Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 07:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Min "spilledåse" - opdateret 210705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

SEEC? Et netstøjsfliter som jeg ikke har prøvet? Hvor får jeg fat i et sådant?
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 September 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

savle savle....det spiller så godt de højtalere........ligeså godt som de er smukke......du har godt nok fået gået med nogle aviser.....for mig sådan til at tænke på "verndens ældste teenager"
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

FLOT, FLOT, FLOT...

Sig til hvis du skal bruge en "barnepige" til MS4´erne! :O)

Misundelse er en grim ting, men i dette tilfælde står jeg gerne ved det!

JEG ER MISUNDELIG!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2003 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

jeg har selv lyttet en del til Diva´en tidligere og det er bestemt en dejlig og musikalsk højttaler - og flot bearbejdet. Jeg fik dog lidt hurtigt enhederne på Diva´en til at "ramme bunden" - så højt spillede jeg altså ikke .....vist nok ikke...

Først tilykke med dine højtalere og jeg håber du er helt tilfreds med dem, jeg har dog lige nogle indsigelser da jeg har lyttet divaerne en helt del.

Der er jeg nu SLET ikke enig med dig. Jeg har også lyttet en del til MS og Divaerne. Diva og grand er de mest musikalske højtalere Dali har lavet uden undtagelse. Jeg gad godt vide om du har AB teste begge højtaler hjemme ved dig for så er jeg slemt bange for at du kan få en chok.

Prøv med Nora jones og sissel in symphony dette er 2 fantastiske plader som er meget forskellige. PÅ MS4 og 5 vil du opleve at begge plader spilles med et luftigt præg og at begge sangere synger lidt på højt endelserne. Divaerne kan vise at Norajones er en lidt over mixet plade der er er lidt mere flad og at Silles pladen er en ren indspildning hvor hun faktisk synger meget skarbt og lyst.

Bassen på MS 4 og 5 er mere venlig og blød uden attack som man kan høre på Divaerne. prøv at spille Music med madonna og Who knew med eminem. Her spiller MS4 og 5 meget tilforladeligt og venligt på begge numre og bassen er ligesom lidt tilbageholdene og våd og tam. Men divaerne vil du høre på Music at bassen er fyldig og rund og meget dominerende og who knew er bassen stram kontand og med accack som en bokse hanske lige i fjæset. Men kan du lide det pæne kan jeg da godt forstå du har købt MS4 så passer den jo fint.

Eller spil noget live rock musik her er det meget tydeligt at instrumenterne på MS modellerne er gjort behagelige på elle plader, ms modellerne er måske lidt mere detaljeret og ren/uforvrenget men den spiller for pænt med vilje på alle plader og det kan altså godt ødelægge oplevelsen når musikken på nogle plader springer frem og hamre igennem, det gør den ikke på MS modellerne.

MS4 og 5 er det jeg kalder for flødebolle højtaler de er spiselige og runde og behagelige for den brede kundekreds i MEGET flot design der er til at sælge. Men diva formår at vise større forskelle og er i sin gengivelse af musikken tættere på musikeren og indstrumenterne ude at pakke noget for meget ind. Så hvis du er gået fra Diva til MS så er det en nedgradering i mine øjne.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 September 2003 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

Den diskution har i været igennem før, Jonas! Du har din mening og vi andre vores, så syntes du ærligt at dette indlæg var nødvendigt??

Kan kun tilslutte mig masserne - hammerflot set-up!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 September 2003 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Den diskution har i været igennem før, Jonas! Du har din mening og vi andre vores, så syntes du ærligt at dette indlæg var nødvendigt??

Kan kun tilslutte mig masserne - hammerflot set-up!

Jammen jeg er da enig det er en flot setup og NAD ser sku også godt ud. Men når han sammenligner med DIVA som jeg har lyttet meget så har jeg blot en anden mening. Jeg giver endda eksempler på noget ting der kan lyttes så det er jo ikke blot hovedløs kritik jeg har jo lyttet på sagerne. Sonusfaber er også en meget flot højtaler men det er også en pynte højtaler med endog mere behagelig og blød lyd end MS

Jeg har jo sagt tilykke til ham og det mener jeg oprigtigt og jeg ved han er glad for sine højtalere ligesom jeg er glad for mine Espekker selom mange andre siger de er dårlige, men det røre altså ikke mig, for ved mit anlæg er det jo MIG der skal være tilfreds.

Os HIFI folk skal til at være lidt mere voksne anlægget er ikke en barn det er nærmere et værktøj til at kommer nærmere musikken, det er ligesom når nogle kommer med en lille baby og siger nøjj den er fin men i mine øjne ligner den en runken rusin og har en klam hud men nænæ det må man heller ikke sige.

Jeg regnede heller ikke med at han render ud og køber diva fordi jeg har skrevet indlægget og jeg er klar over at nogle kan opfatte det forkert, men når jeg har andre erfaringer med de to højtalere og dette er et diskutionsforum så kan man da godt komme med eksempler.

Skal vi have bladet for munden og spørge DALI hvilke højtalere deres hoved udvikler Hoder spiller på ? det kunne da være sjovt for det han spiller på må da være det han mener ligger nærmest hans hjerte og lyd filosofi ???

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Først tilykke med dine højtalere og jeg håber du er helt tilfreds med dem, jeg har dog lige nogle indsigelser da jeg har lyttet divaerne en helt del.

Der er jeg nu SLET ikke enig med dig. Jeg har også lyttet en del til MS og Divaerne. Diva og grand er de mest musikalske højtalere Dali har lavet uden undtagelse. Jeg gad godt vide om du har AB teste begge højtaler hjemme ved dig for så er jeg slemt bange for at du kan få en chok.

Prøv med Nora jones og sissel in symphony dette er 2 fantastiske plader som er meget forskellige. PÅ MS4 og 5 vil du opleve at begge plader spilles med et luftigt præg og at begge sangere synger lidt på højt endelserne. Divaerne kan vise at Norajones er en lidt over mixet plade der er er lidt mere flad og at Silles pladen er en ren indspildning hvor hun faktisk synger meget skarbt og lyst.

Bassen på MS 4 og 5 er mere venlig og blød uden attack som man kan høre på Divaerne. prøv at spille Music med madonna og Who knew med eminem. Her spiller MS4 og 5 meget tilforladeligt og venligt på begge numre og bassen er ligesom lidt tilbageholdene og våd og tam. Men divaerne vil du høre på Music at bassen er fyldig og rund og meget dominerende og who knew er bassen stram kontand og med accack som en bokse hanske lige i fjæset. Men kan du lide det pæne kan jeg da godt forstå du har købt MS4 så passer den jo fint.

Eller spil noget live rock musik her er det meget tydeligt at instrumenterne på MS modellerne er gjort behagelige på elle plader, ms modellerne er måske lidt mere detaljeret og ren/uforvrenget men den spiller for pænt med vilje på alle plader og det kan altså godt ødelægge oplevelsen når musikken på nogle plader springer frem og hamre igennem, det gør den ikke på MS modellerne.

MS4 og 5 er det jeg kalder for flødebolle højtaler de er spiselige og runde og behagelige for den brede kundekreds i MEGET flot design der er til at sælge. Men diva formår at vise større forskelle og er i sin gengivelse af musikken tættere på musikeren og indstrumenterne ude at pakke noget for meget ind. Så hvis du er gået fra Diva til MS så er det en nedgradering i mine øjne.

klip....

Skal vi have bladet for munden og spørge DALI hvilke højtalere deres hoved udvikler Hoder spiller på ? det kunne da være sjovt for det han spiller på må da være det han mener ligger nærmest hans hjerte og lyd filosofi ???

Jeg nægter at tro på at du har lyttet til MS5 med et passende tungt setup i et kendt rum - eller også har du været så forkølet, så det hele har været stoppet til.  ( Og så hedder han i øvrigt Hother Bak ! )

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 September 2003 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Ja, det måtte jo komme - et Jonas Bojer indlæg lige så forudsigeligt som klokken...Jeg nægter at tro, at vi er fra samme planet.

Én ting har du dog helt ret i - vi HIFI folk skal til at være lidt mere voksne!!!

Tænk - jeg tror sørme, jeg har lyttet mere til nævnte højttalere end du - jeg er sågar gået så vidt, at jeg har opstillet en af modellerne permanent i mit lytterum.

MVH

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej F.Christians,

SEEC netstøjsfilter kan skaffes via Bent Kaare Sørensen, BKS Audio...

MVH

MBAA

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 September 2003 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Til Redaktøren,

Ha, ha....

Jeg ska´nok åbne en 6-8 flasker vin, hvis du slæber et par effekttrin med. Jeg har set nogle med et "Ohm" tegn på, som du gerne må tage med og glemme på hjemvejen   For du har ret i, at jeg godt kunne bruge lidt mere - og det kommer også, når jeg får "tid"......

Hilsen

MBAA

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 19 September 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, der sker altid noget når hr. Jonas Bojer kommer forbi forum'et.  Er det ikke også meget godt ?? Han skriver jo også bare sin mening, om man så kan lide det eller ej. Man kan selvfølgelig godt have sin tvivl om hvor meget han har lyttet må Dali's højttalere kontra MBAA, for om nogen har, så har han lyttet MANGE gange på dem, det ved jeg alt om, trods alt.

Mener nu også at MS'eren lyder væsentlig mere "fedt", hvis man kan bruge det udtryk, end diva'en, som er en "lille" højttaler samlignet. Spiller klart flot, men ikke med så meget nerve som MS'erne.

Håber selv på at komme i nærheden af et sæt Dali Grand en dag, da den passer rigtig godt til mig, da jeg er lidt meget stor basfan og syntes den lyder formidabel. Men klart nok, havde jeg avisruter nok og tid til at dele dem ud, ville jeg vælge MS4 eller 5 eller en sub til MS4 hvis jeg vil have rigtig meget volume. Men vi er to om at bestemme og der er jo også andre ting her i livet der koster knapper. Sååå.

Kan i ha' det.

Mvh

KBAndersen

Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Jeg nægter at tro på at du har lyttet til MS5 med et passende tungt setup i et kendt rum - eller også har du været så forkølet, så det hele har været stoppet til.  ( Og så hedder han i øvrigt Hother Bak ! )

[/QUOTE]

Ms4 lyttet i Dalis egen demorum vistnok på udstyret til Megaline, MS5 lyttet i deres 2. demorum med surround, MS5 lyttet i HIFIklubben åbulevarden i ab test mod b&w på Casse udstyr DALI vandt og i sammen rum spillede vi på DIVA. Diva vandt.

Så det grej jar har lyttet det på er tungt nok ;O) og nej jeg var ikke forkølet.

Bonus er Helicoil 400 dem har jeg lyttet nogle gange og de kan alt det som MS4 og 5 men bare ikke så meget af det så det er jo godt, spar pengene køb Helicoil 400 og så har du flere penge til grejet foran. Helicoil 400 står sku flot i den røde træsort den i århus har ved altså hifiklubben eroupa plads.

OKi Hother Bak hedder han men hvad spiller han på i egen stue ved du det ??

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

Ja, det måtte jo komme - et Jonas Bojer indlæg lige så forudsigeligt som klokken...Jeg nægter at tro, at vi er fra samme planet.

Én ting har du dog helt ret i - vi HIFI folk skal til at være lidt mere voksne!!!

Tænk - jeg tror sørme, jeg har lyttet mere til nævnte højttalere end du - jeg er sågar gået så vidt, at jeg har opstillet en af modellerne permanent i mit lytterum.

MVH

MBAA

Ja jeg håber da du har lyttet MS4 mere end mig du har dem jo i stuen. Men jeg har heller intet imod at du har købt dem de er flotte og pæne. Jeg reagerede kun fordi du rådgav en som spurgte direkte til DIVA og MS4 og her har jeg altså helt andre erfaringer og så mener jeg det er vigtigt at han får flere syn på sagen. Har du AB testet DIVA og MS4 i sammen rum ?

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hmmm, stop nu lige her.

Det hele er jo en smagssag. Den ene lyder hverken mere eller mindre rigtig end den anden. Begge højttalere er af meget høj standard og de spiller begge utrolig flot i hver deres klasse. Det skal der ikke herske tvivl om. Det er kun et spørgsmål om hvad man kan lide af lyd. Man går jo efter det man syntes lyder bedst og det er der jo ikke noget galt i, vel ...

Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Helt enig!

Stop her, vi skal ikke ud i en tråd om hifi er en smagssag eller ej - det er et helt andet emne og tråd!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 September 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Helt enig!

Stop her, vi skal ikke ud i en tråd om hifi er en smagssag eller ej - det er et helt andet emne og tråd!!!

Helt enig og mit mål var blot at tilkendegive at jeg og andre har en anden holdning til DIVA / MS spørgsmålet. Men Hother bak spørgsmålet står jo stadig åbent

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Helt ærligt Jonas har du nogensinde hørt 5eren med tungt grej på, hvis du synes at nogen af de andre er bedre er jeg temmelig sikker på at det er DIG der skal trimmes og ikke HTerne

Dog har jeg et spørgsmål : Det TUNGE grej du nævner Hvad VAR DET ???

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 19 September 2003 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Jonas er bare ikke vant til rigtig bas!! hans Espekker kan nemlig ikke spille bas!!...  

( just jokin!!  ku ik lade være!!  )

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 September 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Du er en slem dreng MJ
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Lokalitet: Bornholm
Sendt: 19 September 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

I know!!!..

mvh...

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

<< Forrige Side af 5 Næste >>