Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 03:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hjælp - tavs Denon DCD 3560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Black-hawk; den skal nok komme til at køre igen, men fortæl os lige hvad HF-klubbens værksted kom frem til; så kan vi sammen grine lidt over det.  

Nah; nok ikke dig, du skal jo betale!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Cool, det er sgu en deal F.Christians !

Jeg kan kun grine af det nu, det er jo en naturlig risiko ved køb af brugte hifiapparater. Men jeg må være født under en uheldig stjerne eller også er jeg bare tossegod og alt for naiv.

Men op i rygsækken med det, lover at holde dig informeret om udfaldet af indgrebet i min elskede maskine. Tak for din støtte, vi skal sgu have en god griner over alt det her cirkus 

Men hold da helt op hvor jeg dog savner den

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Undskyld jeg spørger, men har du snakket med sælger om det og hvad var det han lovede dig da han solgte den til dig ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Mit bud er, at laser slæden trænger til en dråbe olie på styrskinnen og intet andet.
Typisk kan den dog godt være lidt besværlig a få i gang, hvis den har stået ubrugt en tid.
Men fat mod, den kommer.
i med en CD, bestil f.eks. track 5 og check at den læser TOC og leder efter nummeret.
Sker der intet, så af med låget, flyt laseren ud til yderpositionen, bestil track 5 igen og igen, efter lidt tid er den der bare, og så er der aldrig bøvl mere.
Det skyldes først og fremmest, at laserens ophæng godt kan blive lidt småstift, så servoerne ikke kan foretage de allerfineste bevægelser med linsen.
En vatpind på linsen, der så motionerer ophænget forsigtigt, kan også hjælpe lidt.
Slidt op - aldrig, det kan man ikke. Alle bevægelige dele skiftes ved linseskift, pånær skuffen og dens glidemekanismer.

Ak ja, den med slæden havde jeg glemt - min 3520 havde samme problem og det var fikset med en dråbe syrefri olie. Den spiller stadig den dag idag.....

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Der er i øvrigt to slags fedt til opsmøring af finmekanik; silikone-fedt og teflon-fedt!

Silikone-fedt indeholder garanteret silikone og hvis det er på eddikesyre-basis (så er det nok ikke syrefrit, eller?), så kan gummiophæng godt blive lidt stive og hårde i overfladen.

Det kan dog motioneres væk igen, men fedt iblandet teflon-kugler må være nummer 1!

Jeg bruger det teflon-fedt, som normalt bruges til opsmøring af RC-biler og modeljernbane-tog. En lille flaske/tube med 15ml koster vel rundt 50-75kr og der er til meget lang tid!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Ahhhhhh...

Nu vil jeg sgu sætte mig ud i solen med en iskold pilsner og beundre den smukke natur og ditto sommerklædte tøser. Jeg er netop blevet ringet af en meget venlig mand fra Klubbens serviceværksted, med diagnosen på min elskede 3560...

"Kære Aslak, jeg kan forstå at du har været bekymret. og det kan jeg godt forstå med sådan en gammel svend, så jeg vil glæde dig med at skal den op at køre tip-top så skal der en ny laser på til omkring 1600,- jern.."

Så de småpenge vælger jeg naturligvis at ofre på den elskede kampvogn, som iøvrigt kommer hjem fit for fight på fredag. Nej hvor er det dog glædeligt, var så bekymret for om det var drevet der var død... Samt ikke mindst købe en fungerende 3560 som jeg kan kannibalisere som Cm3 anbefalede!

Men vil nu alligevel følge alle de gode og dygtige råd jeg har fået om smøring og vedligeholdelse, for der er jo desværre ingen tvivl om at det er en truet dyreart.

Tak for al støtte i den for mig så svære tid

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jamen så ender det jo godt altsammen.
Man kan rent faktisk måle laserens restydelse i %, på serviceværkstedet.
Når ydelsen så dropper under et bestemt niveau, så er der ikke mere at gøre, den skal skiftes.
En udskiftning af laseren skifter alle bevægelige dele i selve linsefremføringen. Det eneste der bliver tilbage er en styreskinne. Selv spoleviklingerne til de magnetiske motorer skiftes.
Det du dernæst burde gøre, var at bede dem skifte gummiremmen til skuffedrevet, de har det lidt med at glide når den ældes. Bed dem også smøre spindelen, det koster kun lidt, når de nu har maskinen adskilt. Den rette smørelse har de også på lager.
Efter det, skulle du have en næsten 100% lydløs aftaster, lasermekanismen siger intet, ligesom spindelen skal kunne køre helt lydløst.
Den næste tid, kommer så nu til at gå med, at få dyret op at synge igen.
Desværre tager det nogen tid, før den helt er sig selv igen, men glæd dig over, at den bliver bedre og bedre. Selv indtil den en dag om 10-12 år, hvor den begynder at springe helt umotiveret i numrene, kører den helt på toppen.
Den fortjener bare en DAC der rykker. Prøv i øvrigt også dens egen DAC op mod din AN DAC. En standard 3560 er særdeles rund og behagelig at lytte til.

God fornøjelse!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Halløj der,

Så blev min 3560 også kurreret for sine unoder - takket være lidt gør-det-selv-fikumdik inspireret af jeres fine forslag.

Min havde et problem der gav sig udslag i noget støj fra drevet. Det kom næsten altid 10-15 min. inde på cd'en. Nogle gange blev den ved med at aftaste fint andre gange hakkede den lidt i det.

I dag pillede jeg låget af og gav laserens styreskinne noget olie. Jeg pillede også den store arm der skal fastholde cd'en under afspilningen af og gav linsen en omgang med en vatpind med isopropylalkohol. Det og et par cd gennemspilninger har tilsyneladende kurreret dyret .

Laseren kørte helt klart ikke gnidningsfrit på skinnen, før jeg gav den noget olie. Det kunne jeg mærke da jeg forsigtigt kørte laseren lidt frem og tilbage. Men hvordan det kan give støj, det forstår jeg ikke!?

Tak for hjælpen...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

SÅ..

Nu har jeg for første gang fået liv i min kampvogn af en CD spille. jeg må give Kurt von der Kubik HELT ret. Det er et utroligt og helt ekstremt godt drev, med et utroligt bredt klangområde som JEG ihvertfald ikke har hørt før. Sidder og hører en skæring med en masse slagtøj, bækken, highhat, lilletromme og stortromme.

Jeg kan høre anslaget, udklingningen på en måde som indikerer et ekstremt solidt og "dødt" drev. En kvindestemme som Laura Illeborgs i en jazzskæring jeg lige hørte fik mig til at sidde og smile som en tosse..

Uha, nu skal jeg nok holde op, har bare svært ved at tøjle min begejstring. Husker stadig hvad der skete efter jeg udtalte min begejstring over mine kommende DCA Duelund højttalere, der er til dato ikke kommet et eneste indlæg i den tråd siden.. Undskyld 

Det er bare skønt at mærke Jeres hjælpsomhed i en forbandet situation. Jeg har haft min 3560 i næsten en måned, og det er først her til eftermiddag jeg hører den sammen med min Lars Nielsen DAC. Sikke en RO, sort baggrund, den taber aldrig overblikket, bassen sætter min Velodyne på overarbejde eftersom det lyder som om den rækker en oktav dybere den kære 3560 og hvad ved jeg

Til Jer derude, brug de skaldede 2-3000,- kr. 3560 koster, og prøv den. Jeg er pivimponeret, og vil nu lytte HELE min CD samling igennem!

TAK

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Herligt at det lykkedes - i mange tilfælde er det kun bagatellen af en glideskinne der er problemet, og det kan man jo ligeså godt forsøge først, så jeg håber at flere vil huske tippet til hvis der dukker en 3520 eller 3560 op med problemer engang!

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 23 August 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige lavet dette med glideskinnen.  Afmonteret gummiremmene - kogt med lidt opvaskemiddel og afkogt derpå. Nu kan skuffen gå ind og ud som da den var ny!

Pris 30,- kr - altså for hele maskinen Denon (3520) på loppemarked.

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 23 August 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

"Kære Aslak, jeg kan forstå at du har været bekymret. og det kan jeg godt forstå med sådan en gammel svend, så jeg vil glæde dig med at skal den op at køre tip-top så skal der en ny laser på til omkring 1600,- jern.."

Har han skiftet de 4 gummibøsninger også til den pris? De bliver nemlig hårde og gør at den hopper og nogle tror det er laseren og så er det 4 gummidutter til 20kr..

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Det skulle fandme ikke undre mig at han har hængt mig til tørre..

Men hvad, nu kører svinet og han har lært at reppe en RIGTIG CD spille

1000 tak for indspillet Kristiankk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes