Forfatter |
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-FENS skrev:
Grunden til min udmeldelse er, at forummet nok ikke lige er det 'voksen-debat-forum' jeg havde håbet på. Der har været mange fine tråde, men jeg har lidt på fornemmelsen at 9 ud af 10 medlemmer er ret unge, og jeg finder det altid lidt skuffende når man f.eks. midt i en debat om professionel kabelføring støder på udsagn i stil med "Jeg må ikke bore huller i mit værelse..." eller "Min mor siger, at når jeg har ryddet op, så..."
|
|
|
Jeg vil nu nødig kaldes for senior bare fordi jeg har rundet 30 
Det er rigtigt at nogle indlæg er fra komplette begyndere, men det har vi vel alle været på et eller andet tidspunkt ( jeg har i hvert til fælde ) og andre indlæg er fra meget erfarne folk og nogen gange på et teknisk niveau hvor jeg slet ikke kan være med.
For mig personligt er ideen med at bruge dette forum, at lære noget af de der ved mere end jeg gør og hjælpe nogen af dem der ved mindre med mine erfaringer.
Har svært ved at genjende problemet om "seriøse" debatter der bliver forstyrret af den slags indlæg. At debatter kører ud på et sidespor eller ender i personangreb sker fra tid til anden, men jeg har nu ikke bemærket at det skulle være de "unge" der oftest er "synderne" der. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - hvad med os spasrøve (drengerøve) der har rundet 30 og stadig kan
tage lidt sjov - at man interesser sig for noget, gør vel ikke at alt
skal være så alvorlig og seriøst i hele tiden. Men som jeg siger, kan
man ikke lide lugten i bageriet, ja så må man jo gå ud
NB: håber aldrig jeg nogensinde bliver voksen og følsom
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan nævne mindst en der ideelt burde have smidt sine cv ud for ti år siden, men ikke har gjort det?
hvad med os der er relativt unge, men hører musik der blev indspillet 20 år vi blev født? (eller 300 når vi ssnakker god klassik)
som det tidligere er blevet pointeret, så har vi alle, afhængigt af boligforhold og alder, problemer med omgivelserne på den ene eller den anden måde, men løsningen er oftest den sammme. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-FENS skrev:
Hmm... det er måske et dumt spørgsmål, men hvis man ikke længere ønsker at deltage i forummet, skal man så - på en eller anden måde - melde sig ud eller skal man blot undlade at logge ind for tid og evighed?
|
|
|
du kan bare tale grimt om folks seksuelle orientering, deres nærmeste familie eller sige noget omkring kønssygdomme og deres koner... så BURDE du blive smidt ud..
men det er sikkert ikke engang nok hvis du blæser rundt på en gammel boret knallert...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flageborg skrev:
Godt spørsmål d-fense, men er det ikke bedre med en løsning?
Sender herved melding til administrator om at vi ønsker en egen "gruppe" for oss som har passert ca.30 år. Vi, d-fense og jeg med mange fler, med mange års erfaring med tweaking og tilpasning av lyd og bilde. Vi bestemmer selv hvor utstyr og kabler etc. skal plasseres, og så har vi penger til å realisere våre lyster.
HJELP! VI VIL HA VÅRT EGET OMRÅDE PÅ DETTE FORUMET:
Kall oss: SENIOR-HIFI
|
|
|
Eller GERONTOLOGISK AUDIO...

__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm du kunne vel undlade at logge på måske lysten kommer senere?
btw bliver man kylet ud af forumet hvis man undlader at loge på/lave indlæg indenfor en vis tidshorisont?
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke, hvad ideen med en "udmelding" skulle være.
HIFI4ALL.DK's forum tilbyder anonymitet, og hvis interessen forsvinder, er det jo bare at lade være med at logge på forummet.
Når den kommer tilbage er det jo bare at logge på igen...
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Redaktøren]
Jeg forstår ikke, hvad ideen med en "udmelding" skulle være.
HIFI4ALL.DK's forum tilbyder anonymitet, og hvis interessen forsvinder, er det jo bare at lade være med at logge på forummet.
Når den kommer tilbage er det jo bare at logge på igen
-NÆ...eller rettere; PRÆCIS.
Sikken en gang selvhøjtideligt pladder....og utroligt selvhævdende.....og hvorfor skulle man angive sin alder for at være debattør herinde...vås......og hvorfor skulle "gamle" ikke - efter bedste evne - rådgive "unge"....og kan vitterlig ikke se hvordan kommentare med at "bore huller i væggen for mor" kan afspore debatten eller forringe seriøsiteten.....siger det igen; vås!
Mange, rigtig mange, uforstående hilsner
Jesper/Oldhifinut.........og ja, jeg er - desværre/heldigvis - "et par dage" over konfirmations-alderen 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-FENS
Jeg kan se at du i en tidligere tråd har stillet spørgsmål om sort Molton. Det kunne jeg fortælle dig en del om, men vil undlade det, nu hvor du ikke er interesseret i det alligevel.
Hvis din hifi-interesse ikke er stor nok til at deltage på Danmarks største online forum, er den ikke stor nok til at jeg gider dele mine gode/dårlige erfaringer med dig.
Et surt opstød? - Hvis jeg lige havde brugt en halv time på at forfatte et indlæg til dig, for blot at se at det ikke er af interesse, men for at virke interessant at du deltager, ville jeg få en grim smag i munden.
Du må selv bidrage med noget til de yngre, hvis du forventer at andre skal bidrage med noget til dig. Ellers bliver det bare en gang rygklapperi, hvor vi bekræfter hinanden i hvor gode anlæg vi har. Sådan er hifi4all heldigvis ikke!
|
Til top |
|
|
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke at vi kan være bekendt at hagle D-FENS ned for at have en holdning til unge medlemmer. Han bruger dette forum til at finde svar på problemer, som han selv kan relatere sig til.
Al argumentation for, at alder er irrelevant på hifi4all's fora bør derfor handle om at åbne D-FENS' syn på yngre kræfter, og dermed få ham til at blive på siden med fordel for alle, der kan drage nytte af hans viden.
Sluttelig vil jeg som de andre argumentere for, at man generelt bør prøve at lade være med at påvirke 'den røde tråd' med usaglig snak.
Ps. jeg er 18 hvis nogen skulle stille sig selv det spørgsmål __________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er 35 år, men dog nok stadig 'ung' i hifi-verdenen. Til gengæld kender jeg en del branchemedlemmer og folk der lever af lyd, så min unge alder er ikke en hindring for at få forskellige indputs, og bruge dem til noget.
De spørgsmål som de yngre 'tør' stille, er nødvendige for at lære noget. Mange selvbestaltede 'hifi-eksperter' er afhængige af at nogen tør stille spørgsmålene, da de ellers selv ville kunne afsløres som uvidende.
Heldigvis er der hun få 'eksperter' der ikke er åbne over for andres input, og selv de mest simple spørgsmål har godt af at blive stillet fra tid til anden.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rizzo; hvad kan jeg sige...?.....RESPEKT 
Du er vist den som har det største/bedste perspektiv i indlæggene herinde...nemlig at man burde gøre hvad man kan for at beholde medlemmer, fremfor at fremme at medlemmer takker af.........og dit indlæg i særdeleshed burde få D-FENS til at ændre opfattelse af unge hifi-entusiaster/interesserede...
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi4all er da generelt ganske underholdende, selv om der kan nævnes en række negative ting også..
Eksempelvis er jeg af den overbevisning at jeg er den bruger herinde, som har fået flest indlæg slettet af moderatoren. Derfor har jeg fundet det nødvendigt ved hvert indlæg at gøre opmærksom på, at det muligvis vil blive slettet, og at det netop ikke er mig selv, der har gjort det. Jeg står ved det jeg skriver.
Det er bare vilkårene, kan man ikke finde sig i det, må man hellere forlade etablissementet.
|
Til top |
|
|
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg må hellere rette min profil. Jeg var slet ikke klar over at jeg var en del af Senior - Hifi   
Og det selv om jeg først lige har fået min førstefødte og hustru hjem fra hospitalet!!!!!
mvh
Kenneth - Senior Hifi'er på 32 år
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, sikke en debat!
Jeg hører nok til Hifi4All's aller yngste generation med mine små 16
år. Jeg mener på ingen måde alder har det store at sige med
seriøsiteten på et forum. Jeg har været på mange forummer, og jeg må
indrømme dette nok er det mest seriøse og "hyggelige" forum at kigge
på. Stort set altid en høflig tone og massere "gammelmands" humor.
Endeløse debatter om en 15 år gammel forstærker og meget andet. Perfekt!
Men når et forum når den størelse som Hifi4All er, KAN det IKKE undgåes
der kommer et par svipsere engang i mellem. Det kan være
mudderkastning, personlig kritisering og meget andet, der trækker den
samlede forum seriøsitet ned. Dette kommer nok også oftest ved den
yngre generation, da de naturligvis ikke besidder den samme modenhed
som de ældre. Nå det er i sådan et lille omfang her, kan jeg ikke se
hvorfor man ikke finde den krævede tollerence og se igennem fingrene.
Jeg håber da virkelig ikke mine indlæg i fremtiden vil bliver overset
pga. min alder.
|
Til top |
|
|
MiiB Branchemedlem

Raidho Acoustics
Bruger siden: 28 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det alting op så det er i små ordnede bidder gamle og unge swonusfaberlud analog fraaks. Gamle analog freaks unge digital rødder nørder med hang til mors gryder. Hvad med erfarne mod ikke erfarne. Stop det det slår forumet ihjel og skaber bestemt ikke dynamik
|
Til top |
|
|