Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 08:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Foto af min Zappulse 2.3SE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 August 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hjælp

Jeg har nu spillet på mine Zappusle 2.3SE i længere tid og nu er det på tide at rode lidt igen .
Tidligere i denne tråd har der været forslag til at Parallelkoble Black Gates lytter med mine Rifa lytter, som ikke skulle have så gode egenskaber i diskant og den dybe bas. Nu er det jo desværre sådan at Black Gates ikke fås mere eller hvad ?? Hvilke alternativer findes der og hvilken værdi uf skal man bruge og selvfølgelig allervigtigst hvor kan man købe dem i Danmark ??????
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 August 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Monter et par Jensen 4-pol i stedet for Rifa - og stadig kun et par og du vil måske kunne nøjes med 6.800uF

Så slipper du for at paralel koble med andet - de koster men fås næppe bedre når man kan nøjes med "mindre" typer

Du kan evt. sætte nogle små film kondensatorer på bro koblingen

Hvis du vil have små paralel kondensatorer på RIFA lytterne, siges det at være godt i forbindelse med en modstand, det vil sige et RC-led eller Zobel eller også kaldet "snubbers", hvis du søger på nettet

Til top Vis musicus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musicus

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 August 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt hørt at Balck Gate efter sigende ikke skulle kunne fås mere, men det er vist en vandreand.

Mig bekendt produceres de stadig, og for et halvt år siden købte jeg et større parti hjem fra asien. Tror bare det er svært at finde en dansk forhandler, for det er længe siden jeg har set nogen herhjemme sælge dem. Men i Asien er der masser af steder der sælger dem.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej Musicus

Jeg mener ikke at Jensen 4 pol findes i 70volts udgave eller tager jeg fejl ??

Hvis de findes hvor kan man så købe dem ??

Jeg kører med 69V spænding på mine moduler med en større trafo end std derfor.
Så yder de til gengæld også 2x290watt i 8 ohm .

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hvad med Jantzen Cross Cap lytter er der nogle der har erfaring med disse ??

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Du har ret - i Jensen 4-pol i 100V er 6.800uF største værdi, hvis de kan levere den

Og jeg ville ALDRIG paralelkoble flere 4-poler

Men til de store effekter er jeg også mest tryg ved større kapaciteter

Ved at kigge på billed din forstærker kunne der fint være en stribe af "mindre" kondensatorer

MEN man skal jo være varsom med at ændre noget som virker fint

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har 4 stk nye Aerovox BHC lytter liggende 4800uf 100v mon de ville lyde bedre end Rifaerne i min zappulse ??

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Du er nok heldig - det ville jeg absolut prøve

I "gamle dage" blev det også anbefalet at montere 4stk 10nano filmkondensator på diodebro, hele vejen rundt, dvs. over hver enkelt diode

Jdluxe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Sendt: 14 August 2006 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
Jeg har 4 stk nye Aerovox BHC lytter liggende 4800uf 100v mon de ville lyde bedre end Rifaerne i min zappulse ??

Hey Allan

Kender ikke de Aerovox.

Panasonic lyttere havde jeg i min Zap kl.A, jeg syntes personligt rigtig godt om den lyd! Samme gode lyd oplevede jeg i Cayins 252B, som også havde Panasonic lyttere.

Til top Vis Jdluxe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jdluxe

musicus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Nu har Aerovox mange typer i stil med Rifa - er det de specielle typer udviklet til AUDIO - de skal vist være sorte - de billige typer er vist blå

Det er også 4-pol som de kalder T-..., og der er "Slitfoil" som vist lavet på licens til andet firma og ikke står i BHCs produktliste

Desuden står der at BHC er end del af Evox Rifa koncernen.......? 

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 14 August 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Har selv nogle BHC Aerovox (sorte) på 4700yF 100V. Fik dog aldrig prøvet dem i min Zap, så jeg ved ikke hvordan de lyder. Har selv brugt 80.000yF Elko og et par små Wima - lyder glimrende.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Jeg har efter at have læst link til Svalander ,som KIM G henviste til, mont 2 små polypropylen kondensatorer 220nf i parallel over mine Rifa lytter. Overvejer at supplere med de 10 uf Jantzen kondensatorer jeg lige har fået med posten.

Hvis ikke det giver nogle ændringer af betydning, prøver jeg at udskifte Rifa lytterne ,med de 4 Aerovox BHC 4700uf 100v jeg har liggende !

Forsætter tråden her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42643&K W=Gonz

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 16 August 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Hej igen

Jeg har efter at have læst link til Svalander ,som KIM G henviste til, mont 2 små polypropylen kondensatorer 220nf i parallel over mine Rifa lytter. Overvejer at supplere med de 10 uf Jantzen kondensatorer jeg lige har fået med posten.

Hvis ikke det giver nogle ændringer af betydning, prøver jeg at udskifte Rifa lytterne ,med de 4 Aerovox BHC 4700uf 100v jeg har liggende ! du kan også prøve med Jensen 0,22uF kobber kondensator det har jeg brugt mange gange.

Forsætter tråden her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42643&K W=Gonz

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hej Gontz

Er faldet over denne tråd, da digital forstærker nok er kommet for at blive. og DIY er en god og billig (måske ikke lige i dit tilfælde...) at få en kvalitetsforstærker

Dit selvbygger projekt er dog det aller flotteste jeg nogensinde har set.

På 1.side tråd viser du et enkelt billede, men som du bemærker, begrænses du af hi4alls gamle Server.

Da jeg meget gerne vil se flere billeder af din forstærker, i en god og stor billedekvalitet , så vil jeg håbe at du vil benytte det lille program ImageShack.us, som er kommet til mit kendskab, i sidste måned.

Programmet giver mulighed for at oploade ubegrænsede antal billeder, fra ens egen computer og fra Nettet, uden at bekymre dig om den aktuelle hjemmesidens begrænsninger i billedopload!

ImagesShack er utroligt nok gratis (reklamefinanceret) og er stort set fuldautomatisk!!

Husk at størrelsen på billedet i dette forum, må max være på 800 pixel, for ikke at trække tråden "skæv"

Det kan tage op til et minut eller mere, at efter du har trykket HOST IT, til du får det færdige resultat retur, hastigheden afhænger naturligvis af din netforbindelse

Det eneste du skal gøre til sidst, er at vælge hvilke måde, at du vil benytte det færdig bearbejdet billedet på.

Der skal du blot kopiere ULR adressen som står i rubrikken  "Hotlink for forums" og sætte det ind i dit indlæg, og så kan vi andre se dine store  flotte krystalklare billeder i en god kvalitet, og hi4all kan køre videre med deres gamle server..

Jeg glæder mig virkelig til, at se flere billeder af dit projekt, det fortjener det helt klart.

Tryk på billedet for direkte link til Imageschack

How do I upload images?

Visit ImageShack®. Select browse to find an image that you want to upload. Select an image, press OK/Open, and then press the "Host it!" button. After a short while (depending on your internet connection and image size), your image will upload and you will see a number of boxes with linking code for your uploaded image. Depending on your use for the image, use any one of these linking codes.

Note: The image browser window is not a connection between your computer and ImageShack®, it is an entirely local device that allows you to browse for images

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes