Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 17:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: L C Audio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Ja sikkert CROWN.

Der var nogle der GJORDE og nogle der ikke GJORDE

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hasselhof skrev:
LarsC skrev:

Det er korrekt at vores allerførste ZAPpulse forstærkere genererede en masse HF støj. (I lighed med alle andre PWM forstærkere på den tid).

Hvad årstal er det? I 96 var der 2.5 kw pwm amps der ikke støjede

Ved du noget om switchfrekvensen for de 1.5 kw pwm amps?

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Ja sikkert CROWN.

Der var nogle der GJORDE og nogle der ikke GJORDE

cujo, det er da utroligt så forudindtaget du er.. det kunne jo sagtens være pass labs eller lignende...

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hov hov, hvad nu ? Det ku da sagtens være - og når jeg skriver det sådan, så kommer der vel et svar om Crown har lavet noget ?

Og så står der SKRUERSELV - at du (og andre) ved at det også er cujo, behøver du da ikk reklamere med ! Hvorfor egentlig skrive Cujo ?

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

LarsC.

Jeg har da ikke et eneste påstået at det var livsfarligt - nu er du for meget. Men vi taler om at forstærkere og lignenede HiFI produkter skal CE mærkes, hvilket man ikke kan bortforklare.
Korstog, det er der nok ikke meget hold i - jeg har da rost tingene lydmæssigt, i store vendinger, i jeg ved ikke hvor mange tråde.
Jeg har deltaget i en tråd du har startet og i en tråd andre har startet, så jeg kan ikke rigtigt se dit belæg for sådan en udtalelse.
Og dernæst er det jo synligt, når ting ikke er CE mærket. Kunder bør da have sikkerhed for at tingene er i orden og godkendt efter de foreskrifter der er og som er gældende - derfor laver man også den slags regler.

Så kære Lars få dog CE mærket og testet tingene, så tingene er i orden - det er både din sikkerhed og kundernes sikkerhed. Hvorfor prøve at bortforklare det. Dine moduler spiller flot musik, det kan da kun være fin reklame for LC, at kunne reklamere med at tingene er testet, og derfor lever op til standarder og de forskellige (nødvendige) certificeringer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

hej

prøver lige igen da jeg ikke fik svar sidts!!

ville lige spørge Toftdahl om hvad han ved om  CE mækning af HIFI?? for det er jo ikke alle ting der skal CE mrækes. så vidt jeg har forstået

her er en liste http://www.ds.dk/213

håber der kommer en forklaring!! da jeg ikke selv kan finde ud af om HIFI skal CE mærkes!!!!

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Manley.

Der er ikke så meget at sige - det eneste man kan sige om det er, at alle forstærkere og CD spiller/ lignende produkter skal CE mærkes. 
Jeg kan da heller ikke forestille mig, at andre der sørger for denne omkostningsbetonede mærkning, for at opfylde kravene, gør det fordi de har for mange penge eller synes det er sjovt.
De gør det nok for at undgå, at evt. komme til at trække samtlige solgte produkter, fra hele verden tilbage, såfremt det bliver afsløret, at produktet / produkterne, ikke lever op til kravene.
Dermed har vi som kunder en sikkerhed, og derfor bør vi forlange denne sikkerhed - for der er rent faktisk, samtidigt tale om reel sikkerhed.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har forstået på LarsC er alle LC audio's FÆRDIGTSAMLEDE produkter godkendt og certificerede.  Et bygge/samle sæt kan ikke forhåndsgodkendes da man ikke ved hvilken kasse og hvilke komponenter (kabel o.lign.) kunden vil bruge til at bygge spilledåsen med. Det kan jo også være at den bliver samlet forkert og så går det jo ikke at den er mærket "godkendt". At kunden så vælger at få nogen, (f.eks. LC audio) som kunden har tillid til, til at samle sit produkt er vel kundens eget ansvar ?

Er det ulovligt at købe komponenter hos en elektronik forretning og så samle dem til sit eget elektriske apperat, næppe. Så ville man ikke engang kunne sætte sin søn til at lave sin egen cykkellygte, ligesom man måtte fratage ham "den lille mekanikker" sættet for slet ikke at tale om "den lille kemikker".

Man kan altså strengt taget vælge at se LC audio som en elektronik forhandler hvor du kan købe forskellige komponenter som du så kan sammensætte som du vil. Det er ikke LC's ansvar og set i det lys overholdes alle regler og standarder. (som jeg har forstået det)

Iøvrigt er der mange eksempler på at man ikke skal tro at den hellige grav er velforvaret og vide sig alt for sikker, fordi et produkt er sikkerheds godkendt (seneste eksempel kunne f.eks. være en brænende Peugeot 307, hvilket får mig til at tænke på den gode gamle Elert og utallige brænde startet at brødristere, el-kogekander osv.). Jeg tror at den godkendelse er rimlig simpel og basal og medmindre noget er helt galt så enhver elektrikker kan se at det ikke er godt, så bliver det godkendt.

Derfor har jeg fuld tillid til at en zappulse fra LC audio er "sikker". Der er jo ikke rapporteret om et eneste tilfælde af faretruende situationer (ihvertfald ikke hvad jeg ved af) som følge af brug af zappulse.

Selvfølgelig kan uheldet være ude, men det kan det altså åbenbart ligesåvel være med et mærket apperat.

Hvis jeg kan spare et par kroner (at LarsC benytter sig af eksemplets magt og skriver 250.000, hidser jeg mig ikke op over) på at et apperat som mange bruger og kender indgående ikke er mærket, så er jeg tilfreds.

Og så ved jeg godt at det kun er min mening og at reglerne er til for vores sikkerheds skyld osv. osv. Men jeg betragter zappulse som grundigt gennemtestet og undesøgt af ret mange forbrugere efterhånden.  Det er for mig en form for sikkerheds godkendelse som jeg har mindst lige så meget respekt for, som et dossier udarbejdet af producenten selv hvor han underskriver at han har overholdt nogle standarder, som så fører til en CE godkendelse.  Og skulle en uafhængig tredjepart (sandsynligvis en elektrikker/elektronik mekanikker) have kigget ned i den og sagt "jaa det ser jo meget fornuftigt ud" så er der for mig ikke afgørende.

Det skal lige siges at jeg ikke er total anarkist og mener en generel sikkerheds godkendelse af elektriske apperater og andet udstyr der kan have indflydelse på vores sikkerhed, er en god ide ! Det giver en hvis standard som producenterne så forsøger at leve op til.

Jeg er bare ikke sikker på at denne standard er specielt høj eller særligt revolutionerende, jeg tror nærmest den skal betragtes som en slags "ja produktet er ikke samlet forkert og der er ikke anledning til at tro at det umiddelbart vil bryde i brand). Noget som enhver uddannet fagperson hurtigt vil kunne overskue. Den tillid har jeg i forvejen til sikkerheden angående zappulse.

Puha beklager det blev så langt men det ene ord tog det andet.

Mvh. Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

LarsC
Branchemedlem
Branchemedlem

LC Audio

Bruger siden: 18 April 2003
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg undersøgt sagen til bunds. Det er korrekt at alle færdige apparater skal være CE mærket for at de må sælges og markedsføres i EU. Der må jeg give Jørgen Toftdal fuldstændig ret, og jeg må indse at jeg selv ikke var up to date med de rigtige informationer.

Med hensyn til delkomponenter / selvbyg er reglerne lidt uklare, men der er ingen tvivl om hvad tendensen i lovgivningen fra EU er:

ALT skal CE mærkes!

Det vil sige at også delkomponenter i fremtiden vil kræve CE mærkning. Fx. I de nyeste EU direktiver for bygggematerialer taler de sågar om at CE mærke hver enkelt mursten ! Reglen er at når der findes nogle regelsæt for et bestemt produkt, så skal poduktet overholde reglerne. Men der findes ikke regler for alle typer af produkter endnu, derfor er det ikke alle typer af produkter der skal godkendes / mærkes.

Det er - såvidt jeg har kunnet læse mig frem til nede i bruxelles - ikke blevet et krav endnu, at audio selvbyg komponenter skal CE mærkes, men der er ingen tvivl om hvor det bærer hen af. Derfor vil vi på baggrund af dette sørge for at:

1.. Alle færdige apparater fra dag nu, som vi sælger / markedsfører være CE mærkede, og have en overenstemmelseserklæring i henhold til reglerne om CE mærkning.

2..Alle delkomponenter, f.eks. ZAPpulse moduler, LClock osv. vil blive gennemgået for at finde ud af hvilke EU direktiver de hører ind under, så der kan underskrives en overenstemmelses erklæring på disse også. For på et tidspunkt vil der også komme krav om CE mærkning på dem, selvom det er komponenter til selvbyg.

Så summa er at vi hurtigst muligt vil CE mærke og certificere alle vores produkter, også de der er til selvbyg. Allerede nu har vi offentliggjort anvisninger på www.lcaudio.com omkring hvordan man skal selvbygge en ZAPpulse forstærker for at den overholder CE mærknings krav. Og der vil komme mere af den slags på vores hjemmeside, og som dokumentation til vore produkter. 

Til top Vis LarsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsC

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

LarsC.

Stor ros til Lars og LC Audio - når man opdager der er noget man kan gøre bedre, så melder man det også klart ud, hvilket kendetegner en seriøs virksomhed og virksomhedsleder. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

marty
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

De EU regulativer er da også komplet umulige at hitte rede på 
Til top Vis marty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marty

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes