| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 02 April 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det blevet opgraderet en lille smule på kabelfronten. Noget skal man jo lege med mens man sparer op til ny cd... __________________
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Nye kabler!! Tillykke med dem. Er dog bange for at jeg sakker for langt agterud! Nå, hvordan er du tilfreds med dem? Kan du beskrive ændringerne?
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da prøve :)
Naim kablerne kom først. De er kendetegnede ved en mere detaljeret og mere nuanceret mellemtone og top. Meget tilfredsstillende. Dog kan det godt blive lidt skingert til tider. Største minus er bunden, som er blevet meget blød. Den er ikke uden detaljer, ej heller mudret, bare meget blød. Lidt for blød til min smag tror jeg faktisk. Ikke alle plader er så bløde i bunden. Men alt i alt i skridt i den rigtige retning. Jeg overvejer pt. enten at få et sæt mere så jeg kan biwire, for på den måde måske at få lidt mere hug i bunden, eller prøve nogle helt andre kabler til bunden og beholde Naim til toppen.
Chord kablet kom så lidt senere, da jeg var i hifi-forum for at undersøge mulighederne for at få noget mere Naim kabel :) Her faldt jeg over en rodekasse med kabler, og jeg fandt Chord kabler billigt, og fik lov at låne det med hjem med fuld returret. God service, flink fyr ham Sonny.
Det er et supergodt kabel synes jeg. Det var ikke bare mere af det hele, hele lydbilledet blev også langt mere afslappet, og alting stod mere klart frem. Det tog 10 minutter at finde ud af at det ikke skulle afleveres tilbage. Selv "fruen i huset" var tydeligt imponeret da en hidtil ukendt anden-guitar dukkede op på "killer wants to go to college" fra Simons "Capeman" (selvfølgelig:) Stor tilfredshed.
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Så Paul Simon har nu også bestemt dit valg af kabler! Det tyder på fruen er ligeså begejstret for Paul Simon som du. Det var måske sådan i mødte hinanden?
Nå, det lyder i hvert fald som om du er meget begejstret for signalkablet. Det kunne godt være jeg skulle prøve at kigge lidt mere på mine, og se hvorvidt det giver noget.
Jeg har faktisk aldrig været i Hifi-forum. Kunne være man skulle slå et smut forbi en dag.
Men tillykke med forbedringen.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den plade man hører mest må bestemme hvordan anlægget skal lyde. Den plade har jeg haft i mange år, og er endnu ikke blevet træt af den. Når alt andet slår fejl ryger "capeman" i cd'en og så er alt godt igen. Det skulle ikke undre mig om der snart kommer en anmeldelse af den her på siden...
Jeg mener der var et par stykker af de der Chord kabler tilbage dernede. De koster 500, men den oprindelige nypris er vist omkring 1000, måske lidt mere.
Nu ved jeg ikke lige hvilke kabler du har, men jeg har både et supra signal kabel og et supra ht kabel, som du gerne må låne. De ligger bare og samler støv. De nye kabler kan du måske også låne 1 dag eller 2 hvis du spørger meget pænt. 
Ellers er der jo som sagt fuld returret nede i hififorum, så du kan jo bare låne dem dernede og se hvad du synes. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må nok trække lidt i land - var lige lidt hurtigt ude åbenbart, for nu er Supra-signalkablet altså blevet solgt. Ht-kablerne må du dog stadig godt låne... __________________
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Har været i Hifi forum idag. De ville sælge mig et endnu bedre Nordost kabel, end det jeg har i dag, til den nette sum af 4400 kr. Lige i overkanten for øjeblikket. Jeg er ret overbevist om, at Interflora er nødsaget til at opjustere deres forventninger til årets resultat hvis jeg skal have den forhandlet igennem herhjemme.
Højttalerkabler bliver ikke før vi er flyttet. Jeg skal bruge 2*6 meter som vores stue er idag, så det bliver hurtigt en dyr omgang. Da jeg købte dem jeg har nu, fik jeg en pæn rabat fordi jeg købte dem så lange (og bi-wiring), men skal man højt op i prisen pr. meter bliver jeg hurtigt ruineret. Så jeg tør slet ikke låne andre højttalerkabler ligenu, og hvis du får en køber, er det vel rarest at have dem på lager !
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 April 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av for den. 4400 er også lige en tand mere en jeg ville smide efter et signalkabel. Kunne nok godt finde på noget andet at bruge så mange penge på...
Hvis du en dag skulle få lyst til at prøve det kabel kan du bare skrive. Jeg har ikke behov for at være lagerførende. Ellers kan du få det at høre ude ved Thomas, han har det også.
-Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅDAN: I morgen tidlig tager jeg til Århus, og hjembringer forhåbentligt min nye Rotel RDV 1080. Det bliver fedt!!!!
Sletter "amatør" i overskriften når den kommer .
Jeg har ikke noget digi-cam, men har du et jeg kan få poster jeg gerne nogle billeder.  __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den hjem. og er blevet varmet op, har spillet lige siden den kom ind af døren.
Og ja. Den lyder skam ret godt. Umiddelbart slår den dog ikke benene fuldstændigt væk under mig, men er en del bedre en den gamle, så det er jo godt nok.
Lyden er meget lissom min gamle - det er jo begge Rotel. 1080 er dog bedre på alle punkter. Er slet ikke hidsig i toppen som den gamle. Mere bid i bunden. Mere nuanceret, flere detaljer og i det hele taget flot sammenhæng i lyden.
