| Forfatter |
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
QUOTE]
Jeg fik det jo netop ikke til at virke med min Sony 730 over i min Z2 
[/QUOTE]
Nej, ok, men du skrev, at du satte den til en høj opløsning, og så gik den i sort. Jeg fattede blot ikke, hvad det var, du stillede til høj opløsning, når nu 730eren ganske rigtigt ikke har scaler.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden interessant ny HDMI-afspiller til lav pris er denne Toshiba, der skulle lande om en måneds tid:
http://www.pixmania.com/dk/dk/108174/art/toshiba/dvd-divx-af spiller-sd-350.html#accessoires
Pixmania sælger den til 1.001 kr. Toshibas billige maskiner plejer at få meget ros i de engelske magasiner, men jeg ved ikke, om de kan lave HDMI rigtigt, hvilke chips de bruger etc.
Til forskel fra mange af de dyrere HDMI-maskiner kan denne også spille DivX. Så vidt jeg kan se, gælder det kun Samsung og denne Toshiba. Findes der andre?
Givet al den kritik, der har været af Samsungs HDMI/DVI-maskiner på avsforum etc., bliver det interessant at se, om denne klarer det bedre.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@JJService:
HD850 spiller uden problemer film der er brændt. Jeg er dog ikke helt sikker på om jeg både har prøvet +R og -R.
@Kim Petersen:
Sådan gøres HD850 regionsfri (standard for alle nyere samsung):
1. Turn the dvd on 2. When "No disc appears" press Repeat 3. Type in the following code "57538" 4. When the region number (2 in our case) is displayed (on top left corner of the screen) press "9" 5. Press the "open/close" button 6. press power off
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
| Sådan gøres HD850 regionsfri (standard for alle nyere samsung): |
|
|
Nice, thnx.
|
| Til top |
|
| |
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL, jeg har et problem, jeg ville bestille den fra det tyske pixmania, men det ser ikke ud til at man kan få fra den tyske her i DK, kan det passe ?
hvor fik du den sendt fra ? __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
berl skrev:
| JBL, jeg har et problem, jeg ville bestille den fra det tyske pixmania, men det ser ikke ud til at man kan få fra den tyske her i DK, kan det passe ? |
|
|
Jeg kan godt se at man kan spare 77 kr. hvis det lykkes at bestille den hos den tyske afdeling, men alligevel: Gnier!!!! 
Nu har jeg taget chancen og bestilt HD850 hos Pixmania (den danske), glæder mig til at se om det giver filmene et mærkbart løft.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja helt ærligt. Det er da ikke værd at spare (ikke for at være højrøvet), men den debat har kørt mange gange før.
Alt efter hvad man "kommer fra" er HDMI et løft. Det skal dog nævnes at HDMI ikke nødvendigvis er det bedste bare fordi det er HDMI. Der er helt klart fordele ved at overføre signaler digitalt, men der findes også forskellig kvalitet ligesom der gør med RGB, component osv.
Jeg havde også pokkers travlt med at finde en maskine med HDMI, da jeg fik projektor og blev slemt forskrækket over hvor dårligt det kan være. Jeg valgte at give "lidt" mere for en maskine og fik en der var rigtig god i mine øjne. Og der er ingen tvivl om, at HDMI er bedre end både Scart RGB og component. Jeg har trukket alle kabler (HDMI, component, scart, S-vhs, composite) til mig PT-AE700 og sat alle til mig Pioneer 668 for at se forskellen. Og der er forskel, men jeg lånte også en Cambridge med HDMI (til 2000,-) hvor component på Pioneer var bedre end HDMI på Cambridge.
Moralen: køb en ordentlig maskine og ikke bare en for at få HDMI (selvom det er fedt med HDMI og jeg gjorde det selv).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Moralen: køb en ordentlig maskine og ikke bare en for at få HDMI (selvom det er fedt med HDMI og jeg gjorde det selv). |
|
|
Jeg er selv lidt gnier på det punkt, det skal jeg ærligt indrømme. Jeg var meget tæt på at købe Philips 9000, men efter at have hørt om alle dens børnesygdomme valgte jeg den fra. Så kom Samsung HD850 på banen, og når nu den er så billig, og siges at være ganske udmærket, så prøver jeg den. Om ikke andet så får jeg en maskine der kan afspille DivX, det kan jeg godt bruge.
Målet er selvfølgelig at køre HDMI -> DVI på min Z2 så jeg kan opskalere, og så må jeg se om det giver et godt resultat eller ej.
Jeg ville da helt klart helst købe en lækker og gedigen Pioneer, men et eller andet sted er jeg nødt til at være en gnier 
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
Jeg ville da helt klart helst købe en lækker og gedigen Pioneer, men et eller andet sted er jeg nødt til at være en gnier  |
|
|
Så må kæresten holde for, du kan da ikke spare på din hjemmebif.......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Kim Petersen skrev:
Jeg ville da helt klart helst købe en lækker og gedigen Pioneer, men et eller andet sted er jeg nødt til at være en gnier  |
|
|
Så må kæresten holde for, du kan da ikke spare på din hjemmebif.......
|
|
|
Kæreste er der desværre ikke noget af, men foruden hjemmebio bruger jeg også anseelige summer på hifi, rødvin og belgisk øl, og når ikke man har samme indkomst som en vicedirektør i en større produktionsvirksomhed, så må man begrænse sig 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
L.B. skrev:
Moralen: køb en ordentlig maskine og ikke bare en for at få HDMI (selvom det er fedt med HDMI og jeg gjorde det selv). |
|
|
Jeg er selv lidt gnier på det punkt, det skal jeg ærligt indrømme. Jeg var meget tæt på at købe Philips 9000, men efter at have hørt om alle dens børnesygdomme valgte jeg den fra. Så kom Samsung HD850 på banen, og når nu den er så billig, og siges at være ganske udmærket, så prøver jeg den. Om ikke andet så får jeg en maskine der kan afspille DivX, det kan jeg godt bruge.
Målet er selvfølgelig at køre HDMI -> DVI på min Z2 så jeg kan opskalere, og så må jeg se om det giver et godt resultat eller ej.
Jeg ville da helt klart helst købe en lækker og gedigen Pioneer, men et eller andet sted er jeg nødt til at være en gnier 
|
|
|
Det er absolut fair nok. Pioneer 668 fås til ca. 4000,- på brugtmarkedet. Det er mange penge i min bog, men alle pengene værd.... 
|
| Til top |
|
| |
berl Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 13 Juni 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja okay, det var sku da godt nok ikke meget at spare, men hvafaen nu er det gjort, ærgli ærgli 
jeg står nemli med min projekter og lærred og mangler kun dvdafspillen. __________________ H/K AVR7500
H/K DVD25
H/K DAB-radio
HT: JBL Xti serien
TV LG 42
lissau rullelærred, panasonic PT-AE700E projektor og samsung HD850
|
| Til top |
|
| |
JohnMørup Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænker på at købe en HD-850, men så vidt jeg kan se har den ikke
opskaler. Den skal bruges på et LCD tv, vil det give et meget bedre
billede hvis jeg brugte lidt flere penge på en med opskaler?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
JohnMørup skrev:
| Jeg tænker på at købe en HD-850, men så vidt jeg kan se har den ikke opskaler. |
|
|
Det har den. Jeg kan vælge op til 1080 vist nok.
|
| Til top |
|
| |