Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Zitech Media center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

U got mail  Kan desværre ikke rigtig kommentere indlægget her da det vil kunne opfattes som reklame.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Morat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 August 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej CTACTA,

Godt at have dig aktiv igen :)

Ved ikke om det her kommer under reklame, men jeg har et spørgsmål. Jeg kunne være interesseret i at købe en 5.1 forstærket løsning med 2 ekstra forstærkere  tilsat (f.eks. ice) til fronthøjtalerne. Vil der være mulighed for at lave sådan en løsning (uden at komme ind på pris)?
Til top Vis Morat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morat

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 08 August 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Ok, så fik man også at se Zitech's Media Center, og det må jeg sige - det er da en virkelig flot/lækker maskine. Og jeg må virkelig tage hatten af for Zitech's formåen, til at lave et kabinet, der er udført så flot og endvidere ikke fylder mere end det gør. Det er virkelig flot arbejde.

At prisen er for høj for mig og nok også andre, kan man vel ikke sige så meget til....... Det koster virkeligt at få bearbejdet sådan et kabinet, både i planlægning, men selvfølgelig også forarbejdning. Så jeg forstår udmærket godt at maskinen skal koste så meget. Men det er bare lige en tand for meget for mig.

Men et stort cadeau herfra - virkelig flot arbejde!

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Den ser fed ud, men prisen er alt for dyr, godt nok er der en forstærker, men 5 * 75 Watt i 4 ohm, så den er lidt ligegyldig, jeg kan ikke se noget, der skulle gøre den så dyr, med mindre at man får en fladskærm med
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tror vi alle er enige om at det er et lækkert produkt og at det er dyrt. I mine øjne ligner det min gamle receiver med drejeknap :-) men det er en helt anden sag. Sagen er om vi er på det rette spor sest i forhold til at få mce ind i stuen hos alm. mennesker.

Som jeg ser problematikken så tror jeg det bliver svært at få alm. mennesker til at købe et product som er et "add-on" til deres eksisterende kr. 700,- DVD og cd-afspiller som måske endda også indeholder sorround og radio. Jeg jeg kender godt alle fordelene ved en mediacenter pc men jeg kender også godt mine venners holdning til det.. Det er smart men lidt nørdet og så ligger der en pc bagved. Mine venner køber en DVD-recorder og ja de får ikke det samme - langtfra men den koster jo også kun 3500,-

Jeg tror at folk der vil give 20000,- for én boks - ja en boks måske hellere vil købe et B&O anlæg som designmæssigt er pænt og som er anerkendt.

En af de første tanker jeg tænkte var at det måske er fordi den ikke er ankerpunktet for tv'et. Her tænker jeg på at der jo sidder tuner i stort set alle skærme idag. Derfor så bliver media centret også "kun" aktiveret når der skal optages, afspilles eller ses billeder. Men hvis jeg skal se tv så tænder jeg bare mit tv og IKKE mit media center. I det øjeblik at media centret bliver midtpunkt for at benytte monitoren så tror jeg det får sin berettigelse men det er bare min tanke.

Uanset hvor pæn den er så vil jeg personligt aldrig nogensinde have den stående fremme og derfor så er design for mig ikke noget jeg tænker så meget over. I mine øjne så skal der stå et eksternt DVD-drev fremme, alternativt bygget ind i et smart tv møbel og det er det man skal se af mit mce center. Derfor er det i mine øjne også alt for dyrt.

Men det er modigt gjort og jeg er meget spændt på modtagelse af produktet og håber virkeligt at Zitech får produktet solgt i rigtig mange enheder!!!! Så er spørgsmålet så om Zitech er det rigtige sted at sælge det fra eller om det skal ud i radioforretninger for at få gennembrud???

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Raun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2005
Sendt: 09 August 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jeppe, jeg kan da kun være enig med dig, i hvert fald når vi snakker pris.

