Forfatter |
|
ktm1 Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 11 November 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Og værtindens løn er de små stød som værten giver. 
Ja men det kan jeg jo godt se, når jeg ser efter. Det er noget skidt, for så kan jeg kun finde den på Tysk. Så ved jeg ikke hvordan du har det med det. 
|
|
|
Mange tak for storstilet indsats!
Jeg vil da ikke prale af mine tyskkundskaber, men til det her skræller det nok af, og ellers findes der jo tysk-dansk ordbog. Men ellers ser det ud til at det anvises meget trin for trin, med billeder osv.
Meget fint og endnu en gang tak!! __________________ mvh
ktm
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 17 November 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har et BeoSound 3200 hængende... fedt ser det ud, men lyden kommer ikke i nærheden af mit eget stereosetup. Men lækkert er det da...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej virious
Nu er det jo de aktive højttaler der gengiver lyden, prøv med et set BeoLab 5. Så kan du godt pakke eget stereosetup sammen. 
Og så tilbage til fortiden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 28 November 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det jo også nævnes at der er en væsentlig prisforskel ifht. BeoLab 5 og mit setup... så jeg mener ikke, at det er værd at sammenligne.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 November 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beolab LCS 9000, kan tilsluttes som center højttaler via BeoLink Converter 1611.
Første linkrums produkt med Master Link (ML) MCL(Master Control Link. og 95 Watt forstærker. Type numbers: 1601, 1602, 1603, 1604, 1605
LCS 9000 blev afløst af BeoLab 3500.
Pris i 1993: £900
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B&O - debattører!
Så er det vist min tur til at krybe til bekendelse og tilstå, at jeg har "gaflet" mig en B&O radio/tuner.
Jeg har altid - så langt hukommelsen rækker ud i datiden haft såkaldt tungt udenlandsk (fortrinsvis Amerikansk) udstyr og samlet på det i en laaang årrække. Da jeg var en ung knægt og tjente penge ved opvask på det lokale hotel fik jeg råd til en mindre B&O -set-up, bestående af en forstærker og så vidt jeg husker-en tilhørende tuner. Dette sæt var sort - var slimline designet og havde skydepotentiomtre. Måske var det noget der hed Beolab 1100 - eller måske 1700. ca. 1972-73.
Jeg var egentlig ok tilfreds med det til mit daværende lydbehov. Siden kom jeg hele møllen igennem og havde Pioneer - og senere igen tungt amerikansk Marantz, som jeg stadig samler på den dag i dag.
Men så den anden dag var jeg ude at "støve" hos en mand, som havde alt muligt gammelt ragelse - mere end jeg overhovedet kunne overskue - og hvad så jeg stående på højkant bag nogle gamle papkasser: En gl. Beomaster 5000 ( den originale fra 1967). Jeg købte den for en sang og et smil - hvorefter jeg tog den hjem og i nærmere øjesyn. Den er ualmindelig smuk - praktisk talt 100% ridsefri - i palisanderkabinet (som jeg har givet en effektiv oliebehandling af 1. kl.) - med diagrammet i en konvolut inde i kabinettet osv. En fantastisk flot FM-tuner.
Jeg har nu i et par dage laaangsomt - under rimeligt opsyn kørt den op på en variotrafo og den opfører sig eksemplarisk helt til 230V. Alle lamper (3 stk) lyser, som de skal og den spiller rigtig flot stereo. stationerne sidder 100% på den rigtige frekvens - og alt er nu halleluja!!
Min lektie til mig selv er, at jeg egentlig i mange år har nedgjort/latterliggjort B&O i et ganske vist beskedent omfang, men jeg MÅ sige, at denne Tuner er både superflot og samtidig lyder rigtig godt.
Desuden er jeg jo pludselig blevet indehaver af et stykke dansk Radiohistorie, da jeg mener at vide, at netop denne tuner + den tilhørende forstærker Beolab 5000 er det første, som Jacob Jensen designede for B&O back then.
Hvis nogle her på forum har især historisk viden om dette apparat - er I meget velkomne til at melde ind - jeg vil gerne vide mere om den. Jeg har selv googlet lidt rundt og fundet en del på Beoworld og så videre. Jeg kan fx ikke finde hvormange der er produceret?
Jeg vil ikke sige, at jeg er blevet "omvendt" - for det er slet ikke det, som det handler om, men jeg må sige, at jeg er overordentlig glad for den - både hvad angår looks og også dens lyd og betjeningskomfort! Fed tuner!
Jeg smider lige et par gode billeder ind ved førstkommende lejlighed.
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
......En gl. Beomaster 5000 ( den originale fra 1967)
|
|
|
Arwwww... det er jo den gode gamle sag, med Görler tuneren indendøre - rigtig gofin tuner, pænt optrimmet, og en god FM antenne på taget, og du har en veritabel æterstøvsuger
(Men den skal være i trim !) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Freddy - jeg tror du har fat i en film stjerne - mener den var med i Kubricks ! A clockwork Orange" sammen med transcriptor pladespilleren eller hvad det nu var den hed (plexi og messing etc.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
fredmarantz skrev:
......En gl. Beomaster 5000 ( den originale fra 1967)
|
|
|
Arwwww... det er jo den gode gamle sag, med Görler tuneren indendøre - rigtig gofin tuner, pænt optrimmet, og en god FM antenne på taget, og du har en veritabel æterstøvsuger
(Men den skal være i trim !)
|
|
|
Der er efter hukomemlsen 3 versioner og kun den ene er med tysk indmad
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Der er efter hukomemlsen 3 versioner og kun den ene er med tysk indmad |
|
|
Det skal jeg lade være usagt - jeg husker den fra Teknisk skole, da vi lærte at trimme en FM modtager op fra scratch __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fredmarentz
Også tillykke herfra med den fine tuner. Nu mangler du bare forrstærkeren Beolab 5000 der efter min mening er "skruet" ligeså godt sammen som tuneren evt. også grammofonen Beogram 3000 (Thorens TD 124), så er du godt kørende
Der er blevet nævnt noget om tre udgaver og Tysk indmad. Det kan jeg måske komme lidt nærmere. Der er ganske rigtig 3 typer og alle er med en Tysk Görler-tuner enhed, hvorimod mellemfrekvens, detektor og stereo-dekoder er lavet i Struer.
Første type var med almindelige germanium-transistorer i tuneren
Fra type nr. 2005-4 er tuneren forsynet med Fet-transistorer
Fra type nr. 2005-5 er mellemfrekvensen forsynet med keramiske filtre, tuneren er den samme.

Venlig hilsen D.Duck
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for denne indgående viden !!
Jeg har lige kigget bag på tuneren - og der står "type 2005 - series 03" . Serienummeret er #62075 - giver dette nogen mening?
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 02 December 2007 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt svært at finde rundt i, dengang hed den Beolab 5000, alså forstærkeren, og tuneren hed Beomaster, jeg har selv rodet lidt rundt med det.
Jeg mener også at kunne huske at fordi det var specielt var ikke kun fordi Jacob Jensen designede det, men jeg mener det var en helt ny måde at konstruere forstærker på der gjorde dette anlæg meget specielt.
Idag er en Beomaster en Receiver
Sjov nok satte jeg igår lige min Beomaster 1000 til på de originale Beovox 1000 som også er fra 1967, og med en Beocord 2200 som er fra ca. 1972, det er faktisk sjovt at gå og lytte til, og det virker helt perfekt.
Det jeg ville ind på er at hvis du er intereseret så har jeg i et hifi-blad en test af dette 5000 system fra 1967.
Jeg mener faktisk at Jacob Jensen første design var en Beomaster 1000 også fra 1967.
mvh. PE
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej "PE"!
Jeg vil rigtig gerne læse testen fra dette Hifi-blad. Hvordan gør vi? E-Mail..eller fodpost?? - eller et scan her til siden??
Venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 02 December 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Hej "PE"!
Jeg vil rigtig gerne læse testen fra dette Hifi-blad. Hvordan gør vi? E-Mail..eller fodpost?? - eller et scan her til siden??
Venligst
Freddy
|
|
|
Hej der,
Jeg har dem liggende i et Word dokument, jeg bruger office 2003, så har du den samme Word eller noget der er nyere så skulle du jo kunne lukke dem op.
Du kan sende mig din Email adr. på en privat besked, så sender jeg testen.
De fylder ca. 1/2 Mb siden, og der er 3-stk.
mvh. PE
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg loverde, så lægger jeg lige nogle billeder ind her af min nyerhvervelse, som jeg synes fremstår aldeles flot - ...
Detaljerne omkring feltstyrkemetret er en fryd for øjet - og regnestokken taler vel nærmest for sig selv.

De små afmærkningsmærkater for stationer på skalaen - var det ikke originalt tilbehør.?? Hvis det var det, så skal de jo ikke fjernes - de er jo nærmest søde!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv - de blev for små - hvad gør jeg galt? Jeg synes, at de plejer at være ok, når man uploader til forum.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver igen ... fandt ud af det!

Man er velkommen fra moderators side at fjerne de små billeder, som jeg lagde ind i forrige post.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|