| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian.
Tja som du selv er inde på Kimber, jeg syns mit 8TC er super godt, har brugt det til mine gamle Beethoven Classic og self. også på de nye CGér og jeg er meget tilfreds med lyden, stram bas, detaljeret mellemtone, luftig diskant, mit gamle TaraLabs Prime1000 var noget mere mørk i lyden, knap så stram bas osv, det er klart til det bedre det her 8TC, nu kan jeg se du kører med TaraLabs nu, du vil bestemt kunne høre forskel på Kimber og TaraLabs...

|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hej Brian.
Tja som du selv er inde på Kimber, jeg syns mit 8TC er super godt, har brugt det til mine gamle Beethoven Classic og self. også på de nye CGér og jeg er meget tilfreds med lyden, stram bas, detaljeret mellemtone, luftig diskant, mit gamle TaraLabs Prime1000 var noget mere mørk i lyden, knap så stram bas osv, det er klart til det bedre det her 8TC, nu kan jeg se du kører med TaraLabs nu, du vil bestemt kunne høre forskel på Kimber og TaraLabs...

|
|
|
Jeg har tænkt mig at starte med at bruge mine TaraLabs. Men det er kun midlertidigt. Jeg glæder mig meget til at høre forskellen. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende tråd her....
Jeg bruger CS-122 fra VDH lagt dobbelt, man er ligeledes på udkik efter nye legekammerater til min VA.
8TC lyder spændende..
Glæder mig til at høre hvad du ender op med
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Spændende tråd her.... Jeg bruger CS-122 fra VDH lagt dobbelt, man er ligeledes på udkik efter nye legekammerater til min VA. 8TC lyder spændende.. Glæder mig til at høre hvad du ender op med
|
|
|
JA. Det gør jeg sgu også __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber da at højttalerne er gode nok med dine kabler.
Du rykker ikke dine højttalere op i en højere division med kabler. HT’erne er jo de samme uanset hvad du sætter på.
Ellers havner du jo i hifi grøften hvor man tror at kabler kan redde det hele, og derfor spenderer formuer. Efter 50000kr kabler køber man så nye ht’er og så kan man starte forfra med kabler. Fed forretning de der slanger.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
VA hælder nok generelt til den varme/mørke side rent lydmæssigt. Du bør derfor efter min mening med fordel finde sølvkabler i en god kvalitet, som kan tilføre dem en lidt lysere lyd uden at blive anstrengende i diskanten.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en anbefaling fra en ikke-Vienna-mand. Jeg håber det er undskyldt...
Van den Hul Revelation. Jeg bruger det selv, det spiller meget homogent, med kæmpedynamik. Det er et tykt monokabel af forsølvet kobber med carbonledere i. Lydmæssigt er det svært at fremhæve noget på bekostning af noget andet; tingene flyder bare og INTET stikker af: Bassen går endog meget dybt og toppen er frigjort uden at blive hvas.
Kablet er brugt som reference i rigtig, rigtig mange hifi-blade og websites, også overfor langt dyrere kabler (10k+) har det vist sig at stå distancen.
2 gange 2 meter koster ca. 4k, nypris, utermineret (prisen er ca. 450 pr. monometer).
Her er et link til kablet, hvor du også kan læse en del anmeldelser:
http://www.vandenhul.com/cable/rvlatn-h.htm
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop mailet med Jensen i dag. Han tager IKKE de nye højttalerkabler fra PM i programmet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop fået mine nye højttalere.
Har tænkt mig at prøve noget Bertram. Men har også tænkt på Artsound. Er de gode til prisen i forhold til Bertram? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Hvad blev dit valg af højtaler kabel, og hvordan er lyden med det kabel du valgte ?
Jeg spørger fordi jeg står med planer om netop st købe et sæt baby istædet for Hayden som først planlagt.
M.v.h. tub61
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Brian
Hvad blev dit valg af højtaler kabel, og hvordan er lyden med det kabel du valgte ?
Jeg spørger fordi jeg står med planer om netop st købe et sæt baby istædet for Hayden som først planlagt.
M.v.h. tub61
|
|
|
Jamen jeg har ikke fået købt noget endnu. Men umiddelbart, er jeg meget opsat på at købe PM Audio Black Magic. Der er dog stadig et par andre kabler jeg muligvis vil prøve.
Lyden med PM er rigtig god. God fast og dyb bas, meget klar mellemtone og velopløst men også velintegreret diskant. PM er meget neutralt, de hverken lægger meget til eller trækker meget fra synes jeg. Det kabel vil jeg gerne anbefale. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da lige slå et slag for Duelund igen: http://www.duelundaudio.com/
1,60 kvt. - 2x2m = 3570kr. 2,10 kvt. - 2x2m = 4700kr.
Det er altså et super kabel med en utrolig naturlig lyd, der får musikken til at flyde.
|
| Til top |
|
| |
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian.
Det PM kabel har en pris hvor jeg kan være med , mange taler også om Kimber TC8 som et godt kabel til vienna har du prøvet det ?
Jeg kender ingen der har den slags kabler og bor langt fra de gode hifi butikker så hvordan får man afprøvet de forskellige kabler ?
M.v.h. tub61
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tub61 skrev:
|
Hej Brian.
Det PM kabel har en pris hvor jeg kan være med , mange taler også om Kimber TC8 som et godt kabel til vienna har du prøvet det ?
Jeg kender ingen der har den slags kabler og bor langt fra de gode hifi butikker så hvordan får man afprøvet de forskellige kabler ?
M.v.h. tub61
|
|
|
Har lige skrevet en PB til dig. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |