Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: B&O nostalgi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dibbedut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Som nogen måske har gættet er det de originale matriser til fremstilling af pick-up testplade nr.3621004 fra B&O.Skiven øverst til højre har et tyndt lag vinyl der er begyndt at skalle lidt, resten er med chrome og sølvplatering.Hvordan coveret ser ud på den færdige LP aner jeg ikke, men håber der er en der har et foto af den så jeg kan finde den rigtige eventuelt bare et årstal.

De kan ikke bruges til meget andet end pynt men sikke en dejlig pynt

Til top Vis dibbedut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dibbedut

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Hej alle B&O fans

Jeg har engang fået disse oplukkere af en medarbejder på B&O. De har været brugt som farve eksempler på alu. eloxering. Mit spørgsmål er om der har været "udsendt" oplukkere i andre udgaver end den kendte forkromede udgave.
Oplukkerne her er nok ikke særlig holdbare, da de er lavet i aluminium.

Mvh
Per H

Til top Vis D.Duck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.Duck

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej D.Duck

Mig bekendt er de aldrig blevet solgt i så mange forskellige farver. Tager jeg fejl?

Jeg syntes du skal gemme dem, da jeg ikke mener at der er ret mange der har dem i de farver.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Esbenovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

jeg har lige opdaget en beocenter 2800 stående ude i min garage, jeg har taget den ind sat den til men jeg får desværre ingen lyd (hverken af højtalerne eller ud gennem jack stikket)
jeg er ikke klar over hvor længe eller hvorfor den stod i garagen men den har nok desværre haft rigelig mulighed for at blive udsat for fugt og lign. kan dette være årsagen til lydproblemerne?
tænker den nok er blevet sat i garagen i sin tid pga. lyden men der kunne jo være så mange grunde.
hvis ikke fugten har spillet ind hvad kunne så være i vejen? er den blot til at smide ud?
ps. al automatikken virker tilsyneladende fint, pickup kører selv på pladen, som snurrer som var den kommet fra fabrikken

Til top Vis Esbenovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Esbenovich

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den lader til at virke. Alle indformationer
modtages med kyshånd Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk kabinet

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol - en slags indbygget loudness funktion i volumen

Jeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig - og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter - så bliv ikke skuffet

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej LouBP

">

Til Dirigenten kunne der fåes en stereo-dekoder, jeg ved ikke om den kunne monteres i TV'et, men mon ikke? TV'et er fra 1962-63.

Mvh
D.Duck

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Mr L du skal på eBay og finde dig en ordenlig vintage 'rørslæde'

Du vil aldrig fortryde

venligst

QUOTE=r-l-b]den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol - en slags indbygget loudness funktion i volumen

Jeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig - og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter - så bliv ikke skuffet
[/QUOTE]

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Mr L du skal på eBay og finde dig en ordenlig vintage 'rørslæde'

Du vil aldrig fortryde

venligst

QUOTE=r-l-b]den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol -
en slags indbygget loudness funktion i volumenJeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig -
og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter -
så bliv ikke skuffet

[/QUOTE]

Det løber som regel bare op i pris. Jeg håber stadig på at de en dag bare står og kigger på mig i genbrug eller på diverse
markeder. Nu har jeg lige et par indkøb her de nærmeste dage. Dog nok ikke noget med Rør i mellem.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den lader til at virke. Alle indformationer
modtages med kyshånd Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk kabinet 

Pas på den...den kan være kostbar.

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/radio/annonce/4523634

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

LouBP skrev:
Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den
lader til at virke. Alle indformationer modtages med kyshånd Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk
kabinet 

Pas på den...den kan være kostbar.

http://www.guloggratis.dk/radio-
tv/radio/annonce/4523634

mvh

Føj for pokker. Jeg havde tænkt mig at give den væk. Men okay, måske skulle man tjene en skilling og så købe sig noget
lidt mere spændende

Jeg er ikke helt sikker på hvad foreskellen mellem Grand Prix og Dirigent er. Min er jo som bekendt en Grand prix.

All Vintage

Billedeupload guide

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Det løber som regel bare op i pris. Jeg håber stadig på at de en dag bare står og kigger på mig i genbrug eller på diverse markeder. Nu har jeg lige et par indkøb her de nærmeste dage. Dog nok ikke noget med Rør i mellem.

Hej LouBP,

Bare hold kadancen mht. loppemarkeder oppe. Husk at jeg fandt en Braun CSV-13 (4 x el 84) på et loppemarked i Silkeborg for 40 kr. (jeg vidste ikke at det var rør) og en min (ukendte) Shell Northport SE på stumpemarked i Herning for 150 kr.

Så dumper der også en appelsin ned i din turban en dag!

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

LouBP,

Hvad synes du om hornene som ses på dit billede...det ligner altså fuldstændig mine High Fidelity gulvhorn.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Det lader til at være en voight konstruktion, fra et af de gamle elektronik blade. Nogen mener de satte Phillips i dem
dengang, jeg fik dem af PQR med Pearless Enheder 8". Men de lød lidt for mudret, så jeg har sat mine Coral-beta6 i. Så jeg
får nok ikke det optimale ud af dem, med mindre jeg havde nogle Beta-8. Men jeg synes de lyder skide godt. Der er god
bas uden at det er for meget, og diskanten er klar - til tider lidt skinger, men det må være transistor forstærkerens skyld

Alt i alt er jeg meget tilfreds, og musikken flyder mere end den har gjort.

All Vintage

Billedeupload guide

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Som samler af gammelt B&O grej, er jeg så heldig at have fået fat i nogle gamle B&O højttalere af typen Hi-Fi 607. De er næsten 50 år gamle, så jeg var lidt spændt på hvordan så gamle "kasser" lyder idag. De blev koblet sammen med en B&O forstærker (Hi-Fi 608) fra samme tid og en tilsvarende B&O grammofon.

Resultatet var overraskende positiv, i den opstilling var det helt tydelig at det var grammofonen der var det svageste led. Jeg prøvede også med en "moderne" CD-afspiller istedet for grammofonen. Bas og mellemtonen var rigtig god, diskanten var også behagelig, men noget retningsbestemt.

Højttaleren er en stor gulvhøjttaler på 4 ben. Den er på 90 liter med en basrefleks port i bunden og bestykket med en Peerless 8" fuldtone enhed - P 825 FM - med dobbelt membran.
Er der nogle af jer garvede højttaler-mennesker her på forummet der kan huske denne enhed ? Kender i andre fabrikater der har anvendt denne enhed ? Alle oplysninger om denne enhed modtages gerne.

Mvh
D.Duck

">

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

D.Duck skrev:

Hej

Som samler af gammelt B&O grej, er jeg så heldig at have fået fat i nogle gamle B&O højttalere af typen Hi-Fi 607. De er
næsten 50 år gamle, så jeg var lidt spændt på hvordan så gamle "kasser" lyder idag. De blev koblet sammen med en B&O
forstærker (Hi-Fi 608) fra samme tid og en tilsvarende B&O grammofon.

Resultatet var overraskende positiv, i den opstilling var det helt tydelig at det var grammofonen der var det svageste led.
Jeg prøvede også med en "moderne" CD-afspiller istedet for grammofonen. Bas og mellemtonen var rigtig god, diskanten
var også behagelig, men noget retningsbestemt. Højttaleren er en stor gulvhøjttaler på 4 ben. Den er på 90 liter med en
basrefleks port i bunden og bestykket med en Peerless 8" fuldtone enhed - P 825 FM - med dobbelt membran. Er der nogle
af jer garvede højttaler-mennesker her på forummet der kan huske denne enhed ? Kender i andre fabrikater der har
anvendt denne enhed ? Alle oplysninger om denne enhed modtages gerne.

MvhD.Duck

</A>">

Nu er jeg ikke helt sikker på om det er den, men på at se i tråden "Coral Beta-6, er de gode nok, I mine horn sad der
nemlig nogle Peerless 8 tommer. Måske er det dem?

All Vintage

Billedeupload guide

angute
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Har set et par B&O højttalere der minder meget om dem som man kan se på side 30, hvor Peter Pan viser et anlæg med højttalere i baggrunden.
De par jeg så, har noget mere blålig frontstof og nok også lidt bredere kant.
Er der nogen der er interessede i dem, for så kan jeg lige gå ind og spørge om prisen.

mvh.
Jens.

Ps. Har nu været inde og spørge om pris, han vil have 150,-kr. pr.stk. og de befinder sig hos 2tal i Vestergade i Herning.
Til top Vis angute's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angute

D.Duck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Lige et billede af den omtalte højttaler, Hi-Fi 607. Jeg har ikke fået taget et foto af dem, men her er et billede fra en forhandler mappe. Der findes en lidt nyere type i den nøjagtige samme kabinet, (Type K) men det er en 3 vejs trykkammer ht baseret på Peerless 3-25 kit (1966)

Er der virkelig ingen der kan huske noget om den gamle Peerless enhed  P 825 FM  ??

Mvh
Per H

">

Gnimmelf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hej B&O-nostalgikere

Min mor er lykkelig ejer af et Beovision LX2802 N fra 1988, men nu har hun fået et problem.

I forbindelse med YouSee's seneste flytning af kanalerne kan hun ikke længere finde Kanal 4. Hun har fra YouSee fået den forklaring, at et så gammelt fjernsyn ikke kan indstilles til S-kanalerne, men det klarer glimrende S13 - S16, blot ikke S31, hvor Kanal 4 ligger.

Er der en med forstand på teknikken i de ældre modeller der kan sige, om der være et "teknisk fif", hendes installatør ikke kender, til et gammelt B&O, hun nødigt vil udskifte bare af den grund?

Mvh. Flemming Reinvard

Til top Vis Gnimmelf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnimmelf

steenbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hej Gnimmelf!

Mig bekendt er det fuldstændig rigtigt at LX2802 N ikke har de sidste/øverste superbånd (har selv et yderst velfungerende eksemplar i kælderne, der bruges til Nintendeo Wii etc.). Den nemmeste måde at omgå dette på er, at have tilsluttet en videobåndoptager eller harddiskrecorder, hvis tuner (sålænge de er nyere end ca 15 år) har det fulde frekvensområde, og så vælge dette apparats indgang når den særlige kanal skal ses. Det er naturligvis besværligt og ikke særlig B&O'sk, men jeg kender ingen andre alternativer (fraset at købe næste generation = LX5500 og fremefter).

Måske Peter Pan har en bedre løsning, da han kan trylle med diverse forbindelser mellem B&O og non-B&O.

Vent på hans svar!

vh Steen

Til top Vis steenbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenbz

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum