Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 14:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Min "spilledåse" - opdateret 210705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg hører ligesom du også radio i køkkenet, man opholder sig faktisk ret meget i køkkenet.

Lyder den lille "gryde" lige så godt som anmelderne skriver, flot er den ihverttilfald.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej Beta,

Ja, man opholder sig faktisk en hel del i et køkken, hvilket også var den direkte årsag til, at jeg købte den lille Tivoli sag.

Jeg er absolut godt tilfreds med lyden og den er faktisk ganske fyldig og homogen det lille kabinet taget i betragtning. Dog betyder placeringen en del. Den fanger også en hel del kanaler ganske fint. Absolut bedre end gængse "køkkentransistorer".

Første gang jeg hørte den, I Illum´s Bolighus, var jeg lidt skuffet, anmeldelserne taget i betragtning, men da jeg fik den hjem at stå var det noget helt andet.

Jeg overvejede først at købe en lille digitalradio, men synes ikke lyden i denne var særlig god.

Så jo, den er super til opvask og madlavning :-)

MVH

MBAA

Til top Vis MBAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBAA

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Audi A3]

Hej MBAA

eller MBA fra Cybertainment - det må være dig .

Har du fået nærlyttet på Classé sættet og snart købt det? Hvordan med subwoofer - husk nu at låne en AS2 med hjem.

For dyrt - ja ok. Kan konen ikke gå med aviser, og samle flasker samtidig

Nice set-up. Som redaktøren har nævnt - er misundelse en grim ting. Ja og - jeg er sq misundelig, og så kan det være ligemeget om der er et par individer der ikke værdsætter MS4 eller MS5.

Tillykke med MS'erne, og ser frem til nye pics af det kommende legetøj

Audi A3

Hej Audi A3,

Genkendt - jeg er en og samme person

Jeg har ikke fået lyttet til Classé´erne og sub´erne siden, jeg fik en 2 timers demo i Hi-Fi klubben. Herefter var jeg fyr og flamme, men har siden slået lidt koldt vand i blodet. Impulskøb til 56.000,- og en sub oven i hatten er måske lige at overdrive en anelse - uanset om der var go´e procenter at hente

Jeg føler lidt, at jeg bli´r nødt til at vente, både af økonomiske årsager og fordi, jeg godt vil se, hvad det er, Classé kommer med i starten af 2004. Jeg har hørt, det skulle være ganske unikt, men har ikke kunnet støve en eneste oplysning op på det nogen steder - hverken hvad priser eller andet angår

Kender du AS2´eren sådan lidt mere indgående?

(Desværre har jeg ingen kone, der kan klare aviserne og flaskerne for mig)

Hilsen

MBAA

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Efter et lille kig på billederne af dit set-up, så ser det for mig ud som om dine speakers er vinklet indad mod midten.

Det skal de ikke, de er konstrueret til at stå på linie uden vinkling. Du vil opleve en lidt sjov effekt af at rette på dem.

God fornøjelse.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Hejsa!

Efter et lille kig på billederne af dit set-up, så ser det for mig ud som om dine speakers er vinklet indad mod midten.

Det skal de ikke, de er konstrueret til at stå på linie uden vinkling. Du vil opleve en lidt sjov effekt af at rette på dem.

God fornøjelse.

Lol jeg har fået en special demo af denne MS4 i hifi klubben og her var de også vinklede. Jeg tunede højtaleren og fandt udaf at den ikke skal vinkles i hifiklubbens lytterum i kænderen samt den skulle 50cm længere væk fra hinanden. Dalis's højtalere tåler og lyder bedst når de står langt fra hinsnden her gælder den gyldne trekant ikke, samt man ikke skal vinkle dem. Nu har jeg kun rodet med MS4, MS5 og diva højtalerne men måske det kun er for disse modeller dette gælder ?

Noget jeg finder underligt er at det lyder til at MS4 er begrænset i spredning af diskanten mod loft og gulv hvilket jeg ikke helt kan blive venner med det giver nogle problemer. Senere er jeg blever bekendt med at de er konstrueret med vilje på denne måde ? hvad er forklaringen for en begrænsning gover jo både fordele og ulemper.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas!

Forklaringen på den begrænsede spredning vertikalt er båndets udformning.

Det er afllangt og kan derfor fra naturens hånd ikke sprede høje frekvenser.

Tommelfingerreglen er, at når membranens dimension i forhold til den bølgelængde den skal udsende er stor, så begrænses spredningen. Lige præcist derfor skal et bånd være smalt, og derfor spreder det utroligt flot i horisontalt plan.

Lofts og gulvreflekstioner er i øvrigt dem, som gør størst skade på perspektivet, derfor har Dali sikkert yderligere forsøgt at begrænse spredningen ved høje frekvenser.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Hejsa!

God fornøjelse.

Er det i grunden ikke de færeste højtalere der er kontrueret til at skulle vinkles?. Jeg mener det er en stor misforståelse at vinkle en højtaler, det ødelægger dybdeperskektivet.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Er det i grunden ikke de færeste højtalere der er kontrueret til at skulle vinkles?. Jeg mener det er en stor misforståelse at vinkle en højtaler, det ødelægger dybdeperskektivet.

Hej slips!

Et er perspektivet, et andet er frekvensgangen.

En HT kan få brug for vinkling, når HF spredningen er begrænset.

Tænk på en hornhøjttaler eller en elektrostat f.eks

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Kurt Kubik skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

Hej slips!

Et er perspektivet, et andet er frekvensgangen.

En HT kan få brug for vinkling, når HF spredningen er begrænset.

Tænk på en hornhøjttaler eller en elektrostat f.eks

Tja, det er selvfølgelig rigtig. Mine egne Tannoy skal dog ikke vinkles selvom de faktisk er med et lille diskanthorn , jeg har til gegæld haft et sæt Infinity med EMIT og EMIN enheder der skulle vinkles når jeg lige tænker mig om. 

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Først og fremmest tillykke med set-uppet MBAA! Det ser RIGTIG godt ud!

Jeg tænker dog at dine HT står lidt tæt på bagvæggen - er der ikke porte på bagsiden af MS4?

Dernæst vil jeg gerne lige appellere til, at der bliver startet en tråd omhandlende vinkling af højttalere. Jeg har prøvet at få folk i tale både i en poll, og i et indlæg - men ingen har rigtig kommenteret.

Jeg prøver bare her at tage 'tråden' op, for ikke at ødelægge MBAAs tråd

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Det er korrekt, at jeg har vinklet MS4´erne en anelse - jeg er helt bevidst omkring at Dali´s højttalere skulle være konstrueret til netop ikke at blive vinklet og MS4´erne har faktisk også en meget flot horisontal spredning.

Nu står højttalerne langt fra hinanden og jeg har derfor prøvet frem og tilbage adskillige gange omkring det at vinkle og ikke vinkle. Det bedste resultat opnåede jeg faktisk med en lille vinkling. I øvrigt en konklusion som også nogle anmeldere er nået til (ikke at jeg tillægger det voldsom betydning, men "just for the record"). Dali oplyser faktisk også i deres manual, at vinkling kan være at foretrække, hvis højttalerne står med stor afstand.

Min helt klare erfaring efter denne flytten frem og tilbage er faktisk, at lige netop dybde og stereoperspektiv faktisk blev forbedret af denne vinkling - lydbilledet når bedre sammen. Dette kan så meget vel skyldes afstanden mellem højttalerne kontra lyttepositionen.

Afstanden til væggen er fra Dali´s side oplyst til 25 cm som et minimum for både MS4 og 5 - jeg har dem stående 30 cm fra væggen. Havde jeg muligheden for det, jam´n så røg de nok yderligere 10 cm ud, men det tillader den øvrige indretning desværre ikke  Her ved jeg, at jeg vil kunne hente noget i dybdeperspektivet.

Men lytterummet er som bekendt en meget afgørende faktor i hele set-up´et og derfor må man nødvendigvis prøve sig lidt frem og finde den løsning, der er bedst i den givne situation.

En almindelig dome-diskant spreder lyden meget dårligt horisontalt i de høje frekvenser men det kan et bånd. At båndet så samtidig ikke spreder ret meget vertikalt bevirker så, at forstyrrelser fra gulv og loft mindskes markant.

Gode råd og kommentarer modtages fortsat med kyshånd

MVH
MBAA

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

MBAA skrev:

Hej Audi A3,

Genkendt - jeg er en og samme person

Jeg har ikke fået lyttet til Classé´erne og sub´erne siden, jeg fik en 2 timers demo i Hi-Fi klubben. Herefter var jeg fyr og flamme, men har siden slået lidt koldt vand i blodet. Impulskøb til 56.000,- og en sub oven i hatten er måske lige at overdrive en anelse - uanset om der var go´e procenter at hente

Jeg føler lidt, at jeg bli´r nødt til at vente, både af økonomiske årsager og fordi, jeg godt vil se, hvad det er, Classé kommer med i starten af 2004. Jeg har hørt, det skulle være ganske unikt, men har ikke kunnet støve en eneste oplysning op på det nogen steder - hverken hvad priser eller andet angår

Kender du AS2´eren sådan lidt mere indgående?

(Desværre har jeg ingen kone, der kan klare aviserne og flaskerne for mig)

Hilsen

MBAA

Nej jeg kender desværre ikke så forfærdeligt meget til AS2'eren. Den lokale Hi-Fi Klub (Herning) har B&W ører, så jeg synes at Dali er lidt nedprioriteret der, og nok også derfor at jeg aldrig har set AS2'eren der.

Jeg var ved at spare op til en AS2 sub, men desværre var det nødvendigt med et nyt gasfyr mv. til 37K - så ja ØV ØV.

Når jeg engang kan se lidt luft i økonomien, har jeg tænk mig at få hørt dyret. Jeg tør ikke rigtigt før - uha så bliver ventetiden bare det længere.

Jeg har ledt efter test - og også efterspurgt test i mit anlægs emne, men der har ikke rigtigt været respons.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

nismo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 28 Oktober 2003 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Mums...Jeg savler stadig.dæ æ bår dæjli`

kasperkaae
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2003 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

hold kæft hvor ser det godt ud!

jeg er især helt vild med dine højttalere, Dali har nu altid kunnet lave en lækker højttaler. og så lyder de endda kanon.

og endelig en fjernbetjening man kan holde ud at se på...

- Witzel

Er nu ret uenig. Lækkert setup, ingen tvivl. Eufonia er bare slet ikke min kop te, og det er egentlig pris/kval taget i batragtning. Synes stadig et par DIVA´er lyder 60 x bedre. men det er bare min mening

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 07 December 2003 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

NØJ en pæn stue! Det var da vildt!

Jeg har desværre aldrig hørt MS'erne så det kan jeg ikke udtale mig om, men de er i hvert fald ufatteligt pæne!

Hvad syntes du om S70 fjernbetjeningen? Jeg har selv NAD Silverline sættet som dig, og er lidt ked af den medfølgende fjernbetjening, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at give 1700 for en fjernbetjening når man trods alt kun har 2 Silverline apperater. Hvordan fungerer den i det daglige, og er den pengene værd?

Tillykke med dit grej! Det er bare vildt stilet. Omend den tuner ødelægger designet lidt ovre på racket.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hold kæft et lækkert set-up!

Og jeg er helt vild med dit soundstyle møbel! De har åbentbart fået nogle nye møbler fra soundstyle i Hi-Fi klubben...http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.a sp?articleid=584&zoneid=1

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,

Ja, tuneren ødelægger helhedsindtrykket  men jeg er ikke specielt radiofreak og har derfor sparet pengene på en ny tuner. Dog overvejer jeg om jeg efterhånden skulle investere i en S400 tuner (er pt ved at forhandle om en Tact rumkorrektin, så det kommer i første række).

Om S70 er pengene værd - tjaa, jeg følte nu den ligesom var prikken over det berømte "i" og derfor hørte sig til. Som du selv er inde på, at den medfølgende remote ikke det helt store sus. Det go´e er, at knapperne har multifunktioner, så alt efter hvilken menu, du har fremme i displayet skifter knapperne funktion - og så er der lys i displayet.  Tag forbi Hi-Fi Klubben og "hold den i hånden"

Hilsen

MBAA

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 10 December 2003 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

MBAA! Mange tak for dit svar!

Jeg burde jo nok prøve den en dag. Jeg kunne godt tænke mig at finde en brugt, men det er ikke sådan ligetil. Du er faktisk den første jeg har set der har haft en overhovedet.

Forresten: Kan den programmeres til at styre andre apparater end Silverline? F.eks. fjernsyn, DVD eller lignende?

Ja, en NAD S400 tuner ville nok gøre godt. Om ikke andet så bare for designet da. Den skulle vel være til at finde for 3K brugt, hvis man er frisk på det. Du slidder den vel næppe op lige foreløbigt

Jeg har svært ved at forstå at du ønsker dig en sub til dine højtalere? Hvis du nu havde noget surround kunne jeg måske se det, men der må da være rigeligt med go' bund i de højtalere til almindelig stereo-lytning eller hvad?

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

MBAA
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2003 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hej Rune,

Nej, S70 kan kun bruges til Silverline-serien, så det er selvfølgelig en begrænsning, men nok velovervejet en af slagsen. Der er dog for nyligt kommet en DVD i Silverline-serien og der har man ikke været fremsynet nok til at S70 kan programmeres til denne - det synes jeg er en klar fejl. Ikke at jeg personligt har denne DVD men.....

Jo, der er faktisk ret go´ og dyb bund i MS4´erne og jeg ved heller ikke helt om sub´en bli´r til virkelighed. Jeg har dog hørt MS4 adskillige gang i set-up´s med seriøse subs beregnet til musik og ikke buldrelyde - det gi´r altså liiige det ekstra knald i bunden og fylde til helheden

Men, men jeg har lige købt en Tact rumkorrektion, som jeg venter på kommer hjem - købt brugt men 100% som ny :-)  Nu skal der leges med den i julen. Jeg har en stærk tro på, at jeg kan få noget godt ud af det med mit lytterum og skal ikke undlade at komme med en konklusion her på siden, god eller dårlig, da netop rumkorrektion er noget der tilsyneladende skiller vandene her på siden

Hilsen

MBAA

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 December 2003 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej MBAA

Har du ellers fået rodet med din TacT, og hvad syntes du om den? foruden de der fjernbetjenings problemer.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum