Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lynnedslag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Det har været et halvskidt år ind til videre og blev ikke nemmere efter weekendens tordenbrag

Efter et voldsomt, og jeg mener voldsomt, tordenbrag natten til lørdag, den 4/6, var dome-diskanten på min ene højttaler poppet ud af "sit hus"  Har nogen her nogenside prøvet, at få beskadiget anlægget ved lynnedslag?

Jeg har nu måtte aflevere HELE mit anlæg, så alt kan blive målt igennem og de første 8-10.000,- er allerede skrevet på regningen pga. diskanten

Nu venter jeg så bare på dommen over resten af anlægget - forsikringen er dog blevet alarmeret.

MVH

Jens Lyn alias MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Det lyder trist... Har selv prøvet noget lignende, og det eneste man kan lære af det er at tage stikket ud når det begynder at rumle, hvis det vel at mærke ikke kommer fra subwooferen

Håber forsikringen vil dække noget af det. Vend endelig tilbage med dommen og forsikringsselskabets svar.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Problemet er bare at forsikringerne sjældent dækker - har selv prøvet det og det var ingen succes

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

hmm jeg har samme problem. Jeg spillede ikke musik på mit anlæg fredag (det lynede voldsomt). Lørdag var jeg ikke hjemme osv osv.

Så her i mandags da jeg tændte mit anlæg, da virkede diskanten i højre højttaler ikke. Mystisk!

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du har udvidet Elskade dækning II mener jeg de dækker, se efter i din police.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

ærgerligt.

Lukker altid HELT når det er tordenvejr eller vi ikke er hjemme. HELT betyder at elstik også er trukket ud. 

Vær ærlig - men hop eftertrykkelig på forsikringsmanden. Nogle værdsætter deres kunder mere end andre. Kulance giver loyale kunder - så prøv.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hvis du har udvidet Elskade dækning II mener jeg de dækker, se efter i din police.

Nemlig !....dog (de fleste selskaber) ca. 25.000,-kr pr. genstand, og ca. 75.000,-kr pr.skade !!

-frit fra hukommelsen  - mener jeg at "Topdanmark" er det eneste??? uden et "max. beløb"

I øvrigt udgør "udsving" i spændingsforsyningen en langt større risiko for vores udstyr, end lyn-skader !

Så check med jeres forsikringsselskab, hvordan i står i en given situation !

Bond 

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:

Jeg har udvidet Elskade dækning II og umiddelbart virker forsikringsselskabet indstillet på at skulle dække skaderne.

Jeg håber og forventer dog ikke, at hele systemet er røget, for så er det klart, at jeg ikke får fuld dækning.

MBAA

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft en udvidet elskade dækning og jeg har altid fået penge når lynet har være på spil. 1 forstærker - 2 computere og div netværksudstyr. (alm. brand)

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

Jeg har aldrig haft en udvidet elskade dækning og jeg har altid fået penge når lynet har være på spil. 1 forstærker - 2 computere og div netværksudstyr. (alm. brand)

Det er altid en god ide med en ekstra elskadedækning med det dyre grej de fleste af os herinde har stående,det er nok den ektra udgift værd i sidste ende hvis uheldet er ude.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

... godt du havde en elskade II dækning.... det er simpelthen ikke værd at spare den væk.... og det vist kun Danske forsikring og Topdanmark der har en sådan uden loft.....  (samme selskab)

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Spurnaldo skrev:

Det er altid en god ide med en ekstra elskadedækning med det dyre grej de fleste af os herinde har stående,det er nok den ektra udgift værd i sidste ende hvis uheldet er ude.

Det er det sikkert, men hvis man er dækket af den almindelige indbo, så ser jeg ingen grund til at betale ekstra.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spurnaldo skrev:

Det er det sikkert, men hvis man er dækket af den almindelige indbo, så ser jeg ingen grund til at betale ekstra.

Hvis du er dækket mod lynnedslag af den helt alm indboforsikring, så er det et specielt forsikringsselvskab du står i.

kim07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Har lige tjekket med mit selskab de dækker det hele bare man ikke er underforsikret det vil sige bare man er dækket ind for det beløb, har man nu kun en der dækker for 150000 og man har indbo for 400000 får man selv sagt ikke for det hele og gælder også HiFI og PC uden ekstra tilføjelser til min alm. indbo forsikring. (Thisted Amt)

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Spurnaldo skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Spurnaldo skrev:

Hvis du er dækket mod lynnedslag af den helt alm indboforsikring, så er det et specielt forsikringsselvskab du står i.

Kan godt være, jeg har fået at vide begge de steder jeg har været - Alm.Brand samt Thisted Amt som jeg er i nu, at jeg ikke skal have en tillægsforsiking så længe beløbet er inden for den samlede sum man er forsikret for.
>>
Indboforsikringen dækker dit indbo, stort som småt, mod brand, kortslutning, vandskade, tyveri og hærværk.
<<

Måske der er forskel på hvordan man bor, om det er andelsbolig,lejliged,eget hus eller noget helt andet, hos nogle selskaber.

Hos thisted amt eks. skal man kun have en ekstra tillægsforsikring såfremt at du vil forsikre alle hårde hvidevare; dvs. køleskabe, frysere, komfurer, kogeplader, ovne, opvaskemaskiner, vaskemaskiner, tørretumblere, el-radiatorer, vandvarmere samt olie- og gasfyr.
Og går ikke ud fra at dit anlæg kan gå ind under en af de katagorier

Tror bare forsikringsagenterne ved de ikke kan snyde jyder, men de skide københavnere er nemmere at lokke til en tillægsforsikring

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej...

Der plejer aldrig at være 'problemer' med forsikringsselskaberne ift. 'tordenskader' (som de oftest kalder det). Og hvis du ovenikøbet kan dokumentere, at der rent faktisk har været uvejr på skadedatoen...ja så er der ingen problemer!

Tag ikke et nej for et nej!

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hej Nilau,

Nemlig! Et nej er ikke et nej  Nærlæs policen - se om du er dækket inden du anmelder skaden, og dokumenter' de faktiske forhold, så burde der ik' være bøvl.

Mvh/Mik112 

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om, at mit forsikringsselskab er klar over, at der har været kraftig torden i Københavnsområdet. De spurgte med det samme om mit postnummer og dato for tordenvejret.

Så i øvrigt også 3 NESA biler køre rundt omkring blokken, så der er andre end mig, der har mærket til det.

Jeg har haft fat i forsikringsselskabet for et par år tilbage, hvor jeg nævnte prisen på mit anlæg og at jeg ville være HELT sikker på at det var dækket ind i tilfælde af, der skulle ske det ene eller det andet - så de får ikke lov at dø i synden.

MBAA

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder lige og tænker over det med lynnedslag, er der nogen herinde som kan komme med nogle gode råd hvad man kan gøre for ikke at ødelægge sit anlæg...

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

Jeg sidder lige og tænker over det med lynnedslag, er der nogen herinde som kan komme med nogle gode råd hvad man kan gøre for ikke at ødelægge sit anlæg...

mvh Novisad

Det rimeligt nemt hvis man lige husker det:

1. Er du hjemme og det tordner, så træk alle stik ud af væggen - elstik, antennekabel, osv. Alt der forbinder dit anlæg med "omverdenen".

2. Hvis du forlader hjemmet i længere tid - så gør det samme. Jeg gør det blot jeg er væk i en weekend. De tager 2 minutter og kan potentielt spare mig for al besværet med erstatning osv.

Mere behøve du ikke.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes