Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 31 August 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Mik112 skrev:
Kører gerne fra Djævleøen til det "Mørke" for en lytter;-) Har plads til 1 stk. eksta personage i dytten (gule plader) 
Er der en dato?
Mvh/Mik112
|
|
|
Det er i jawten kl halvotte |
|
|
Nååååh, så gider jeg ikke starte dyret op, min gulplade moped er godt nok hurtig, men skrue tiden tilbage ka' den skutte .
Med mindre du har passeret midnat, så er det først i dag.
Hvor er mine briller......Må lære at læse 
Mvh/Mik112 |
|
|
I jawten jawten  Onsdag
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der beskriver resultatet/indtryk af testen
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tak... kan vi få nogle indtryk !  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først tak til KvK for at lægge gemakker til en lytteaften, samt tak for en hyggelig aften, det er jo altid spændende og se nogle af folkene her fra forumet.
Det var spændende at lytte til lidt forskellige netkabler, og jeg erfarede at prisen ingenting havde med lyden at gøre, ja faktisk måtte jeg sluge et par kameler, men heldigvis serverede KvK lidt rødvin til.
mvh.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 September 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daw daw i sensommeren!
Så fik vi sørme da lyttet til netkabler, så gnisterne sprang. Man er jo ganske tæt på en omgang svejseøjne efter sådan en tur.
Der blev lyttet til flg.:
Highficable havde sendt os 3 stk. til gennemlytning.
Stikkene var på det dyreste fra Furutech og var et imponerende skue. Forgyldte var stikkene også På nummer 2 sad der Furutech Shuko og Watgate apparatstik. Det var kobber stik Den billigste var monteret med lidt billigere stik.
Gorm medbragte sine Gorm connection kabler og så nogte der hed Compact fra Kina. Alt sammen nydeligt lavet med fornuftigekomponenter, omend ikke af Furutech kaliber. Hificable udgaverne er simpelthen nydelige.
Alt i alt havde vi 7 forskellige netkabler af fremmed herkomst, dem prøvede vi af mod en reference, hvor vi valgte PKAJS til hospitalsbrug til dette job.
Fordi jeg er en snydepels, så havde jeg lyttet en lille smule til det dyreste af kablerne fra High end sound. Men jeg fortalte det ikke til nogen. Det ærværdige panels første reaktion pådette kabel, var særdeles positiv. Der blev talt om masser af luft og transparens. Der blev skiftet en del gange frem og tilbage mellem referencen og dette flotte netkabel, med Furutech stik. Og her skete så det, at opfattelsen ændredes en smule, det viste sig nemlig, at referencen sparkede usandsynligt godt fra sig i form af dynamik, informationsniveau og til sidst stod det klart, at det også var mere udstrakt end det flotte kabel. Lige dette kabel har jeg brugt lidt tid på til at finde en beskrivelse af, jeg mener det har en betoning i øvre bas, som får det til at optræde lidt bamset, og at gengivelsen bliver en anelse tom mellem instrumenterne. Men et behageligt kabel.
Næste spring var lillebroderen. Lidt rundere, lidt mere behageligt.
Herefter komdiverse varianter fra Gorm specialconnections. Det var en slags "Jorma like" kabler, som selvfølgelig blot er nogle kabler, som er beregnet til at drive motorer via frekvensomformere, og derfor er kraftigt skærmet. Der var 1,5 mm2 og 2,5 mm2 i skærmede og uskærmede udgaver.
Efterhånden som tiden gik, steg respekten for det gamle skod NKT kabel. I øvrigt skal det nævnes, at dette forefandtes i 2 udgaver. ´Nogle iden nu aktuelle model, og et par stykker i den gamle model, hvor stikkene ser anderledes ud. Det gamle blev klart foretrukket af det ærværdige panel denne aften.
Uanset hvordan vi stillede os an, så var NKT kablet strammere,mere udstrakt og tydeligvis mere dynamisk end nogen af de andre kabler.
Sidste punkt på aftemnen var, et netkabel fra Compact, som viste sig at være lidt af aftenens overraskelse. Det havde nemlig ikke ret mange dårlige egenskaber, men var faktisk pænt klart og rent. Hvad prisen var ved jegikke, men mon ikke det koster 1.000 kinesiske træpengeeller deromkring.
Tak til High end sound for en usædvanlig fin service. Og tak til Gorm for deltagelse og lejlighed til at lytte på alle kablerne. Og tak til lytteholdet for opmærksom og medlevende indsats. Håber det var besværet værd allesammen.
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det lyder jo spændende med det der NKT PKAJS kabel. Hvor kan man købe det?
Da i lavede netkabler, hvilken længde har i anvendt? Kablerne må vel fungere som et filter, hvor filtervirkningen afhænger af længden?

Søren
__________________ Søren
Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne i lave en liste over kabler og priser ?
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
kunne i lave en liste over kabler og priser ? |
|
|
Her er de informationer jeg har fået fra HIFIcable.
Level 1 kablet er muligvis ikke særlig interessant (det skulle da bare være for at se hvor meget netkabel man kan få for 400 kr.)
Level 2 kablet er muligvis meget interssant da det er uden skærm, iøvrigt er det udstyret med en ferit kerne der kan afmonteres med et klik på 2 sekunder. Vi har kunder der når de hører kablet med ferit kerne oplever lyden som "lidt mørk" og derfor foretrækker kablet uden ferit kerne altså kan den afmonteres og igen skulle kablet ydes den fulde retfærdighed burde man lytte til det både med og uden. Det skal siges at andre kunder oplever lyden som mere "naturlig" med ferit kerne derfor har vi valgt at levere kablet med så kan man selv vælge den løsning der passer ens setup bedst.
Level 3 kablet består ligesom level 2 kablet af tre ledere i fortinnet kobbet pakket ind i teflon med yderkappe i polythuren forskellen er at Level 3 er med fuld skærm i fortinnet kobber. Vi har efter adskillige testmodeller og prototyper fundet frem til at trække skærmen ud og jorde den eksternt det syntes vi giver det bedste resultat, man kan selvfølgelig også vælge ikke at benytte den eksterne jord forbindelse og bruge skærmen som "svævende" igen alt efter hvad der passer ens ører, setup og muligheder bedst. Kablet er også med ferit kerne der i fremtiden vil kunne afmonteres, men på det kabel jeg har sendt til dig kan den ikke tages af.
Ingen af kablerne er tilspillet, desværre. Vores testkabler havde simpelthen været åbnet og skilt ad for mange gange til at vi kunne være bekendt at sende dem.
Må jeg i øvrigt bukke og skrabe for den fine service fra Hificable. Kablerne vil i mine ører nemt kunne passe ind i mange set-ups
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fint nok med oplysninger fra HifiCable, men hvad med oplysninger NKT kablet (PKAJS)? Er det noget man kan bestille på nettet eller andre steder?
I ovenstående test - hvilken længde af kabler har i anvendt?

Søren
__________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for info  , også fra hificable... lad os lige få de sidste kabler med. __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne fra GM Sound, som jeg havde med var henholdsvis DIY netkabler i 1,5mm2 og 2,5mm2, og et sæt Netkabler fra Compat.
DIY netkablerne er af den skærmede type, og med en standard længde på 1,5 meter, priserne for disse ligger på 160,-kr. for et 1,5mm2 sæt, og 175,-kr. for et 2,5mm2 sæt, når man selv samler disse. Lyden fra disse var ganske god, og i forhold til prisen faktisk rigtigt gode, men det må nogle af de andre deltagere jo nok hellere fortælle om.
Compact Netkablerne er ikke i salg endnu, da jeg ikke vidste de var så gode som det viste sig oppe hos KvK, men det kommer de helt sikkert nu, og prisen bliver fornuftig, ca. 600,-kr. for det billigste som vi afprøvede hos KvK.
DIY netkablerne som blev brugt oppe hos KvK, var helt friske de var faktisk lige lavet et par timer før jeg kørte op til KvK, og var derfor ikke tilspillet, og grunden til jeg ikke tog tilspillede kabler med op til KvK var, at KvK's Dali forstærker skulle have en anden type apparatstik, end dem der normalt sidder på DIY netkablerne, om så tilspilning af netkabler har nogen betydning vil jeg lade være op til diskusion. Jeg er så af den mening specielt efter besøget hos KvK, at netkablet nyder godt af at blive længere, og minimums længden for et netkabel bør være 1,5 meter, men meget gerne længere.
mvh.
|
Til top |
|
|
Søren Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm
Er det rigtigt forstået at DIY kablerne er lavet med NKT PKAJS eller hvordan skal det forstås?
Søren
__________________ Søren
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 PKAJS til hospitalsbrug. 025+017 hedder den rigtigt.
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt v. Kubik, du skriver ikke, om I vidste, hvad i lyttede til, da I dannede jeres mening om lyden. Hvis I gjorde det, må man håbe, at rødvinen var god, for ellers har I spildt tiden.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej DIY kablet er ikke af PKAJS typen, men af en type skærmet kabel.

Således ser DIY kablet ud når det er monteret.
mvh.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
Kurt v. Kubik, du skriver ikke, om I vidste, hvad i lyttede til, da I dannede jeres mening om lyden. Hvis I gjorde det, må man håbe, at rødvinen var god, for ellers har I spildt tiden. |
|
|
Nu det med om det var blindt eller ej, så kan jeg fortælle at det var det undertiden og undertiden ikke. Ind imellem vidste ingen rigtigt hvilket kabel der var på, og ind imellem vidste de det godt. Til gengæld var der 100% kontrol over omstændighederne, såsom fasen og volumenkontrollen. Hertil blev forsøgene gentaget og gentaget og gentaget. Forskellene var tydelige op mod referencen, og mod slutningen af aftenen, tror jeg egentlig alle mand ville kunne kende referencen fra de andre kabler. Det betyder ikke, at der ikke var nogen forskel imellem testkablerne, men referencen kunne særdeles tydeligt kendes fra de øvrige. Så helt spild af tid, kan jeg ikke kalde det, idet der kom lidt styr på nogle indbyrdes forhold kablerne imellem.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes absolut ikke det var spild af tid, for det først var det hyggeligt, for det andet blev der sat nogle ting i relief, og dannet en del meninger her i blandt også nogle nye meninger. Jeg syntes personligt udbyttet var godt, har lige anskaffet mig lidt PKAJ og PKAJS kabler til fremtidig sammenligning.
mvh.
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en helt fin aften, glæden ved god lyd bliver kun større af at dele den med andre. Lad os få lidt data om rødvinen.
Så vidt jeg husker fra fysiktimen, er faktorernes orden ligegyldig, i en matematisk ligning ligesom i et elektrisk kredsløb. Hvis man sætter to ledninger i forlængelse af hinanden, skal det ikke betyde noget, hvilken der sidder først.
Kunne I ikke tage kontakt til Energi Nord og få dem til at sætte det bedste af netkablerne ind lige efter dynamoen i kraftværket, så alle el-kunderne i Nordjylland kunne få forbedret lyden?
Det kunne være, man så kunne høre, hvad de siger på banegården i højttalerne, for eksempel....
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
 PKAJS til hospitalsbrug. 025+017 hedder den rigtigt.
|
|
|
Hej...
Jeg kan ikke helt blive klog på, hvorfra dette kan skaffes...samt prisen.
Og der var vist tale om to modeller?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der var 2 modeller en af ældre herkomst, og en nyere type, her foretrak jeg den ældre type, da denne var mest/udpræget neutral, den nyere type var lidt mere volumiøs(gjore tingene smukkere/fyldigere end de var/skulle være)
De kabler jeg lige umiddelbart kunne få fat i var type 025+017, som er et ikke skærmet kabel, det der er vist herunder.

Og det nye af de typer som vi hørte hos KvK, denne hedder type 025+017 til hospitalsbrug, og er skærmet med en folieskærm, det er denne herunder.

Nu har jeg afprøvet disse under hjemlige forhold, og de ligner hinanden temmeligt meget lydmæssigt. Dog er dette NKT kabel ikke helt så udpræget neutral på mit setup, som på KvK's setup, men dog stadigvæk et ganske godt netkabel, ingen tvivl om det.
mvh.
|
Til top |
|
|