Forfatter |
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 13 August 2007 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Mirland stort tillykke med dine fine hter ....
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 13 August 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 13 August 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha, ja så er vi 3 :P Det bliver den nye Pioneer M22
Edit: Jeg havde ikke set at det var Mirland og ikke Fournais der skrev ovenstående ;)
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 15 August 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdaterer i løbet af dagen med nye billeder på side 1! @ mirland: Jeg er fuldstændig enig. Har selv gjort samme iagttagelse. Mellemtonen er så ren og diskanten gør så lidt væsen af sig, at man bare kan blive ved med at dreje på potentiometret. Musik skal høres højt - og det bliver det så også  @ ChristianK Skal du til at have en Pioneer M22? Hvad med den ATC forstærker som du har stående?
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede billeder Mr. Fournais! Skal du ikke have blæst lidt luft igennem din amp? den ser sgu lidt støvet ud  Glæder mig til at høre dine fine højtalere!
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Fede billeder Mr. Fournais!
Skal du ikke have blæst lidt luft igennem din amp? den ser sgu lidt støvet ud 
Glæder mig til at høre dine fine højtalere!
|
|
|
Så skulle du se hvor meget støv der lå ovenpå trafoen  Vi ses jo nok i næste uge!  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
anK
Skal du til at have en Pioneer M22? Hvad med den ATC forstærker som du har stående?
|
|
|
No no, du misforstår :) ATCen bliver skam hvor den er. Mente bare at hvis vi var 3 der fik en ATC amp inden for så kort tid (hvilket der ikke var), ville det jo være lige før, at der gik lige så meget hype i den som med Pioneer M22:)
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 16 August 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK skrev:
Fournais skrev:
anK
Skal du til at have en Pioneer M22? Hvad med den ATC forstærker som du har stående?
|
|
|
No no, du misforstår :) ATCen bliver skam hvor den er. Mente bare at hvis vi var 3 der fik en ATC amp inden for så kort tid (hvilket der ikke var), ville det jo være lige før, at der gik lige så meget hype i den som med Pioneer M22:)
|
|
|
Jeg tror næppe jeres ATC kan blive "den næsten Pioneer M22"
M22eren spiller jo homogent 
(med al respekt for jeres ATC )
__________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så er jeg med igen  Har kun hørt ATC's SCA2 forforstærker - aldrig deres integrerede!
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 05 September 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en hyggelig aften, og holdaferie hvor havde du meget grej i hytten  Og den der skumle SCA2, den må du lige give en forklaring på når du får snakket med din hifi pusher  Forøvrigt ... hvad var det for nogle kabler jeg fik med hjem og lodde på? noget hjemme fusk eller hvad?
|
Til top |
|
|
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 05 September 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
ChristianK skrev:
Du søgte målinger:
|
|
|
Wow!
Den måling der er da én af de mere alternative jeg har set. Man skal selvfølgelig passe på med at lægge vægt på frekvensmålinger, men en forskel mellem 2 højttalere, der skal fungere som et sæt på 4,8 dB??? Det må unægteligt sætte sine spor på gengivelsen og da ikke mindst 3D om den har den slags. Findes der andre målinger på den højttaler? Måske Poul 50% kan kommentere på sit eget site? |
|
|
ha ha, ja mon ikke og ATC lyder sgu også noget alternativt...
Hvade fået forklaret flere gange af en kammerat, at sådan en ATC med en 8" eller 9" i bassen, deres mellemtone og diskant skulle være nær reference inden for købegrej. Havde hørt en af deres store modeller nogle år tidligere med ATC grej foran og var ikke synderlig begejstret.
Så for at retfærdiggøre min måske forhenværende lytteindtryk, gav jeg mig faktisk tid til at lytte til en trevejs sag en dag med noget Bladelius sammen med en kammerat. Det lød nøjagtigt som jeg havde forestillet mig. Stram kontant "bas", lidt grumset mellemtone og en diskant som pev i ørene. Min kammerat havde forklaret mig, at jeg især skulle lægge mærke til, hvor godt enhederne spillede sammen...øh, hvad...? Har i øvrigt kun hørt HT der hang sammen, som også var faseliniær eller tæt på, dvs. elektrostater, bånd og enheder som er blevet rettet ud passivt (ala Duelund) eller elektronisk.
Jeg havde på forhånd afvist, at den konstruktion kunne spille bas, selvom han syntes det gik fint. Nej, den spiller ikke bas og det kommer til udtryk i en konstant anmassende hårdtslående ud i hovedet lyd, hvor der ikke er krop på tingene.
Den kammerat der var med var mildest talt rystet. Det var jeg skam ikke, havde forudsagt hvordan de enheder ville te sig i den givne konstruktion, men det var da morsomt at se hans ansigtsudtryk.
