Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 13:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lyst til mere musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 07 August 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Tak ska´ du ha´

Jamen jeg synes rigtig godt om den. Den giver et større lydbillede med mere transperans. Lyden har nu mere bredde og dybde. Den giver mere ro i lydbilledet. Den giver sådan en slags selvfølgelighed af sammenhæng i musikken. Flere detaljer, mere nærvær. Det er blevet mere rigtigt-det hele.

Ikke at min tidligere forstærker er dårlig. Musica´en gør det bare meget bedre i mit setup.

Mvh. Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 August 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

jamen det kan jeg roligt følge dig det er jo også en smags sag....

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 August 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:
Hej Novisad

Tak ska´ du ha´

Jamen jeg synes rigtig godt om den. Den giver et større lydbillede med mere transperans. Lyden har nu mere bredde og dybde. Den giver mere ro i lydbilledet. Den giver sådan en slags selvfølgelighed af sammenhæng i musikken. Flere detaljer, mere nærvær. Det er blevet mere rigtigt-det hele.

Ikke at min tidligere forstærker er dårlig. Musica´en gør det bare meget bedre i mit setup.

Mvh. Troels

Hej Troels

Jeg kan sagtens følge dig . Helt grundlæggende vil jeg karakterisere Musica'en som spillende MUSIK frem for HIFI-lyd. Al musikken flyder med den største selvfølgelighed ud af denne maskine, og vælger du at lytte mere indgående fornemmer man hvorledes kunstnerne tryller med deres stemmer og instrumenter. Den flytter simpelt hen fokus hen på det vigtigste: Musikken.

Ja, jeg skal nok stoppe nu... Den maskine fascinerer mig bare...

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 August 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Tak for kommentaren. Vi er altså nogle heldige "kartofler" dig og mig,-hvis du altså spørg mig.. Den Musica den forblænder og trylle binder mig i den grad. Det går noget ud over mit søvn behov med al den musik, der lige ska´ høres.

Ja ja nu ska´ jeg også nok stoppe....Men den fascinerer altså også mig temmelig meget..

ses Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 08 August 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

hvordan lyder den er den analytisk eller varm og musikalsk...

mvh Novisad

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 August 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej Novisad

Ska´ jeg vælg mellem de 2 udtryk du har valgt at bruge, vil jeg sige: "varm og musikalsk"

Jeg synes forøvrigt det er hvad jeg oplevede på den sidste Accuphase cd spille jeg hørte. Kan det passe for mig?

Mvh. Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 08 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

nu da jeg selv har haft accupahse vil jeg sige den er mere analytisk og meget præcis, leverer det uden nogen slinger i valsen....

mvh Novisad

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 09 August 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
nu da jeg selv har haft accupahse vil jeg sige den er mere analytisk og meget præcis, leverer det uden nogen slinger i valsen....

mvh Novisad

Nu ligger hele humlen jo i hvorledes vi tolker disse ord.  Analytisk er det sidste begreb jeg ville hæfte på Musicaen, men for mig er analytisk også forbundet med en vis negativitet. Analytisk lyd er typisk HIFI-highend-lyd, hvor enhver lille detalje får lidt ekstra farvelade og brøles ud til lytteren. -Alt andet end letflydende. Musicaen leverer bare musikken som den er, uden på nogen måde at betone noget som helst.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 09 August 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

jeg mente ikke at analytisk er negativ så har du misforstået det jeg skrev jeg har både haft forstærker, og cdafspiller fra accuphase og det var jeg meget glad for, men måden man fik det leveret musikken på.

Var knivskarp og præcis, men havde en tendens til at virke lidt kølig i lyden, og det var vi mange der var enig i, og lige en ting mere vi testede blue  note koala mod accupahse dp55v mod hinanden på en audia pre med audia flight 100 og viennas struass, og lyden fra koalaen var varmere da den havde rør i udgangen. Men den var simpelthen meget mere varm i lyden end accuphasen.

Men accuen var meget mere præcis....

Resten er op til dig om at tolke det ......

p.s og det er jo igen en smags smagssag

mvh novisad

mvh Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 09 August 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

ok jeg er gentog nogle af tingene to gange sorry er lige stået op heehe

mvh Novisad

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Novi:

Alt forladt. Det med at beskrive lyd for hinanden er ikke så let. Slet ikke når vi ikke kender hinandens termer og hvad vi selv forstår ved dem. Øh..øh.. Lød det kringlet? eller forstår du hvad jeg mener?

Shras:

Tak for hjælpen med lyd beskrivelsen!  Jeg er i tvivl om Hvor vidt Musica´en er fri for betoninger. De fleste apperater/kabler jeg kender har det man kalder egen lyd, og det behøver ikke at være negativt. Men der går jo som regel noget tid inden man opdager det. Og det er vel nemmest at klar lægge det når man har apperatet/kablet ude i andres set-up. 

Mvh. Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 09 August 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

jamen jeg kan da sagtens følge dig og det er jo dejligt at vi alle har en bestemt smag og alligevel kan forstå hinanden.....

mvh Novisad

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 August 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Til Trommelum: Hvis du kigger på nettet er der nogle der har erfaringer med Musicaen, især på de sider hvor menigmand - som her - leger hifianmelder. Men de hører jo ligeså godt som anmelderne, de er bare ikke så gode til at videregive deres indtryk, så man skal også læse mellem linierne. Selvfølgelig har den en egenlyd, det har alt, det er bare om amn kan lide egenlyden/karakteren?

Nu er det nogen tid siden jeg læste brugeranmeldelserne, men jeg erindrer dog at de bemærkede den var god til 3D og perspektivering, nogle mente den gjorde for meget ud af det og nærmest tilføjede større rum end der var på andre forstærkere. Dertil en afart analytisk tilgang, noget man også kan læse om på dene tråd. Nogle bemærker de mange detajler der (nu) formidles og det mener jeg er et tegn på den er til den analytiske side. Og så er det jo en MOSFET ting, med de medfødte styrker og svagheder den transistortype har. Læs evt andre tråde om det - eks "NAD 3020, hvorfor?". Men de som ejede den var glade for den. De berømmede alle dens evner til at spille akustisk - klassisk musik og soft jazz.

Det sidste jeg mener at have lagt mærke til er at folk synes generelt den er pæn, men at den er svær at sætte ved siden af/nedenunder/ovenpå andre apparater, som typisk er lavet i metal. Det kommer ikke til at fremstå som en helhed, da SF ikke laver CD-maksiner og radioer m.v.

Du må ud og søge på nettet!

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 August 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hej Kontrast

Tak for indlæget.

Du er god til at opsummere tingene og få sat "hovedet på sømmet"  

Fin forklaring  

Mvh Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 August 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

ja det må man sige respekt for det,  Trummelum har du enlig fået hørt noget dire straits på musicaen for det må da lyde fremragende bare lige en tanke jeg fik...

mvh Novi

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 10 August 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Novisad: Om en Musica spiller Dire Straits, Megadeth eller Mozart er ligegyldigt! Den får max. stemning og musik ud af alle slags musiktyper!

Jeg har nydt hvert et minut med den forstærker da jeg ejede sådan en

Kontrast: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke formidler nogle af dine egne lytte indtryk vedr. Musicaen ? Du har jo selv hørt den flere gange med både Sonus Faber Signum og Electa Amator2 højttalere hjemme ved mig. (dog ikke med Van den Hul HT kabler og Guarneri Homage højttalerne) Du skriver jo så tit gerne og venligt om noget du tror og har læst.

Nu har du netop chanchen for at formidle noget du selv har hørt på. Du var jo også selv mildest talt meget ivrig efter at købe en Musica på et tidspunkt i 2004 - men du troede åbenbart ikke dine egne ører (?) i forhold til Musicaens performance kontra prisforhold? Men okay det var jo også noget du oplevede dengang du kaldte dig Dige på dette forum...

