| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Hej Jensen,
Uanset man er med ble, 25 eller 50, hvad er det der skal spændes foran den SF før den lyder rigtigt?
Mvh/Mik112 |
|
|
Den er lett nok .
Hold dig fra rør på dem hvis det bliver de kun mere sløve af .
Du skal især til Cremona have en amp der er stærk og er hurtigt , ellers går det galt med mellemtone , og helst en med en varm lyd , ML 332 Krell kunne være ok .
Jeg har hørt Cremona på mange amps og int , det værst jeg har hørt var i tyskland , hvordan de kan ødelægge lyden fra sådan en speaker som Stradivari og især når krell rummet kom fra samme firma og det spaket så meget røv i forhold til SF rummet .
Så har jeg hørt en del på amati home i tyskland på rør og ML33H , og på ML33H var det rigtig godt , men den speaker er også mange klasser over Cremona .
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon noget Naim kan sparke liv i et Cremona? Mener at Lydbutikken kører fast med det setup, men om det er fordi det virker sammen ved jeg ikke, de forhandler jo begge mærker. Endnu da.
Jeg er dog også af den opfattelse, at de fleste HT ere uanset mærke skal have en del flere watt end 50 og 70. Der skal 100+ watt til før der er nok headroom og jo flere enheder, dobbeltbasser m.v, ja jo flere watt og "bundtræk" skal der til.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gider tage til Malmø har Ljudprodukter Living Voice OBX-R2 stående.
Alf og Calle er gode til at præsentere HT m.m. tlf:
+46 40 91 03 90
Godt nok er OBX ikke 30k, men den mindre Avatar er i den klasse, så det smager da lidt derhenaf.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Mon noget Naim kan sparke liv i et Cremona? Mener at Lydbutikken kører fast med det setup, men om det er fordi det virker sammen ved jeg ikke, de forhandler jo begge mærker. Endnu da.
Jeg er dog også af den opfattelse, at de fleste HT ere uanset mærke skal have en del flere watt end 50 og 70. Der skal 100+ watt til før der er nok headroom og jo flere enheder, dobbeltbasser m.v, ja jo flere watt og "bundtræk" skal der til.
|
|
|
Ja kan være til det musik de holde demo på .
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ThomasDJ...
Jeg er selv den lykkelige ejer af et par Dali Helicon 400, min stue er kun på 17 m2 og det har givet nogle problemer med opstilling og generel set-up i øvrigt... men det har været meget lærerigt .... Helicon'en er MEGET kræsen med hensyn til hvilket grej du sætter foran incl. kabelvalg... men efter at ha' leget med kabler, nye 'fødder', ny forstærker m.m. er jeg nu ganske tilfreds med lyden ... Jeg har aldrig lyttet til så meget musik på en gang og så, så længe ad gangen - jeg har aldrig oplevet en højttaler som så overbevisende matcher alle genre af musik som denne ... den får min varmeste anbefaling... Jeg har kun 18 cm til bagvæg, og det er okay, men selvfølgelig ville 30 cm nok være bedre.. Om de er 28k værd, tja... det må dine ører afgøre ... - jeg var heldig at få et demo-sæt til 19k, og jeg har ikke fortrudt eet sekund
mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
ThomasDJ Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før jeg hørte Dali helicon var min holdning at de ikke arbejde seriøst
med de højttalere de lavede. Efter at have hørt dem har jeg
fuldstændigt fået vendt op og ned på min indstilling til det firmas
produkt(er?). Helicon'en er stadig på min top 5 liste.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De Dali Helicon 400 skal du seriøst lytte til, hvis du overvejer dem. Bunden skuffer mange, inklusive undertegnede. Mangel på definition og stramhed er udpræget, og den minder mest af alt om noget, der er hængt alt for løst op. De kan rigtigt meget på andre områder, men for 30k er du i mine øjne berettiget til en speaker, som gør det hele (i hvert fald det meste) godt. Og det mener jeg ikke, at man kan tilskrive Dali'en i bunden - skuffende til prisen er den nærmeste betegnelse jeg kommer. Med en sub til at tage sig af bunden kan man komme langt med de Dali'er, men som 'helstøbt' speaker lader de noget tilbage at ønske.
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
ThomasDJ Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| De Dali Helicon 400 skal du seriøst lytte til, hvis du
overvejer dem. Bunden skuffer mange, inklusive undertegnede. Mangel på
definition og stramhed er udpræget, og den minder mest af alt om noget,
der er hængt alt for løst op. De kan rigtigt meget på andre områder,
men for 30k er du i mine øjne berettiget til en speaker, som gør det
hele (i hvert fald det meste) godt. Og det mener jeg ikke, at man kan
tilskrive Dali'en i bunden - skuffende til prisen er den nærmeste
betegnelse jeg kommer. Med en sub til at tage sig af bunden kan man
komme langt med de Dali'er, men som 'helstøbt' speaker lader de noget
tilbage at ønske. |
|
|
Min erfaring er indtil videre at den perfekte højttaler ikke kan købes
for 30k. Alt hvad jeg har hørt på indtilvidere har på et eller andet
punkt ladet noget tilbage at ønske - også Dali'erne. Nu er jeg ikke
klar over hvad du ikke kan lide ved helicons måde at gengive bas på,
men jeg gætter på at det er dens knap så tørre og stramme bas som
f.eks. B&W og Dynaudio excellerer i. Jeg kan til dels give dig ret
i den indstilling, men personligt tror jeg bedre jeg kunne leve med
Dali's lidt fyldige bas end eksempelvis audiovector og B&W's
diskant.
Nu har jeg pt. noget andet på beding, så det bliver nok aldrig aktuelt med Dalierne.
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at branding er meget vigtigt for brugerne herinde, og al respekt for det da jeg sgu også skal nyde når jeg endelig hiver muldvarpen op. Men jeg vil mene, at det vil være synd at du bruger +30kkr uden at lytte til Carøes Duelund højttalere.
Jeg har selv bestilt et sæt, efter en ret imponerende lyttesession. Steen havde virkeligt fat i noget med dem, håndbyggede fra ende til anden og dynamiske som ganske få. Men igen afhænger det jo af smag og behag. Man må bare ikke lade sig fange af at så mange andre har et specielt mærke..  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThomasDJ skrev:
powda skrev:
| De Dali Helicon 400 skal du seriøst lytte til, hvis du overvejer dem. Bunden skuffer mange, inklusive undertegnede. Mangel på definition og stramhed er udpræget, og den minder mest af alt om noget, der er hængt alt for løst op. De kan rigtigt meget på andre områder, men for 30k er du i mine øjne berettiget til en speaker, som gør det hele (i hvert fald det meste) godt. Og det mener jeg ikke, at man kan tilskrive Dali'en i bunden - skuffende til prisen er den nærmeste betegnelse jeg kommer. Med en sub til at tage sig af bunden kan man komme langt med de Dali'er, men som 'helstøbt' speaker lader de noget tilbage at ønske. |
|
|
Min erfaring er indtil videre at den perfekte højttaler ikke kan købes for 30k. Alt hvad jeg har hørt på indtilvidere har på et eller andet punkt ladet noget tilbage at ønske - også Dali'erne. Nu er jeg ikke klar over hvad du ikke kan lide ved helicons måde at gengive bas på, men jeg gætter på at det er dens knap så tørre og stramme bas som f.eks. B&W og Dynaudio excellerer i. Jeg kan til dels give dig ret i den indstilling, men personligt tror jeg bedre jeg kunne leve med Dali's lidt fyldige bas end eksempelvis audiovector og B&W's diskant.
Nu har jeg pt. noget andet på beding, så det bliver nok aldrig aktuelt med Dalierne.
|
|
|
Fair. Det jeg mener med Dali'ens bas, er i bund og grund, at den bliver for buldrende, uden samtidigt at besidde evenen til at gengive detaljer i bunden. Har haft en god lejlighed til at danne mig et indtryk, og på et TacT setup, som jeg ellers tilskriver stor credit i prisklassen, da formåede de bare ikke at imponere. Helhedsindtrykket var således, at man manglede definition i de nedre regioner, hvilket i mine ører udmunder sig i en alvorlig mangel.
Er de ikke længere relevante, så fred være med det. Synes ellers, at Dali har ladet en speaker med et kæmpe potentiale gå spildt i Helicon 400 på baggrund af den i mine øjne slappe bas. Ærgerligt. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
??? 18cm , det dur da slet ikke , hvis du kan få det til at køre , ja såå , nu har jeg haft dem i min stue , og de skal have meget plads .
Jeg er tit i kbh må man komme og høre det en dag ? .
Denne Cd Janis ian breaking silence , er rigtig god til at indstille højtaler med , meget god bund med detajler .
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet tidligere synes jeg personligt 30k klassen er en vanskelig prisklasse at finde højtalere i (med mindre man handler brugt), så jeg er meget interesseret i om der findes alternativer som jeg ikke selv overvejede da jeg var på jagt. Stod jeg foran et køb var der ingen tvivl om at jeg ville smide 5k oven i puljen, for derefter at gå på jagt efter et par brugte Guarneri. -Ja, jeg ved det... Jeg er fortabt...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ihvertfald også kigge på et sæt brugte ProAc Response 3.8 eller D38, de spiller altså helt og aldeles fremragende efter min mening. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par næsten nye cremona i perfekt stand m. orig emb. til under 30.000 er et rigtig godt køb uanset hvad Jensen siger og mener. Og så vanskelige er de heller ikke til at få til at spille.
Men jeg vil da give medhold i at den måske ikke vil yde sit yderste, men sådan vil det jo være med næsten alle speakers i den klasse.
Jensen har da heller ikke haft skrubler med at sælge alt for stor speakers (eks, beethoven og strauss) til adskillige herinde, så ta' lige og puds glorien..
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror dybest set at mange køber en højttaler der er et nummer for stort til deres rum, fordi de forventer at flytte til noget større, eller simpelthen godt kan lide den kropslige fornemmelse fra rumresonanser.
Jeg startede selv med Cerwin Vega, og må da af og til tænke tilbage på de basbølger der kunne få alle løse genstande til at vibrere med, incl. en køkkenvask af aluminium. Ikke hifi-korrekt, men en oplevelse der satte sig godt fast.
Jeg lytter selv pt. skiftevis til et sæt der er for småt til rummet, og et der er lige i overkanten. Det perfekt tilpassede sæt, vil være et rumtilpasset monitorsæt til studiebrug, hvor jeg sidder så tæt på højttalerene at den første gulvreflektion rammer bag lyttepladsen. Bassen er mest lineær og hurtig, når man sidder tæt på en højttaler der er designet til nærlytning.
Igen må der tages i betragtning om der er tæpper eller ej, glasborde, skifterammer og andet musikfjendsk inventar.
Generelt vil jeg sige at systemer der spiller for lidt bas, bedre kan bruges til min musiktype, og andre vil hellere have for meget, da de ikke vil gå glip af noget.
Elektronisk musik tåler meget bas uden at virke 'unaturlig' men lytter man til et stort flygel, vil små afvigelser genere meget, hvis man først er blevet opmærksom på dem.
Lige for tiden lytter jeg til B&W Matrix 805 på nogle standere der burde være 10cm for lave, men mærkværdigvis ikke er det i mit rum. Man kan ikke altid regne med hvad der bør virke, men må prøve det af i praksis. Jensen er en af de forhandlere der tit låner sæt ud til afprøvning i hjemmet, og tager efterfølgende et tab på småridser når de senere skal afsættes som demosæt. Det er temmelig risikabelt at låne ud til højre og venstre, så man skal nok ikke brokke sig for meget over den service man får derfra.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I klassen under 30k må der være en del fra Infinity der rykker godt på brugtmarkedet.
http://www.infinity-classics.de/infinity/index.htm
Der var et sæt Modulus til salg af den aller mest kone-/kærestevenlige slags for kort tid siden her på sitet, og Infinity har nogle aktive subwoofere med målemikrofon og rumkorrektion der ville matche denne lille mini til perfekt sammenhængende lyd.
Er Infinity nedstemt, eller har de lavet modeller der kan accepteres af alle i husstanden?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
full blown skrev:
Er der overhovedet nogen som ikke har et sæt beethoven eller strauss i sit setup længere på dette forum |
|
|
Nåja jeg har da heller ikke VA...endnu Har faktisk aldrig rigtig haft mulighed for at lyte til dem, og nu tør man næsten ikke for hvad nu hvis man kan li´dem, så bliver man bare beskyldt for at være en medløber der køber det samme som alle de andre på hifi4all. 
Det kan være jeg bare skal holde mig til Dali og så finde mig i at Snell, VA og SF gutterne hakker på dem, så kan jeg rigtig føle mig forfulgt  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Et par næsten nye cremona i perfekt stand m. orig emb. til under 30.000 er et rigtig godt køb uanset hvad Jensen siger og mener. Og så vanskelige er de heller ikke til at få til at spille.
Men jeg vil da give medhold i at den måske ikke vil yde sit yderste, men sådan vil det jo være med næsten alle speakers i den klasse.
Jensen har da heller ikke haft skrubler med at sælge alt for stor speakers (eks, beethoven og strauss) til adskillige herinde, så ta' lige og puds glorien..
|
|
|
Nu er det ligesom heller ikke Jensen der bestemmer hvad folk skal købe - langt de fleste er voksne mennesker som selv kan tage stilling til tingene, og Jensen kan sagtens råde dem til at købe noget mindre, men hvis de vil have f.eks. Strauss, så må det jo være sådan - vil du mene at han skal sidde og have det dårligt over at han har solgt et par Strauss til en gut med et rum på 17 kvm (for at tage et eksempel)?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
|
|
Du kender intet til disse speaker .
Ved du hvorfor de skal have et stort rum og en god amp ?
Du kan ikke samline bunden i dem og et par beethoven , SF har en meget og du vil løs bund og mellemtone i forhold til vienna og jmlap B&W i 30000kr klassen .
Det gør den mega svær at få tuent ind hvis man kan , og ja jeg ser det som en stor fejl de har lavet
Og jeg har haft 5 køber til dem , men det har sagt til dem , de er så ikke vendt tilbage , heller det end jeg skal høre for at jeg sagde ikke det og ikke det .
Så vil jeg heller smide dem ud .
Der er den store forskel på os to ,
længe før jeg kendte til vienna og startet op har jeg brugt mange timer med disse SF for jeg var selv tændt på dem , men de kunne slet ikke det de skulle kunne i den pris klasse , derfor købte jeg dengang Logan og AV SIG 8 MKII
Men du kan bare mail hvis du vil høre hvad jeg mener .
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lavet en grundig oprydning i tråden - personfnidder og private intriger bedes holdt på privat besked-basis!!
Med lidt held er trådens forfatter ikke skræmt væk endnu...... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |