Forfatter |
|
Mathias_RN Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for linket, det er da ganske brugbart også i andre sammenhæng.
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocord Unitape 512 B&O første kombinerede båndoptager og pladespiller årg 1956 samlerobjekt lavet i begrænset antal.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop erhvervet mig et par små flotte Beovox S30 højttalere, i rosentræsfinér, ligesom dem på billedet. Jeg har endnu ikke hørt hvordan de lyder, men jeg skal have fat på nogle 2 pol hun DIN stik i morgen, og flikke et par kabler sammen til dem. Er der nogen som kan fortælle mig om det kan betale sig at prøve på at finde et sæt originale B&O kabler? Jeg har fundet disse "pre-owned Bang & Olufsen" kabler på eBay. De kan købes i to længder. Jeg synes nu godt nok at de ligner noget halvfesent lakridssnørrebånd.  Er det virkelig prisen på et par gamle B&O kabler, og lyder de overhovedet af noget? EDIT: Sorry Peter Pan. Jeg har først lige nu opdaget din B&O DIN Adapter Kabler Connection tråd.
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej seansmiller
2 polet DIN højttaler stik har de i en B&O butik, og det der kommer tættest på datidens originale B&O kabler, er en grå 0,75 almindelig EL ledning. Den runde er plus og den flade er minus.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
seansmiller
Nej det behøver du ikke at tænke på, men et 6,0mm² kabel vil altid være bedre, men du får bøvl med at få det ind i DIN stikket. 
Et fantastisk højttaler kabel til BeoVox Penta. 
Hvis du en dag finder sådan et par, kan kablet købes her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da også sammenlignet de tynde 1,5 kabler som jeg har liggende, med mine Mogami 3103 kabler. Mogami kablerne er "kun" 4mm² og der er godt nok også forskel på lyden. 
Det er da ellers en billig meter pris for de "High End - Lautsprecherkabel 2 x 6mm²" som du anbefaler.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg i 1985 begyndte at eksperimentere med kabel tykkelser, troede jeg ikke rigtigt på at et tykt kabel kunne give mere end de dør ringeklokke kabler vi altid havde brugt. Jeg startede med at gå i byen og købe det der skulle til for at forbinde den højttaler der stod nærmest. Kablet blev hjembragt og monteret, og hold da k**t en lydforbedring, det kunne ikke gå hurtigt nok med at få hentet kablet til den anden højttaler. 
Så laver vi selv højttaler kabler.
P.P Design højttalerkabel kan fremstilles til en pris på 150 kr. pr. meter.
Skal du bruge dine nyerhvervede Beovox S30 som baghøjttaler i et surround setup, eller  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, folk som ikke tror på egenskaberne i tykke kvalitets-højttalerkabler skulle have lov til at prøve at høre forskellen på deres eget gear.  Så ville der nok ikke være mange tvivlere tilbage. Mine nyerhvervede Beovox S30 skal såmænd bare bruges som PC højttalere i mit hjemmekontor. Signalet fra PC'en får så lige et skud varme og ekstra kræfter fra en lille effektiv vintage Kenwood KA-4002 forstærker. Det er i mine øjne og ører en sjovere løsning end et nyt plastikkasse PC højttaler system.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin ide, Bang & Olufsen Beovox 2500 cubes ville også være fine til PC lyd.

|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg tror nu at et par Beovox 2500 ville være lidt anstrengende at lytte på i længden, da det jo "kun" er en diskant-højttaler 
Venlig Hilsen Per H
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået hul igennem mine Beovox S30 højttalere på PC'en.  Jeg er ganske godt tilfreds med dem, og de helt fint i mine ører. Og det er fedt at kunne fyre godt op for volumen og stadig have ren og behagelig lyd i kraft af min lille Kenwood amp.  Men det er da ikke helt utænkeligt at jeg tilføjer en subwoofer hvis jeg falder over et godt tilbud. Bare for også at få gengivet de helt dybe frekvenser i musikken.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Marts 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.Duck
Det kan du nok have ret i, men en PC sub under bordet hvor BeoVox 2500 tilslutes som diskant /mellemtone, kan vist godt lade sig gøre. Jeg syntes de har et pænt design.
Mvh Peter Pan. ______________
Hej seansmiller
Held og lykke med det, en sub vil altid give lidt ekstra.
Mvh Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af Beolab/master 5000 Sættet virker umiddelbart fint. Og indmaden fuldstændig jomfruelig, og urørt!
Skal jeg lade det være sådan - eller er der forslag til nogen forbedringer/opgraderinger, så fortæl-fortæl... __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
If it aint broke etc.
Er alt som det skal være på vintage grej er der efter min bedste overbevisning ikke nogen grund til at rode med det - det er en kanon god fm tuner og en so so forstærker som da den kom frem selvfølgelig var meget meget fin med de mange transistor watt den kunne præsterer
Hvis ikke du ved det så er den med i Stanley Kubricks film "A Clcockwork Orange" - den var meget hype da den kom frem
Tillykke med sætettet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - og tillykke!
Lad for guds skyld dette sæt forblive originalt - det er derfor, at det er dette sæt - det er derfor, at dette sæt er sjovt - synes jeg. For mange ting er blevet modded hen ad vejen og det er sjældent gået godt i længden. Hvis alle, der ejer sådan et sæt modder eller hvad ved jeg, så ender vi jo med, at ingen af disse sæt er originale mere - lidt en fesen tanke. Hvis man vil modde, så var det måske noget andet, man skulle have købt. Jeg oplever modifikation som en sær trang til at vise nogen, at man er lidt dygtigere end de oprindelige konstruktører. Det er man sjældent.
Hvis en eller flere komponenter er døde, skal de selvfølgelig skiftes og kredsløbet tunes ind igen efter manualen, men det er jo en anden sag. (det er jo en reparation)
Hvis man tænker lidt i værdien, så går værdien lige ned i hullet, hvis man ændrer konstrutionen - uanset udfaldet - jeg ville i hvert fald holde fingrene/pengene langt væk, hvis det ikke er originalt.
Jeg støtter R-L-B i hans betragtning, men det kommer vel heller ikke som en overraskelse.
venligst
Freddy
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for et par meget hurtige svar! Jamen så vil jeg lade den blive som den er - og det er rigtigt - at det er jo det, der er det sjoveste. Men man kan ikke lade være med at tænke sit. Når man ser sådan et par 40 år gamle elko'er og dem er der mange af . Alt andet lige ser de jo lidt trætte ud . Men jeg har checket lidt rundt omkring - og der er ikke nogen nævneværdig rippel eller læk - de normalt udsatte steder. Og lyden fejler ihvertfald ikke noget. Og ja sikke en super-lækker tuner - men man kunne godt lige bruge et par presets i det daglige brug!
Ville gerne have vist jer et billed af mit flotte sæt, men har ikke lært det endnu. Kan ikke lige finde den guide, som er herinde et sted!
God-dag til jer. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg på brugeren "sveske" - han har en god forklaring på billed upload Sammen med brugervejledningen m.m. til beomaster 5000 tuneren var der nogle små klistermærker som passede til skalaen "en slags low-tech presets"  Nu står min permanent på 102,3
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver lige - jeg skal jo lære det!
[img] http://img181.imageshack.us/img181/9822/beo5000ndretdk7.jpg[ /img] __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
|
Til top |
|
|