Til den pris jeg har givet er den et rigtig godt køb. Men måske jeg skulle låne en B400 med hjem en dag, bare for at høre forskellen....
Jeg har dog et par anker ved den.
1: Den vejer ingenting - kabinettet synger meget når man tapper på det. Må have fat i noget bitumen og få det ordnet.
2: De fødder der sidder på, er de almindelig standard fra Rotel - de er ikke noget at råbe hurra for.
3: Strømkablet er til grin. Og det værste er, at det ikke er et standard strømkabel, så man kan ikke skifte det ud uden at skille skille maskinen ad og sætte en helt ny "strømbox" i. Ved slet ikke om det kan lade sig gøre.
4: På grund af det elendige strømkabel, kan man ikke sætte den til et jordstik. __________________
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
Tillykke med din nye investering. Jeg kan forstå at den er noget bedre end din gamle Rotel. Jeg må også sige, at jeg kun har hørt godt om den maskine, så jeg er sikker på at du har gjort en god handel.
Lad være med at sammenligne med en B400. Hvis B400 er bedre, vil du bare ærgre dig. Tag i stedet og nyd Capeman nogle ekstra gange!!!! Jeg glæder i hvert fald til at høre den ved lejlighed.
Men nu må dig og Thomas altså også se at stoppe! Jeg er jo helt bag om dansen, omend der kunne være lidt nyt kobber på vej....
Nå, men endnu engang tillykke med den!.
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker.
Jeg må sige, at jo mere jeg lyttet på den, jo gladere bliver jeg. Den lyder rigtig godt.
Måske er det noget jeg bilder mig ind. Men jeg synes den har en evne til at spille meget neutralt rent rytmisk. Der er ihvertfald langt større forskel i "tempo-indtrykket" end på den gamle maskine. Nogle numre er meget fremme i skoene, andre er mere tilbagelænede. Det har jeg endnu ikke hørt andre afspillere gøre i samme grad. Men min referenceramme er selvfølgelig heller ikke vildt stor.
Og Capeman spinder i maskinen på fuld hammer resten af dagen, det kan du være sikker på.
Men: Jeg er nu spændt på hvordan sådan en b400 lyder. Har jo hørt den 1 gang før, da jeg købte forstærkeren. Men uden at være vildt imponeret. Kunne være sjovt at se hvordan den klarer sig her.
Jeg kan sige, at den skal være væsentligt bedre, før jeg bliver skuffet. Nu har jeg jo CD/DVD/DVD-Audio og vist noget mere, for 3000 inklusiv et argento kabel som jeg fik med uden merpris!!!! B400 koster minimum 6000 brugt, så den skal være helt vild for at jeg bliver skuffet.
Men er B400 til gengæld helt vild, så må jeg jo bare spare sammen igen
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder interessant med neutraliteten i tempoet. Det viser jo bare at der er mange parametre der kan svinge fra maskine til maskine. Udsvingene i rytmeneutraliteten må da også være noget der glæder en trommeslager, så det er formentlig den rigtige maskine til netop dig!
Nu spænder vi faktisk vidt med vores cd-afspillere også. Det kunne jo være endnu et tema til en session på et senere tidspunkt?
Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - en cd-test det kunne være skægt en anden gang, når vi lige har fået hørt de der "kloner" - tror der er lidt rigeligt på dagsordnen til på mandag til at vi kan nå cd-er også
MVh Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Tillykke med din nye spille!!
Ja, mon ikke det er nok med at høre kloner og teste kabler på
mandag.. medmindre vi selvfølgelig skal ignorere naboer og
nattesøvn
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tillykke med den nye maskine!
nu læste jeg et eller andet med at den ikke tog cd-r skiver.. skidt med det, sådan nogle bruger jeg sjældent, men har den problemer med almindelige cder? måske let ridsede?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cd-r tager den ikke. men det har jeg heller ikke, så det er ligemeget for mig.
Har endnu ikke har problemer med at læse noget som helst. Har dog ikke været hele samlingen endnu, men hidtil ingen problemer.
Dog har jeg pt lidt problemer med at få farve på mit DVD signal. Tror/håber at det er kablet, noget billigt skidt. Øv øv - sur røv hvis dvd'en skal til rep. Manden jeg købte af var ved at flytte, og havde intet udstyr overhovedet. Måtte selv have ht med for at lytte om den virkede. Kunne ikke lige have et tv med i toget også.
Kan en DVD være i stykke således at der ikke er farve på signalet??? Resten kommer fint igennem, men der er ingen farver. __________________
|
| Til top |
|
| |
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du tjekket at den ikke er sat til ntsc? På mit gamle fjernsyn viste den ikke billedet i farver hvis dvd'en stod i ntsc!
-Therac
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet både PAL og NTSC.
Lige før ville den give små abrubte og ukontrolerede farveudbrud, så det går da den rigtige vej 
Det tyder på en løs forbindelse - forhåbentligt i kablet.
Er det meningen at Scart-delen skal sige "rasle-rasle-rasle" når man ryster den? Det gør mine Scart/Scart ihvertfald ikke. Måske er det der fejlen ligger.
Jeg har et component kabel også, men det virker slet ikke. hverken billed eller noget. Og det siger endnu mere rasle rasle.  __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er krafteddeme stadig ingen farver på l**tet. Har skiftet kablet. Hvis jeg ikke snart får det til at virke er der en jyde der får røven på komedie en af dagene.  __________________
|
| Til top |
|
| |