| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dillerdims
Hæ, jeg havde såmænd ikke forventet det store, må jeg tilstå.
Jo, måske at der blev nærlæst lidt mere eller oplyst mere fra WBT's side, så selv branchefolk i farten ikke får konceptet galt i halsen pga. ønsketænkning. Men så er der jo også marketing...
FYI, så vil vedvarende rygter vide, at miju faktisk bygger nogle særdeles kompetente speakers, så helt døv kan han sq ikke være (endnu)
Med sommerlig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa DillerPrut! 
DillerMand skrev:
|
Hvad havde du forventet?! Naturligvis har det tilsluttede kabel betydning! Antyrligvis har det da betydning, specielt er længden vigtig. For korte kabler giver en næsten overdreven ro i lydbilledet .
Og så ser jeg endnu et maraton indlæg fra miju. Igen må jeg på det bestemteste pointere at jeg anser hans nedsatte hørelse som hans største problem. Eller måske er Miju en forkortelse for "kloge Åge"?! Nu var det vist en omgang cut´n paste i denne omgang, så helt skyldig er han vist ikke. Men ellers er uenighed jo det der ofte fører til nye synsvinkler og undertiden til et beriget grundlag for meningsdannelse. En sjælden gang imellem fører det til krig og ballade. Lad nu ikke "Rocksteady" fra klippen hidse dig for højt op her i sommerheden. Prøv evt. med 3-4 whiskysjusser pr. kvarter i et par dage, det plejer at mildne lidt . Du kunne evt. også gøre som alle vi andre: Lad det gå ud over børnene i stedet. De er helt klart i underskud for øretæver nu om dage. Eller du kunne spille lidt hamsterstangtennis med dem. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej Dillerdims
Hæ, jeg havde såmænd ikke forventet det store, må jeg tilstå.
Jo, måske at der blev nærlæst lidt mere eller oplyst mere fra WBT's side, så selv branchefolk i farten ikke får konceptet galt i halsen pga. ønsketænkning. Men så er der jo også marketing...
FYI, så vil vedvarende rygter vide, at miju faktisk bygger nogle særdeles kompetente speakers, så helt døv kan han sq ikke være (endnu)
Med sommerlig hilsen G&S
|
|
|
Ohøj i skuret, du tvære mosefund. Jeg har til gode at høre Mijus HT, men ud fra hvad han til nu har skrevet på dette forum vil fornøjelsen være aldeles på hans side. Rygter er en flyvsk størrelse - fokus på fakta er det eneste der duer. Og her er der vist ingen, der endnu i denne debat har præsteret noget nævneværdigt. Jeg opponerer såmænd blot mod nogles stålsatte holdninger, der ofte viser sig at være baseret på manglende indsigt.
Dog kan jeg ikke forstå at der tilsyneladende ikke er nogen der kan gennemskue Miju - han skriver lange bevistløse indlæg uden substans. Ændrer holdning, formulerer sig uklart og er tæt på døv. __________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
WBT debatten
Lad det nu ikke blive til en religion eller personlige korstog.
Der kan være mange teorier og test's, men det er det enkelte sup og kabel der er det afgørende. I denne stik debat, er kablet langt det vigtigste, men stikkene kan give det sidste lille pift - og der er forskel når man tester, men ikke så træerne vokser ind i himmelen. Det stik der består af det bedst ledende materiale og består af den mindste masse / mængde materiale, har de aller bedste forudsætninger for at spille godt - så kan de for min skyld være 5 ohm eller 500 ohm, bare de lyder godt, og så må hele den teoretiske mølle for min skyld godt hænge i bagrunden, på et stykke forgyldt papir og i ramme. XLR er absolut mit foretrukne, så undgår man en masse bøvl og får renset lidt op i roderiet - det kræver dog at man gør det fuldt ud og kablerne er gode, eller bliver det hurtigt for meget - men det kan også undgås.
Op med humøret og få sat stikket i køleren til noget koldt at drikke -
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
| fokus på fakta er det eneste der duer. Og her er der vist ingen, der endnu i denne debat har præsteret noget nævneværdigt. Jeg opponerer såmænd blot mod nogles stålsatte holdninger, der ofte viser sig at være baseret på manglende indsigt. |
|
|
hvor ovenstående dog står i skærende kontrast til dine indlæg i denne tråd
fik du kigget lidt på de links jeg smed tidligere i tråden?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev: Og så ser jeg endnu et maraton indlæg fra miju. Igen må jeg på det bestemteste pointere at jeg anser hans nedsatte hørelse som hans største problem. Eller måske er Miju en forkortelse for "kloge Åge"?!
OG!
Jeg har til gode at høre Mijus HT, men ud fra hvad han til nu har skrevet på dette forum vil fornøjelsen være aldeles på hans side. Rygter er en flyvsk størrelse - fokus på fakta er det eneste der duer. Og her er der vist ingen, der endnu i denne debat har præsteret noget nævneværdigt. Jeg opponerer såmænd blot mod nogles stålsatte holdninger, der ofte viser sig at være baseret på manglende indsigt.
Dog kan jeg ikke forstå at der tilsyneladende ikke er nogen der kan gennemskue Miju - han skriver lange bevistløse indlæg uden substans. Ændrer holdning, formulerer sig uklart og er tæt på døv.
Jeg henviser ydmygt til følgende :
Skrevet af den gode redaktør him self!!...
STOP med det der person-fnidder og benyt saglige argumenter !!!
Hvis du ikke synes, at din modparts argument er sagligt nok, så skrive DET og lad den ligge der.
Der gives IKKE en advarsel nr. 2
Hummmmm... Diller! hvad nr./ gang var det???? 
Redaktør Where are you?????????????? 
Jeg holder i denne omgang mig til : 
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
| WBT debatten
- så kan de for min skyld være 5 ohm eller 500 ohm, bare de lyder godt, og så må hele den teoretiske mølle for min skyld godt hænge i bagrunden, på et stykke forgyldt papir og i ramme. XLR er absolut mit foretrukne, så undgår man en masse bøvl og får renset lidt op i roderiet - det kræver dog at man gør det fuldt ud og kablerne er gode, eller bliver det hurtigt for meget - men det kan også undgås.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
jeg er rørende enig, der er intet personligt i det, blot en konstatering af at WBT er fulde af salgsgas når de påstår at nextgen er 75 Ohms.
dette betyder intet for lydoplevelsen og jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om denne.
jeg tror at "folk" har lidt svært ved at skelne mellem fup og fakta.
jeg har da også ting som jer købt fordi de er smarte eller pæne eller fordi sælgeren var smartere end mig. Nogle af disse lever fuldt ud til mine forventninger, men det gør jo ikke at de kan leve op til det der blev lovet!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
WBT debatten
Lad det nu ikke blive til en religion eller personlige korstog.
Der kan være mange teorier og test's, men det er det enkelte sup og kabel der er det afgørende. I denne stik debat, er kablet langt det vigtigste, men stikkene kan give det sidste lille pift - og der er forskel når man tester, men ikke så træerne vokser ind i himmelen. Det stik der består af det bedst ledende materiale og består af den mindste masse / mængde materiale, har de aller bedste forudsætninger for at spille godt - så kan de for min skyld være 5 ohm eller 500 ohm, bare de lyder godt, og så må hele den teoretiske mølle for min skyld godt hænge i bagrunden, på et stykke forgyldt papir og i ramme. XLR er absolut mit foretrukne, så undgår man en masse bøvl og får renset lidt op i roderiet - det kræver dog at man gør det fuldt ud og kablerne er gode, eller bliver det hurtigt for meget - men det kan også undgås.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Nu er XLR jo ikke blot et andet stik. XLR følger den ballancerede standard i stedet for den single endede. Det betyder, at man ikke ud fra en sammenligning af kabler på samme apparat som SE og Bla, kan afgøre om det er stik eller kabler der gør forskellen. Kredsløbene er nemlig også forskellige, endda i en sådan grad, at der faktisk er tale om 2 helt forskellige apparater, der betjener de forskellige bøsninger. Vurderes bla og SE udelukkende ud fra stikkene, så kan jeg da ikke sige, at XLR skulle være himmelsk, der findes adskillige RCA jeg ville foretrække frem for XLR. Ses der på de elektriske principper, så tror jeg også jeg steg på SE. Bal. drift indebærer ikke fordele i sig selv til hjemmebrug, men er langt mere kompliceret. 75Ohm problematikken gælder kun for digikabler og er i den sammenhæng måske den eneste parameter der har betydning for lyden overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kubikken
Jeg kan sagtens være enig med dig - men ender vi ikke lidt i den teoretiske grøft igen, istedet for at lytte til hvad der lyder bedst. Generelt er det min erfaring, efter test dag ud og dag ind med forskellige mærker og typer, hvis man anvender XLR og med et ordentligt kabel, og setup'pet er ordentligt udført, så giver det langt det bedste resultat. Men en ubalance / ged i setup'ppet, så er XLR ikke godt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=Toftdahl]
Jeg kan sagtens være enig med dig - men ender vi ikke lidt i den teoretiske grøft igen, istedet for at lytte til hvad der lyder bedst. Generelt er det min erfaring, efter test dag ud og dag ind med forskellige mærker og typer, hvis man anvender XLR og med et ordentligt kabel, og setup'pet er ordentligt udført, så giver det langt det bedste resultat. Men en ubalance / ged i setup'ppet, så er XLR ikke godt.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
[/QUOTE]
Helt Enig!!! 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
well jeg er ikke enig, engang var jeg også tilhænger at Ballanceret og XLR, men desværre så er mit liv ikke så simpelt længere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
|
well jeg er ikke enig, engang var jeg også tilhænger at Ballanceret og XLR, men desværre så er mit liv ikke så simpelt længere. |
|
|
Se man bliver klogere med alderen  . Så må jeg være monsterklog efterhånden  . Min oplevelse med bal. kontra SE, er en mere blodfattig lyd over XLR. Den er HIFIklarere, som i øvrigt oftest er en følge af betoninger. Men jeg tror faktisk det er lige præcist det fortalerne foretrækker. Teoretisk set bør man foretrække SE så længe det er muligt, kun indstrålet støj og brum bør få dig til at skifte til bal. Man kan jo også spørge sig selv om, siden hvornår har brokoblede forstærkere haft den bedste lyd? Det er faktisk det samme man gør i enhver ballanceret konstruktion. Der stilles ganske ekstreme komponentkrav, og lur mig lige om ikke det meste alligevel er baseret på ganske almindelige opamps. Jeg tror ikke på princippet som et step ahead, kun som et nødvendigt onde i visse sammenhænge.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om du tror på princippet ( balanceret) eller ej er jo ret ligegyldigt hvis det på noget udstyr bare lyder bedre end singleend!.. ( der er en lille men hørbar forskel på bal og SE på mit grej.. og denne forskel falder ud til Balancerets fordel!..
Har oplevet det samme med Marklavinson grej, iøvrigt!..
Singleend er billigere og nemmere at lave! derfor findes det på det meste grej.. og bal. ( ægte) som oftest kun på det dyreste og bedste!..
På noget af dette er SE dog så godt at det ikke kan betale sig at køre bal. andet er mærklignok lavet så Se lyder bedst..
Her mistænker jeg at konstruktionen er lavet med hjertet på SE. og bal. kun er lavet halv hjertet.. ( værste af slagsen er de ikke ægte balancerede konstruktioner der snyder! altså balancere det single endet signal med opamps lige før udgangen FØJ!.. men nogle konstruktioner virker som om, at de selv om de er "ægte" balancerede, så er de lavet med SE. som det primære!??
Nu her cm3 er dit grej født ubal. så vidt jeg husker! og derfor har du ikke helt så stor erfaring med dette som de der rent faktisk HAR! ægtebbalanceret grej og har haft det fast i årevis!..
Jeg må spørge om hvilket grej du har negative erfaringer med hvad angår bal.??? og hvor mange kabler har du testet og i hvor lang tid mm??.. siden du kan udtale dig så koncekvent om det balancerede systems uduelighed i hifi øjemed!??
Jeg har lagt øre til MEGET! og noget var balanceret bedst! andet ubalanceret og andet igen var forskellene nærmest ikke eksisterende.. dette og denne erfaring giver for mit vedkommende et noget mere neuanceret syn på det!..
På balanceret grej er dette nogle gange at fortrække! men ikke altid! på udstyr der er født med ubal i tankerne er det af gode grunde ikke at fortrække eller ikke muligt !... sån er det!!..
På noget udstyr er det ikke et spørgsmål om kvalitative forskelle men mere smag og behag!..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Om du tror på princippet ( balanceret) eller ej er jo ret ligegyldigt hvis det på noget udstyr bare lyder bedre end singleend!.. ( der er en lille men hørbar forskel på bal og SE på mit grej.. og denne forskel falder ud til Balancerets fordel!..
Har oplevet det samme med Marklavinson grej, iøvrigt!..
Singleend er billigere og nemmere at lave! derfor findes det på det meste grej.. og bal. ( ægte) som oftest kun på det dyreste og bedste!..
På noget af dette er SE dog så godt at det ikke kan betale sig at køre bal. andet er mærklignok lavet så Se lyder bedst..
Her mistænker jeg at konstruktionen er lavet med hjertet på SE. og bal. kun er lavet halv hjertet.. ( værste af slagsen er de ikke ægte balancerede konstruktioner der snyder! altså balancere det single endet signal med opamps lige før udgangen FØJ!.. men nogle konstruktioner virker som om, at de selv om de er "ægte" balancerede, så er de lavet med SE. som det primære!??
Nu her cm3 er dit grej født ubal. så vidt jeg husker! og derfor har du ikke helt så stor erfaring med dette som de der rent faktisk HAR! ægtebbalanceret grej og har haft det fast i årevis!..
Jeg må spørge om hvilket grej du har negative erfaringer med hvad angår bal.??? og hvor mange kabler har du testet og i hvor lang tid mm??.. siden du kan udtale dig så koncekvent om det balancerede systems uduelighed i hifi øjemed!??
Jeg har lagt øre til MEGET! og noget var balanceret bedst! andet ubalanceret og andet igen var forskellene nærmest ikke eksisterende.. dette og denne erfaring giver for mit vedkommende et noget mere neuanceret syn på det!..
På balanceret grej er dette nogle gange at fortrække! men ikke altid! på udstyr der er født med ubal i tankerne er det af gode grunde ikke at fortrække eller ikke muligt !... sån er det!!..
På noget udstyr er det ikke et spørgsmål om kvalitative forskelle men mere smag og behag!..
mvh. |
|
|
Man behøver overhovedet ikke være enig med mig. Mine erfaringer med Bal drift begrænser sig såmænd til lidt ML, noget ICE fidus, Advantage og lidt mere i lidt forskellige sammenhænge. Så man kan jo ikke sige, at jeg sådan udi det har prøvet allandsens mærkværdigheder, men jeg tror nu heller ikke der er meget at prøve. Jeg kender kun nogle få ægte ballancerede poweramps f.eks. Som regel er det topmodellerne fra de dyre mærker. Mht. om jeg er vild med SE eller bal. så er det i yderste konsekvens en teknisk overvejelse. Jeg tror simpelthen ikke på, at det overhovedet er muligt at lave en Balanceret forstærker, hvor du ikke ved en push pull konstruktion af sammenlignelig konstruktion, vil få et bedre resultat. Differentialdrift kræver sindsygt nøjagtige komponenter, hvis ikke det bare skal blive en klods om benet. Og dem finder man desværre ingensteder. Så hvis jeg skulle i gang med et ultimativt projekt, ville balanceret drift blive valgt fra som det aller første. Dine oplevelser vil jeg ikke bestride, men der kan være mange forklaringer i de enkelte tilfælde. Princippet som sådan har dog næppe æren.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Why balanced?__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt: Gælder dine mening om balanceret kontra single-ended også med output fra en DA-konverter?
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
| Kurt: Gælder dine mening om balanceret kontra single-ended også med output fra en DA-konverter? |
|
|
Jeg tror det!
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
shras skrev:
|
Mojn Kurt
Så kører jungletrommerne igen... Jeg må indrømme at dine indlæg endnu engang inspirerede mig. Denne gang til at støve min gamle bog om transmissionsledningsteori af, og lige brushe op på tingene.
Først vil jeg sige at du har ganske ret i dine betragtninger: Impedansovergange (og jeg mener den karakteristiske impedans, miju...) forekommer, men er det den store katastrofe? Nej!
Hvad angår refleksioner i transmissionsledningen er der 2 grundlæggende faktorer der spiller ind: Signalets bølgelængde (eller frekvens om man vil) samt længden af transmissionsledningen. Jo højere frekens, des kortere transmissionsledning er nødvendig for at opleve refleksioner. Som der ganske rigtigt skrives er transmissionledningsteorien ikke meget bevendt i normale signalkabler, da frekvensen ikke når ret langt over 20kHz. Det skal således være nogle rigtigt lange kabler før refleksioner bliver et issue (som det eks. er for elværkerne, selvom disse kun arbejder med 50Hz).
Ved overførsel af SPDIF-signaler er det et helt andet issue. Dels er vi langt højere op i frekvens, men ligeledes benyttes SPDIF-signalets grundfrekvens som clock-frekvens, og forskydninger introduceret af støj medfører således jitter. Jitter kan høres, og derfor kan der høres forskel på forskellige digitalkabler.
Nå, men tilbage til udgangspunktet: Hvad gør vi ved impedansovergange? Er de et problem? Nej! Har man to kendte karakteristiske impedanser kan man snildt lave en refleksionsfri overgang ved at regne lidt på dette og lave en stubtilpasning. Hvad gør man i praksis? Jo, refleksionerne afhænger af transmissionsledningens længde, og stubtilpasning består faktisk alene i at forlænge lederen x længde således længden passer overens med frekvensen der tilpasses til. Det er et velkendt princip som dagligt bruges i diverse chipdesign osv., samt når elforsyningen trækker nye forsyningslinier.
|
|
|
Nice!
Men WBT og Bullit er ikke 75 ohm alligevel.
Findes der en enkelt måde, at måle KI på i en transmissionslinie? Man skal vek oven i købet måle på primær siden af evt. pulstrafoer også. |
|
|
Hej Kurt
Jeg tror nu at WBT er et 75 Ohms stik. Den karakteristiske impedans er bestemt af de fysiske dimensioner mellem center og skærm og dialektrikum imellem. Det de har gjort er at bryde skærmen og på den måde hævet induktionen og vel egentlig samtidig sænket kapaciteten. De 2 forhold vil hæve den karakteristiske impedans. Mon ikke det vil være muligt. Jeg tror det. Man må være tvunget til at benytte han/hun stik af samme type for at sikre de 75 Ohm.
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J
Er det ikke ligegyldigt med hvor mange ohm - 75 eller hvor meget, når det kun bruges til RCA. Erfaringen viser, at det kun har betydning når det er i forbindelse med digitale kabler, hvor man anvender pågældende stik / andre gode stik. I forbindelse med RCA high End lytning, er der ikke nogen hørbar forskel.
Måske noget med teori og praksis????
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 29 Juli 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Jens J
Er det ikke ligegyldigt med hvor mange ohm - 75 eller hvor meget, når det kun bruges til RCA. Erfaringen viser, at det kun har betydning når det er i forbindelse med digitale kabler, hvor man anvender pågældende stik / andre gode stik. I forbindelse med RCA high End lytning, er der ikke nogen hørbar forskel.
Måske noget med teori og praksis????
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
Hej Jørgen
Til signalkabler har det nok ikke den store betydning. På den digitale side er det altafgørende for om man får overført signalet intakt.
Jens
|
| Til top |
|
| |