| Forfatter |
|
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
|
Der findes så vidt jeg ved 4 versioner af TB1:
1:Den gode gamle
2: TB1 udsat for symfoniorkester
3: Den remastered udgave
4: Genindspilningen.
Kan ikke huske udgivelsårene på dem alle, men finder dem selvfølgelig senere, så vi har styr på det
|
|
|
Ja, også findes der versionen fra "Boxed", der er en remastering af den originale.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amarok indeholder noget af det smukkeste og grimmeste jeg har har hørt på cd.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jbdk skrev:
sonyes skrev:
|
Kan ikke huske udgivelsårene på dem alle, men finder dem selvfølgelig senere, så vi har styr på det
|
|
|
Ja, også findes der versionen fra "Boxed", der er en remastering af den originale.
|
|
|
Den kender jeg slet ikke, men den afviger vel ikke meget fra orginalen?
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg høre også Tubular Bells, den originale - men på vinyl i en super JVC udgave !
Og tro mig den lyder kanon på vinyl 
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er skønt med Oldfield på vinyl. Sad selv og hørte et par vinylskiver med Oldfield i går aftes. nøj det er godt
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre er det hrmand og præsten og undertegnede der er friske på en Oldfield/hifi-aften. Var der andre? læg lige en besked, så holder jeg tal på det
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Status på deltagere til Oldfield-aften: Hrmand, præsten, asbjørn, silent knight og undertegnede.
|
| Til top |
|
| |
mka2004 Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Jeg høre også Tubular Bells, den originale - men på vinyl i en super JVC udgave !
Og tro mig den lyder kanon på vinyl 
Hilsen King -) |
|
|
Nu du siger det... Jeg har kun TB på Boxed, og har altid syntes der
manglede noget dynamik. Jeg må hellere se om jeg kan støve en vinyl
udgave op.
(Det kan forresten nok være lige meget. Mine nye smarte konevenlige højtalere kan sikkert alligevel ikke følge med  )
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Shadow on the wall" og "Foreign Affair" synes jeg er 2 fantastisk fede numre! De er begge på Crises.
Ville egentlig godt med til Oldfield-aften men bor dælme på Fyn :\
ØV!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker kom Boxed først i vinyl-udgave og indeholdt noget materiale som ikke kunne fås andre steder på det tidspunkt... mener det var "Blue Peter" og "Portsmouth". Jeg nåede desværre aldrig at få fat i vinyl-udgaven mens jeg stadig hørte vinyl. Senere kom den som cd-udgave, men det var mere eller mindre bare 3 alm. albums der var puttet i den??? Eller er jeg helt gal på den?
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boxed © 1976 Virgin · CDBOX1 (3 CD Set)
CD 1
1. Tubular Bells: Part One (25:49) remixed 2. Tubular Bells: Part Two (including the original "The Sailor's Hornpipe") (25:45) remixed 3. The Rio Grande (06:34) 4. Portsmouth (02:04) 5. In Dulci Jubilo (02:51)
CD 2
1. Hergest Ridge: Part One (21:24) remixed 2. Hergest Ridge: Part Two (18:46) remixed 3. An Extract From Star's End (07:33) 4. Argiers (03:59) 5. Speak (Tho' You Only Say Farewell) (02:56)
CD 3
1. Ommadawn: Part One (20:06) remixed 2. Ommadawn: Part Two (including the original "On Horseback") (17:22) remixed 3. The Phaeacian Games (03:59) 4. First Excursion (05:57)
This record was originally released as a 4 vinyl "Boxed" set on October 29th, 1976. The first three vinyls were quadrophonic remixed versions of "Tubular Bells" (with a totally different version of "The Sailor's Hornpipe" that claims to be the original rejected version, timing 03:54), "Hergest Ridge" and "Ommadawn", while the last and fourth vinyl was entitled "Collaborations" containing works with David Bedford and Leslie Penning and its original track listing was:
Collaborations
1. Phaeacian Games (03:59) (Bedford) From the album "The Odyssey" © 1976 Virgin 2. Extract from "Star's End" (07:33) (Bedford) From the album "Star's End" © 1974 Virgin 3. The Rio Grande (06:34) (Bedford) From the album "The Rime of the Ancient Mariner" © 1975 Virgin 4. First Excursion (05:57) (Oldfield/Bedford) © 1976 Virgin 5. Argiers (03:59) (Trad., arr. Oldfield) © 1976 Virgin 6. Portsmouth (02:04) (Trad., arr. Oldfield) © 1976 Virgin 7. In Dulci Jubilo (02:51) (Robert Lucas Pearsall, arr. Oldfield) © 1975 Virgin 8. Speak (Tho' You Only Say Farewell) (02:56) (Ray Morello/Horatio Nichols) © 1974 Virgin
Track 1 produced by Peter Jenner, track 2 produced by David Bedford and Mike Oldfield, track 3 produced by David Bedford, tracks 4, 5, 6, 7 & 8 produced by Mike Oldfield.
"Tubular Bells" remixed by Phil Newell & Alan Perkins. "Hergest Ridge" remixed by Mike Oldfield. "Ommadawn" remixed by Mike Oldfield & Phil Newell.
The quadraphonic encoding is believed to still be present on the CD release as this encoding is totally stereo compatible. Therefore, the actual "Hergest ridge" CD should also be quadraphonic encoded. __________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
jbdk skrev:
sonyes skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Den kender jeg slet ikke, men den afviger vel ikke meget fra orginalen?
|
|
|
"Boxed" består af TB, Hergest Ridge, Ommadawn samt Collaborations. Både TB, Hergest Ridge samt Ommadawn blev remasteret af Oldfield selv. Den mest tydelige forskel er nok Sailor's Hornpipe på TB! Hør selv. Jeg har "Boxed" på vinyl, men jeg har set den på CD for nogle år siden.
25th Anniversary versionen blev også remastered, men ikke af Oldfield selv. Personligt foretrækker jeg 25th Ann. versionen.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er virkelig svært at danne sig et overblik over hvad der er udgivet i det hele taget. Mange numre er også udgivet i to versioner, bla. blue peter og moonlight shaddow. Der er sikkert flere eksempler på dette og hvis i kender nogle er det bare at råbe op om det Innocent er også i flere udgaver.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter til TB i SACD 2ch-mode lige nu - uhmmmm... 
Der er kæmpe dyb bas - vildt!
Inden i coveret er et andet lille cover med løsblade som beskriver "the remasters" og "the four channel mix".
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
...og så lidt i 4-channel mode. Det skal man lige vende sig til, men denne type stemningsmusik egner sig nu godt til 4 kanaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke Pink Floyd som også gjorde sig meget i quadrophony?
Gad sgu godt prøve at høre TB i quadrophony.
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det var. Jeg har også "Dark Side of the Moon" på 4-channel SACD. Som jeg skrev tidligere skal man lige vænne sig til TB i 4-channel. Meget er lagt om i bagHT, men når man har vænnet sig til det, er det ret fedt  og giver en helt speciel oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 08 Juni 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
Var det ikke Pink Floyd som også gjorde sig meget i quadrophony?
|
|
|
Njaaa, jeg mener Dark Side Of The Moon var tiltænkt quadrofoni, men jeg må indrømme, at jeg aldrig checkede om den udkom (på vinyl) og jeg mindes heller ikke at have hørt, de nogensinde kom videre. Derimod var Deep Purple med på vognen og nåede at udgive Machine Head, som jeg nu har på sacd. Dvs. indspilningen er først kommet til sin ret på cd i dag via sacd-formatet. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |