| Forfatter |
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra at nogle onboard lydkort ikke kan sytyres fra windows, dvs du kan ikke skrue op og ned via remote
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zitech's nye Mediacenter ser "fornuftigt" ud, men som nybegynder ud i HTPC, har jeg et par spørgsmål:
- 2 TV-tunerkort - er det for at kunne optage fra 1 kanal og se en anden?
- Da det eneste jeg idag ser fra "antenne" er TV2 - og alt andet fra parabol, kunne jeg godt tænke mig at skifte et TV-tunerkort ud med et "parabolkort" - med mulighed for at montere et CAM - men er det overhovedet muligt i dette kabinet?
- Kan man køre DD/DTS via digital lydudgang til egen forstærker?
- Hvordan er billedkvaliteten på TV/Satellit ifht. "normalt" - digital satellit giver jo et billede, der er tættere på DVD end på "antenne-fjernsyn" - bevares det (også på optagelser på HD), hvis man kører via HTPC - og DVI/HDMI?
- Kan man få et godt billede på et "gammelt" 32" CRT - via Scart/RGB? - eller skal man vente til man kan bruge digital overførsel?
På forhånd tak til alle, der gider at svare!
|
| Til top |
|
| |
madsb Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode spørgsmål, kaso - som jeg også meget gerne vil have svar på!
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso: Jeg har intet med Zitech at gøre, men tillader mig at svare:
1. 2 tunerkort er for at kunne se én kanal og optage en anden samtidig, eller optage 2 på én gang. Når XBox 360 kommer til DK har den en extender indbygget, og benytter man extenderen til at se TV på, så bruger den også én tuner. 2 er faktisk minimum - jeg kunne til tider godt bruge en 3-4.
2. Media Center understøtter ikke CAM's, og derfor er det ikke aktuelt overhovedet om det kan sidde i maskinen.
3. Det med DD/DTS kan jeg ikke forestille mig andet, så skulle man aktivt fjerne muligheden, og det giver ikke mening.
4. Da du ikke kan bruge dine satellit kanaler i DK er det underordnet, men kvaliteten på bla. DVB-T skulle være rigtig god.
5. Nej - det bliver et elendigt billede.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup: Tak for dine svar - der er dog noget, jeg gerne vil have uddybet:
Hvad bruges Xbox/extender til i denne sammenhæng - og hvad er sammenhængen til antallet af tunerkort?
Jeg har pt. satellitreceiver og VHS sat til et antennekabel, der sender signalet til "sekundære" fjernsyn rundt om i huset - det giver adgang til at se "antenneTV", video og satellitTV i resten af huset. Dette skulle vel også være muligt via et alm. "TV-out" - eller er der intet antennesignal ud af en HTPC?
Er det kun Zitech's MediaCenter, der ikke understøtter CAM's - eller er det slet ikke en farbar vej? Jeg mener, at jeg har set, at Hauppauge har et kort, hvor man kan tilslutte CAM's - men det kræver selvfølgelig at SW også understøtter denne løsning.....
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er Microsoft media center er ikke understøtter CAM og der er ingen RF modulation dvs. antenne ud fra en HTPC. og personlig mener jeg ikke at kvaliteten kan blive god nok til dette.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
det er Microsoft media center er ikke understøtter CAM og der er ingen RF modulation dvs. antenne ud fra en HTPC. og personlig mener jeg ikke at kvaliteten kan blive god nok til dette.
|
|
|
2 x ØV 
Principielt kan jeg ikke se, at der skulle være noget problem i at lave en RF udgang - det virker trods alt selv på billige VHS - men det er klart, at kvaliteten er langt fra optimal. Til mit formål, hvor det skal kunne ses på ældre TV i størrelserne 14-21" (+ et par "børnePC'ere" m. TV-tunerkort), ville det dog være tilstrækkeligt - det fungere fint idag med min nuværende løsning.
Trist at MS ikke understøtter - det kniber efterhånden med min motivation for en HTPC, når min primære TV-kilde ikke er understøttet - og jeg skal lave om på min løsning til distribution af TV-signaler.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har børne Pcér så kan du jo bruge netværk, jeg tror at man bare skal vende sig til at tænke anderledes. mht. CAM så ja det kan være et stort ØV, men så er vi da nede på to bokse i stuen HTPC og SAT!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup:
nu rejser spørgsmålet sig så:
Vil den ultimative løsning så ikke være at have en xbox 360 og en server stående et sted hvor den må larme alt det den vil ?
Hvad er minimums krav til en sådan remote mce server (e.g. kan man tage en gammel pc man har stående og putte et DVB-T kort i og instalere MCE)?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000: Nej - for extenderne har nogle problemer, så den vil aldrig være at foretrække som en main maskine.
Extendere er til soveværelset, køkkenet, børneværelser m.m. (toilet?) hvor man gerne vil kunne se de ting man har optaget, og ellers bruge Media Center funktionerne.
Minimumskrav afhænger af hvor mange extendere er er tilknyttet - en extender er i princippet bare en terminal service connection med en dataport til video transmission.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
|
| Til top |
|
| |
Graa Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Hvad er det for problemer extendere har? Kan du uddybe det. Er billedkvaliteten fra en x-box360 tilsluttet lcd-skærm via DVI ikke bedre når der streames film-filer fra en pc end ved at afspille direkte fra pc-en til skærmen via fx. vga??? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techno283 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 126
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Binnerup, Graa
Under alle omstændigheder tror jeg Graa har en pointe, hvis Xbox 360 bare nogenlunde holder hvad MS lover - ja så har jeg sådan en tingest stående i stuen inden jul, og min media PC får plads i skunken ved siden af min kontor maskine
Xbox 360 kan afspille DVD'ere, så det er vel ikke noget problem, om denne DVD afspiller så er integreret i Extender delen eller ej er for mig ikke afgørende.
For mig at se er der ET springende punkt, hvor meget larmer Xbox 360, jeg har forgæves søgt på nettet for at finde noget om dette, uden held, hvis der er nogen som har info desang. så hører jeg meget gerne. Xbox 360 er vand kølet, men hvor meget larmer den ?
mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
techno283:
Ok - det må du så om - du kan ikke:
- Afspille en DVD som er gemt på en harddisk. - Du skal afslutte Media Center delen for at starte en DVD fra en skive. - Du vil med meget stor sandsynlighed stadig kun have stereolyd. - Du kan ikke afspille XVID, DIVX eller lign. - Dit interface vil reagere langsommere end MCE normalt gør. - Du vil formentligt kun kunne have en 4:3 opløsning.
Jeg har ikke haft en XBox 360 i hånden, og kan derfor ikke sige dig hvor meget den larmer.
Jeg har for såvidt også kun i begrænset omfang viden omkring dens extender funktionaliteter - men de informationer jeg har er fra meget pålidelig kilde...
Efter min overbevisning så har de af jer som mener en extender er løsningen som hovedmaskine ikke haft en extender i hånden.
Ok - fair, en extender vil muligvis være en ok løsning til billedrørstv pga. at den faktisk kan give et rimelig pænt billede i forhold til tv-out fra en computer.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
disconow Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
techno283:
Ok - det må du så om - du kan ikke:
- Afspille en DVD som er gemt på en harddisk. - Du skal afslutte Media Center delen for at starte en DVD fra en skive. - Du vil med meget stor sandsynlighed stadig kun have stereolyd. - Du kan ikke afspille XVID, DIVX eller lign. - Dit interface vil reagere langsommere end MCE normalt gør. - Du vil formentligt kun kunne have en 4:3 opløsning.
Jeg har ikke haft en XBox 360 i hånden, og kan derfor ikke sige dig hvor meget den larmer.
Jeg har for såvidt også kun i begrænset omfang viden omkring dens extender funktionaliteter - men de informationer jeg har er fra meget pålidelig kilde...
Efter min overbevisning så har de af jer som mener en extender er løsningen som hovedmaskine ikke haft en extender i hånden.
Ok - fair, en extender vil muligvis være en ok løsning til billedrørstv pga. at den faktisk kan give et rimelig pænt billede i forhold til tv-out fra en computer.
Mvh
Brian
|
|
|
Den gamle XBOX kan fra standart:
- Instilles til 16:9 - få Optisk output med et adabter-kabel
Så mon ikke den nye kan de ting også
Jeg vil også tro at DivX, XviD osv. ikke er noget problem __________________ SONY 52X3500 LCD TV | Yamaha RX-V 2600 | PODSPEAKERS MiniPod 5.1 | HTPC: Core 2 Duo E6400, 2gb ram, 400gb HD, 7600gt (HDCP), Audiotrak Prodigy 7.1 LT
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
disconow:
Det er muligt at den kan det, men det kan den eksisterende XBox heller ikke som extender.
DivX, XVid osv. er ikke understøttet i extender softwaren pt., ej heller er digital lyd eller andet end end standard 4:3 ntsc opløsning.
Der kommer helt sikkert en opdateret version af extender softwaren til XBOX 360'eren, da den vil understøtte HDTV - det kunne godt tyde på at de ville løse 4:3 problematikken også, men det er svært at vide - ud fra hvad jeg kender til teknologien benyttet i extendere, så skulle det undre mig om de vil kunne få den til at sende digital lyd.
Men DivX, XVid osv. har de bestemt ingen interesse i at lave support for.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
fez_dk Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uh, endnu en grund til at bruge mythtv, du kan:
- Afspille en DVD som er gemt på en harddisk.
- Du skal IKKE afslutte mythtv delen for at starte en DVD fra en skive.
- Hvis materialet du afspiller er multispors har du multisporslyd
- Du kan afspille XVID, DIVX eller lign. (kræver dog at du har mappet film-biblioteket på din frontend fra serveren)
- Dit interface vil ikke reagere langsommere end myth normalt gør.
- Du vil have den opløsning som kildematerialet er i.
Efter min overbevisning så har de af jer som mener en myth frontend ikke er løsningen som hovedmaskine ikke haft en frontend i hånden.
;)
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 24 August 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
fez_dk: Du lytter ikke rigtigt efter gør du?
Her snakkede vi ikke om hvad Media Center kan og ikke kan, men om hvad en extender koblet til et Media Center kan, da nogle mente det var hensigtsmæssigt at koble en XBox 360 op på en Media Center, og så stille Media Centeren væk.
Alt det jeg skrev i listen kan Media Center også.....
Jeg skal nok lade være med at skrive luk røven, men jeg var tæt på 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
jaes Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
techno283 skrev:
|
For mig at se er der ET springende punkt, hvor meget larmer Xbox 360, jeg har forgæves søgt på nettet for at finde noget om dette, uden held, hvis der er nogen som har info desang. så hører jeg meget gerne. Xbox 360 er vand kølet, men hvor meget larmer den ?
|
|
|
Det er eneste, der er offentliggjort i den retning er, at den larmer mindre end end Xbox (1). Den er iøvrigt ikke vandkølet på traditionel vis, og der vil stadig være blæser(e) i. Noget ganske fedt er, at blæseren/blæserne vil skrue ned for styrken, når man fx ser film eller hører musik.
|
| Til top |
|
| |