så har jeg fået taget en smule nærbilleder af de forskellige komponenter, men "overall" -billeder, må i vente med til imorgen hvor jeg har ryddet op 
jeg starter med at smide et par billeder op af hvordan vi lavede lærredet.
Først tog vi i silvan og købte nogle 2 x 4 cm lægter, fik dem skåret til (de er 200 x 112,5 cm.) og lagt dem som en ramme.

Derefter skulle det samles, og først borede vi nogle huller til skruerne, sådan så træet ikke flækkede. (det var dog ved et flække på et tidspunkt fordi vi brugt for store skruer, men det blev ordnet med lidt lim) . Vi brugte en 90-graders-ting til det, så det blev helt lige.

og et par vinkelbeslag, så det blev stabilt 

og det gjorde vi så i alle hjørner, + at vi også brugte lidt lim for en sikkerheds skyld. Stoffet skal nemlig strammes rigtig meget for at der ikke kommer buler, så derfor skal rammen være stabil .

Imens limen tørrede tog min mor og jeg ind til odense i en butik som hedder stof og stil, og købte et hvidt mørklægningsgardin som jeg fik anbefalet af en ven som også selv har lavet sit lærrede. Det kostede vidst omkring 150 kr. i den størrelse jeg skulle bruge, og så fik vi det anbragt under rammen da vi kom tilbage:

derefter skulle det strammes og hæftes fast på bagsiden. Vi strammede det bare ved at først hæfte det fast på den ene side, stramme, og hæfte fast på den anden side.. det samme med de to andre sider.. :

Efter dette billede løb mit kamera desværre tør for batteri, men jeg kan sige så meget at da alle siderne var hæftet fast, fik den lige 3 gange så mange hæfteklemmer hele vejen rundt, sådan så det sad helt fast.
så kom det op at hænge :

og nu til de andre komponenter 
Her er mit anlæg. Denon avr 1905 og denon 1910. Dog vil jeg gerne have udskiftet begge dele. Dvd'en fordi den har dvi udgang, og det har jeg ikke brug for fordi min projektor kun har component indgang. ellers er jeg skam glad for den, men en anden med dvi indgang kan ligeså godt få glæde af den hvis det var, og så kunne jeg købe en pioneer
. Og min receiver fordi der ikke helt er nok "punch" i den. altså der er ikke så meget power, og så kunne lyden fra den også godt være bedre. Men det er jo også en af dem i den billige ende, så jeg klager da ikke iforholdt til hvad jeg har givet; 3300 kr,-

skal vidst snart have støvet af, hehe. Det må blive imorgen sammen med oprydningen 

og her er et af mit tv, som jeg også er rigtig godt tilfreds med til prisen (gav 3000 kr. for det i fona) men jeg vil gerne have det solgt, da jeg synes mit lærrede hænger for højt oppe, og det begynder at blive irriterende i nakken efter et par timer man har siddet og set film på det.

og så min kære projektor, den købte jeg brugt for knapt en måned siden af en god ven, som jeg fik den af for kun 3500 kr. . den havde kørt 470 timer ca. og fejlede ellers intet. Den er jeg rigtig glad for, og den bliver brugt flittigt 

og kablerne skal snart på plads med nogle kabelbakker, men jeg skal havemig et andet ophæng først.

ophænget er lavet af et gammelt tv ophæng, som lige blev skåret lidt til og sat op. det virker NADA, jeg har fundet ud af at det eneste som virker er et kugleled, så jeg skal have fundet mig sådan et og lavet et andet.

men jeg er nu særdeles tilfreds med projektorens billede, her er et screenshot fra filmen "monsters inc." men der skal nok komme nogle flere, også af rigtige film.

og lige et dårligt overall billede til at slutte af med .

det var alt for denne gang, poster lidt flere billeder imorgen 
ris/ros modtages meget gerne