| Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en rigtig fed maskine i har fået lavet jer.... MEN hvordan performer sådan en i forhold til det der er på markedet nu af "alm." udstyr såsom reciever/DVD-afspillere?
Selv har jeg Marantz udstyr stående under tv'et (SR7200 og en DV4300) hvordan kan man sammenligne dem med Zitech's HTPC rent billed- og lydmæssigt? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
fez_dk Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
fez_dk: Du lytter ikke rigtigt efter gør du? |
|
|
Det gør jeg nok ikke ;)
Binnerup skrev:
Her snakkede vi ikke om hvad Media Center kan og ikke kan, men om hvad en extender koblet til et Media Center kan, da nogle mente det var hensigtsmæssigt at koble en XBox 360 op på en Media Center, og så stille Media Centeren væk. |
|
|
I know, jeg prøvede at fortælle hvad en extender(aka. frontend) kan til myth. - En sådan kunne f.eks. være X-box baseret (Selvom jeg nu hellere ville gøre det på en lille fanless mini-itx tingest).
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
fez_dk: Yep - men det er ikke et ret pænt sammenligningsgrundlag, eftersom den mini-itx fanless tingest benyttet som extender netop ikke har de problemer.
Flere af de OEM'er i USA der benytter det software jeg laver, de benytter også nogle "mini maskiner" i stedet for extendere, og de har jo ikke samme problemer.
Idéen med extendere syntes jeg ellers er god - den kommer i en kasse, skal sættes til og virker med det samme, dvs. man skal ikke spekulere over installation eller at den bliver fyldt med underlige ting osv.
Men korrekt - når der er de begrænsninger der er med extendere er de ikke særlig interessante, ihvertfald ikke hvis man skal bruge dem til det som de ikke kan.
Jeg har selv en i soveværelset, og til det den bruges til er den glimrende, men den mangler muligheden for at se DVD film osv.
De fleste af problematikkerne forsvinder så med XBox 360 ud fra hvad jeg har kunnet få at vide - dog ikke DVD og DivX problematikken.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt surt at de ikke kan afspille DVD, det er jo lige det man har brug for, hvad med Xboxen, kan man ikke afspille DVD direkte fra den.
Jeg vil snart have dansk EPG på min MCE
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman: Ja - enig.
Extendere har en begrænsning der gør at den ikke vil afspille DVD'ere da den ikke understøtter menu'er.
Pt. har en extender en bitrate begrænsning på MPEG2 på 6.5 mbit, hvilket ikke er nok til alle DVD'ere derudover.
Når XBOX 360'ern kommer vil jeg kunne få "My Movies" til at kopiere en DVD ned på en måde så den kan afspille en "movie only" på extenderen - det er ok for Amerikanerne, men ikke så hensigtsmæssigt i Danmark, da en "movie only" ikke vil indeholde undertekster.
Mvh
Brian __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har denne tråd ikke taget lidt en drejning fra at omhandle Zitech mediacenter til nu pludselig handle om Xbox, PS3 og Extendere???
|
| Til top |
|
| |
clasu Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2005 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det har den da vist :). Måske er der bare ikke mere at sige :)
|
| Til top |
|
| |
jaes Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
jaes:
Bare fordi det ikke er offentligt gjort behøver ikke betyde vi ikke ved det.... |
|
|
Det er klart, men nu citerer jeg også bare, hvad MS har meldt ud i pressemeddelelser osv., jeg ved jo ikke om nogle herinde har insider-viden :)
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da... der er masser at sige 
Jeg syntes virkelig at Zitech MCE maskinen ser lovende ud, men jeg savner lidt flere billeder og samligningsgrundlag med eksist. løsninger som jo normalt står hjemme i stuerne (min f.eks).
Jeg ville jo mest være lun på en af versionerne med forstærker for netop at spare plads og for at have mindre kabelrod osv... men jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af den lyd som en HTPC leverer...
Nu hvor maskinen ikke står i forretningerne endnu er det jo selvfølgelig svært at kunne lave en direkte sammenligning/lyttetest men hvordan klarer en HTPC sig rent lyd- og billedmæssigt ift. nuværende alm. løsninger?
Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt? __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
øv.jeg har inde i zitech`s butik i århus, og de sagde at mce2005 dk først kommer sidst på måneden, og der for er leveringen udskudt
|
| Til top |
|
| |
mufcdk1974 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal der til for at jeg kan bruge Zitechen på 2 forskellige TV i hvert sit rum? dvs se optagede programmer fra HD på de 2 TV? Hvis det da overhovedet kan lade sig gøre 
|
| Til top |
|
| |
boborg Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 06 Oktober 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bestemt en interessant maskine, men som også andre har været inde på, så er MCE's manglende mulighed for et dvb-s kort med cam et minus.
Jeg kan allerede optage Canal Digital kanaler via dvb-s kort og cam uden signaltab, så det bliver desværre nok ikke mig der køber en sådan og dermed skifter tilbage til analogt tv.
|
| Til top |
|
| |
btrader Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rockmeisster Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle der ikke sidde et Audiotrak Prodigy lydkort i maskinen? Der står inde på zitech side at det er Integreret Realtek ALC 850 AC´97 7.1???
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Normann Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har pålidelige oplysninger om hvornår den kan leveres ?. En kammerat har snakket med Zitech idag, og han fik en vævende forklaring om at det kunne de ikke rigtigt sige.
|
| Til top |
|
| |