| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg kan godt følge dig med Helicon'erne Brian, jeg havde det på præcis samme måde som dig. Synes heller ikke lige, at min stue egner sig til, at de står en meter ude i rummet. Så derfor valgte jeg de små.....også lidt for at prøve noget andet...
Synes nu bestemt de Baby Grand ser lækre.....kan godt forstå dig, hvis du er lidt forelsket i dem osse.... 
|
|
|
Det er nemlig blandt andet en ting jeg er helt vild med på VA. Jeg synes de er ekstremt stilrene. Specielt hvis man får dem valgt i den rette farve.
|
|
|
Personligt bryder jeg mig ikke om foden som de nye VA har ellers er de flotte - mao. synes jeg at Dali'en er flottere. Det har intet med lyden at gøre, men når nu snakken går på det...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
Ronin skrev:
Det lader desvære bare ikke til at der er mange der har nogle erfaringer med dem! |
|
|
Næh. Det kan du godt have ret i.
|
|
|
Jeg har ikke hørt nogen af dem, men er 100% sikker på, at du får en fed speaker uanset hvilken du vælger. 
Du skylder dig selv at høre dem begge, men nemt er det ikke 
|
|
|
Nej, det har du så evigt ret i.
Men sjovt er det da. Sådan set.
Meeeen.... Jeg tror nok, at jeg rent ubevidst har truffet mit valg. Medmindre jeg virkelig ikke kan lide lyden. Og det skulle da forbavse mig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Brian7500 skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg kan godt følge dig med Helicon'erne Brian, jeg havde det på præcis samme måde som dig. Synes heller ikke lige, at min stue egner sig til, at de står en meter ude i rummet. Så derfor valgte jeg de små.....også lidt for at prøve noget andet...
Synes nu bestemt de Baby Grand ser lækre.....kan godt forstå dig, hvis du er lidt forelsket i dem osse.... 
|
|
|
Det er nemlig blandt andet en ting jeg er helt vild med på VA. Jeg synes de er ekstremt stilrene. Specielt hvis man får dem valgt i den rette farve.
|
|
|
Personligt bryder jeg mig ikke om foden som de nye VA har eller er de flotte - mao. synes jeg at Dali'en er flottere. Det har intet med lyden at gøre, men når nu snakken går på det...
|
|
|
Foden er heller ikke mig... Og vi er også enige om at Dalien nok er den flotteste. Den er bare så fandens dyb (fysisk). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
blueyes skrev:
| Og så er vi tilbage ved udgangspunktet - som i alle de 117 andre tråde der spørger om jeg skal købe dit eller dat - når man spørger på den måde, får man den slags svar. Længere er DEN ikke |
|
|
Nej længere er den ikke. Men du læser vist ikke rigtig hvad jeg spørger om. Jeg spurgte ikke om hvad jeg skal købe. Det kan jeg godt selv beslutte. Det jeg håbede på, var meninger og synspunkter fra ejere af de to modeller og mærker og fra folk som har hørt de to modeller. Det var det jeg gerne ville med mit spørgsmål.
|
|
|
Jeg var så heldig at have muligheden for at høre Vienna Beethoven Concert Grand kontra Helicon 400 samme dag. Først i Hifiklubben dernæst Tape Connection. Dog ikke på samme anlæg, men samme medbragte cd´er. Med forbehold rent lydmæssigt mht. til setup og opstilling var mit klare lytteindtryk at Vienna spillede med mere musikalitet og rytmisk drive. Dernæst med en mere stram og præcis bund. Mit valg faldt på Vienna. Til 20 kilo/sæt for et par Vienna Beethoven Concert Grand brugt (4 mdr. gammel) gjorde nu også valget særdeles nemt . Gevinsten ved at få Vienna i stuen er mange timers fornøjelig lytning i selskab med Trance, pop, rock, blues mm. De mestrer alle musikgenrer på overbevisende musikalske måde. Finish er en smag sag, men skal da indrømme at Helicon har høj WAF og høster meget anerkendelse for Deres udseende. Hvorimod Vienna også er et flot møbel som samtidig forsvinder i lydbilledet
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, hvad bliver det til mester
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nå, hvad bliver det til mester  |
|
|
Det finder jeg ud af indenfor den næste uges tid. Jeg har lavet en aftale om en demo af Baby Grand (de er ikke til demo ret mange steder endnu). Først i et demorum og derefter derhjemme, hvis nødvendigt. Herefter skulle jeg gerne kunne tage en beslutning. Jeg er SÅ spændt __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da forståeligt...
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumbo skrev:
|
Du må have lyttet lidt på sagerne Brian.....begge 2 sæt er jo meget flotte, og uden tvivl vellydende. Men jeg er nok osse fortaler for Helicon'erne....sjovt nok!!! 
Held og lykke med det... 
|
|
|
Ja nemli´ ja, det er rigtigt dumbo lyt til begge sæt og så køb et sæt SNELL ( just joking ) håber du finder den speaker som virker for DIG.....
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
dumbo skrev:
|
Du må have lyttet lidt på sagerne Brian.....begge 2 sæt er jo meget flotte, og uden tvivl vellydende. Men jeg er nok osse fortaler for Helicon'erne....sjovt nok!!! 
Held og lykke med det... 
|
|
|
Ja nemli´ ja, det er rigtigt dumbo lyt til begge sæt og så køb et sæt SNELL ( just joking ) håber du finder den speaker som virker for DIG.....
|
|
|
Tak skal du have Allan.
Men Snell? Nej. De bliver sgu nok for store til min lille stue. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige at Dali Helicon 400 er noget nær den flotteste højttaler der nogensinde er lavet, altså i mine øjne, og vil måske derfor overveje at vælge dem frem for VA'erne. Bare en anden side af sagen end lyden.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Jeg vil også sige at Dali Helicon 400 er noget nær den flotteste højttaler der nogensinde er lavet, altså i mine øjne, og vil måske derfor overveje at vælge dem frem for VA'erne. Bare en anden side af sagen end lyden.
|
|
|
Vi er fuldstændig enige. Helicon 400 ER hamrende flot. Men den er også meget dyb og skal have meget plads omkring sig. Måske mere end hvad jeg kan give den. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Allan skrev:
dumbo skrev:
|
Held og lykke med det... 
|
|
|
|
|
|
Tak skal du have Allan.
Men Snell? Nej. De bliver sgu nok for store til min lille stue.
|
|
|
Har selv Snell AIIIi på 25m2, og det spiller fantastisk, både VA & Dali er sikkert fantastiske HT hver for sig, men det er jo ikke "designet" som spiller "giver den gode lyd", men vi er jo heldigvis forskellige i hvores opfattelse af god lyd "gud ske lov", ellers ville vi jo heller ikke have dette forum for så ville alle jo være enige.....(hvor kedeligt) ;-)
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke lige.... jeg hade helicon med 40 cm til bag væg ... fungerede fint... evt. kan man altid dæmpe reflex portene lidt... og give dem lidt plads til siderne.....
lydmæssigt... tja begge er rigtigt gode... men dalierne er flottest.... held og lykke med valget __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 05:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm - man bliver da nødt til at se en VA meget tæt på, før man afgør hvilken finish man foretrækker!!
Det er som om at mange der har stiftet bekendtskab med Helicon 400, opfatter den som ultimativ i design - jeg undres....
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
Hmmm - man bliver da nødt til at se en VA meget tæt på, før man afgør hvilken finish man foretrækker!! Det er som om at mange der har stiftet bekendtskab med Helicon 400, opfatter den som ultimativ i design - jeg undres.... |
|
|
Du har ret. Den superfinish Vienna altid har gørt det svært at vælge farve.
Jeg synes nu også at Helicon 400 er rigtig flot. Den er bare så pokkers dyb, at den er svær at møblere ordenligt med. Den passer vist ikke rigtig ind i min stue. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan du vist ikke få mere gode råd - ta du ud og høre dem !
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
|
Nu kan du vist ikke få mere gode råd - ta du ud og høre dem !
Hilsen King -)
|
|
|
Jamen det skal jeg også. Desværre ikke før mandag i næste uge. Før kunne det ikke rigtig passe ind. Men jeg glæder mig rigtig meget. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg også godt forstå !! Det er (næsten) ikke noget så godt som nyt grej !!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Det kan jeg også godt forstå !! Det er (næsten) ikke noget så godt som nyt grej !!  |
|
|
NEMLIG __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mandag i næste uge!!! Du har da vist det tålmodigheds-gen jeg ikke har.
Da jeg fandt ud af hvilke HT jeg skulle have til fronterne startede jeg hjemmefra morgenen efter kl. 4:00 for at køre til Sønderjylland. Da jeg fandt bagHT, kørte jeg til Kolding samme aften. Jeg bor på Sydsjælland.
Du må se at komme derudaf Speedy Gonzales! 
|
| Til top |
|
| |