Forfatter |
|
poman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roligt att du är nöjd med dom!
Mvh/PO
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 17 November 2003 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Det spiller godt de signature ellers kan jeg anbefale Avance Dana mrk. 1 som jeg selv har men de kræver noget mere havre end en Densen B100
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 19 November 2003 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er Dana'en ikke nummeret mindre - altså rent størrelsesmæssigt mener jeg. For hvis DensenB100 har åndedrætsproblemer allerede her, kan den vel ikke rigtigt trække sig3'erne eller hvad? Har du prøvet B100? Og så skal jeg op i separat Densen for/effekt, og det har jeg ikke råd til for om XXXXX år!!! Så skal jeg måske gå efter noget andet, og mere strømstærkt? __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 November 2003 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så for satan, så åbnede der sig lige en helt unik chance for at opdatere med lidt rigtigt musikgrej - nye trommer til farmand :) - Alt hifi-investering er stillet i bero!!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jubiiiii - efter mange overvejelser er der nu en lille fræk Densen B-100 på vej hjem i min lille stue. Det glæder jeg mig RIGTIG meget til!!!  __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Et stort tillykke herfra. Jeg er sikker på at du bliver meget tilfreds med den forstærker. Og jeg syntes den spillede fremragende med dine Avance, må jeg erkende. Så nu kan du yde Paul Simon fuld retfærdighed!
Hvad farve knapper fik du?
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror sgu den er med guldknapper, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Dem må jeg lige få skiftet når der kommer penge ind igen.... __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den hjem...Aaahhh - det spiller sgu godt. En aldeles udemærket forstærker, med masser af rytmik og timing .... kort sagt: Musik !!!
Og køn er den også, bortset lige fra guldknapperne som skurer lidt i øjnene
Så kan jeg vist godt begynde at spare op til ny cd og nye kabler og...... __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Det lyder godt. Så kan jeg næsten regne ud at du ikke skal se Krøniken i aften...
Tillykke med den.
Becker
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spg. til Becker: Hvad mener du med at du tror du vil få mere ud af at skifte til en anden højttaler?
Du nævner det i forlængelse af du nævner din HT er på 4 ohm.
Jeg vil da lige indsparke at en 4 ohms HT får forstærkeren til populært sagt at yde det dobbelte. Så hvis du skifter til en 8 ohms HT vil du 100% sikkert opleve en nedagng i effektivitet - evne til at spille kraftige lydtryk med samme forstærker.
Mvh
Dige
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dige,
Jeg er opmærksom på ohm/ydelsesforholdet dom du påpeger. Alligevel er min kommentar omkring modstanden i højttalerne begrundet i manglende teknisk viden.
Jeg har flere gange af forhandlere fået fortalt, at Linn's forstærkere spiller forrygende med Linn højttalere, blandt andet fordi, at forstærkerne er konstrueret til at yde deres optimale med 4 ohms højttalere. Derfor var min tese, at når B-100 er designet til at yde det optimale med 8-ohms højttalere (jeg ved ikke om det er rigtigt, jeg er økonom, ikke ingeniør), kunne man formentlig finde en højttaler som passede bedre til B-100.
I forbindelse med mit indlæg havde jeg håbet, at der ville komme et par kommentarer på dette fra teknisk kyndige folk, men det er der altså ikke før nu.
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej becker,
Vil lige nævne at en B-100 er designet til at trække alt mellem 1 og 8 ohm, så du bør ikke få problemer med en 4 ohms højttaler, så hvis du ellers er tilfreds med lyden vil jeg foreslå dig at læne dig tilbage og nyde musikken ! 
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas,
Jeg er fint tilfreds med lyden, og jeg nyder musikken hver dag.
Det er svært at skille "skidt fra kanel" når man ingen teknisk indsigt har.
Men du har ret. Når bare det spiller godt - og det gør det - så er alt andet ligegyldigt.
Mvh. Becker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mmmmm - jeg bliver sgu mere og mere glad for den Densen. Begynder at forstå hvad folk mener når de snakker om musikalsk anlæg. Jeg ved ikke hvordan og hvorfor og hvad, men den B-100 gør et eller andet fuldstændigt rigtigt. Utroligt engagerende at lytte til. Og så er den virkelig åbnet op efter den er blevet ordentligt varm. Den var lige lidt "ulden" i starten, men det er helt væk nu.
Sillesen:
1: Kan man ikke se hvilken MK-udgave der er tale om? Den er købt december 1999.
2: Hvor mange forskelllige nye knapper kan man vælge imellem og hvad koster det at få dem skiftet? Det kunne være fedt hvis man kunne få nogle som havde samme "finish" som forstærkeren i stedet for at være "blanke". Sådan et par grå/stål i forstærkerens "børstede" finish (eller hvad det hedder) kunne være rigtigt fedt! __________________
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej obi !
Vi kan ikke umiddelbart afgøre hvilken MK det er uden serienummeret, men det er nok heller ikke så væsentligt. Det glæder mig du er glad for din B-100, og nyder musikken.
Med hensyn til nye knapper kan du få dem i krom istedet for guld. Kontakt bl@densen.dk Pris vil være ca 500,- for et sæt alt incl (montering, med locktite etc, så de også sidder fast om 10 år...)
Vi har prøvet de andre finisher i knapper, og vor erfaring er at de ser ikke så coole ud, som man umiddelbart kunne tro, så derfor er de aldrig blevet til noget.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg squ lige vente lidt, har jo lige brændt alle pengene af
Har i så ikke nogle af "testmodellerne" liggende på lager, som man kunne prøve?
Kan man få en af de der "multi-remotes" som kan styre en Densen, da jeg er for doven til at rejse mig, og for fattig til at smide 2000 efter en remote.
MVH __________________
|
Til top |
|
|

Nerds.dk
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej obi,
Nej... vi sender ikke andet end perfekte ting ud af huset 
Din B-100 kan iøvrigt ikke fjernbetjenes (med mindre du har nogle utroligt lange arme... )
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Så må jeg lige få sparet lidt sammen...
Og så er jeg da fri for at tænke på om jeg skal købe en remote, det er nok meget godt... __________________
|
Til top |
|
|
guru Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi
Tillyke med forstærkeren. du er helt sikkert ved at blive smittet med Densen bacillen. Bare et lille råd: Lad vær med at låne en Densen B400+ med hjem for så ved jeg hvad dit SU lån skal bruges til næste år
Hvis du engang får sparet sammen til en B100/B200 kombination skal du ikke snyde dig selv for Gizmo`e, det er klart den mest blærede fjernbetjening der kan købes for penge. Nogle af mine mest inkarnede B&o venner er faktisk gået grædende hjem når de har haft sådan en i hænderne...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja #host# #host# jeg tror sgu jeg er blevet smittet. Eneste kur er nok en B400 #host# #host#
Tror nu nok der går noget tid før jegskifter forstærker igen, men så kan jeg jo bare stille anlægget henne ved sofaen, så er det problem ude af verden. __________________
|
Til top |
|
|