Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
He He nej ok BiWiring.. så måtte jeg jo bare købe nye speakers også, eks. de FS888 Puhaa det dyrt og købe kabler  |
|
|
Mon ikke du lige skulle klappe hesten lidt, inden du bliver helt svimmel, af at regne på hvordan du får de FS888ere hjem __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Brian7500 skrev:
Haugaard skrev:
Bjørn B skrev:
Haugaard skrev:
Bjørn B skrev:
Fl.D.P skrev:
Hejsa BB
Ja men bliver da spænende at høre om forskellene på de 180grams LP´edr contra cd´er som du har i forvejen ............og overraskende med den Dire Straits LP
|
|
|
Ja det er lidt underligt med den DireStraits plade... men indtilvidre giver jeg PU og Riaa skylden, de skal altså lige have en chance for at blive spillet til..
Ja jeg glæder mig da også til at få endnu mere musik hjem... en af de gode ting ved at høre musik via vinyl er at man ligesom er bliver tvunget til at lytte hele pladen igennem, det er ikke så nemt og skifte numre som på en cdafspiller med fjernbetjening, og det er faktisk ret fedt, så lærer men ligesom musikken lidt bedre og kende og ikke mindst den kunstner man nu lytter til 
|
|
|
Ja der er mange ting at lære med vinyl. Husk f.eks at der er musik på BEGGE sider af pladen 
Haugaard
|
|
|
HVA?? ku da heller ikke forstå der kun var 3-5/6 numre på sådan en LP 
Nu har du foresten chancen :
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=37650
Havde jeg 8500,- så var det købt 
|
|
|
Tak for tippet Bjørn. Jeg har faktisk allerede købt et BifocalXL Jeg fandt et sæt i den rigtige længde og den rigtige terminering i Tyskland og slog efter 3/8 seunds overvejelse til. Nu venyter jeg bare på at postvæsenet får det transporteret til Fyn. Jeg har da iøvrigt betalt en del mindre en gode svensker mener hans kabel er værd 
Haugaard
|
|
|
Ja 8500 er vel også noget i overkanten. Et par tusind mindre er vel mere realistisk?
|
|
|
Hmm nu skriver han jo ikke en masse i annoncen. Hvis han forventer at få 8.500,- svenske træpenge så er det jo lidt under 7.000,- tilsvarende danske dollars. Det er jo også muligt at kablerne er 12 meter lange og termineret med selvskærende kryptonit bøsninger, så det er svært at vurdere om prisen er rigtig.
Haugaard
PS Undskyld hvis vi hijacker din tråd Bjørn 
|
|
|
Okay ja. Prisen var i SEK. Det overså jeg lige.
Selvskærende kryptonit bøsninger.... Kan man få det __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Bjørn B skrev:
He He nej ok BiWiring.. så måtte jeg jo bare købe nye speakers også, eks. de FS888 Puhaa det dyrt og købe kabler  |
|
|
Mon ikke du lige skulle klappe hesten lidt, inden du bliver helt svimmel, af at regne på hvordan du får de FS888ere hjem
|
|
|
He He Nææææ der skal smedes mens jernet er varmt 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Ja så kom der ski lige lidt nyt Vinyl hjem..
Katie Melua - Piece by Piece 180g
Metallica - Black Album 180g
Direstraits - Privat investigations 180g
Diana Krall - Girl in the other room 180g
Eric Clapton - Unplugged 180g
Kate Bush - Aerial 180g
Johnny Cash - The man comes around 180g
Så nu skal der ind og høres musik 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Så har jeg leget lidt med min nye Okki Nokki vinyl rensemaskine, nå men her er lidt billeder :
Selve Okki Nokkién :

Et styks meget fedtet og støvet Metallica plade, har vel ikke være ude af sit cover i godt 12år 

Og efter vaske turen 

Op på pladespilleren med dig min ven... 

Som i kan se støv fri og næsten som ny, ridser og lign. kan man jo ikke fjerne igen...
Altså nu snakker vi om en maskine til små 2400,- det vil sige at dens støvsuger larmer sikkert noget mere end de dyrer maskiner, den er lavet i noget tyndt men 100% stabilt træ og er pæn og se på, det eneste den selv kan er at dreje sin pladetallerken rundt ( Til begge sider ) støvsugeren skal man selv presse ned på pladen, men er man til manuelt arbejde ja så tager det jo kun 2-5min at rengøre sin dyrbare vinyl og så er det faktisk også lidt rart at se sine plader blive fine og rene og ikke mindst statisk rene, der er ingen støj what so ever efter en rengøring, med indre der er ridser i vinylet...sådan er det jo..
Kan jeg så anbefale Okki Nokkién...Ja hvis man ikke har noget i mod selv at påføre rensevæske og eksperimenter med støvsugningen, så kære vinyl venner..prøv den 
Der følger 2 små flasker rensevæske med, der skal blandes 1 i 1L demiraliseret vand og så er der vel til...Hmm et skud på tasken 200 plader måske 300 hehe ved det ikke endnu, men der er meget 
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye maskine!
psst
Havde du prøvet den før køb eller var det ren anbefaling?
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske.  Når du når så langt.
Loricraft som laver de bedste "pladevaskere" overhovedet anbefaler det.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Tillykke med den nye maskine! psst Havde du prøvet den før køb eller var det ren anbefaling? |
|
|
He He ja jeg havde set dit tråd, men bor jo ikke i København så prøve den hos kan du jo ikke 
Nej jeg havde ikke prøvet den før jeg købte den.. jeg tænkte bare ok skal jeg være lidt seriøs med det her vinyl sjov ja så må jeg heller anskaffe mig en pladevasker og så tænkte jeg hvorfor ikke den billigste jeg kunne finde og Viola et styks Okki Nokki og den skuffer ikke 
krenzler skrev:
Måske. Når du når så langt.
Loricraft som laver de bedste "pladevaskere" overhovedet anbefaler det.
|
|
|
Hej Krenzler.
WOW de ser meget meget dyre ud de pladevaskere, og yderst tekniske 
Det med væske skal jeg lige tænke på når der er tid til indkøb af nyt...tak for rådet 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da der snart sker en masse nyt med mit anlæg, lidt opgraderinger osv. har jeg bedt om at få lukket tråden.. så der kan startes en ny og frisk en af slagsen.

|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 02 Marts 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej.
Da der snart sker en masse nyt med mit anlæg, lidt opgraderinger osv. har jeg bedt om at få lukket tråden.. så der kan startes en ny og frisk en af slagsen.

|
|
|
den lukkes her..
|
Til top |
|
|