| Forfatter |
|
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burde man ikke få sponsoreret et Nordost kabel hvis man (som mig) bor på Nordostvej??
|
| Til top |
|
| |
milund Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På nyhedsgruppen rec.audio.high-end er der en der har et stående tilbud
om at man kan vinde 1000£ hvis man beviseligt i en dobbelt blindtest
kan høre forskel på to "almindelige" kabler. Det ene er standard 12awg
kabel, det andet bestemmer man selv, så læmge kablet er "almindeligt" -
almindeligt vil sige at det har en ret frekvensgang op til 20kHz
indenfor +/- 0.1dB.
Der er ikke nogen der har vundet pengene i de 3-4 år tilbuddet har gjaldt - hvorfor mon det er?
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 20 Juni 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milund; en dobbelt blindtest med 2 standard-netkabler med stort set samme teknik og stikforbindelser, hørt over et anlæg man ikke kender, med musik man måske heller ikke kender?
Får man så en lille halv time til at vænne sig til lyden, eller? 
Eller en dobbelt blindtest under hjemlige former, med ens eget anlæg og ens egen musik, med 2 netkabler hvoraf det ene er et standard og det andet er halv- til heldyrt (samme kvadrat selvfølgelig)? For det handler vel om hvorvidt den ekstra investering er pengene værd eller ej? Hjemme hos een selv, for op i lommen med, hvordan det lyder hos naboen, hvis han ikke vil betale for kablet!
|
| Til top |
|
| |
milund Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En dobbelt blindtest på udstyr du vælger, kablerne kan være
signal-kabler og højtalerkabler - jeg ved ikke hvordan han/de
stiller sig overfor net-kabler.
Men hvis du er interesseret må du jo bare spørge dig for i nyhedsgruppen, for at få de nærmere betingelser.
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Skrevet af Svdi
Det er fortsat min påstand, at du ikke i en ærlig blindtest kan høre forskel. Men det kan jo være surt at indse, særlig hvil man har købt kablerne. Kejserens nye klæder!
[/QUOTE]
Hej Svdi
Jeg vil gerne invitere dig en tur til Odense for at lytte på højttalerkabler i ærlig blindtest. Jeg er en privat person, som ikke har preference for noget bestemt.
Jeg har en masse erfaring i ærlig blindtest, da jeg selv engang havde samme opfattelse som dig. (Men jeg tog gruelig fejl)
Jeg har selv 5 forskellige kabler liggende til mellem 600,- kr og 6.000,- kr for et sæt. (Audioquest bedrock, Transparent audio Ch-14, Steen Duelunds sølvkabler, Linn k-400 og Supra PLY 2,4 kabel).
Bare i denne prisklasse og blandt de kabler jeg har er der meget stor lydmæssig forskel, som selv du ville kunne høre i en blindtest.
Hilsen
Gufle __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal glædeligt springe til med kimber 8tc, 4 kvadrat solid core fra den tyske industri og ganske alm kabler til studie brug.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Gufle Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| jeg skal glædeligt springe til med kimber 8tc, 4 kvadrat solid core fra den tyske industri og ganske alm kabler til studie brug. |
|
|
Det lyder da helt fint., nu mangler vi bare at høre fra Svdi __________________ Hvis Neil Armstrong var første mand på månen, hvem filmede ham så da han gik ned af stigen?
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Impedans, Induktion, Kapacitans, samlekvalitet. 4 faktorer. Det er hvad der er i et kabel. Det kan godt lyde forskelligt afh. af parametrene, men der er ikke andre strenge at spille på.
|
| Til top |
|
| |