Nu har jeg jo selv igang med at konfigurere en HTPC, med mCubed HFX kabinet. Og jeg må sige at det giver virkelig mange frustrationer at selv skulle konfigurere den. Men helt sikkert er det, at det er fordi at jeg ikke er "nørdet" nok - altså ikke nok viden, til at det bare noget man bare lige konfigurere.

Hvis man så har tanke på at Zitech's media center PC er konfigureret og den menige mand, kan få al den support, han overhovedet har brug for, så er det faktisk en stor ting indenfor denne verden........ Det er jo et færdigt produkt, og dermed skal man som forbruger kunne regne med at den skulle kunne virke, så snart den kommer ud af kassen.

Jeg mener som du, også at det er dyrt at lave en hvilken som helst HTPC løsning idag, men du har tilgengæld, så utrolig mange udvidelses muligheder i en HTPC, hvorimod de eksisterende HHD optager eller lign. er hvad de er og ikke andet...... Du kan ikke konfigurere dem efterhånden, som udviklingen tager til, det kan du med en HTPC. Og lige netop derfor, syntes jeg det er meget vigtigt at det kabinet man vælger til sin HTPC, er et design, som man kan holde ud at se på i laaaaaang tid, men også at man er rimelig sikker på at kabinettet "tåler" at se nye standarder.

Prisen er høj for Zitech's løsning, men når jeg tænker på min egen løsning, som vel løb op i omkring kr. 8500,- så er det faktisk ikke så dyrt igen for Zitech's løsning..... taler ud fra den løsning uden forstærkere, da den er den eneste jeg kan sammenligne med....... Men sort og hvidt skåret op, så giver man i forhold til min løsning, godt kr. 5000,- for at få software, alt konfigureret, fuld support/garanti og ikke mindst, ingen frustrationer.

Så jeg syntes i bund og grund at prisen er fair, også når man kigger på hvad andre færdige løsninger koster.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil give Raun ret...

Desuden mener jeg overhovedet ikke man kan sammenligne en dvd recorder med denne enhed, vi er i 2 helt forskellige lejre. Den eneste man til nøds kunne sammenligne med er KISS største model med epg og her er vi alligvel deroppe af i pris. Den kan så ikke brænde en dvd (???)og kan ikke halvt så meget som zietech's (opgraderbar, internet, mail osv)

Mine venner er ved at tabe kæben når de ser hvad EPG'en er værd og at jeg kan optage 2 forskellige programmer mens jeg ser tv på en tredie kanal...så jeg tror sagtens man kan sælge dem til den pris. Her er designet jo med i prisen og bare vent og se når folk høre det er et MS styresystem, så sælger det næsten sig selv.

Jeg ser det som et perfekt produkt for ALLE, ikke kun os der gider rode med XML download osv.

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 09 August 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hvad er målene. Jeg går ud fra, at bredden er ca. 43 cm. Men hvad med højde og dybde.?.?.?
Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 09 August 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Klabo,

Jeg håber bestemt også at det er et produkt for alle, men jeg fornemmer ofte når jeg taler om det til andre at når de hører at det reelt er en pc som ligger bag, så kommer der alligevel en svag frygt fordi sådan har de i forvejen og så kan man ikke printe osv... og selvom det ikke er det samme så ligger frygten der alligevel.

jeg er også godt klar over at man ikke kan sammenligne en dvd-optager med en htpc, men det gør en del nok alligevel. Og det er her producenterne har en stor opgave inklusiv Microsoft. Vi skal have overbevist den almindelige bruger om at dette er fremtidens produkt og at det godt må være en pc som sidder inde i maven på kassen fordi den også kan lave andet end works og internet.

I mit arbejde har jeg være rigtig mange steder og prøve at sælge hjemmepc løsninger og I er slet ikke klar over hvad folk spørger om når de skal have en pc hjem og stå i stuen.. Den almindelige dansker frygter nærmest det monster som står inde i kontoret. Det er heldigvis blevet meget bedre men der er stadig en meget stor del af befolkningen som har så svært ved at få tændt for dyret. Så hvis vi kan få overbevist denne mængde mennesker at der nu også skal stå en pc inde under deres tv og agere for video, radio, dvd osv... så er nået rigtig langt.

Derfor nytter det heller ikke noget at den koster 15000 kroner fordi så kaster de ikke pengene efter den. MEN der er heldigvis altid nogle der vil bruge penge på den slags og derfor håber jeg også at Zitech og andre får held med sig. Jeg går bare og ærgre mig over at det firma jeg arbejder i ikke kaster alle deres fladskærme og htpc'er til Europa så vi kan være med i det forhåbentlige opsving. Men ifølge nogle af mine kollegaer så ser vi endnu ikke opsvinget i USA og der kommer nok til at gå lidt tid endnu, så jeg tror det er en langsigtet plan vi her taler om.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 09 August 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeppe, jeg deler helt klart dit synpunkt, for problemet ligger jo netop i at forbrugerne har deres erfaringer fra dyret inde på kontoret, det er jo smart at man kan bruge htpc til at checke mail og alverdens andre ting, men det er samtidig med til at gøre htpc'en sårbar overfor virus etc., nu bliver det lidt spændende at se hvad Zitech har lavet at software til at vedligeholde systemet med. Her tænkes på opdateringer af styresystem, antivrus program, ad-ware blokering, oprydning i cookies, diskfragmentering og you name it. Der findes vel også reload af originale leverede software.

Men held og lykke med salget, jeg vil nødigt undvære min htpc og nu hvor DR ikke får lov at opkræve licens for pc udstyr, kunne det jo være at der var en marked hvis man kunne få en fladskærm uden tuner, men det burde vel ikke være noget problem for Zitech at sælge en total farvetv-licensfri løsning.

Prøv lige at tænk tanken - htpc gemt væk, projektor også næsten gemt væk, lærred også gemt væk når det ikke bruges, minimum ledninger, hyggebelysning i form af starinlys således at projektor leverer et god billede, er det ikke det kvinderne så gerne vil have.

En ting er stensikkert - vi ved hvad vi skal lave når besøget går hen til en ven eller bekendt som har anskaffet sig en htpc - nå men det kan vel give en omgang mad i det mindste.

-Thomas-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Sendt: 10 August 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis -Thomas-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Thomas-

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 11 August 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at Zitechs mediacenter kommer til at fungere som en forforstærker (den billige version) hvor man så kun behøver en effektforstærker udover?
Hvor den lidt dyrere version med indbygget forstærker kommer til at fungere ligesom en alm. (eller måske rettere ualm.) surroundreceiver?

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Vil man kunne få en model med forstærker til rent stereoudtag.?

Og så lige en gentagelse af tidligere spørgsmål. Hvad bliver dybdemålet??

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 August 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Dybedemål er 362mm excl. højttalerterminalerne bagpå.

Stereoudtag kan du sagtens  nøjes med, men der følger dog altid 5 udgange med i effektforstærkeren.

Til de andre indslag vil jeg godt sige flg.

Det er ikke helt billigt at lave en 100% passiv løsning. Tænk på hvormange watt der skal afsættes i kabinettet, hvormange heatpipes der skal føres. Det har ikke været helt nemt taget alt det der ligger i den i betragtning.

Vi har i modsætning til så mange andre løsninger på marked, nu når vi valgte at anvende så ekstreme mængder aluminium, at gøre ekstra meget ud af overfladerne, finish og de kompromisløse samlinger og ingen synlige skruer. Oveni det hele er alt produceret i Danmark. Det er ikke helt billigt.

Der er mange færdige mediacentre i samme konfiguration, dual-tuner, kraftig cpu, m.m. på marked der er aktivt kølet (larmer) til omkring 10.000 dkr. Jeg er derfor overbevist om at der er et marked for den merpris der forlanges, nemlig knap 3.600,-. Hvor stort dette er må tiden vise. Men der er ingen tvivl om at udlandet er der hvor tingene virkelig vil rykke udfra de tilbagemeldinger og interesse der til dato er udvist. Herhjemme er interessen også stor.

Der er til dato solgt pænt mange almindelige mediacentre med UK MCE 2005. Så når den snart foreligger på dansk med dansk EPG, så kan interessen kun blive større. Behovet og interessen for et mediekonvergensprodukt er ligeledes stort. Om det fortsat er early-adaptors der skal trække det, eller om menig mand ser fordelene, det er der ingen der aner endnu. Men forventningerne er naturligvis store.

Min egen erfaring fra udlandet siger mig at marked er stort og voksende. Især hvis man har en løsning og et visuelt udtryk der adskiller sig fra det eksisterende. Især hvis tingene er gennemtænkt og ikke bare noget man importere fra østen. Og det mener jeg helt klart at jeg i den grad har bidraget til og gennemført.

God weekend til alle herinde,

Venligst,

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål mere. Vil der være audio-indgange til den indbyggede forstærker, her tænker jeg mest på digitale (optisk/coax), så fx. den nye x-box kan tilsluttes mht. lyd og samkøring med ms media-center.??

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 August 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Du kan godt anvende optisk/coax indgang på lydkortet og lade en xbox f.eks. blive kilde. Der er bare ikke nogen "Håndtag" i MCE 2005 til at skifte kilde i dette tilfælde. Men den kan jo bare stå åben og dermed vil den gengive hvad der måtte være tilsluttet på indgangene.

Jeg kan bare ikke huske om der findes en sådan indgang i de nuværende konfigurationer!

techno283
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Hej Ctacta (Christian)

Tillykke med det færdige resultat, det ser imponerende ud. Jeg har et par spørgsmål som jeg håber du kan besvare.

For mig at se er dette p.t. det ultimative media center, ingen støj woaaw!

Jeg glæder mig til at se enheden live, hvornår kan man det ?

Enheden er blevet udviklet i samarbejde med B&O designere, vil der komme en speciel B&O udgave senere ?

Du skriver at man kan købe kabinettet alene, hvad kommer det til at koste og hvad følger med i den konfiguration ? En mulighed var jo at man opgraderede sin nuværende løsning.

Vi er specielt trætte af den støj som vores nuværende media center laver, hvilket jo kan bort elimineres med Zitech udgaven. I skriver at den er næsten lydløs, er det fordi harddisken stadig støjer lidt eller ? Hvor meget støjer den egentligt ?

mvh

Torben

Til top Vis techno283's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techno283

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

De forskellige udgaver af mediacenteret kan ses her:

http://www.zitech.dk/mediacenter

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

...dog passer specifikationerne i Zitech avisen ikke helt til de specs. der er på deres hjemmeside. Bl.a. er det en 3,5 GHz processor og et Geforce 6200 grafikkort der er på hjemmesiden hvor det i avisen kun er en 3,4 GHz og et Geforce 5200. Kan være det er sidste minuts opdatering af systemet...

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg lavet lige en løs gemmen gang af pris på hard og software på

Zitech Media Center #1, Athlon64 3500+, u. forstærker

Athlon64 3500  1.708 kr.
GigaByte GA-K8NMF-9 1.114 kr. 
DDR400 PC3200 184-pin 305 kr.
Samsung P120S 200GB 723 kr.
DVD+R16X/+RW8X  338 kr.
WinFast GeForce PX6200 469 kr.
2x Hauppauge 150MCE 1198 kr.
Microsoft MCE Remote 241 kr.
MCE 2005 DK  1.000 kr.
16 i 1   164 kr.
Fanless   999 kr. 

Samlet Hard og software 8259 kr.

Så man betaler 5336 kr. for kabinet, samlint og installation, lidt dyrt, men så er man jo også fri for alle problemerne der kan være med saml selv.

Jeg forstår ikke hvorfor der er 2 150MCE og ikke bare 1 500MCE

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum