Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: VA Haydn + Velodyne sub; Good or bad ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Indrømmet; har ingen anelse om hvilke højtalere PMC er ?..har aldrig hørt om dem .................og hvordan mon lyden kan være både neutral OG dynamisk på een gang ?..........men lyder spændende...nogen links ?

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

http://www.pmc-speakers.com/

Hvorfor kan lyden ikke være både neutral og dynamisk?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hvad med SA2K master? Den skulle også kunne, på trods af størrelsen, levere et solidt basfundament  

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- Mine højtalere skal spille op ad en pudset væg, og stå på et trægulv...og at de/MS4 spiller SÅ bedre end Helicon, kom alligevel bag på mig....men,men...prisen på et sæt MS4 er desværre langt over hvad jeg kan/vil ofre på nye HT.

mvh

Jesper

Hej Jesper,

Hvis du skal holde prisrammen og kan li' Dali (sådan lidt da) kunne du kigge efter Dali Grand Diva eller Dali Grand (den leverer bas!). Her er den "bløde" top væk imo, som nogle beskriver Helicon.

Jeg har selv haft B&W Matrix 805 kombineret med B&W sub og det kunne ikke nå Diva'en som jeg har nu til knæene.

Desuden er Diva "god ved øjet" når det nu også er en prioritet for dig.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Crap, mit øjemål er ikke hvad det har været . De står 16 cm. fra bagvæg, sorry  

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Bent]

http://www.pmc-speakers.com/

Hvorfor kan lyden ikke være både neutral og dynamisk?

JO, det kan den sikkert også......men har alligevel den der forestilling af at "neutral" lyd  på en eller anden måde også er at betragte som en "rolig" lyd...og hvis lyden så samtidig er "dynamisk" .........men sikkert mig som blander begreberne sammen

mvh

Jesper

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

16cm på en MS4 det er jo helt vildt .

Du ødelægger bunden og mellemtonen , de speaker skal have noget luft , som mange andre før de spiller rigtig .
Du kan da ikke spille ret højt ? .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Juli 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jesper...du kunne også kigge på min beskrivelse af Haydn/Velodyne under "Kajkagens spilledåse" i stereoafdelingen... der er også billeder...

Hilsen kajkagen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Acer skrev:

16cm på en MS4 det er jo helt vildt .

Du ødelægger bunden og mellemtonen , de speaker skal have noget luft , som mange andre før de spiller rigtig .
Du kan da ikke spille ret højt ? .

Nope, det går skam fint. Spille højt ? Jo for filan da - så hele huset ryster. Jeg spiller næsten højere nu end da jeg havde CV, kattene vil ikke rigtigt være i stuen mere når den trykkes af . MS4 har lidt den "skavank" at man bare skruer mere og mere op så man tilsidst næsten er på koncertniveau - og fruen kommer ildrød ind i stuen og skruer ned for løjerne . Men bassen kan blive lidt voldsom når vi kommer op i det høje niveau - derfor skal der rodes med spikes og kork . Dali anbefaler selv mindst 25 cm. fra bagvæg, men når de står opad en pudset murstensvæg så det er ikke helt ved siden af . Men indrømmet, de kunne godt have glæde af at komme en 25 cm. længere ud, men når de skal passe ind i et stuemiljø og konen også skal være tilfreds så er det ikke nemt  

Så må jeg jo bare liste dem længere og længere ud, 1 cm. i måneden

VA Strauss er, efter Ronins opfattelse i hans test, heller ikke så kritiske med afstanden til bagvæg  

Men indrømmet, alle speakers har godt af luft omkring sig og fortjener et rigtigt musikrum - men det er vel de færreste af os der kan tillade os den luksus det er, at tilbyde dem et decideret musikrum ?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

jensen skrev:
Acer skrev:
16cm på en MS4 det er jo helt vildt . Du ødelægger bunden og mellemtonen , de speaker skal have noget luft , som mange andre før de spiller rigtig . Du kan da ikke spille ret højt ? .

Nope, det går skam fint. Spille højt ? Jo for filan da - så hele huset ryster. Jeg spiller næsten højere nu end da jeg havde CV, kattene vil ikke rigtigt være i stuen mere når den trykkes af . MS4 har lidt den "skavank" at man bare skruer mere og mere op så man tilsidst næsten er på koncertniveau - og fruen kommer ildrød ind i stuen og skruer ned for løjerne . Men bassen kan blive lidt voldsom når vi kommer op i det høje niveau - derfor skal der rodes med spikes og kork . Dali anbefaler selv mindst 25 cm. fra bagvæg, men når de står opad en pudset murstensvæg så det er ikke helt ved siden af . Men indrømmet, de kunne godt have glæde af at komme en 25 cm. længere ud, men når de skal passe ind i et stuemiljø og konen også skal være tilfreds så er det ikke nemt  

VA Strauss er, efter Ronins opfattelse i hans test, heller ikke så kritiske med afstanden til bagvæg  

Men indrømmet, alle speakers har godt af luft omkring sig og fortjener et rigtigt musikrum - men det er vel de færreste af os der kan tillade os den luksus det er, at tilbyde dem et decideret musikrum ?

Er det noget man kan høre , for 16cm og ren bund på så stor speaker har jeg aldrig hørt før .

Strauss skal ikke under 50cm fra bagvæg , men ok de har også en 10" mere .

nu når du snakker om at ryste huset .

Jeg skulle lige måle de to DD18 ud igår til haydn , så have min datter på 3år fyret helt op for dem , så lavet jeg en fejl de stod på 120HZ og fik bare fra 15hz til 120hz på fuld hamme ud i stuen , slap af jeg har aldrig hørt sådan et tryk 2500w rent ud .

Hele huset var ved at falde sammen , der gik lige et par timer før skulle lege igen .

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Acer skrev:

jensen skrev:
Acer skrev:
16cm på en MS4 det er jo helt vildt . Du ødelægger bunden og mellemtonen , de speaker skal have noget luft , som mange andre før de spiller rigtig . Du kan da ikke spille ret højt ? .

Er det noget man kan høre , for 16cm og ren bund på så stor speaker har jeg aldrig hørt før .

Strauss skal ikke under 50cm fra bagvæg , men ok de har også en 10" mere .

Ja, det er nok der forskellen ligger.......og så tæt på væggen bliver en 6,5'' lige pludselig meget magtfuld . Ang. Strauss så mener jeg da at have læst, at selveste Ronin har eksperimenteret med afstande helt ned til 25 cm. til bagvæg på dem

nu når du snakker om at ryste huset .

Jeg skulle lige måle de to DD18 ud igår til haydn , så have min datter på 3år fyret helt op for dem , så lavet jeg en fejl de stod på 120HZ og fik bare fra 15hz til 120hz på fuld hamme ud i stuen , slap af jeg har aldrig hørt sådan et tryk 2500w rent ud .

He he, var det ikke fedt ?

Hele huset var ved at falde sammen , der gik lige et par timer før skulle lege igen .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 02 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
jensen skrev:
Acer skrev:

jensen skrev:
Acer skrev:

Er det noget man kan høre , for 16cm og ren bund på så stor speaker har jeg aldrig hørt før . Strauss skal ikke under 50cm fra bagvæg , men ok de har også en 10" mere .

Ja, det er nok der forskellen ligger.......og så tæt på væggen bliver en 6,5'' lige pludselig meget magtfuld . Ang. Strauss så mener jeg da at have læst, at selveste Ronin har eksperimenteret med afstande helt ned til 25 cm. til bagvæg på dem

nu når du snakker om at ryste huset . Jeg skulle lige måle de to DD18 ud igår til haydn , så have min datter på 3år fyret helt op for dem , så lavet jeg en fejl de stod på 120HZ og fik bare fra 15hz til 120hz på fuld hamme ud i stuen , slap af jeg har aldrig hørt sådan et tryk 2500w rent ud .

He he, var det ikke fedt ?

jeg tro aldrig du har hørt sådan 2 DD18 for fuld hammer , det er ikke sjovt .

Kan være man godt kan spille så tæt på bagvæg , men det lyder også derefter .

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jensen, nu spiller jeg ikke sindsygt megahøjt som visse andre - jeg foretrækker at passe på min ører . Jeg spiller ikke så højt nu som jeg gjorde som teenager, det er jo en del år siden, og der kom da engang imellem en svag rungen for ørene erfter et par timers trykken den af . Såååå langt er vi ikke oppe mere, men jeg vil da anskaffe/låne mig en lydtryksmåler så jeg kan få det verificeret. Jeg har ikke behov for at spille så højt mere , og derfor står højttalerne heller ikke så langt fra bagvæggen at man problemfrit kan hælde 3kW på dem     

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes