Forfatter |
|
steenbz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.S. Peter! Sjovt nok er den Beogram der på et af dine katalogbilleder bliver vist stående til venstre for Beocenter 9500 en Beogram 4500 istedet for 9500. Det kan ses af en tykkere hvid linie der skulle passe med Beosystem 4500's ditto. Det nederste billede af Beogram er derimod den korrekte med smallere hvid linje. (Teknisk var der jo den noget mere væsentlige forskel at 4500 havde indbygget RIAA).
vhSteen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen
Man må nok undskylde skribenterne, for der er godt nok mange B&O grammofoner at holde rede på.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
steenbz skrev:
Tak, Anderz. Som ovenfor beskrevet, tror jeg kablet hvad angår termineringen i stikket er godt nok. Det er 7 benet og med lederne som anført.
Radio og TV eksperten har mailet tilbage om at de vil fixe det. Jeg er bare lidt bekymret for om og hvornår, det ender godt. Jeg er ikke den bedste til at acceptere defekte ting og havde derfor også uden at kny, betalt kr. 3495,- for Beogram'en med MMC2 (kosmetisk i tip top stand), i håbet om at risikoen for defekt var minimeret med deres 6 mdr.s garanti.
vh Steen
|
|
|
Ok godt at høre. En tangitial pladespiller har bedst ved at være i brug og din 9500 har været listet 6-12 måneder mindst. Ja jeg har overvejet 9500 systemet selv og gjort lidt research på priser osv. Forhandleren kan vil fortælle den præcise dato for hvornår de fik den ind?
Det elektroniske burde holde en 5-7 år endnu før tegn på service burde fremkomme så den sikkerhed er der.
Dine elektroniske bekymringer fordi det er blevet ældre burde du se bort fra. I sidste ende er der hjælp hvis der behov for det og det er efter butikken har givet op. Sagen er du kan købe lige det B&O du har lyst til hvis du har de rette forbindelser til hjælp. Du har allerede fundet Hifi.dk og dem der er B&O ejere/hardcore fans. En pokkers masse B&O få ikke engang den mulighed severet så det sælges som defekt.
Jeg indså ret hurtigt at hvis jeg ville absolut have et Beolab 8000 system så måtte jeg tage det som udbudet var. Var der noget der var ok var det mere hvorlænge endnu? Tag en Beogram 8000 fks. Der er nogen udbudt der faktisk stadig virker men hvornår er de sidst seviceret og af hvem?
Ja lidt en modsat holdning for noget der virker men her er det alderen der spiller ind og med 90% der skulle serviceres er det bare generalt for B&O af den serie for de nykker. Det er normalt. Jeg er meget på Beoworld og man kan se en tendens i hvad der er mere sikkert end andet.
I værste fald kan du få pengene retur. Testede I den pladespiller inden købet? Lad os høre hvordan det går ok?
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid rart med lidt trøst i nødens stund .
Tak Anderz
vh Steen
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg gaflet mig et originalt Beosystem 5000 fra 1984-85 bestående af Beomaster 5000, Beocord 5000, Beogram 5005 og Beogram CD 50 samt Master Control Panel 5000. Pånær Beocord'en der synes at have en løs forbindelse (eller værre?) og en forvrængende pick up som jeg har skiftet til en mere vellydende een, fungerer alting (inkl CD50's skuffe). Nu må jeg igang med mere grundig testning og skal vel have Beocord'en til rep.
vh Steen
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det fik jeg selvfølgeligt sagt for tidligt . Efter jeg er kommet hjem, opfører CD'en sig knap så eksemplarisk. Nu har den problemer med at trække skuffen den sidste cm ind (skal hjælpes på vej - ellers kommer den ud igen efter 5-6 sekunder). Desuden har den nu problemer med at spille de første 2-3 sange, idet den dels støjer fra løbeværket, dels giver pulserende mislyde iblandet musikken. Jeg havde i det mindste heller ikke forventet det store for 3200,- kr for hele systemet inkl master control panel. Jeg må have de defekte dele repareret (CD og båndoptager).
Peter og Anderz: havde i en god kontakt i ham Martin. Måske en e-mail adresse?
Beogram'en og Beomaster'en er også efter grundigt tjek fuldt funktionsdygtige og velvidende at anlægget lydmæssigt bestemt er lillebror til 6000 og 8000 systemerne, så er det konsekvente design svært at hamle op med. Også i forhold til efterfølgerne (5500, 6500 og 7000). Mit 5000 system har f.eks. helt ens display lige til højre for midten, i modsætning til det rod der opstod i efterfølgerne.
vh Steen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej steenbz
Tillykke med BeoSystem 5000. Du har nu fået Beofinitis og vi undskylder at være den medvirkende årsag. Jeg kan trøste dig med at du har fået den milde grad af denne sygdom. Man kan sige at den Beofinitis som du har pådraget dig er af teknisk karakter. Den langt være Beofinitis er af økonomisk karakter, og medføre ind i mellem at konen forlader en, og man må forlade hus og hjem. Jeg har advaret mange mod hifi4all som ofte er smitte kilden. Det er helt normalt for sygdoms forløber at man under nedtrapningen må have små doser af produkter fra Bang & Olufsen, og det vil jeg gerne hjælpe dig med.
Steen, her medicinen som er tilpasset netop til dig i din nuværende fase af Beofinitis, og kan indtages i små doser :
B&O furniture
Beosystem 5000 system Modul SM50 (42 x 47 x 33cm/14kg).

|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beofinitis? Hvem mig? Nej da, der fralægger jeg mig et hvert ansvar. Overhovedet ikke. Mage til påstand. Find selv på flere
Tillykke igen Steen. Pas på du ikke ender som mig med problemet med 2 klasse B&O systemer hvor du ikke kan afgøre hvad der lige er fedest. Husk lige at cd'en skal ligge omvendt ved afspilning. Igen må jeg lige understrege at dit 5000 system kan kureres hvis du gør hvad der kræves.
Beovirus? Hellere det end Hifitinis.
Doktor du har vel sendt ham kontakt på Europa's førende B&O kirug? Desvære kender jeg ikke nogen afvænnings klinker, gør du doktor Pan?
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubiiiiii !
Nu er min Beogram 9500 blevet udskiftet med en fuldt funktionsdygtig og nyere udgave.
Kære Peter! Min bemærkning til dit billede af Beogram 9500, der så ud til at være en 4500 er hermed blevet gjort til skamme . Det viser sig nemlig at de sidste versioner af Beogram 9500 også havde den samme tykkere hvide linie som 4500'eren. Sådan en har jeg nu fået. Jeg kan se i mine gamle kataloger at skiftet skete ca. omkring '93.
Jeg har netop i fulde drag nydt Sibelius 7. symf med Berliner Philh. og Karajan fra 1968 på LP (og for den sags skyld Sting og Arcadia) uden de mindste spor af indtrålet støj, manglende stel eller fjernstyringsproblemer . Hurra for gammelt B&O (når det virker !)
Mit nyindkøbte Beosystem 5000 skal jeg snart have over til Martin. Det lyder som om han har fuldt styr på de symptomer jeg har beskrevet for ham. Det bliver spændende at se, hvad der kan komme ud af sådan et 24 år gammelt anlæg de almindelige butikker ikke tør tage sig af. Lige nu sider jeg og nyder CD50'eren selvom den skal have støttepædagog når en CD skal indlæses. Jeg har tilsluttet anlægget til et sæt Beovox RL6000. God kombination.
vh steen
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh hvad?
Er den til 3495kr kommet retur til Odense og de har givet dig en nyere model 9500? 9500 er den sidste B&O pladespiller der blev lavet.
Yes Martin er jo Europa's førende kirug inden for ældre B&O. Han snakkede vel om kapistorer og lodninger? 
Gammelt B&O når det virker/Har været genem Martin's hænder er som nævnt en fantastisk oplevelse som alle burde prøve at opleve mindst 1 gang ingen de køber mere Hifi. 
Jeg har holdt Martin's egenskaber i form det sidste års tid og det er snart slut så godt at høre at der er nogen der tager turen for det er da det mindste i kan gøre for jeres B&O. Efter det vil det spille og spille fremragende indtil den dag hvor I skal skilles men så vil det stadig holde en værdi og virke ja det vil det
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja, Anders det er den fra Odense der er blevet ombyttet med en ikke-defekt formentlig nyere udgave jvf. ovenstående overvejelser om den hvide linie på fronten.
Lidt billeder af den nye har du her.

Den spiller sikkert ikke så godt som din Beogram 8002, men den fungere glimrende med mit system. Senere kunne man vel overveje at støve et 8000 system op (jeg skal have mit 5000 system iorden først - tror jeg).
vh Steen
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder af det nye gamle Beosystem 5000 og Beovox RL6000 (samt de blinde passagere Beocom 6000 MKII, B&O Form 1, Fender Stratocaster og Roland RD-100 ) kommmer her:

Nysseligt synes jeg, omend omgivelserne indtil videre er lidt rodede (soveværelse/musikrum).
vh Steen
|
Til top |
|
|
økobonden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et 6500 i hvidt med alle dele, radio cd bånd pladespiller samt den store fjern betjening.
Desværre har jeg ikke en brugsanvisning, så jeg kan ikke finde ud af at indstille de faste radio stationer på en valgt fekvens.
Er der nogen der ved hvor man finder en brugs anvisning eller evt. kan give en anvisning på instilling af stationer.
Thue
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue! Hvis du går ind på Bang og Olufsens hjemmeside (bang-olufsen.com) kan du uden videre oprette dig som bruger, få log on og password og adgang til download af diverse brugervejledninger.
Jeg vil tro måden at indstille radioprogrammer på er at søge frekvens enten ved hjælp af pil op og ned eller pile til siderne. Når du har fundet programmet skal skal du formentlig blot trykke "store" efterfulgt af hvilket nummer stationen skal have og afsluttet med "store" endnu en gang. Sådan fungerer i hvert fald de fleste apparater fra den periode 6500 er fra.
vh Steen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej økobonden, og velkommen til hifi4all 
Brugsanvisning til BeoSystem 6500 Danish.pdf kan du hente her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
økobonden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for velkomsten og brugsanvisning.
Jeg havde godt nok fundet den; men da det ikke er en beolink 7000 fjernbetjening jeg har, var jeg i usikker på om det var den rigtige. Nu vil jeg lige prøve at rode lidt med det.
Den fjernbetjening jeg har en en master control panel 6500.
Vh. Thue
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2008 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thue!
Er der ikke en "store" knap et sted på dit Master Control Panel - evt under et dæksel? Master Control Panel 5000 og 5500 kunne åbnes forneden og havde også instrukser for diverse programmeringer skrevet på indesiden af dækslet.
vh Steen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 November 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 November 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJÆLP
Er der en der kan fremskaffe en BeoCenter 9300 servicemanual Danish.pdf file 
Og evt. upload pdf filen her http://peecee.dk/, og send mig det link peecee.dk kommer med. Så er det nemt for mig og andre at download filen.
På forhånd tak.
Mvh. Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|