Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 30 kilo klassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

OleJ skrev:
Ville ønske de ville lave en møbleringsvenlig Helicon 400. Jeg har stillet indkøbet i bero ind til videre for at se, hvad der kommer af nyheder (eller tilbud). Så må de gamle KEF 104.2 holde ud lidt længere.

I følge det seneste HF er Dali på vej med en ny højttalerserie under Helicon, som også har bånddiskant (gætter på den skal afløse Evidence serien) og de ser lidt mere traditionelle og møbleringsvenlige ud end Helicon, men er så ikke lige så flotte.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

ThomasDJ skrev:
winter skrev:
Hvad med de dali'er jensen har tilsalg.

Hvad er det for en model? Jeg synes ikke lige jeg kan finde dem

Dali Euphonia MS4. MEGET billige. Men skynd dig. Hvis jeg kender Jensen ret, varer det ikke længe før de er væk.

De vist allerede væk Jeg kan ihvertfald ikke længere se dem på websiden?!

Som så mange andre, har jeg også lyttet en del på højttalere for nylig - Dog startede jeg i en væsentligt lavere prisklasse (ca. 12.000 kr.), og dér er der ikke så meget at komme efter De eneste højttalere, jeg hørt under 15.000 kr. (sætpris), som var tæt på at blive købt, var Avance Signature 8 Mk III (KT-radio i kbh. og Expert i Varde). Prøv evt. at give disse Avancer et lyt - Det er ikke sikkert du synes om dem, men jeg lyttede også på Audiovector Mi3 Super/signature og forskelige B & W'er, og jeg er helt enig i din beskrivelse af lyden fra dem.
Jeg hørte også Dynaudio 72Se, og den kunne jeg ikke lide - Det virkede ikke som om musikken kom ordentligt ud af kasserne, og det hele lød lidt indelukket, kedeligt og bestemt ikke hverken musikalsk eller detaljeret....Skuffende. Måske er deres større serier bedre?

Jeg endte dog med at være så heldig at finde et sæt Helicon 400 brugt, og dem er jeg glad for Behagesyge? Måske.....Svær at møbelere med? Ja, bestemt, men den relativt høj WAF ........28.000 kr. værd? Ikke helt, men jeg synes det er tæt på........

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Hej Thomas

Hvad med at lytte til et sæt Sonus Faber Grand Piano Domus? Prisen ligger præcist i dette leje, og der kan lyttes til disse hos http://www.speakerscorner.dk/dk/ i København.

Er det ikke KT RAdio Odense, der har disse på tilbud? Mener jeg har set dem i HF 3 eller 4 2005.

Hvad med AudioVector?

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Bare vis kæresten dette billede, og sig at du vil have dem, så bliver hun glad når du ender med et sæt store Martin Logans i stedet

http://cgim.audiogon.com/i/vs/s/f/1098322015.jpg

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil absolut anbefale de Sonus Faber Cremonia der er annonceret øverst under forhandlerannoncerne her på siden

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Du bør også høre Piega:

Kan ikke helt huske priserne. Men C3 eller C3 limited burde være inden for rækkevidde.

www.piega.dk

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt martin logan mosaic, den var rigtig behagelig og luftig. Liste prisen er 20k for et par og så ser den jo også rimeligt ok ud.

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Ligesom @MaltheK og @Frede1977, vil jeg absolut også anbefale de Sonus Faber Cremona til 30k her hos VassagoHiFi http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=5285

En yderst lækker højttaler både i udseende og lyd - og med en førpris på 60k, bør du jo også få noget for pengene. De er fra nov 2004 = så godt som nye.

ole post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

hej hvad med magnepan det er en dipol højtaler. min fætter har et par
kender ikke type nr. men på hans denon monoblokke sæt spiller de
som at være til concert.
                                               mvh   ole post
Til top Vis ole post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ole post

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Ligesom @MaltheK og @Frede1977, vil jeg absolut også anbefale de Sonus Faber Cremona til 30k her hos VassagoHiFi http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=5285

En yderst lækker højttaler både i udseende og lyd - og med en førpris på 60k, bør du jo også få noget for pengene. De er fra nov 2004 = så godt som nye.

Må desværre også være enig her, selvom jeg ikke er speciel stor SF fan

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har testet Piega C2 og C4 hjemme, de er lidt pebrede i pris, og både jeg og konen fik simpelthen ægte hovedpine efter få timers lytning pga. bånddiskanten der er extremt åben og dominerende (med Thule IA350B), men smag og behag er heldigvis forskellig.

Med 30K i lommen forventer man noget extra, men bliver ofte skuffet fordi: mange HT til 20K spiller lige så godt. Mit råd er: køb noget brugt til 20K og hold ferie for resten, eller øg cd samlingen.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

MGPProjectS skrev:

daniels skrev:

Må desværre også være enig her, selvom jeg ikke er speciel stor SF fan

Cremonaen kan være et godt valg hvis man har præferencer for perspektiv, detaljer og ikke mindst musikalsk nærvær. Men mange vil jo gerne have det til at lyde mere af hifi...

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej,

Har testet Piega C2 og C4 hjemme, de er lidt pebrede i pris, og både jeg og konen fik simpelthen ægte hovedpine efter få timers lytning pga. bånddiskanten der er extremt åben og dominerende (med Thule IA350B), men smag og behag er heldigvis forskellig.

Med 30K i lommen forventer man noget extra, men bliver ofte skuffet fordi: mange HT til 20K spiller lige så godt. Mit råd er: køb noget brugt til 20K og hold ferie for resten, eller øg cd samlingen.

Mvh/Mik112

Køber man brugt, er der faktisk en del forskel på hvor langt man kommer med 20 eller 30k.

Her er der langt større forskel på hvor langt pengene rækker, end ved køb af nyt. 20k er vist for lidt til et sæt brugte Sonus Faber Extrema f.eks.

Også på Martin Logan og Magnepan, er der meget at hente med 30k på lommen ved brugtkøb.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Dit heldige asen; at have 30k til nye højttalere må være lækkert.

Lyt til Von Schweikert Research højttalere inden du køber noget andet. VR-2 (som jeg selv har) står i 22k for et sæt/nypris.

Jeg ved Novisad har VR4Jr stående - du kan tjekke billeder og beskrivelser ud på min og hans tråd vedr. Von Schweikert.

De kan høres i Activ Hifi i Esbjerg og i Lydstuen i Silkeborg. Jeg kender ikke til andre forhandlere.

Pris/kvalitetsforhold er exceptionelt, intet mindre

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej,

Mvh/Mik112

Så må det være Thule. Jeg har hørt dem på alt fra The End Millenium, Tavt Millenium, Holfi mfl.

Det er en åben HT men jeg mener ikke den har overdreven diskant. Fremragende diskant og en god bas, der dog ikke er kælderdyb. Det er ikke en spil højt højttaler, men taber heller ikke pusten for hurtigt. Jeg kan faktisk ikke sige noget dårligt om den.

Den er umiddelbart mere neutral en Dali, ikke så anmassende som B&W og med mere liv end Linn. Hvis ikke jeg var inkarneret selvbygger, stod der sikkert et par Piega hjemme hos mig (har haft et sæt C3 til låns).

ThomasDJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Når man lige har tjent kassen på at sælge sin lejlighed kan man jo godt tillade sig at være lidt ekstravagant .

Esbjerg er lidt langt væk, men Silkeborg er jo lige på vejen til svigerfamilien så det kunne da være man skulle lægge vejen forbi lydstuen.
Til top Vis ThomasDJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThomasDJ

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Hej Kjeldsen,

De Piega bånd er ok hvis man er til det, men jeg foretrækker helheden i billedet; måske Piega bare skal have de andre enheder op på samme niveau? 

Det med Thulen holder ikke, har samme problem når jeg tilslutter min gl. 2*15W klasse A forstærker med 2N3055 i udgangen. Manglende bas er mindre problematisk her da jeg kører 2.2 setup.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

ThomasDJ skrev:
Dejen skrev:

Når man lige har tjent kassen på at sælge sin lejlighed kan man jo godt tillade sig at være lidt ekstravagant .

Esbjerg er lidt langt væk, men Silkeborg er jo lige på vejen til svigerfamilien så det kunne da være man skulle lægge vejen forbi lydstuen.

Jeg er helt klar over dit kendskab til Raidhos S3, men hvis du alligevel er på vej til Silkeborg, burde du unde dig selv et lyt på S3 i Odense. Jeg er ret sikker på at Flex, er klar til en præsentation, som vil give dig et helt andet indtryk af S3´s musikformidling. Den er lidt krævende mht. opstilling og elektronik, men så er der i den grad valuta for pengene. Jeg tror du bliver positiv overrasket, men det kommer naturligvis an på dine behov. Skal det være : ud af kassen, detaljeret, dynamisk og med stor bredde, bør du sende en pm til flex.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej Kjeldsen,

De Piega bånd er ok hvis man er til det, men jeg foretrækker helheden i billedet; måske Piega bare skal have de andre enheder op på samme niveau? 

Det med Thulen holder ikke, har samme problem når jeg tilslutter min gl. 2*15W klasse A forstærker med 2N3055 i udgangen. Manglende bas er mindre problematisk her da jeg kører 2.2 setup.

Mvh/Mik112

Langtidslytning har jeg kun foretaget med C3 og andre af modellerne med papirmembraner fra Vifa. Metalmembraner som i limitid udgaverne har jeg kun hørt i periode af ½-1 time. Det kan være fænomenet skyldes disse membraner og ikke båndet?

Har du hørt C3 eller storebroderen med papmembran. Jeg mener absolut ikke her er noget der stikker af fra helheden. Svar evt. i en PB så vi ikke gør det til en Piega tråd.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes