Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 17 December 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audyn er åbenbart ikke sådan at få fat i, jeg havde håbet på den lokale forhandler havde det i sortimentet. Men ak nej, han lød noget forvirret da jeg snakkede med ham i telefonen..
men så er det jo godt at Dansk Audio Teknik også er forhandler, nu hvor Q Sound ikke havde flere på lager. Og glimrende service fra begge butikker, en mail røg afsted til DAT, jeg forsøgte at fange dem pr telefon mandag, uden held, fandt dog ud af tirsdag, at de vidst ikke havde haft åbent om mandagen. ham jeg snakkede med vidste nøjagtigt hvad det drejede sig om, og dagen efter fik jeg en lille seddel fra pakkeposten at jeg kunne hente min pakke på posthuset.
Men nu er de her, 425kr fattigere (en god del af de penge er betalt til PostDK).

"Desværre" har Bjarke haft et voldsomt møde med en flaske snaps igår, så delefilteret kan ikke loddes i aften. Vi må vente til imorgen, hvor han forhåbentlig er frisk igen.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik vi roddet lidt med filter her til aften, efter at konsekvenserne af for meget snaps havde lagt sig hos undertegnede.
Det startede så godt, men vi måtte desværre kapitulere grundet værktøjet. En loddekolbe fra Fakta kan ikke anbefales til dette vi skulle gøre brug af.
Efter forgæves at have prøvet at opvarme materialerne så tin'en kunne smelte, måtte vi kapitulere. Der stod godt nok 100 w på kolben, men det kan der tydeligvis ikke lægges særlig meget i.
Lidt billeder af opsætningen på delefilterpladen kommer nedenfor. Vi vil meget gerne have konstruktiv kritik, hvis der skulle være mindre heldige placeringer komponenterne imellem. På billederne mangler der som sagt at loddes forbindelse. Det får vi forhåbenligt rådet bod på imorgen, når Witzel har været ude og invistere i nyt grej endnu engang.

Plade med optegnet huller til strips der skal holde komponenter fast.

Komponenter på pladen.

Fastgjorte strips på bagsiden af delefilteret.

Det var alt for i aften - forhåbenligt er der spille klare kasser i morgen.
- BR
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi skulle næsten have taget et billede af loddepistolen .. den røg mere end lysene der stod på bordet  og lugtede ganske fælt.
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 18 December 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, smukt drenge.. 
Enkelt er smukt, også med en Cecil rygnde loddepistol. Havde det været mig, så havde jeg haft mere end vanskeligt ved at vente til imorgen........... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hehe, smukt drenge.. 
Enkelt er smukt, også med en Cecil rygnde loddepistol. Havde det været mig, så havde jeg haft mere end vanskeligt ved at vente til imorgen...........
|
|
|
vi var også noget irriteret over at BEGGE loddekolber stod af.. men nu har vi ventet i langt tid i forvejen, så en dag til eller fra går nok.. selvom det er irriterende
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint enkelt og overskueligt ud.. helt ens og en meget direkte signalvej.. 
Nice.. håber det lyde lige så fint som det ser ud!.. 
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev det til med den stander i skulle lave? I snakkede om noget majerirør eller noget i den dur? Hvis i mangler nogen at dele det rør med, er jeg på! så frem det er den tykkelse jeg skal bruge. For jeg kan ikke finde nogen, der kan hjælpe mig.
Glæder mig til at se. Når i går igang med fineren igen... __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
KaZZ skrev:
Hvad blev det til med den stander i skulle lave?
|
|
|
Den kommer nok på et tidspunkt. Først skal der lige 'hul' igennem højttalerne.
KaZZ skrev:
I snakkede om noget majerirør eller noget i den dur? Hvis i mangler nogen at dele det rør med, er jeg på! så frem det er den tykkelse jeg skal bruge. For jeg kan ikke finde nogen, der kan hjælpe mig.
|
|
|
Witzel ligger vist i hårde forhandlinger så der er ikke nogen endelige afklaring på de rør endnu.
- BR
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
i skulle bare have ringet, så kom der hurtigt en fungerende loddekolbe forbi 
det ser ret lækkert ud med den måde i har monteret det på, strips er og bliver guds gave til menneskeheden. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Så fik vi roddet lidt med filter her til aften, efter at konsekvenserne af for meget snaps havde lagt sig hos undertegnede.
Det startede så godt, men vi måtte desværre kapitulere grundet værktøjet. En loddekolbe fra Fakta kan ikke anbefales til dette vi skulle gøre brug af.
Efter forgæves at have prøvet at opvarme materialerne så tin'en kunne smelte, måtte vi kapitulere. Der stod godt nok 100 w på kolben, men det kan der tydeligvis ikke lægges særlig meget i. |
|
|
Men den spritånde du ville have efter mødet med en flaske snaps, så skal du vist være glad for den ikke virkede ordentlig   synes jeg kan smage sådan noget stads 2-3 dage efter det rent faktisk er konsumeret
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
det ser ret lækkert ud med den måde i har monteret det på, strips er og bliver guds gave til menneskeheden.
|
|
|
og gaffatape.... så man kan sq samle alt :-)
// ouT
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
kim olsen skrev:
det ser ret lækkert ud med den måde i har monteret det på, strips er og bliver guds gave til menneskeheden.
|
|
|
og gaffatape.... så man kan sq samle alt :-)
// ouT |
|
|
Ja selv kæften på konen
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Ja selv kæften på konen  |
|
|
Eller endnu bedre:
Sorry for OT..
__________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

|
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
HVa fanden er der galt med min kones bil  |
|
|
Advarselstrekanten skal vist placeres 30 meter bag bilen såvidt jeg husker... Ellers kan jeg ik se noget galt
__________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 19 December 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
argh.. heller ikke idag skulle det gå som håbet.. så der bliver ikke noget højttalersæt med lyd inden jul
Det har vist sig at det er væsentligt sværere at lodde kablerne på filteret end vi havde regnet med. Men en højttaler er næsten færdig, det er kun et par småting der skal rettes før den er som den skal være. Men det vil vi vende tilbage med engang i næste uge, forhåbentlig ..
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det ser godt ud jeres filter. Og flot samlet.
Når i sætter kabler på, så vikel lidt af f.eks. kondensatoren omkring så den sidder fast, og lod så. Det gør det meget nemmere. Og med den spole fra DAT i har fået kan i også gøre samme triks der.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Det ser godt ud jeres filter. Og flot samlet.
|
|
|
Tak 
syncroniq skrev:
Når i sætter kabler på, så vikel lidt af f.eks. kondensatoren omkring så den sidder fast, og lod så. Det gør det meget nemmere. Og med den spole fra DAT i har fået kan i også gøre samme triks der.
|
|
|
Det er noteret. Tak for det.
- BR
PS.: Sync. din PB er fyldt op, så der kan ikke sendes beskeder til dig 
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

|
Sendt: 20 December 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder blev det også til igår (jeg magtede dog ikke at sætte dem ind da vi var færdige).

Delefilter i bunden af højttaleren med ledninger strittende ud...

Witzel igang med at sætte terminaler på. Det var godt for en gangs skyld at se ham lave noget 

Lille oversigtsbillede over slagmarken med lidt mundgodter i form af 'hjemme-baw' og chokolade Her ses også "prøve" fineren som endnu ikke er taget fuldstændig af kabinettet. Det sidder rigtig godt fast med almindeligt hvid snedkerlim, så siden skal lige have en kærlig hånd med en slibeklods etc. førend den er klar til andet forsøg med fineren.

Er der mon hul igennem? Ja, ihvertfald i mellemtonen. Lodning til + på diskanten var under montering af enheden faldet af, så det er en OM'er. Men det var ganske i orden at høre lyd fra højttaleren 

Det var gårsdagens billeder.
Nu går der lige et rum stykke tid førend der sker noget igen. Jeg skal lige have hygget med nogle eksamener Bortset fra det, så må I have en god jul og fantastisk nytår. Pas nu på fingrene, det er så besværligt at skifte skive i anlægget med munden.
- BR
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 December 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist en kold lodning I har haft kreeret. En lodning falder ikke af.
Lidt loddetips.
1: Man kan ikke lodde på guld. Sørg for at fjerne guldoverflader hvor der loddes. Dette gøres med fint smergellærred.
2: Fortin altid loddefladerne først. Varm emnet op - loddetinnet skal flyde på emnet ikke på loddekolben.
3: Lav en "krog" eller lignende af loddeemnerne når der loddes, således man med sikkerhed har kontakt mellem emnerne. To kabelender bukkes i 90 grader vinkel eller mere, og loddepunkt kommer helt naturligt. På enheder fortinnes loddeterminal, herefter fortinnes kabelende som herefter bukkes i 90 grader (eller mere) vinkel. Kablet varmes til loddetin flyder, og monteres i loddeterminalens "øje" samtidig med at loddeøje varmes op (der må ikke være direkte kontakt med loddekolbe og begge loddeemner på samme tid). Vær opmærksom på at de to loddeflader flyder sammen. Hold med rolig hånd, så lodning ikke stresses.
|
Til top |
|
|