Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 30 kilo klassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ville også prøve at lytte til System audio, hvis jeg var dig. Et sæt 2K master og en sub eller 2. Det er småt, stue-venligt, høj WAF og det spiller forrygende efter min mening!

Prisen ligger på 28.000 med 2 SE175 subs og 34.000 med 2 stk SE200 subs, men mon ikke der kan forhandles lidt der.

Med venlig hilsen

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Dynaudio Special 25 kunne også være et rigtig godt bud. Både som nye eller som brugt. Der er netop nu et sæt til salg på Brugtmarkedet til en fin pris.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skal love for vi fik ryddet op i jensens og mine indlæg. Det var sikkert en rigtig god ide!

Jensen og jeg er på pb-basis blevet enige om at styre os i fremtiden. Det må vi så håbe vi kan.

Jeg kan dog stadig ikke genkende Jensens beskrivelse af Cremona, og det forbavser mig meget at han kan mene det var bedst, hvis de blev smidt ud. (!)

hvis du vil gøre alvor af dette, så skriv lige til mig først. Så skal jeg nok komme tage dem med mig!  

Jeg skal nok selv betale for transporten til Fyn

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

.

Eller send dem til mig.UPS/fedex til london.Ps kommer de med spikes

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

.

hov hov jeg var først !

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

.

Ja, de kommer kun med spikes, og godtnok er højttalerene gratis, man du skal betale 30.000,- for spikes'ne

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg skal love for vi fik ryddet op i jensens og mine indlæg. Det var sikkert en rigtig god ide!

Jensen og jeg er på pb-basis blevet enige om at styre os i fremtiden. Det må vi så håbe vi kan.

Du og Jensen er såmænd ikke værre end så mange af os andre, Malthe.

Men fint at I har aftalt "våbenhvile"

Man lader sig jo rive med og bliver måske nogen gange for ivrig. Det er jo det pokkers ved denne i øvrigt vidunderlige hobby.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Att spencer.Saa er de vel ogsaa fra nordost.

Nu mangler vi bare en udtagelse fra jonas bojer.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

winter skrev:

Att spencer.Saa er de vel ogsaa fra nordost.

Nu mangler vi bare en udtagelse fra jonas bojer.

Jo, men når det nu er nogle spikes der plejer at koste 60.000,- så er det jo yderst billigt!

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jeg tror gerne jeg snupper dem uden spikes?!?

Hmm, alle de kasser med gemte symfoniorkestre jeg kunne komme i tanke om er desværre nævnt, håber du finder hvad du søger :)

Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Jeg kan dog stadig ikke genkende Jensens beskrivelse af Cremona, og det forbavser mig meget at han kan mene det var bedst, hvis de blev smidt ud. (!)

hvis du vil gøre alvor af dette, så skriv lige til mig først. Så skal jeg nok komme tage dem med mig!  

Jeg skal nok selv betale for transporten til Fyn

Det med smide ud , var nu ham der havde dem der kom med den .

Kunne jeg nu aldrig finde på ( eller kunne jeg ? ej )

Og ja intet ondt herfra kun sjovt

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Det er mega ærgerligt for flere delatgere at det - som før når SF bliver kritiseret herinde - endte med at Cremonaen kom i miskredit. Det er stort set det eneste der er sket ud over en masse sidespring. Jensen får nu sværere ved at sælge dem, da han blev presset til at offentliggøre hvor vanskelig den er at drive og opstille. Og SF tiljublerne kan ikke forstå det kan være rigtigt. No win-win.

Det man kan udlede af taberdiskussionen er, hvilket tilfredshedsniveau som de forskellige herinde tester op til. Jensens ligger tilsyneladende højt og det er bevisligt klart at han har prøvet en masse for at "få dem til at spille", men i forhold til hans ambitionsniveau, lykkedes det ikke.

Og så er der hele diskussionen med at være verliebt i noget på forhånd. Det er ret naturligt at have favoritter og det er tydeligt på alle tråde - og i livets andre forhold - at en valgfrie selvblindhed gør der ikke kan vurderes bare nogenlunde afbalanceret.

Så jeg kan bare håbe at trådens forfatter kan holde sit hjerte i ro og hovedet klart i udvælgelsesperioden.

Og en høj hat af for Jensen der virkelig har bevist en sjælden egenskab som sælger i hifibranchen; han er hudløst ærlig. Det er nok et princip, og de er nemme at have, til man oplever hvad de koster een. Indtil videre har de kostet ham en del bøvl og 5 potentielle købere af den der SF Cr.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har spurgt Kurt Kubik om han vil spænde sin 3020'er på Cremonaerne, så vi kan høre om den klarer ærterne?

Gør den det, er det jo en forstærkerdiskussion lige pludselig, og ikke højttalerenes skyld.

Vi har jo før givet den komponent vi mindst bryder os om, skylden for den dårlige lyd.

Udfaldet af dét eksperiment tror jeg at mange gerne vil høre.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Til Kontrast.

Ja, ærlighed er en god ting. Så længe man er fair over for de mennesker man omgir sig i blandt. Hvis jeg ser en handicappet på gaden, griner jeg ikke højlydt og siger "hold kæft en taber", for så bagefter at sige "Jeg var da bare ærlig - jeg har ikke gjort noget forkert."

Hifi kan faktisk være en hyggelig hobby, hvis vi bliver bedre til at sætte ord på vores oplevelser og holdninger, og undgår at gøre virkeligheden sort og hvid - dur / dur ikke.

Husk på hifi også handler om (musik)smag og præferencer. I min lille verden handler det at lytte til musik mest om "hvad" og ikke "hvor meget". Men der er vi så forskellige.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Til alle

Fairness og smag kan sagtens gå hånd i hånd, om jeg så må sige. Det kræver dog en smule flexibilitet og "horisontal-syn", hvilket ikke altid er til stede fx. ved hardcore-ypperstepræsterne. Uanset standpunkt, bør der være plads til alle fraktioner, uanset indgangsvinkel. Desværre ser det ud til, at det er nemmere at skyde på modparten, frem for at forklare ens egne oplevelser, og ditto forstå modpartens oplevelser...Pludselig ender det i "hvem kan p***e længst"...... ( det kan jeg iøvrigt  )

Mht. 3020érn;  den bør vi ikke lade os dupere voldsomt meget af. Husk på at "demoerne" er foregået i kubikkens hule, hvor racerkøren har stået med mikrofonen. Slet ikke at sammenligne med et åbent forum som fx. på en messe!"!!!!!!!!!!!!!

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Kan anbefale Dynaudio S3.4 har selv S5.4 som jeg er særdeles tilfreds med.Jeg syntes nu ikke de er kolde eller varme nok mere neutrale med et pift af varme. De kræver dog det rigtige elektronik/kabler før de spiller optimalt.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Det er mega ærgerligt for flere delatgere at det - som før når SF bliver kritiseret herinde - endte med at Cremonaen kom i miskredit. Det er stort set det eneste der er sket ud over en masse sidespring. Jensen får nu sværere ved at sælge dem, da han blev presset til at offentliggøre hvor vanskelig den er at drive og opstille. Og SF tiljublerne kan ikke forstå det kan være rigtigt. No win-win.

Det man kan udlede af taberdiskussionen er, hvilket tilfredshedsniveau som de forskellige herinde tester op til. Jensens ligger tilsyneladende højt og det er bevisligt klart at han har prøvet en masse for at "få dem til at spille", men i forhold til hans ambitionsniveau, lykkedes det ikke.

Og så er der hele diskussionen med at være verliebt i noget på forhånd. Det er ret naturligt at have favoritter og det er tydeligt på alle tråde - og i livets andre forhold - at en valgfrie selvblindhed gør der ikke kan vurderes bare nogenlunde afbalanceret.

Så jeg kan bare håbe at trådens forfatter kan holde sit hjerte i ro og hovedet klart i udvælgelsesperioden.

Og en høj hat af for Jensen der virkelig har bevist en sjælden egenskab som sælger i hifibranchen; han er hudløst ærlig. Det er nok et princip, og de er nemme at have, til man oplever hvad de koster een. Indtil videre har de kostet ham en del bøvl og 5 potentielle købere af den der SF Cr.

Det er ikke et problem .

Men folk der vil høre om højtaler , vil tit høre jeg har dette nu kan det gå an og mit rum et sådan er det godtnok .

Jeg kunne bare sige ja bare køb dem , du skal bare lige lege lidt med opstilling og lidt amps , så køre det .

Så går der ikke læng tid før der bliver ringet tilbage , det passet ikke hvad du sagde .

jeg har skam har lige taget et par mahler tilbage hvor jeg havde lovet for meget .

Nå , nu jeg har en ide til små speaker kik nyt indlæg

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det der på en træls måde er i vejen, er at "folk nu om dage", inclusive mig selv, søger det perfekte (for en selv).

For mange år siden var det ikke så svært. Bare det lød "godt" var man glad. Idag skal hifi sku næsten give folk et liv!

I den forbindelse tænkte jeg på hvor lang tid folk herinde egentlig bruger på hif og på at hænge her og svare på ting og sager. Og på hvem der betaler? Hvem har et job og hvor og ved arbejdsgiveren at man bruger nemt 1 time om dagen på hifi4all?

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

I dag kom jeg forbi Sunaudio i Aalborg. Jeg lyttede til to modeller fra Audio Physic, Spark og Tempo.

Tempo'en er værd at give en lyttet til.

I næste uge skal jeg lytte til Avanti og det glæder jeg mig til.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

OleJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

I dag kom jeg forbi Sunaudio i Aalborg. Jeg lyttede til to modeller fra Audio Physic, Spark og Tempo.

Tempo'en er værd at give en lyttet til.

I næste uge skal jeg lytte til Avanti og det glæder jeg mig til.

Jeg hører meget gerne en nærmere beskrivelse af lyden i Tempo...

Til top Vis OleJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleJ

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes