Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej
Ja de audiaér ser bare fede ud - ville gerne ha´hørt flight one, men det er desværre en lidt lang køre tur for mig, også har jeg ikke brug for 5,1 delen foreløbig.
Med hensyn til flight two er der vist desværre lidt vente tid, engang i starten af næste måned ( måske ) siger Jensen, er snart helt syg af al den vente tid
|
|
|
Hej.
Det er rigtigt flot det Audia og det skal opleves, både lyden og udseenet 
Ja de har åbentbart enormt travlt der nede i Italia, skal self. nok vende tilbage med lytteoplevelser hvis jeg da når at få det prøvet af 
MaltheK skrev:
Hej Bjørn B.
Helt enig. Det balancerede kan virke ganske tillækkende. Har netop selv eksperimenteret lidt med det. Dog var det som om mit setup skulle vende sig til den balancerede drift. Nu har jeg haft Transparents Ultra XLR (tilspillede!) kabler på i en uges tid, og det bliver faktisk lidt bedre for hver dag
det kan ellers være lidt svært at teste forskellen mellem de to typer på grund af den store difference i lydstyrke 
|
|
|
Hej Malthe.
Nu må jeg indrømme at jeg ikke er så meget inde i det tekniske ang. BAL. drift og UBal.drift, men man kunne da høre forskellen på Bent´s setup, men det var self. også 2 forskellige kabler, hvis det nu havde været TMC både Bal. og RCA. så kunne det da være forskellen ville være svære at høre, men det er da bestemt noget jeg vil experimentere med, når og hvis jeg får Audia...

|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn.
Håber jeg bliver en af de første der får det hjem da det efterhånden er 1 1/2 måned siden jeg bestilte et sæt flight two med CD, sammen med hayden og en DD12 - at de har travlt er jo godt for dem, vi andre må jo så bare bevæbne os med tålmodighed 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
Hej Bjørn.
Håber jeg bliver en af de første der får det hjem da det efterhånden er 1 1/2 måned siden jeg bestilte et sæt flight two med CD, sammen med hayden og en DD12 - at de har travlt er jo godt for dem, vi andre må jo så bare bevæbne os med tålmodighed 
|
|
|
Hej.
Okey, du har bestilt sættet, Uha jamen tillykke med det, ser da frem til dine lytteindtryk 
Ja det er da godt for Audia at de har travlt...
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
stku skrev:
Fed tråd i har gang i her!
Ja audia kan godt lave en digital volumenkontrol der ikke siger et "klik" ;-) flight one og two er der også forskel på strømforsyningen, men ellers skulle der ikke være stor forskel, så jeg synes da two er interessant i dit tilfælde. Jeg tester også på pmaudio black magic lige nu, og der spiller bare!!!!
|
|
|
Hej.
Ja det kunne da være man skulle prøve den Flight Two, må vist heller lige maile ham Rene....
Kan se du også har BCGérne hvordan syns du din Flight One håndtere dem?
Arrg skulle du lige skrive det med det Black Magic kabel 
|
|
|
Hos mig håndterer Flight One dem perfekt. Jeg har ikke prøvet at fyre det helt af da jeg bor i lejlighed - det vil være MEGET højt . Jeg har skam spillet højt og der er intet der tyder på de mangler effekt!
Sjovt nok har jeg også det xlr kabel fra PM, det er lækkert .
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Hos mig håndterer Flight One dem perfekt. Jeg har ikke prøvet at fyre det helt af da jeg bor i lejlighed - det vil være MEGET højt . Jeg har skam spillet højt og der er intet der tyder på de mangler effekt!
|
|
|
Hej Rasmus.
Jamen det lyder da godt, fedt med lidt feedback fra nogle med BCG og Flight One 
Nu begynder du ikke osse med det PM Audio kabel Hvilket er det du har..Revalation med Neutrik XLR eller??
Jeg har siddet og studeret de billeder som H.F. tog under deres review og kan se at der sidder 8stk. ladelytter i hver kanal, det kunne da være sjovt hvis der er nogle som ejer den Audia Flight One kunne kig ind i maskinen og se på de ladelytter, bare for at se om det er 5000uf eller 7500uf eller 10000uf eller 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
En lille Update.
Jeg har været hjemme hos Bent igen, for at lytte lidt mere til Audia sættet og fordi Bent gerne ville prøve mit Kimber 8TC kabel, jeg har så lånt Bent´s TMC Gold Label Reference.
Bent satte 8TC til, og i første omgang lød det lige en tand for lyst, men mellemtone og dybbas blev strammet gevaldigt op, og som musikken blev afspillet vennede man sig mere og mere til den lidt lyse tone, det blev dog aldrig så lyst at det blev for meget at høre på i mine øre, hvis i forstår hvad jeg mener.
Da jeg kom hjem fra Bent, satte jeg TMC kablet til, god damn det er noget stift noget, nuvel lyden...Bassen er nu temlig slap og mudret, mellemtonen er trådt lidt tilbage, og diskanten mangler nu lidt detaljer...kort sagt jeg savner mit 8TC.
AUDIA - AUDIA - AUDIA 
Ja jeg er sgu solgt til Audia, det spiller så medrivende og flot at jeg ikke kan andet end prøve at få skrapet lidt ekstra penge sammen til det, vi kom igennem en del forskelligt lækkert musik, det var dog især Audia´s evne til at spille klassisk musik som gjorde det sidste udfald, jeg er slet ikke i tvivl jeg må bare have det....NUUUUU 
Lidt billeder af TMC Kablet :

Lidt tætter på de fine Eicmann Bullet plugs :

Gæt en pladespiller :

Og et mere...Håber i kan se det på de små billeder 

Billederne er fra bladet - PladeHåndbogen, som er fra 1971..gæt løs 
|
Til top |
|
|
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Pladespilleren ligner den engelsk / irske transcriptor .
Mvh Peter .
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot pladespiller. Skulle vel aldrig være en ældre Michell - Hydraulic ref eller noget i den stil. Minder lidt om den gamle Transcriptor Transcriper hvor der var monteret en tangentialarm i plexiglaslåget.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Rasmus S skrev:
|
|
|
Hej Rasmus.
Jamen det lyder da godt, fedt med lidt feedback fra nogle med BCG og Flight One 
Nu begynder du ikke osse med det PM Audio kabel Hvilket er det du har..Revalation med Neutrik XLR eller??
Jeg har siddet og studeret de billeder som H.F. tog under deres review og kan se at der sidder 8stk. ladelytter i hver kanal, det kunne da være sjovt hvis der er nogle som ejer den Audia Flight One kunne kig ind i maskinen og se på de ladelytter, bare for at se om det er 5000uf eller 7500uf eller 10000uf eller 
|
|
|
Jeg har personligt haft kigget under dens låg inden jeg købte den + mailet Audia om dens lytter. Der sidder forskellig størrelse lytter i. Her er svaret fra Audia:
On the power amplifier of the Flight ONE we use 6pcs 6800µF 63V
and 2pcs 4700µF 100V per channel.
Mit kabel er deres "Black Magic Revelation IC" med standard Neutrik XLR stik. Påtænker at prøve deres højttalerkabel inden nær fremtid .
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn
Det var squ godt jeg fik prøvet det kabel, så skal jeg bare have et PM også suk.
Jeg sider og lytter til Patricia Barber's Modern Cool og væk er det sidste fnider i mellemtonen, det har bare en virkelig ren mellemtone det 8TC.
Desværre er jeg nok ikke hjemme på torsdag når du kommer og bytter igen; men så får du også pladehåndbogen med i bytehandlen __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
Hej
Pladespilleren ligner den engelsk / irske transcriptor .
Mvh Peter .
|
|
|
Buch skrev:
Flot pladespiller. Skulle vel aldrig være en ældre Michell - Hydraulic ref eller noget i den stil. Minder lidt om den gamle Transcriptor Transcriper hvor der var monteret en tangentialarm i plexiglaslåget. |
|
|
Hej.
Ja jeg ved ikke hvad der er for en pladespiller, så i kan begge have ret 
MGPProjectS skrev:
Hvor mange penge er du ude i at investere? Skal det være brugt eller nyt? |
|
|
Hej.
Indtilvidre har jeg et budget på 45.000,- at gøre godt med, men det er jo ikke nok så jeg må igang med en masse overarbejde... 
Rasmus S skrev:
Jeg har personligt haft kigget under dens låg inden jeg købte den + mailet Audia om dens lytter. Der sidder forskellig størrelse lytter i. Her er svaret fra Audia:
On the power amplifier of the Flight ONE we use 6pcs 6800µF 63V
and 2pcs 4700µF 100V per channel.
Mit kabel er deres "Black Magic Revelation IC" med standard Neutrik XLR stik. Påtænker at prøve deres højttalerkabel inden nær fremtid .
|
|
|
Hej Rasmus.
OK, ja så er det jo en temlig strømstærk satan, vi når jo over de 100000uf..fedt..tak for den information 
Nu jeg ser dem igen, så kan jeg godt huske de billeder, den er fandme lækkert lavet den Flight One.
Ja kablet er jo eftersigene næsten en nødvendighed sammen med Audia sættet, bliver jo nok nød til også at få sådan et med 
Bent L skrev:
Hej Bjørn
Det var squ godt jeg fik prøvet det kabel, så skal jeg bare have et PM også suk.
Jeg sider og lytter til Patricia Barber's Modern Cool og væk er det sidste fnider i mellemtonen, det har bare en virkelig ren mellemtone det 8TC.
Desværre er jeg nok ikke hjemme på torsdag når du kommer og bytter igen; men så får du også pladehåndbogen med i bytehandlen
|
|
|
Hej Bent.
Bare jeg kunne sige det samme om det TMC speakerkabel, det falder ihvertifald ikke i min smag, lidt ærgeligt da jeg havde tænkt mig at prøve deres XLR kabel sammen med Audia sættet, når det bliver mit, men tror jeg dropper det nu, og hopper med på PM-Audio vognen.
He He pladehåndbogen...neeeej du den går ikke, jeg ved hvor du bor 
Kan du huske hvad den pladespiller hedder, der er på forsiden, syns ikke jeg kan læse det nogen steder i bogen, som iøvrigt er ret sjov at læse i 
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så fik jeg mit Kimber 8TC igen, det var dejligt, sikken en forskel der er på de 2 kabler, nu er lyden tilbage til sit velopløste selv og bunden er dejlig dyb og fast og mellemtonen er tilbage igen....Dejligt
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er pladespilleren den gamle Mitchell (evt. Transcriptor) Electronic Reference i akryl?
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja jeg ved det ikke, har læst og læst i bladet, men syns sjovt nok ikke jeg kan finde nogen info om den, men den ligner da stort set den du viser... 
Men den kunne jo godt gå for at være en splinterny maskine, de nye ligner jo også den meget, men flot og speciel er den da 
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
MGPProjectS skrev:
Hvor mange penge er du ude i at investere? Skal det være brugt eller nyt? |
|
|
Hej.
Indtilvidre har jeg et budget på 45.000,- at gøre godt med, men det er jo ikke nok så jeg må igang med en masse overarbejde... |
|
|
Hmm, kan godt se at 45K ikke rækker til nyt Gryphon men brugt rækker det ganske langt. Tror det matcher dit lydideal meget godt  __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Hej Bjørn B.
Helt enig. Det balancerede kan virke ganske tillækkende. Har netop selv eksperimenteret lidt med det. Dog var det som om mit setup skulle vende sig til den balancerede drift. Nu har jeg haft Transparents Ultra XLR (tilspillede!) kabler på i en uges tid, og det bliver faktisk lidt bedre for hver dag
det kan ellers være lidt svært at teste forskellen mellem de to typer på grund af den store difference i lydstyrke 
|
|
|
Hej Malthe.
Nu må jeg indrømme at jeg ikke er så meget inde i det tekniske ang. BAL. drift og UBal.drift, men man kunne da høre forskellen på Bent´s setup, men det var self. også 2 forskellige kabler, hvis det nu havde været TMC både Bal. og RCA. så kunne det da være forskellen ville være svære at høre, men det er da bestemt noget jeg vil experimentere med, når og hvis jeg får Audia...

[/QUOTE]
Jeg har selv Audia settet bestående af Audia Flight One integreret og CD, jeg har testet mellem ballanceret og uballanceret med samme tybe/producent kabler, samme længde mærke ja det hele, og der er klart forskeld den ballanceret kombination på netop dette anlæg er klart bedst.
Med henblik på forskellen i lydstyrke er det så smart at på Audia Flight One kan man stille volumen på alle indgange seperat, så jeg kunne sørge for at lydstyrken på de 2 forskellige indgange blev indstillet ens, og jeg har ballanceret som klar vinder.
Kablerne der blev brugt var Mictors kryogenbehandlet sølv kabler, som klart lever op til kvallitets kravene til sådanne en test.
|
Til top |
|
|
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
Sendt: 06 September 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, fik lige nallerne i noget 8tc igår. Der er rigtigt nok noget lystklingende i starten, og jeg tænkte med det samme "fejlkøb!!!".
Nå, men det fik lov til at sidde på et stykke tid, og efter 4-5 timer begyndte det at lyde rigtigt godt. Der er meget bedre opløsning og soundstage end noget andet kabel jeg har prøvet. Som beskrevet før herinde er det et kontrolleret præsist kabel, så hvis man vil kompensere for unoder og mangler, er dette nok ikke kablet man skal vælge. Noget jeg også lægger mærke til med det samme er at det er et hurtigt og rytmisk kabel (hvis men kan sige det om kabler), der er knald på når der skal være det.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Jeg har selv Audia settet bestående af Audia Flight One integreret og CD, jeg har testet mellem ballanceret og uballanceret med samme tybe/producent kabler, samme længde mærke ja det hele, og der er klart forskeld den ballanceret kombination på netop dette anlæg er klart bedst.
Med henblik på forskellen i lydstyrke er det så smart at på Audia Flight One kan man stille volumen på alle indgange seperat, så jeg kunne sørge for at lydstyrken på de 2 forskellige indgange blev indstillet ens, og jeg har ballanceret som klar vinder.
Kablerne der blev brugt var Mictors kryogenbehandlet sølv kabler, som klart lever op til kvallitets kravene til sådanne en test.
|
|
|
Hej.
Ja jeg tror også at den BAL indgang er bedst, det er da hvad folk med sættet inkl. dig siger, så noget må der jo være om det Kan snart ikke vente længre må have det sæt.... 
stku skrev:
Hej, fik lige nallerne i noget 8tc igår. Der er rigtigt nok noget lystklingende i starten, og jeg tænkte med det samme "fejlkøb!!!".
Nå, men det fik lov til at sidde på et stykke tid, og efter 4-5 timer begyndte det at lyde rigtigt godt. Der er meget bedre opløsning og soundstage end noget andet kabel jeg har prøvet. Som beskrevet før herinde er det et kontrolleret præsist kabel, så hvis man vil kompensere for unoder og mangler, er dette nok ikke kablet man skal vælge. Noget jeg også lægger mærke til med det samme er at det er et hurtigt og rytmisk kabel (hvis men kan sige det om kabler), der er knald på når der skal være det.
|
|
|
Hej.
Det er nemlig et knalhamrene godt speakerkabel, var også vildt benovet over den lydemæssige forskel der var på 8TC og TMC kablet, i mine øre klart i 8TC´s favøre, men jeg tror så også man skal være varsom med hvilket signalkabel man benytter sammen med 8TC dette skal nemlig ikke være for lystklingene så kunne det blive for meget vil jeg tro, ja det er self. smag og behag 
Og se så at få tage nogle billeder af dit setup med Audiaén 
|
Til top |
|
|