Forfatter |
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over dette på qxl. sælger ved ikke meget
Men det er dat et vildt stilrent setup med den reol.
qxl__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 747DK
Her kan du se tilgængelige oplysninger.

Beocenter 2000 er et kompakt high fidelity musik system, fremstillet fra 1979 til 1981 med en indbygget FM / AM tuner, og en 2 x 25 watt RMS stereo forstærker, en integreret pladespilleren og en kassettebåndoptager i høj kvalitet.
Den semi-automatiske stereo pladespiller nyder godt af Bang & Olufsen's unikke engineering-metoden (integration), der sikrede, at alle komponenter blev matchet til at give optimal ydeevne. Den orginale Pick-up er en lav masse pickup MMC 20 S . Betjening af radio og kassette sektioner er med glidende kontrol reguleret volumen, bas, diskant og balance. Fire FM-stationer kan fastlåses. Kassettebåndoptageren har en grøn/rød indikator, der gør det let at indstille indspilnings niveauer. Til et til et komplet entertainment system kan tilføjes hovedtelefoner og et par Beovox S45 højtalere.
SC20 system cabinet er designet specielt til Beocenter 2000 for den der ønsker en elegant bolig indretnings mulighed. Dimensions: 77 x 74 x 35cm. Dimensioner: 77 x 74 x 35cm. Finish: teak eller rosentræ finer. Produkt specifikationer: BeoCenter 2000 . __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tak for info men det var nu mere hvis der var andre
der gad køre efter en anlæg der ser ret velholdt ud men kan være defekt.
så jeg byder ikke :-) det fylder jo det skidt og pladsen har jeg ikke.
selve det at få reolen i denne flotte stand må da normalt være lidt svært
Men sjovt med lidt info jeg er før stødt på beocenter 2000 brugt med hvid finish. sættet står lidt ud fra deres andre produkter
i design . men er kun lavet til topbetjening
ligger lige et korrekt billede :-)
 __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 28 September 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter du har brugt et forkert billed!
De fleste hader BC 2000 designet. Desuden er den ikke helt B&O og var i den bilige ende da den blev lanceret i 1980 sammen med Beosystem 8000 i toppen.
Mine forældre har haft en siden 2003 med et par Beovox S45 så jeg har da kendskab til lyden. Den lyder ganske godt med den type Beovox. Båndoptageren er det svage led for den er ikke på højde med radio eller pladespilleren.
Pladespilleren er simpel. Den har ikke en turn funktion som gør rengørelse af plader lidt besværligt. Generalt ville et bedre bud at beholde Beovox S45 og finde noget andet da vi er på lavt B&O niveau og lyden er ok men ikke bedre.
Det skal siges at BC2000 simple konstruktion holder længe så der er ikke så meget at lave service mæssigt.
Prisen er fair fra 300kr-6/700kr med stand og maksimal. Jeg vil skyde på at det er den billigste introduktion til B&O.
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker så er det nok ikke uden grund at det ikke er så tit men ser dem :-) men det ville være et cool setup til soveværelset :-)
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 September 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Peter du har brugt et forkert billed!
|
|
|
Så er det rettet Anderz, det var da ellers sådan et pænt billede. 
Men OK det skal jo være rigt.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for det Peter.
Jeg skrev meget lidt B&O.
First of the Japanese made music centres - not a high point in B&O design!
Som skrevet på Beoworlds beskrivelse.
Soveværelse setup? Jeg ved ikke. For tiden bruger jeg det hvide Beosystem 6000 som har 2 timere så den virker som en god metode at vågne op til.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 30 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Jeg vil lige præsenterer min Beocenter 7007 herinde, i det nostalgiske B&O hjørne.

Der er monteret en MMC1 pickup, som spiller helt fantastisk . Beocenteren har haft en fejl, men det er ordnet. Det var lidt svært at finde fejlen uden diagram, men min far fik Beocenteren til at virke (det tog dog også en hel eftermiddag). Beocenteret mangler dog stadig, at få monteret en ny rem på båndoptageren (den gamle rem havde fået samme konsistens som tyk olie). Beocenteren har stadig en lille fejl i display'et, men efter som jeg ikke ikke bruger Beocenteren hver dag, bliver det en anden eftermiddag, der bliver kigget på det.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Loudspeaker, fine billeder. 
Dejlige minder med BeoMaster 4400.
I 1977 købte jeg en BeoMaster 4400 tuner/forstærker designet af Jacob Jensen og betalte 3,795 kr. for den. I 1984 købte jeg den nye Beocord 9000, og betalte 8,500 kr. for den. Dette setup brugte jeg sammen i 10 år, og indspillede ca.150 kassettebånd. Jeg vil ikke gætte på hvor mange timer jeg har siddet og optage musik bl.a med Christian Flagstads hit-parade (tror jeg det hed). Både bånd og Beocord 9000 har jeg skam stadig, og der ligger jo mange hundrede gode musik nummer på de kassettebånd.
Det sker at jeg søger et bestemt musik nummer i min båndsamling, og da jeg har registreret bånd positions nr. under indspilningerne på Beocord 9000, kan den selv stoppe ved det nummer jeg indtaster før søgning.
I 1987 kom så en Pioneer A77 forstærker ind i huset, til at trække mine ny ind købte passive BeoVox Penta højttaler. Prisen fra nye var for to stk. 9,440 kr. Penta'erne havde godt af at få lidt flere watt end BeoMaster 4400 kunne give.
BeoMaster 4400 fortsatte med at køre som FM/AM tuner frem til 1998 hvor jeg købte et BeoVision 32" Avant TV med Dolby ProLogic dekoder.
Nu startede en ny æra for BeoMaster 4400, i og med den blev surround forstærker for mine bag højttaler som var et sæt passive BeoVox M70.
Ca. år 2000 blev BeoMaster 4400 lagt på lager i min kælder, efter 23 års tro tjeneste. Den skratter lidt i volume potmeterne men virker ellers stadig fint.
 Unsdkyld. I 1984 havde vi kun papir billeder, ses på kvalitetn 
Bravo B&O for et godt produkt . __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Beomaster 4400. Kraftkal på 10 kg. Den har en udgangs effekt på 2*50 watt /8 ohm og 2*75 watt / 4 ohm.

Der står i et gammelt Radio/TV blad jeg har: Beomaster 4400 opfylder den kræsne lytters ønske om high-fidelity radio, der kan gengive lyden lige så godt, som plader, bånd og radio-udsendelser tillader. Bang & Olufsen siger selv, at det er den bedste stereoradio, de nogensinde har konstrueret.
Der står i det samme blad at nyprisen var 4070 kr. men det er sikkert det, den blev solgt for, da den kom på markedet.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha Loudspeaker flere minder.
Jeg havde sku glemt at jeg dengang har fået 275 kr. i rabat på BeoMaster 4400. I 1977 svarede det til 3 dages arbejde for en bagersvend, og møde tiden var kl. 3.00. om morgenen, og een fridag om ugen og det var mandag.

Her et link til et fint lille program:
Jeg har her lagt pris og årstal på B&O Pioner 512 ind i programmet, og får at
vide hvad prisen havde været for B&O Pioner 512 i år 2007, i Kroner og Øre.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også lagt mærke til, når nogle vil sælge en Beomaster 4400, at dækslet foran der hvor man stiller faste radio kanaler, mangler.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var noget med at de to plast tapper på låget knækkede af, og så smed man det væk. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Via et andet blad, har jeg også fundet ud af at Beocenter 7007, fra nypris kostede 9.395 Kr. og Beocord kostede 9.995 Kr.
Beocenter 7007 indeholder både Radio, pladespiller og båndoptager, hvorimod Beocord 9000 "kun" er en båndoptager.
M.v.h. Loudspeaker
Ps. priserne er fra samme tid.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker du kan ikke sammenline!
Du må ikke glemme at Beocord 9000 var et Bang & Olufsen super projekt, hvor teknikkerne havde fået frie hænder til at lave verdens bedste kassettebåndoptager.
Det lykkedes med Beocord 9000. Kun den kan kalibrer det ilagte bånd automatisk til bedste udnyttelse (lyd). En hoved årsag til at bånd, optaget på en Beocord 9000 lyder beder end optagelser fra alle de andre kassettebåndoptager, også fra B&O. Dette ved man bare ikke før man laver en a/b lytte test.
Alt i alt flere årsager til at prisen blev høj.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Loudspeaker du kan ikke sammenline!
Du må ikke glemme at Beocord 9000 var et Bang & Olufsen super projekt, hvor teknikkerne havde fået frie hænder til at lave verdens bedste kassettebåndoptager.
Det lykkedes med Beocord 9000. Kun den kan kalibrer det ilagte bånd automatisk til bedste udnyttelse (lyd). En hoved årsag til at bånd, optaget på en Beocord 9000 lyder beder end optagelser fra alle de andre kassettebåndoptager, også fra B&O. Dette ved man bare ikke før man laver en a/b lytte test.
Alt i alt flere årsager til at prisen blev høj. |
|
|
Det er lidt synd at de ikke lavede et ordentligt løbeværk til Beocord 9000 når nu de kastede så meget energi i udseendet og elektronikken Den er mildest talt noget skrammel i forhold til det værk der sidder i mine revox og studermaskiner Det forhindre mig nu ikke i snart at få min Beocord 9000 renoveret med nyt løbeværk - så må jeg jo lave en AB test. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b
Er det en Revox B215 du har, er jeg også spændt på en a/b test for den spillede sku også godt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Peter Pan! nej det revox b710 mk II og studer A 710 begge gennemrenoverede og ny kalibrerede jeg kan ikke lide B215 selvom den skulle være bedre - den ligner en industri microbølgeovn
Jeg betvivler som sagt ikke i B&Oens data, kun den mekaniske kvalitet af værket
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige pt igang med at optage mit livs første Metal bånd på min Beocord 9000.

Jeg er ikke i tvivl om resultatet. Se min tråd for opdateringer.
|
Til top |
|
|