Vi venter i spænding 

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 August 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej trumme det den lyder da for godt til at være sandt hvor må den da bare give lækker, lyd...

mvh Novisad

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 August 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej Novi.

Jeg synes det er den bedste lyd jeg endnu har haft. Men det siger jo ikke dig så meget. Hvad sker der på din front?  

Mvh. Troels

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 10 August 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

jamen det der sker er at jeg regner med at få min nye cd afspiller som er en audio aero prima den helt nye version, og for noget tid siden fik jeg audia flight pre og jeg siger dig den giver ultra præcis lyd men med meget varme kan ikke blive bedrer for mig. Aå fik jeg for to uger siden Vienna acoustic beethoven grand concert og føj hvor de spiller godt bliver overrasket hver gang, så kort og godt er der virkelig sket meget på det sidste....

mvh Novisad

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt omtalte forstærker, men ikke hos Hans Faber. Hørte den på et sæt SF højttalere og et sæt JM Lab 928. På SF´erne var den blød og sød og som andre skriver, harmoniorienteret og rar at lytte til. Stort lydbillede og rund i klangen. Det er ikke en aggressiv forstærker, ikke kold, ikke pindet, men som sagt en rar og blød lyd den giver. På JM LAb´erne var en del af den søde bløde lyd væk, jeg tror - hvad andet kan jeg - at Scan Speak enheder generelt har en lidt fed lyd, her tænker jeg specielt på deres basenheder. JMLab er jo osse kendt for at være tørre og meget nøgterne, så der var det nemmere at høre hvad forstærkeren selv kom med.

Jeg synes det er sådan, som det før har været nævnt her, at der ikke findes absolutte hørbare fakta i hifi. Vi er alle subjekter og kan af den grund ikke opfatte ting objektivt. Faktisk kan man strække den til at påstå at virkeligheden ikke er tilgængelig for os, for vi tager hele tiden stilling til det vi hører og ser. Det gør en objektiv lytter ikke. Da jeg ved dette, kan jeg næsten udelukke skrive "jeg tror" eller jeg kan søge info hos andre hvis jeg vil vide noget.

For mig at se er der kun lille forskel på at høre noget selv og høre andre fortælle om lyden de hører. Så jeg tror gerne tests, selv om de er udført af andre end mig selv. Jeg ved de oplever andre ting end jeg, for vi er jo alle forskellige.

Og jeg kan sagtens se din situation Trommelum, når man lige har hørt noget fedt og måske oveni købet har hørt godt om tingen inden man hører den selv, ja så er man forudbestemt positivt - og så spiller tingen helt fantastisk. Det er sundt at tage lyden op til (gen)vurdering når den første forselskelse har lagt sig, så kan man nærme sig en mere objektiv - ikke farvet - opfattelse af lyden.

Du skrev at den havde sikkert en egenlyd og ja, det har alt og man kan sige at det har alle producenter jo givet deres produkter. Ellers har de ingen særkender og dermed ingen frotrin og dermed ingen kundegrupper.

Der er sågar noget man kan kalde geografiske audiopræferencer; tysk lyd, svensk lyd, italiensk lyd, etc. Her finder man den italienske som vældig tilbagelænet og stort perspektiv, masser af air og dermed høj transparens. De er ikke til bang og hug og in-your-face lyd, næ det hele skal foregå lidt ordnet og især afslappet , hvis du forstår.

Jeg synes Musicaen og andre SF produkter følger den bredt beskrevne lydideal indenfor en rimelig margin.

Desuden er det et fif i det hele som man ikke skal glemme. Det meste italiensk producerede grej er flot, det er knaldgodt designet og det gør, hence mine tidligere bemærkninger om ens opfattelse af produktets lyd, at noget som man synes er smukt, ja det falder man lettere for lyden af, end for noget man synes er grimt. Og dine hT er virklig flotte, selvom de er store.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes