| Forfatter |
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
blueyes skrev:
| Og så er vi tilbage ved udgangspunktet - som i alle de 117 andre tråde der spørger om jeg skal købe dit eller dat - når man spørger på den måde, får man den slags svar. Længere er DEN ikke |
|
|
Enig med den blåøjede 
Det er den samme gamle sang om man skal snuppe moderen eller datteren. Jeg holder på, at man skal prøve dem begge, inden man beslutter sig
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også ved at være adskillige tråde om at vælge mellem det ene og det andet, måske er det lidt letkøbt med at spørge om råd fordi nogen syntes det ene og andre noget andet.Det bliver let til en masse ingenting og mere forvirrende vil jeg mene.
Noget andet med helt nybegynderere her kan gode råd være ok. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
blueyes skrev:
| Og så er vi tilbage ved udgangspunktet - som i alle de 117 andre tråde der spørger om jeg skal købe dit eller dat - når man spørger på den måde, får man den slags svar. Længere er DEN ikke |
|
|
Nej længere er den ikke. Men du læser vist ikke rigtig hvad jeg spørger om. Jeg spurgte ikke om hvad jeg skal købe. Det kan jeg godt selv beslutte. Det jeg håbede på, var meninger og synspunkter fra ejere af de to modeller og mærker og fra folk som har hørt de to modeller. Det var det jeg gerne ville med mit spørgsmål. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
|
Der er jo også ved at være adskillige tråde om at vælge mellem det ene og det andet, måske er det lidt letkøbt med at spørge om råd fordi nogen syntes det ene og andre noget andet.Det bliver let til en masse ingenting og mere forvirrende vil jeg mene.
Noget andet med helt nybegynderere her kan gode råd være ok.
|
|
|
Jeg kan ikke se, at der er noget letkøbt i at spørge om andres mening. Så længe man ikke handler udelukkende på grund af de svar man får. Anders meninger og erfaringer er for mig altid interessante men kun vejledende. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
blueyes skrev:
|
|
Enig med den blåøjede 
Det er den samme gamle sang om man skal snuppe moderen eller datteren. Jeg holder på, at man skal prøve dem begge, inden man beslutter sig
|
|
|
Fuldkommen enig. Selvfølgelig skal man prøve sig frem. Men derfor er der vel ikke noget galt i at spørge om andres mening og erfaring? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader desvære bare ikke til at der er mange der har nogle erfaringer med dem!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det lader desvære bare ikke til at der er mange der har nogle erfaringer med dem! |
|
|
Næh. Det kan du godt have ret i. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian: Hvor stort er dit lytterum, og skal du du drive dem med din nuværen integrerede Primare ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
baby er ret ny.. det er nok en af grundende.. nogle hfk afdelinger låner ikke ud.. det er det andet problem...
men en hurtigt indskydelse (jeg har kn hørt den alm BCG, men helicon imeget ukendte omgivelser).
den nye Mozart og baby er mere eller mindre samme pris...
samtidigt vil jeg mene at man nok kan forhandle den "store" model, bcg ned i pris ved en kontant hendel.
begge højttalere vil have deres fordle og ulemper. spørgsmålet er hvordan dit udstyr og rum vil reagere sammen med dem.
men som et hurtigt helicon/ va overview meget generelt, så er dali'erne imo mere korrekte, men va langt mere musikalske og engagerede.
forskellen er (som jeg ser det) fortolkning af bas og diskant. her er dit rum altafgørende, og argumentet med at prøve dem hjemme er derfor yderst relevant.
jeg kan se vassagohifi har et sæt 400 på tilbud , prøv at få et sæt baby eller bcg op imod..
det er ikke så godt som at få dem hjem, men i første omgang det mest praktiske. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Brian: Hvor stort er dit lytterum, og skal du du drive dem med din nuværen integrerede Primare ? |
|
|
Min stue er på 21 m2. Og ja. Primaren skal drive dem i starten. Men noget større vil komme senere. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
baby er ret ny.. det er nok en af grundende.. nogle hfk afdelinger låner ikke ud.. det er det andet problem...
men en hurtigt indskydelse (jeg har kn hørt den alm BCG, men helicon imeget ukendte omgivelser).
den nye Mozart og baby er mere eller mindre samme pris...
samtidigt vil jeg mene at man nok kan forhandle den "store" model, bcg ned i pris ved en kontant hendel.
begge højttalere vil have deres fordle og ulemper. spørgsmålet er hvordan dit udstyr og rum vil reagere sammen med dem.
men som et hurtigt helicon/ va overview meget generelt, så er dali'erne imo mere korrekte, men va langt mere musikalske og engagerede.
forskellen er (som jeg ser det) fortolkning af bas og diskant. her er dit rum altafgørende, og argumentet med at prøve dem hjemme er derfor yderst relevant.
jeg kan se vassagohifi har et sæt 400 på tilbud , prøv at få et sæt baby eller bcg op imod..
det er ikke så godt som at få dem hjem, men i første omgang det mest praktiske.
|
|
|
Det var netop de Helicon 400 jeg havde i tankerne som står hos Vassago.
Nu er det sådan at den pris som Babyerne har er det absolut maksimale jeg kan skaffe. Så det er næppe realistisk at Concert Grand så langt ned.
Så skal det være Vienna, er det Baby Grand jeg vil gå efter.
En ting som ikke tiltaler mig ved Concert Grand er og dermed heller ikke Helicon 400 er den store fysiske dybde. Jeg vil gerne kunne have dem stående et godt stykke fra bagvæggen og er bange for, at de kommer for tæt på "sweetspot". Derfor synes jeg, at Baby Grand er bedre. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med 21 m2 tror jeg ihvertfald ikke jeg ville vælge Dalierne, de kræver noget mere plads efter min mening, og så er Primaren klart underdimensioneret til dem. VA'erne kender jeg ikke. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
Med 21 m2 tror jeg ihvertfald ikke jeg ville vælge Dalierne, de kræver noget mere plads efter min mening, og så er Primaren klart underdimensioneret til dem. VA'erne kender jeg ikke.
|
|
|
afhængig af hvordan de 21m2 er fordelt, så vil jeg ikke mene at helicon400 er for stor, bare man har mulighed for at give dem fri plads omkring sig. Men det lyder til at Brian helst så at de ikke fik for meget plads ude i rummet, så helicon er nok ikke det umiddelbare valg.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Jesper Juul skrev:
|
Med 21 m2 tror jeg ihvertfald ikke jeg ville vælge Dalierne, de kræver noget mere plads efter min mening, og så er Primaren klart underdimensioneret til dem. VA'erne kender jeg ikke.
|
|
|
afhængig af hvordan de 21m2 er fordelt, så vil jeg ikke mene at helicon400 er for stor, bare man har mulighed for at give dem fri plads omkring sig. Men det lyder til at Brian helst så at de ikke fik for meget plads ude i rummet, så helicon er nok ikke det umiddelbare valg.
|
|
|
Jeg vil ikke sige, at de ikke må få plads i rummet. Men de skal helst ikke stå ude midt på gulvet. Jeg regner med, at de skal stå en lille halv meter fra bagvæggen og med et par meter til hver sidevæg. Men jeg er nok tilbøjelig til at mene at der er for dybe, de Helicon 400. De er altså 46 cm. Og det vil altså sige, at forkanten vil stå nærmest en meter ude fra væggen. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge dig med Helicon'erne Brian, jeg havde det på præcis samme måde som dig. Synes heller ikke lige, at min stue egner sig til, at de står en meter ude i rummet. Så derfor valgte jeg de små.....også lidt for at prøve noget andet...
Synes nu bestemt de Baby Grand ser lækre.....kan godt forstå dig, hvis du er lidt forelsket i dem osse.... 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
witzel skrev:
Jesper Juul skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg vil ikke sige, at de ikke må få plads i rummet. Men de skal helst ikke stå ude midt på gulvet. Jeg regner med, at de skal stå en lille halv meter fra bagvæggen og med et par meter til hver sidevæg. Men jeg er nok tilbøjelig til at mene at der er for dybe, de Helicon 400. De er altså 46 cm. Og det vil altså sige, at forkanten vil stå nærmest en meter ude fra væggen.
|
|
|
jeg tror nu at 50cm er for lidt til dem. som du også selv er inde på.. men tilgengæld med rigeligt plads til siderne. måske kan det give en fordel.. Men prøv at få dem hjem, som så mange andre har foreslået ..
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Jeg kan godt følge dig med Helicon'erne Brian, jeg havde det på præcis samme måde som dig. Synes heller ikke lige, at min stue egner sig til, at de står en meter ude i rummet. Så derfor valgte jeg de små.....også lidt for at prøve noget andet...
Synes nu bestemt de Baby Grand ser lækre.....kan godt forstå dig, hvis du er lidt forelsket i dem osse.... 
|
|
|
Det er nemlig blandt andet en ting jeg er helt vild med på VA. Jeg synes de er ekstremt stilrene. Specielt hvis man får dem valgt i den rette farve. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg kan godt følge dig med Helicon'erne Brian, jeg havde det på
præcis samme måde som dig. Synes heller ikke lige, at min stue egner
sig til, at de står en meter ude i rummet. Så derfor valgte jeg de
små.....også lidt for at prøve noget andet...
|
|
|
Det er nemlig blandt andet en ting jeg er helt vild med på VA. Jeg
synes de er ekstremt stilrene. Specielt hvis man får dem valgt i den
rette farve. |
|
|
Så smut du ud og køb dig et sæt VA, det vil du ikke blive ked af
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Brian7500 skrev:
dumbo skrev:
|
|
|
|
Det er nemlig blandt andet en ting jeg er helt vild med på VA. Jeg synes de er ekstremt stilrene. Specielt hvis man får dem valgt i den rette farve.
|
|
|
Så smut du ud og køb dig et sæt VA, det vil du ikke blive ked af 
|
|
|
Jeg er fristet. Jeg skal bare lige have dem hørt først. Jeg må med skam melde, at jeg aldrig har hørt så meget som et sekund på Vienna __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Ronin skrev:
Det lader desvære bare ikke til at der er mange der har nogle erfaringer med dem! |
|
|
Næh. Det kan du godt have ret i.
|
|
|
Jeg har ikke hørt nogen af dem, men er 100% sikker på, at du får en fed speaker uanset hvilken du vælger. 
Du skylder dig selv at høre dem begge, men nemt er det ikke 
|
| Til top |
|
| |