Forfatter |
|
emilius Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 48
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Kurt von Kubik]
. Det betyder slut med WBT´s store klumper. IVæk med WBT, væk med Bullit og Nextgen. Frem med sund fornuft og ligefremhed - tak.
Hej Herrn Kubik,
Det er med stor tydelighed at du ikke har ret megen kendskab til de nye WBT Nextgen Cobber og Silver. Begge stik er absolut low mass og er begge opgivet af WBT til have en impedans paa 75 Ohm.
Jeg synes,at du tilstadighed vildleder folk paa urigtige oplysninger.
Hilsen
Emilius
|
Til top |
|
|
emilius Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv afprovet WBT i baade kobber og silver version. Har iovrigt ogsaa samenlignet dem med Neutric, Bullit etc. DE ER KLART BEDRE END DE FLESTE.
Hilsen
Emilius
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilius skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik]
. Det betyder slut med WBT´s store klumper. IVæk med WBT, væk med Bullit og Nextgen. Frem med sund fornuft og ligefremhed - tak.
Hej Herrn Kubik,
Det er med stor tydelighed at du ikke har ret megen kendskab til de nye WBT Nextgen Cobber og Silver. Begge stik er absolut low mass og er begge opgivet af WBT til have en impedans paa 75 Ohm.
Hilsen
Emilius
|
|
|
Jeg ved godt at WBT skriver de er 75 ohms optimeret, men glem du hellere det. Det er de ikke. For det først efindes der 0,0 dut 75 ohm optimerede RCA stik, idet det er fysisk umuligt at lave dem. For det andet er både Bullit og Nextgen de stik der åbenlyst er lænst væk fra at være det. Jeg synes til stadigehd, at WBT er forfærdeligt fulde af salgsgas. I øvrigt er Nextgen slet ikke lowmass nok.
|
Til top |
|
|
emilius Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
emilius skrev:
[QUOTE=Kurt von Kubik]
Hej Herrn Kubik,
Hilsen
Emilius
|
|
|
Jeg synes til stadigehd, at WBT er forfærdeligt fulde af salgsgas.
I øvrigt er Nextgen slet ikke lowmass nok. |
|
|
Hr. Kubic
Du er da et helt utroligt menneske, der ved alt.
Du beskylder et meget velrenomeret firma som WBT for direkte baade at lyve og vildlede os forbrugere.( det er ioevrigt strafbart ) Hvis du virkelig besider saa stor en expertviden som du hele tiden giver udtryk for at have om baade det ene og det andet produkt, hvorfor har du saa ikke startet et firma, som ioevrigt ikke ville kunne undgaa at faa stor succes.
Hilsen
Emilius
|
Til top |
|
|
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig ....Emilius.
WBT har brugt masser af tid og penge på at udvikle et stik
og en chassisbøsning der kommer så tæt på 75 Ohm. som
man p.t. kan.
" Kabelproducenter og Handwareindustrien indenfor HI-Fi
der nu bruger stikkene ,er da ikke totale blålys "
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen - hvad er nu det!
Kurt - grav dig nu op af dit "jeg hader WBT" hul...og indse at WBTs nextgen er patenteret! Du ved meget - men nu er du altså for langt ude...
WBTs nextgen er ganske vellydende. At de gamle WBT stik er noget "overpriced" bras er helt givet - men et er jo en anden snak.
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har WBT patenteret et stiks lydkvalitet ?.
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.wbt.de/engl_konzept_02.html
Naturligvis kan man ikke patentere "lydkvalitet" - men målbare elektriske parametre kan eftervises. __________________ /Dillermand
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan de, men hvor gør WBT det.Og så ville jeg godt vide hvad patentet er.
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du bruge lidt flere ord på at gøre dig selv forståelig?
__________________ /Dillermand
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Verdens foreløbigt eneste 75 ohm RCA stik.
Og hvorfor skulle denne oplysning holde stik, og ikke WBTs...
Og så er det også kun næsten. Intet RCA stik KAN OVERHOVEDET VÆRE 75 Ohm.
Aha , ej heller canares oplysninger er korrekte.......
Den er altså ikke længere.
Ok. men WBTs holder vel mindst samme niveau......
Men de her er kommet langt. BNC er 75 ohm - RCA ligger typisk omkring 20-25 Ohm.
Jeg har ikke sammenlignet data, men WBT er absolut bedre end mange af de omtalte (rent lydforbedrende)
|
|
|
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dillermand du skriver, at WBT stikket er patenteret.Underforstået så er det godt ?.Og du skriver at man kan eftervise elektriskeparameter, hvilket jeg naturligvis er enig i.Men du hen viser til WBT hjemmeside, hvor der ingen eftervisning er.
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Jeg har ikke sagt noget om lydkvaliteten. Jeg har sagt det ikke er 75 ohm. Og det er det ikke - punktum.
Intet stik, hvor det er nødvendigt at sno skærmen sammen og lodde den til et punkt, kan være 75 ohm.
Et BNC stik er f.eks. lavet så du med en tang i et hug afisolerer hele coax kablet, uden at gøre uorden i skærmen, hvilket er én af forudsætningerne for at holde 75 Ohm.
Til hifi er det ikke nødvendigvis godt at holde 75 Ohm, det er mere video, SPDIF og andet HF i megaherzklassen der kræver 75 Ohm.
Jeg holder på, at det er smartere at holde den impedans kablet har, uanset hvad det så er, hvilket kræver stik, der flytter så lidt rundt på lederne i forhold til hinadnen som muligt. Et Coax kabel bør derfor ikke anvendes sammen med Nextgen og Bullit, hvis man vil have HF igennem.
Men i øvrigt finder jeg Canare´s bud mere tillidsvækkende end WBT og Bullit tilHF, ligesom jeg godt kunne forestille mig, at det har kvaliteter til audio også.
Jeg holder dog stadig fast ved mine SME stik, de er ægte minimaliststik, hvor lodningerne kan lægges helt fremme i stikket.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE)CM3 Jeg ved godt at WBT skriver de er 75 ohms optimeret, men glem du hellere det. Det er de ikke. For det først efindes der 0,0 dut 75 ohm optimerede RCA stik, idet det er fysisk umuligt at lave dem. For det andet er både Bullit og Nextgen de stik der åbenlyst er lænst væk fra at være det.
Jeg synes til stadigehd, at WBT er forfærdeligt fulde af salgsgas.
I øvrigt er Nextgen slet ikke lowmass nok.[/QUOTE]
Det passer IKKE! jeg har ikke lige prøvet next gen.. MEN!
Har prøvet de jeg selv her har vist og omtalt.. og ikke nok med DET! jeg har målt på dem.. det ene var 77,5 ohm. og det andet 79,3 ohm. hvilket må siges at være ganske tæt på!..
Et par andre typer lå på 62 ohm... hvilket er UNDER! 75 ohm.
Så at du påstår at INGEN! eller kun ganske enkelte laver "75" ohm. stik er ikke korekt!..
Har DU! reelt afprøvet og målt ALLE! phonostik? og alle der hævder at være på 75 ohm. eller har du blot stødt på nogle enkelte der ikke var det? og så tager for givet at INGEN! er det??
RP-75

77,5 ohm!!!!
81 påloddet med alm. (skod) tin!!..
Hvis Nextgen mf. ikke er low mass nok?? skulle du måske bare lodde kablerne lige på printet!.. he he!!...
Iøvrigt hvad så med at indvige os andre "uvidende" HVILKE! stik mm. der i din "bog" er gode nok!??? 
At sable alt ned er jo nemt nok!... 
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan måler du karakteristisk impedans? Og ved hvilken frekvens har du målt? For at måle ved video frekvenser, skal der et pænt arsenal af dyrt måleudstyr til.
Jeg tror faktisk ikke lige vi taler om den samme ting. Karakteristisk impedans er en værdi, som afgøres af L/C i kablet + dielektricitetkoefficient og transmissionshastighedne i dette + mere til. Det er faktisk rigtig langhåret. Men man kan tænke på det, som de ændringer signalet møder undervejs, herunder afstand mellem lederne (ak ak WBT der røg de 75 Ohm). Ændreringer i ledningsevnen, ændringer i dielektrika osv. For at opfylde 75Ohm kravene, så skal stikkene være en direkte forlængelse af kablet, og det er Canare tæt på at være, WBT er ikke. Det giver stående bølger i kablet, med skyggesignaler som resultat. Derfor er Nextgen m.fl. ikke egnede til video, SPDIF og andre HF formater. BNC stik opfylder til fulde 75Ohm kravene, der findes endda BNC til flere impedanser, men det er snedigt. Karakteristisk impedans burde i reglen ikke have betydning for audiofrekvenser, idet bølgelængden for audio måles i km. Det gør at evt. reflekteret energi ikke helt kan opfattes som et helt nyt signal i kablet. Ved HF kan det gå helt galt, idet der kan forkomme dobbele signaler, som derved fortolkes/konverteres helt forkert.
Under alle omstændigheder er den karakteristiske impedans meget vigtig ved HF, og korrekt tilpassede transmissionslinier opsluger 100% den energi der sendes afsted, uden at reflektere dele af det.
Tilpasning kræver 0 ændring undervejs, så blot det at skærmen skal samles og overføres i ét punkt, ødelægger muligheden for en jævn karakteristisk impedans i et coax kabel.
PS! Hvis der skal loddes har man generelt ikke 75Ohm mere. Loddetin burde i øvrigt hedde loddebly, det er en skodleder og lodninger bør alene anvendes til forsegling af samlinger.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well!! jeg vil vitterlig give pokker i alle disse flueknæpperi ting!...
Et PHONO! stik på mellem 60 og 79 ohm. og et godt "75" ohm?? digitalkabel.. og det FUNGERE! og lyder ganske fornuftigt!..
Retter så godt som man nu kan lave det med phono stik og gøre det selv mm..
At der kan for hvad en mindre krig koster kan købes færdige kabler der er ( eller påstås at være) precis 75 ohm helevejen.. og som måske så lyder et "mulehår" bedre! er stort set ligemeget!..
Jeg har et sådant Furukawa kabel! det skulle efter hvad de siger være 75 ohm. stik og alt!.. og er "koldsvejset" mm... om det så ER! 75 ohm eller ej? er jeg noget ligeglad med! da det lyder så godt som jeg overhoved har mulighed for at høre, når vi taler om digital kabler...
Det lyder og er så godt at jeg helt ærligt IKKE! kan høre forskel på det og andre digital kabler, der er 10 gange så dyre! ( er prøvet!)
OG! ikke nok med det! så er forskellen i mine øre på et hjemmelavet RG59 med her viste PHONO! stik og dette fine kabel ( og herved også de dyreste andre typer) så lille at hvis du byttede det ud en dag jeg ikke så det og jeg ikke så efter, ville jeg aldrig bemærke nogen forskel!...
Så om det er 50 eller 100 ohm eller de "magiske" 75 ohm. er RET! ligemeget! sålænge det VIRKER! og det lyder godt!.. ( så længe man ikke høre sindsyg stor KVALITATIV! forskel! og det gør/kan jeg ikke!..)
Der ER! forskelle på digitale kabler, og ja! de kan høres.. men de er små og langt det meste man endda selv kan "bikse" sammen! mere end lyder godt nok!.. og ER! gode nok!
Igen et område med meget producent VooDoo skyhøje fortjenester og evig ligegyldige overkill løsninger man betaler formuer for!.. helt unødigt!.. ( lidt som med net kablerne!!)
BNC er gode!.. og JA! bedre end phono! MEN! IRL. så leveres det meste grej med PHONO bøsninger ( af en og anden grund!) samt de fleste digital kabler selv af de hunde dyre super kabler leveres med PHONO! stik.. Wonder why????
Så for FLERTALLET! af hifi folk der IKKE! modeficere og piller i deres grej.. er der altså PHONO stik og det ligemeget hvor gode / dårlige disse er og i forhold til BNC..
De fleste skal altså så hvis kablet så har BNC bruge ADAPTORE! hvilket efter min mening nok er værre end at have et godt phonostik!
Ligeledes! de apperater der HAR! BNC. har et problem.. som sagt det overvejende flertal af "færdige" kvalitets digital kabler fås KUN! med Phono..
Er man DIY. fusker! er dette ikke det støre probem! man finder en løsning..one way or the other!!.. men det er dog trods alt fåtallet der er det.. sååå...
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten .. Cm3 du nævner : Canare samt SME stik?? hvad er det for nogle?? hvor fås de? og hvor kan jeg få info??
Er blevet lidt nygerrig efter hvad det er for nogle "størelser"??..
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miju! Først og fremmest er jeg interesseret i hvad det er du har målt. Hvad er det for enslags modstand/impedans du har målt og hvordan? Normalt er det ekstremt besværligt at måle karakteristisk impedans på noget som helst. Og i virkeligheden er det nok overhovedet den forskel man hører på digikabler. Tilpasning og impedanskorrekthed er nøgleordene. Canare stikkene kan du finde på www.canare.com du skal søge under rca 75 ohm. Kort kan stikket beskrives som et loddefri stik, hvor kablerne crimpes i det. Det er lavet af de bedst tænkelige materialer - ud fra impedans og holdbarheds synspunktet. SME stikkene er en verden for sig selv. De er nemlig tænkt til svage signaler. Hvis du kigger på billederne af mit set-up, bag på Detal eller gravity, der ser du dem. De består af et tyndt rør til centerlederen, hvor du kan lodde kablet fast helt fremme. Skærmen er der 2 loddeøer til, men de er placeret ekstremt tæt på selve kransen. Den ydre skal er i metal, enten sort eller alu. Den forlænges af en spiralfjeder. Canare er et crimp stik med alt hvad dette indebærer. Ingen lodninger overhovedet, kun ren og tonstung kontakt. Til HF er det et must, at lederne klemmes håårdt sammen, måske så senere at forsegles med en lodning. Man skal huske på, at lodninger er skodkontakter. Min fineste rulle er 34% bly, 4% sølv og resten er tin. Prøv det som kabel og du vil lynhurtigt have nok af det.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan der er målt? tjaa.. det skal jeg spørge om..
Når jeg skriver har målt på det, må jeg indrømme at jeg selv ikke har målt en skid!.. da jeg ikke har noget som helst måleudstyr andet end en LCR måler!) MEN! jeg kender tilgengeld en der HAR! og har alskens udstyr lige ra pc. frekvens måledustyr, til højtalere og osiloscoper, samt en masse andet jeg ikke aner hvad er til...
Han er lidt af en elektronik og DIY. freak.. og er også mand for samtlige modefikationer af mit grej...
Han har kikket på disse stik og fundet frem til de impedanser omtalt..
Takker for oplysningerne.. vil kikke lidt på de stik.. måske er de noget jeg i en og anden sammenhænge finder brugbart!?? ( hoved forbindelserne på mit grej er dog med XLR sååå... d ik så meget her.. men jeg ynder i ny og næ at bikse DIY. kabler sammen især for venner og bekendte og til det af mit grej der anvender RCA. og ikke mindst eksperimentere lidt.. just for the hell of it!!.. )
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|