Forfatter |
|
dibbedut Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 103
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nogen måske har gættet er det de originale matriser til fremstilling af pick-up testplade nr.3621004 fra B&O.Skiven øverst til højre har et tyndt lag vinyl der er begyndt at skalle lidt, resten er med chrome og sølvplatering.Hvordan coveret ser ud på den færdige LP aner jeg ikke, men håber der er en der har et foto af den så jeg kan finde den rigtige eventuelt bare et årstal.
De kan ikke bruges til meget andet end pynt men sikke en dejlig pynt

|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle B&O fans
Jeg har engang fået disse oplukkere af en medarbejder på B&O. De har været brugt som farve eksempler på alu. eloxering. Mit spørgsmål er om der har været "udsendt" oplukkere i andre udgaver end den kendte forkromede udgave. Oplukkerne her er nok ikke særlig holdbare, da de er lavet i aluminium.
Mvh Per H

|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej D.Duck
Mig bekendt er de aldrig blevet solgt i så mange forskellige farver. Tager jeg fejl?
Jeg syntes du skal gemme dem, da jeg ikke mener at der er ret mange der har dem i de farver.
M.v.h. Loudspeaker
|
Til top |
|
|
Esbenovich Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg har lige opdaget en beocenter 2800 stående ude i min garage, jeg har taget den ind sat den til men jeg får desværre ingen lyd (hverken af højtalerne eller ud gennem jack stikket) jeg er ikke klar over hvor længe eller hvorfor den stod i garagen men den har nok desværre haft rigelig mulighed for at blive udsat for fugt og lign. kan dette være årsagen til lydproblemerne? tænker den nok er blevet sat i garagen i sin tid pga. lyden men der kunne jo være så mange grunde. hvis ikke fugten har spillet ind hvad kunne så være i vejen? er den blot til at smide ud? ps. al automatikken virker tilsyneladende fint, pickup kører selv på pladen, som snurrer som var den kommet fra fabrikken
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den lader til at virke. Alle indformationer
modtages med kyshånd  Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk kabinet
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol - en slags indbygget loudness funktion i volumen
Jeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig - og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter - så bliv ikke skuffet
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej LouBP
">
Til Dirigenten kunne der fåes en stereo-dekoder, jeg ved ikke om den kunne monteres i TV'et, men mon ikke? TV'et er fra 1962-63.
Mvh D.Duck
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr L du skal på eBay og finde dig en ordenlig vintage 'rørslæde'
Du vil aldrig fortryde
venligst
QUOTE=r-l-b]den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol - en slags indbygget loudness funktion i volumen
Jeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig - og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter - så bliv ikke skuffet [/QUOTE]
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Mr L du skal på eBay og finde dig en ordenlig vintage 'rørslæde'
Du vil aldrig fortryde
venligst
QUOTE=r-l-b]den minder om dirigenten - og har sikkert som bjørn plejer at udtrykke det - psykopatisk volumenkontrol -
en slags indbygget loudness funktion i volumenJeg har haft en dirigent en gang og den lød om ikke andet rigtigt hyggelig -
og du kan sikkeret spille noget god hygge radio på dine coral horn - men det er ikke det rørforstærker sus du leder efter -
så bliv ikke skuffet |
|
|
[/QUOTE]
Det løber som regel bare op i pris. Jeg håber stadig på at de en dag bare står og kigger på mig i genbrug eller på diverse
markeder. Nu har jeg lige et par indkøb her de nærmeste dage. Dog nok ikke noget med Rør i mellem. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den lader til at virke. Alle indformationer modtages med kyshånd Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk kabinet
|
|
|
Pas på den...den kan være kostbar.
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/radio/annonce/4523634
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
LouBP skrev:
Hej Jeg fik sådan en rør radio forstærker ting her i dag. Er den noget ved - Den
lader til at virke. Alle indformationer modtages med kyshånd Det er så vidt jeg ved en Grand Prix fm-stereo i falsk
kabinet |
|
|
Pas på den...den kan være kostbar.
http://www.guloggratis.dk/radio-
tv/radio/annonce/4523634
mvh |
|
|
Føj for pokker. Jeg havde tænkt mig at give den væk. Men okay, måske skulle man tjene en skilling og så købe sig noget
lidt mere spændende
Jeg er ikke helt sikker på hvad foreskellen mellem Grand Prix og Dirigent er. Min er jo som bekendt en Grand prix. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Det løber som regel bare op i pris. Jeg håber stadig på at de en dag bare står og kigger på mig i genbrug eller på diverse
markeder. Nu har jeg lige et par indkøb her de nærmeste dage. Dog nok ikke noget med Rør i mellem. |
|
|
Hej LouBP, Bare hold kadancen mht. loppemarkeder oppe. Husk at jeg fandt en Braun CSV-13 (4 x el 84) på et loppemarked i Silkeborg for 40 kr. (jeg vidste ikke at det var rør) og en min (ukendte) Shell Northport SE på stumpemarked i Herning for 150 kr. Så dumper der også en appelsin ned i din turban en dag! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP,
Hvad synes du om hornene som ses på dit billede...det ligner altså fuldstændig mine High Fidelity gulvhorn.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at være en voight konstruktion, fra et af de gamle elektronik blade. Nogen mener de satte Phillips i dem
dengang, jeg fik dem af PQR med Pearless Enheder 8". Men de lød lidt for mudret, så jeg har sat mine Coral-beta6 i. Så jeg
får nok ikke det optimale ud af dem, med mindre jeg havde nogle Beta-8. Men jeg synes de lyder skide godt. Der er god
bas uden at det er for meget, og diskanten er klar - til tider lidt skinger, men det må være transistor forstærkerens skyld
Alt i alt er jeg meget tilfreds, og musikken flyder mere end den har gjort. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som samler af gammelt B&O grej, er jeg så heldig at have fået fat i nogle gamle B&O højttalere af typen Hi-Fi 607. De er næsten 50 år gamle, så jeg var lidt spændt på hvordan så gamle "kasser" lyder idag. De blev koblet sammen med en B&O forstærker (Hi-Fi 608) fra samme tid og en tilsvarende B&O grammofon.
Resultatet var overraskende positiv, i den opstilling var det helt tydelig at det var grammofonen der var det svageste led. Jeg prøvede også med en "moderne" CD-afspiller istedet for grammofonen. Bas og mellemtonen var rigtig god, diskanten var også behagelig, men noget retningsbestemt.
Højttaleren er en stor gulvhøjttaler på 4 ben. Den er på 90 liter med en basrefleks port i bunden og bestykket med en Peerless 8" fuldtone enhed - P 825 FM - med dobbelt membran. Er der nogle af jer garvede højttaler-mennesker her på forummet der kan huske denne enhed ? Kender i andre fabrikater der har anvendt denne enhed ? Alle oplysninger om denne enhed modtages gerne.
Mvh D.Duck
">
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.Duck skrev:
Hej
Som samler af gammelt B&O grej, er jeg så heldig at have fået fat i nogle gamle B&O højttalere af typen Hi-Fi 607. De er
næsten 50 år gamle, så jeg var lidt spændt på hvordan så gamle "kasser" lyder idag. De blev koblet sammen med en B&O
forstærker (Hi-Fi 608) fra samme tid og en tilsvarende B&O grammofon.
Resultatet var overraskende positiv, i den opstilling var det helt tydelig at det var grammofonen der var det svageste led.
Jeg prøvede også med en "moderne" CD-afspiller istedet for grammofonen. Bas og mellemtonen var rigtig god, diskanten
var også behagelig, men noget retningsbestemt. Højttaleren er en stor gulvhøjttaler på 4 ben. Den er på 90 liter med en
basrefleks port i bunden og bestykket med en Peerless 8" fuldtone enhed - P 825 FM - med dobbelt membran. Er der nogle
af jer garvede højttaler-mennesker her på forummet der kan huske denne enhed ? Kender i andre fabrikater der har
anvendt denne enhed ? Alle oplysninger om denne enhed modtages gerne.
MvhD.Duck
</A>">
|
|
|
Nu er jeg ikke helt sikker på om det er den, men på at se i tråden "Coral Beta-6, er de gode nok, I mine horn sad der
nemlig nogle Peerless 8 tommer. Måske er det dem? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set et par B&O højttalere der minder meget om dem som man kan se på side 30, hvor Peter Pan viser et anlæg med højttalere i baggrunden.
De par jeg så, har noget mere blålig frontstof og nok også lidt bredere kant.
Er der nogen der er interessede i dem, for så kan jeg lige gå ind og spørge om prisen.
mvh.
Jens.
Ps. Har nu været inde og spørge om pris, han vil have 150,-kr. pr.stk. og de befinder sig hos 2tal i Vestergade i Herning.
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lige et billede af den omtalte højttaler, Hi-Fi 607. Jeg har ikke fået taget et foto af dem, men her er et billede fra en forhandler mappe. Der findes en lidt nyere type i den nøjagtige samme kabinet, (Type K) men det er en 3 vejs trykkammer ht baseret på Peerless 3-25 kit (1966)
Er der virkelig ingen der kan huske noget om den gamle Peerless enhed P 825 FM ??
Mvh Per H
">
|
Til top |
|
|
Gnimmelf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej B&O-nostalgikere
Min mor er lykkelig ejer af et Beovision LX2802 N fra 1988, men nu har hun fået et problem.
I forbindelse med YouSee's seneste flytning af kanalerne kan hun ikke længere finde Kanal 4. Hun har fra YouSee fået den forklaring, at et så gammelt fjernsyn ikke kan indstilles til S-kanalerne, men det klarer glimrende S13 - S16, blot ikke S31, hvor Kanal 4 ligger.
Er der en med forstand på teknikken i de ældre modeller der kan sige, om der være et "teknisk fif", hendes installatør ikke kender, til et gammelt B&O, hun nødigt vil udskifte bare af den grund?
Mvh. Flemming Reinvard
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gnimmelf!
Mig bekendt er det fuldstændig rigtigt at LX2802 N ikke har de sidste/øverste superbånd (har selv et yderst velfungerende eksemplar i kælderne, der bruges til Nintendeo Wii etc.). Den nemmeste måde at omgå dette på er, at have tilsluttet en videobåndoptager eller harddiskrecorder, hvis tuner (sålænge de er nyere end ca 15 år) har det fulde frekvensområde, og så vælge dette apparats indgang når den særlige kanal skal ses. Det er naturligvis besværligt og ikke særlig B&O'sk, men jeg kender ingen andre alternativer (fraset at købe næste generation = LX5500 og fremefter).
Måske Peter Pan har en bedre løsning, da han kan trylle med diverse forbindelser mellem B&O og non-B&O.
Vent på hans svar !
vh Steen
|
Til top |
|
|