Summa summarum, den HT er lavet til et lyddødt studie, hvor den skal have nogle tæsk, sådan er det bare...
Men heldigvis er der jo smag og behag...det meste købe hifi er da også så gumpetungt i røven, at jeg såmænd godt forstår, at folk køber ATC...
vh
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tadman Ved du præcist hvilken ATC model som du hørte? Poul's egne ATC SCM 300 pro (som er de eneste aktive ATC'ere jeg har hørt) er vanvittigt hårde ved ørerne, selv i hans veldæmpede rum. I forhold til mine egne SCM 40 kan jeg genkende noget af det du skriver, og så alligevel ikke... Mellemtonen er ikke grumset på mine. Det er decideret forkert at bruge det ord. Den er til gengæld meget velopløst, og det er du velkommen til at få bekræftet ved selvhør  ! Diskanten er heller ikke specielt hård, men omvendt heller ikke specielt åben eller udstrakt. Dertil skal man selvfølgelig huske, at under dårlige akustiske forhold kan enhver diskant lyder skingert! Bassen er en lukket konstruktion på godt og ondt. Jeg kan ikke lige finde en angivelse over kabinettets volumen, men det er ikke en voldsomt stor gulvhøjttaler (som billederne også viser) og derfor er det naturligvis meget begrænset hvor stort et tryk bassen kan levere i forhold til en god basrefleks-konstruktion. Derudover ruller den hurtigt af under 50 Hz. Omvendt får man for det første en uhyre præcis bas, og for det andet en højttaler, som er meget nem at placere. Man skal også lige huske prisen på 25K vejl. sættet... Jeg har sjældent hørt en bas-refleks konstruktion spille både dybt og præcist i dette prisleje, og så foretrækker jeg ATC'ernes lukkede bas frem for en dårlig bas-refleks. I forhold til homogeniteten hænger SCM 40 overraskende godt sammen af en 3-vejs højttaler at være. Jeg har efterhånden hørt mange 3-vejs højttalere, hvor det man har lavet i filteret har været helt elendigt, således at enhederne spiller i Øst og Vest. Den hurtige og detaljerede mellemtone passer godt til den ret kontante bas, og ATC har trimmet det helt fornuftigt. Hvis ikke SCM 40 hang godt sammen ejede jeg dem ikke, for jeg kan slet ikke snuppe uhomogene højttalere!
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Tak for en hyggelig aften, og holdaferie hvor havde du meget grej i hytten 
Og den der skumle SCA2, den må du lige give en forklaring på når du får snakket med din hifi pusher 
Forøvrigt ... hvad var det for nogle kabler jeg fik med hjem og lodde på? noget hjemme fusk eller hvad? 
|
|
|
Hej der Torben Tak for sidst da, og også til Poul "Dali-hugget" Kiilsgaard  De kabler du fik med hjem er nogle flere år gamle Black Rhodium fra Tapeconnection! Er dog bange for, at hjemmefusk er bedre  Jeg vender lige tilbage ang. den SCA2, der.... __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Reneg Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 06 September 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv SCM19'erne og der er bestemt ingen "grums" i mellemtonen her! Tværtimod er mellemtonen fremragende... Bas spille de også fint (med de begrænsninger der nu engang ligger i størrelsen på enheden). Jeg har aldrig hørt en baslinje så præcist placeret i lydbilledet som med disse ATC'er! (Altså i det prisleje, vel og mærket).
"Pibende diskant"... heller ikke her...
Jeg har hørt et par af de dyre aktive atc'er (80.000 kr sættet, så vidt jeg husker) og de lød ganske enkelt fantastisk... jeg har ikke før eller siden hørt noget lignende.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fournais,
Det fremgår garanteret et sted i tråden, men dovenskaben længe leve....
Hvilken cd-afspiller har du egentlig nu til dags? Du nævner den ikke i gennemgangen på første side. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 07 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian, Det er ikke så underligt, for jeg har slet ikke nogen CD-afspiller pt. Er stadig på udkig efter den helt rigtige
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Hej Brian,
Det er ikke så underligt, for jeg har slet ikke nogen CD-afspiller pt. Er stadig på udkig efter den helt rigtige 
|
|
|
Ah.. Okay. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 September 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvordan går det med den grimme forstærker, synes du stadig den er forfærdelig?
|
Til top |
|
|
kenneth ztas1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 01 November 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at tri-wiring på dine ATC scm 40?, har lige købt et sæt og ved ikke om jeg skal tri-wiring dem, har bi-wiret dem.
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

|
Sendt: 02 November 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, har ikke prøvet triwiring, og tror heller ikke at det giver den helt store effekt. Hvis du endelig vil gøre et stort nummer ud af kabler, så prøv at køre singlewiring med ét rigtig godt sæt stereokabler og erstat messingbøjlerne med nogle bedre "connectorer".
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|