stående ved siden af projektoren. Jeg tror ikke man kan slukke dem, men kan evt. undersøge det.
Vanderlay skrev:
| 3. - hvad bruger du den sammen med? (jeg skal i givet fald bruge den med en Hitachi TX-100) |
|
|
Jeg bruger min sammen med Sanyo PLV-Z3
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedrørende al den snak om HDMI/DVI-kabler følger her min mening:
Hvis man har behov for at bruge de analoge udgange ved afspilning af dvd-audio/sacd skal afspilleren stå ved receiveren, og i dette tilfælde skal man selvfølgelig bruge et langt hdmi/dvi-kabel. I dette tilfælde ville jeg købe en afspiller med hdmi og et af de billige hdmi-kabler fra av-connection (10m. 500kr). Jeg har selv et 2 meters og det fungerer fint.
Har man derimod ikke behov for at bruge de analoge udgange, så sæt dog afspilleren ved siden af projektoren. Så er det da fuldstændig ligegyldigt om det er dvi eller hdmi, og et fornuftigt 10m coaxial kabel behøver ikke koste mere end ca. 200kr. (har selv købt et Profigold i England, og det er super).
Sålænge vi ligger i dette lave prisleje virker det i mine øjne tåbeligt at bruge formuer på kabler .
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men så vidt jeg kan se, kræver de også forudbetaling. Det er så vidt jeg har kunnet finde kun den amerikanske butik, der sælger denne maskine med hæderlige betalingsmetoder. Den i Holland brugte da vist også Paypal eller noget i den stil, ikke?
|
| Til top |
|
| |
Scooter1161 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står noget med at DV971H ikke understøtter HDCP.
Vil det sige, at hvis man har et nyt LCD tv med HDCP DVI-I, så kan man ikke bruge afspilleren eller hvad?
/Scooter
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - det betyder at den ikke sender et HDCP-kodet signal ud, så din "modtager" (tv eller projektor) behøver ikke være HDCP-forberedt.
Intet problem i det.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået, så er OPPO US modellen, og BBK den europæiske model - dvs. BBK har scart udgang, korrekt?
Er der nogen der kan oplyse mig om hvorvidt der er Progressive Scan på scarten på den BBK, ligesom man kan få nogen Yamakawa afspillere med? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine tanker om USA kontra euro-model lyder rigtig nok - men det interessante ved denne afspiller er jo at den har dvi-udgang til en lav pris. Det er jo kun via dvi den scorer højt i Benchmark.
Ifølge Hembiobutiken har den RGB via scart.
Hvilke TV findes der, som kan have gavn af progressive scan via scart?
Otto, TC har ved flere lejligheder forklaret lidt om RGB via scart og at det ikke er det samme som "rigtig" RGB (component). Jeg husker ikke hvilken tråd, men det var meget informativt. Prøv at søge efter hans indlæg i forummet.
Her står lidt: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12338&P N=1
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
Dine tanker om USA kontra euro-model lyder rigtig nok - men det interessante ved denne afspiller er jo at den har dvi-udgang til en lav pris. Det er jo kun via dvi den scorer højt i Benchmark.
Otto, TC har ved flere lejligheder forklaret lidt om RGB via scart og at det ikke er det samme som "rigtig" RGB (component). Jeg husker ikke hvilken tråd, men det var meget informativt. Prøv at søge efter hans indlæg i forummet.
|
|
|
Det er ikke et TV der ville have gavn af det, men en projektor. Overvejer at købe en ældre CRT projektor, som kun har scart og composite indgang. Kunne jeg outputte et progressivt signal via scarten ville det klart være at foretrække. Hvis afspilleren havde den mulighed, havde den været perfekt, da jeg samtidigt skal have en dvd, der kan scalere til 720p og outputte via dvi. Det skulle den BBK/OPPO jo gøre ret fantastisk, hvis man skal tro den test der linkes til fra OPPO's hjemmeside. Og da reaktionerne herinde er positive, bliver man jo mere og mere lun på ideen... __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror såmænd at det er en fin spille. Men salgsmetoderne er vist lidt uldne. Prøv at tage testen på projektorcentral, og klikke på linket til oppo i bunden. Se så url teksten når du kommer ind på oppos hjemmeside "..partner".....
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 Juli 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kender et sted, hvor denne afspiller er på lager?
Begge svenske og den hollandske får først leveringer engang sidst på måneden igen.
|
| Til top |
|
| |
gROoxY Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 04 August 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til jer der har modtaget jeres 971h, hvordan opleves støjen fra den? Altså ved afspilning af skiver?
Er der samtidig en der vil være så venlig at forklare hvorfor et hdmi
kabel kan trækkes længere end et dvi kabel da det jo er det samme
signal der sendes..???
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
|
|
|
|
Da du efterhånden må have haft denne afspiller afprøvet noget tid, kan du så ikke komme med et par ord om kvaliteten af billedet via DVI? Evt. også et par ord om lyden via. coax (evt. problemer) og om du har prøvet RGB via scart?
Det ville være super fedt, da jeg selv overvejer at bestille en, så snart der er en på lager et sted. Alt man har at gå efter er nogle tests. :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Powda
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal svare dig. For på den ene side synes jeg at billedet er fremragende, på den anden side så har jeg ikke sammenlignet med andre maskiner under de samme forhold. Så om den virkelig er så meget bedre end andet til prisen har jeg ingen præcis ide om. Springet fra S-video fra min gamle Samsung til dvi fra BBK'en var enormt og helt nødvendigt for at et billede på 2 meters bredde er til at holde ud at se på.
Men jeg må sige, at den er på et kvalitetsniveau, som er meget afslørende over for forskelle mellem gode og dårlige scans på dvd, så jeg ville ikke ofre penge på en dyrere afspiller, før der er et solidt udvalg af gode film i HD eller Blu-Ray eller hvad det næste bliver.
Lyden via coax er helt problemfri, og da mit stereo-setup er ved at blive opdateret, spiller jeg også musik på BBK'en for tiden.
Jeg har ikke prøvet scart, da det ikke har været aktuelt for mig (Min BenQ har vist ikke scart-indgang)
Jeg havde også kun testene at gå efter - og så en del snak på det svenske prisjakt forum www.prisjakt.nu Men det var oplagt for mig at vælge den, da jeg ville have en (billig) afspiller med dvi-ud. Alternativerne fra Samsung, Yamakawa og Panasonic havde alle nogle "issues", som BBK'en tilsyneladende var fri for.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker du.
Tror jeg hiver en i land, når der er svenske shops der igen får den på lager. Den skal konkurrere på et LCD tv mod min tidligere Denon DVD2900, som gjorde det aldeles fornuftigt via scart. Er bare spændt på at se, om forskellen er til den gode side. Alle de indtryk jeg har hørt, fra folk der er gået fra scrat til dvi/hdmi, har dog været positive, men det har også været med lidt dyrere maskiner.
Regner med at købe en CRT projektor, som kun har scart indgang, og derfor det lidt måske underlige spørgsmål om scarten :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gider ikke at købe fra usa.. Er der virkelig ikke nogen biks tættere på der har den hjemme pt?
|
| Til top |
|
| |
dude Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 12 August 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool dude! tak skal du ha!
-også meget sjovt at se det med DVD79'eren..
|
| Til top |
|
| |