Emne: Modifikation af D2905/9700 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@finn52
En 9700 har da ikke magnetisk olie, så det må da være en af de mindre modeller du tænker på?
@bjørn
Hvis du mailer mig de(t) billede(r) det drejer sig om, så kan jeg lægge dem op og linke til dem.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
dav,
nu ikke for at være lysseslukker i Clevin hjørnet 
jeg har endnu ikke se en repoducerebar stabil modificering, som kun medførte forbedringer.
forandringer, ja, men det er ikke det samme som entydige forbedringer. selv om det tager langtid, indholder eksotiske materialer, sjove påfund, og hvad ved jeg.
modelervox, afgiver/ fordamper sin blødgøre. f.eks. det samme gør vox, vaseline osv. så modfikationen, og efterfølgende filter tilpasning, passer altså ikke sammen over tid. bare for at give et eks.
dem der laver de enheder er altså ikke komplet idioter.
nu falder der nok brænde ned 
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
|
Misundelse og ærgelse så det kan mærkes gennem fladskærmen - men ok, nogle mener at en NAD 3020 er verdens bedste forstærker og andre mener at Accuphase slet ikk kan lave lyd.
Ja, hifiverdenen er en ret stor verden - - Enten kan man li det eller også kan man ikk - - det man kan li´skal man prale med (på et eller andet plan) og det man ikke kan li´skal man svine til (+ dem der har lavet det)
Egentligt ret simpelt og så er hifiverdenen jo ikk så stor alligevel = Der er dybest set 2 typer = Dem der kan godtage en masse og dem der udelukkende tror på og vil ha sit eget.
Ja jeg er skam også glad for mit - Det er helt sikkert det eneste i hele verden der kan spille musik (bare lige for at køre med samme vogn) 
|
|
|

spille musik... en så dejlig udefinerbar størrelse, som man altid kan ty til når resten svigter  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men en højttalerenhedsproducent skal jo lave enheder der passer til hele markedet.
Jeg forsøger at tilpasse et par af disse enheder til min enkelte løsning.
Mange højttalerproducenter piller jo også en smule ved enhederne før de bruger dem i deres egne højttalere.
Modelervoks-"problemet" kender jeg godt, bruger derfor også et lag læder/skind istedet, når jeg har fundet bafflens rigtige udformning med voksen.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
skruerselv Udelukket fra forum

heltny/cujo
Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
skruerselv skrev:
|
Misundelse og ærgelse så det kan mærkes gennem fladskærmen - men ok, nogle mener at en NAD 3020 er verdens bedste forstærker og andre mener at Accuphase slet ikk kan lave lyd.
Ja, hifiverdenen er en ret stor verden - - Enten kan man li det eller også kan man ikk - - det man kan li´skal man prale med (på et eller andet plan) og det man ikke kan li´skal man svine til (+ dem der har lavet det)
Egentligt ret simpelt og så er hifiverdenen jo ikk så stor alligevel = Der er dybest set 2 typer = Dem der kan godtage en masse og dem der udelukkende tror på og vil ha sit eget.
Ja jeg er skam også glad for mit - Det er helt sikkert det eneste i hele verden der kan spille musik (bare lige for at køre med samme vogn) 
|
|
|

spille musik... en så dejlig udefinerbar størrelse, som man altid kan ty til når resten svigter  |
|
|
Ja, men hellere det end at være mod ALT man ikk selv har haft fingrene i - eller selv ejer - og læg mærke til det der står i parantes - så forstår du den nok ??? eller
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis vi tager afskæring af ophæng.
hvis man fjerner 75%, så er der 25% tilbage 
det er 3 tynde stråler, som nu så er 100% ophæng. hvis jeg nu kun på øjemål kan ramme inden for +/-10% når jeg skære disse 3 stråler. så har jeg pludselig to tweetere, der i ophæng variere ret så voldsomt. det kræver altså at jeg på en måde man lave disse snit, så de er placeret ret ens, og er ret end i størrelse.
det lyder ikke let i mine ører.
det samme med lim klater og lak. uden en meget fin vægt vil mængden jo variere mere end hvad godt er.
det er altså ikke så let som man måske gerne vil gøre det til.
og det sjover er, at det er aldrig på hundedyre driver disse ting og experimenter laves på.
men jeg vil også hellere lave forsøg med en monarcor end en Eton. eller en xt25 frem for en r29. men der er altså igen ikke det samme som at det er meste korrekt.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
3DX skrev:
skruerselv skrev:
|
|
|
|

spille musik... en så dejlig udefinerbar størrelse, som man altid kan ty til når resten svigter 
|
|
|
Ja, men hellere det end at være mod ALT man ikk selv har haft fingrene i - eller selv ejer - og læg mærke til det der står i parantes - så forstår du den nok ??? eller  |
|
|
jo jo, jeg er ikke idiot -jo i nogens øjne er jeg nok
det var ironi jeg forsøgte mig på 
vi er helt enige. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
dav,
jeg har endnu ikke se en repoducerebar stabil modificering, som kun medførte forbedringer.
forandringer, ja, men det er ikke det samme som entydige forbedringer. selv om det tager langtid, indholder eksotiske materialer, sjove påfund, og hvad ved jeg.
modelervox, afgiver/ fordamper sin blødgøre. f.eks. det samme gør vox, vaseline osv. så modfikationen, og efterfølgende filter tilpasning, passer altså ikke sammen over tid. bare for at give et eks.
NÆH, ikk brænde, men der er en HT producent der laver en milliard enheder ! Dem KAN man modificere så de passer bedre til ens lydideal - tydeligt vis noget du ikke har prøvet (måske fordi du stoler blindt på producenterne).
Hvis det skulle gå efter hvad du skriver, burde der kun være ET højttalerkabel - bare i forskellige længder - for de laver jo kun forskelle - IKKE forbedringer - øøøøøøfffffffffff sagde grisen.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
hvis man fjerner 75%, så er der 25% tilbage FLOT
det er 3 tynde stråler, som nu så er 100% ophæng. hvis jeg nu kun på øjemål kan ramme inden for +/-10% når jeg skære disse 3 stråler Så lad være. så har jeg pludselig to tweetere, der i ophæng variere ret så voldsomt. det kræver altså at jeg på en måde man lave disse snit, så de er placeret ret ens, og er ret end i størrelse. FLOT igen - ja og ikke så svært
det samme med lim klater og lak. uden en meget fin vægt vil mængden jo variere mere end hvad godt er. Ja, mon ikk placeringen af HT har NOGET større indflydelse ??
det er altså ikke så let som man måske gerne vil gøre det til.Hvem har sagt det skulle være nemt ?
og det sjover er, at det er aldrig på hundedyre driver disse ting og experimenter laves på. Jo - HER
men jeg vil også hellere lave forsøg med en monarcor end en Eton. eller en xt25 frem for en r29. men der er altså igen ikke det samme som at det er meste korrekt.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@3DX
"og det sjover er, at det er aldrig på hundedyre driver disse ting og experimenter laves på".
Jeg ved ikke hvilke drivere du ellers tænker på, men Scan-Speak 2905/9700 betragter jeg ikke som en af de billigeste på markedet.
Men det er da klart, at man har større forbehold for at skære i en enhed til 5.000 end en til 500 kroner.
Det er klart at dette område er et rigtigt testområde, da der ikke er samme grad af forudsigelse, hvis nogen, for hvordan det kommer til at lyde.
Men man bliver jo ikke klogere af IKKE at prøve sig frem. Om ikke andet ved man så, hvad der IKKE virker
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|
dav,
Du mener de lim, plast- og skumtyper fabrikanterne bruger, materialer som ikke ændrer sig og aldrig forgår ?
Indtil videre har den plast modellermasse de sælger i Panduro Hobby holdt sig uændret og uden at falde af i ca. 5 år. Skulle den slippe eller af anden årsag fjernes, så har jeg da gemt skabelonen. Modellervoksen er en gør-det-selv ting, ingen har påstået andet.
Slet ikke, men Scan Speaks enheder bliver ringer og ringere samtidigt med at prisen stiger og stiger. Det skulle ikke undre mig at adgangen til reservedele også er svindende.
Idioterklæringen gemmer jeg til firmaet endeligt ophører, hvilket er når der kun er den tomme skal og navnet tilbage - i en ikke så fjern fremtid. Det eneste jeg kommer til at mangle er 9300 og skumbølgerne
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
3DX skrev:
|
hvis man fjerner 75%, så er der 25% tilbage FLOT
det er 3 tynde stråler, som nu så er 100% ophæng. hvis jeg nu kun på øjemål kan ramme inden for +/-10% når jeg skære disse 3 stråler Så lad være.
jeg har set dem med 3 stråler, ingen stråler. 9700 med neo magnet (så er ikke er port virkning i udluftningen) og ingen bagkammer, med 4 stråler. ingen stråler og olie. og INGEN af dem er bedre en originalen, set overall. de kobler dårligt ind. falder for hurtigt af, spreder elendigt osv osv. men jeg er sikker på, at hvis man har tunet sine tweetere, så syntes man de spiller mere musik 
så har jeg pludselig to tweetere, der i ophæng variere ret så voldsomt. det kræver altså at jeg på en måde man lave disse snit, så de er placeret ret ens, og er ret end i størrelse. FLOT igen - ja og ikke så svært
nok, hvis du mener du skære dem med 0.1's nøjagtighed, sååååå 
det samme med lim klater og lak. uden en meget fin vægt vil mængden jo variere mere end hvad godt er. Ja, mon ikk placeringen af HT har NOGET større indflydelse ??
jo men det hjælper da ikke hvis der sidder 2 forskellig tweder i
det er altså ikke så let som man måske gerne vil gøre det til.Hvem har sagt det skulle være nemt ?
og det sjover er, at det er aldrig på hundedyre driver disse ting og experimenter laves på. Jo - HER
ok, hvilke og hvor mange ? eller fik du det bare rigtigt første gang 
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@3DX "og det sjover er, at det er aldrig på hundedyre driver disse ting og experimenter laves på".
Jeg ved ikke hvilke drivere du ellers tænker på, men Scan-Speak 2905/9700 betragter jeg ikke som en af de billigeste på markedet.
det er den bestem heller ikke. her tænker jeg på XT25 kontra R29. eller en monarcor woofere frem for en SS, Eton, Excel eller noget andet, hvor det ikke bare er en billige Kina woofer.
Men det er da klart, at man har større forbehold for at skære i en enhed til 5.000 end en til 500 kroner.
ja netop. og det er nok mere det der tæller, end af den billige faktisk er bedre end den dyre.
Det er klart at dette område er et rigtigt testområde, da der ikke er samme grad af forudsigelse, hvis nogen, for hvordan det kommer til at lyde.
Hvis en producent mente at der var grundlag for at standse (præsict ) noget af ophænget væk, og tweeteren så blev meget bedre, så tro jeg nu nok de ville gøre det. men mon ikke de bare hare lavet ophænget 360°, og så opnået det de ville 
hvis nogen klatter modelervox eller lim hist og her var lykken, så kunne man nok få nogen kinesere til det, uden det kostede en krig. med 5kr/timen, skulle de vel nok for 7.5.- kunne klaske det hele til med lim og modelervox 
En anden ting. når nu tweeteren bliver så meget bedre, hvorfor viser de os så ikke en måling der bekrefter det? eller er det igen op til os "andre" at bevise at deres tweeks virker 
eller er det blot øret der nu igen er nok til at "bevise" at nu er den meget bedre. eller er det revolutionerende forbedringer der ikke kan måles.
ikke at en måling beviser om den lyder skidt eller godt. men med så store forbedringer må der da kunne måles et eller andet, skulle man tro.
Men man bliver jo ikke klogere af IKKE at prøve sig frem. Om ikke andet ved man så, hvad der IKKE virker
nej det er rigtigt, og en helt anden snak. men det er jo ikke det tweekerne siger. de siger at de bare bliver bedre....
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
3DX skrev:
|
dav,
NÆH, ikk brænde, men der er en HT producent der laver en milliard enheder ! Dem KAN man modificere så de passer bedre til ens lydideal - tydeligt vis noget du ikke har prøvet (måske fordi du stoler blindt på producenterne).
se andet svar 
Hvis det skulle gå efter hvad du skriver, burde der kun være ET højttalerkabel - bare i forskellige længder - for de laver jo kun forskelle - IKKE forbedringer - øøøøøøfffffffffff sagde grisen.
øøøøfffff, ved jeg ikke hvad du vil med. men det bedre ikke seriøsiteten af tråden, eller din troværdighed....
-du skulle ikke være alias bjørn vel  |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
skruerselv skrev:
3DX skrev:
|
dav,
se andet svar, jo jeg har tunet/tweeket 9700, 98mm osv samt R29, Thiel C33 osv osv. ALLE, ændre karakter, men bliver ikke overall bedre. ENS lydideal, er en helt anden snak, men ikke det samme som mere rigtigt og generelt bedre.
det argument er jeg for dum til at forstår.
der er et hav forskellige p***e gode tweder, og et hav af møg gode højtaler kabler. hvad det har med modificering af tweetere af gøre, og om en tweeter bliver bedre af at man modificere den, forstår jeg ikke  |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

heltny/cujo
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
skruerselv skrev:
3DX skrev:
|
dav,
se andet svar, jo jeg har tunet/tweeket 9700, 98mm osv samt R29, Thiel C33 osv osv. ALLE, ændre karakter, men bliver ikke overall bedre. ENS lydideal, er en helt anden snak, men ikke det samme som mere rigtigt og generelt bedre.
det argument er jeg for dum til at forstår. Jae ???
der er et hav forskellige p***e gode tweder, og et hav af møg gode højtaler kabler. hvad det har med modificering af tweetere af gøre, og om en tweeter bliver bedre af at man modificere den, forstår jeg ikke Det er nok der dit problem ligger ??? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 25 Juni 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Hmm... Folk har snakket meget om limkanten på XT25 hvordan den fuldstændig ødelægger alt hvad der hedder lyd (som jeg forstod det på tweekerne i sin tid). Men på R2904 er der samme limkant.... Er den også helt ude i skoven eller hvad? For jeg har endnu ikke hørt bedre.
Jeg har prøvet XT25 trikset, og syntes bestemt bedre om den originale. Der er væsentlig mere krop og fylde på den. Men jeg kan godt se, at folk der vil have en let og flyvende top, godt kan lide den modificerede udgave. Det er bare ikke lige mig.
Men jeg syntes da det er hyggeligt at "rode" med enheder. Folk kan lære en lille smugle om hvad der sker ved en ting og ved en anden ting. Men at kalde det for en klar forbedring, og nærmest snakke ned om originalerne samt inginørerne syntes jeg er plat. Der ligger ingen former for bevis for noget som helst af det duen, bjørn og co. har påstået. Det tætteste er lidt matematik.
Skulle herlev ikke holde et stort åben hus og bevise deres ting ? Stille måleudstyr og stole op og så spille på originaler, og på modifikationer på ellers samme højttaler. Og så lave målinger der kan underbygge påstande.
En stepresponskurve vil kunne afsløre om diskanten bliver hurtigere (hvilket jeg vil mene er umulig uden at ændre spolen). Den kan vise opbrydninger samt tiden til den falder til ro. En simpel måling der tager ½ sekund at lave.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syncronic.
Hvorfor dog hoppe i muddergrøften og associere Herlevklubben så direkte med Duelundsfæren, læser du ikke aviser der er mere end et år gamle?
Visse"Spidser"(og et lille hav af andre dyre diskanter)er der skam arbejdet en del med, i vor lille jordslåede kælderfabrik, resultatet var på mange måder inkonklusivt..
Kan nogen mon gætte hvorfor jeg er"flygtet"fra posten som(ansvarshavende)redaktör af klubbladet i Herlevklubben?
Jeg tror det var kibri der har nævnt, at det er dårlig Karma, at kritisere sine eventuelle konkurrenter i al offentlighed..
Mvh. Jens/Modifix von DCA , der igennem tiden har været med til _mange_ sammenligninger imellem modificeret og umodificeret udstyr - også i Herlevklubben! __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Syncronic.
Hvorfor dog hoppe i muddergrøften og associere Herlevklubben så direkte med Duelundsfæren, læser du ikke aviser der er mere end et år gamle?
Visse"Spidser"(og et lille hav af andre dyre diskanter)er der skam arbejdet en del med, i vor lille jordslåede kælderfabrik, resultatet var på mange måder inkonklusivt..
jeg gætter på det meget belejligt ikke blev den, der på senigste vis giver den dårligste lyd til de ikke færeste midler. med den der på forunderligste vis, med besked indvistering åbner for et himerige af hidtil uhørt høj oktav gengivelse. viser os lyset og ligger sig om os, som en varmt, blødt fløjes tæppe.
Kan nogen mon gætte hvorfor jeg er"flygtet"fra posten som(ansvarshavende)redaktör af klubbladet i Herlevklubben?
ja da 
Jeg tror det var kibri der har nævnt, at det er dårlig Karma, at kritisere sine eventuelle konkurrenter i al offentlighed..
Mvh. Jens/Modifix von DCA , der igennem tiden har været med til _mange_ sammenligninger imellem modificeret og umodificeret udstyr - også i Herlevklubben!
jeg gætter på..... osv, du har slev pladen 
|
|
|
Hr. DCA, har de checket deres link på det sidste? ellers er det her:
http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/kbhhifi. html
en bedte tilknytning må de da ha' eller er det af bare godhjertet hed, de leder os til denne helt ukomercielle klub, uden den fjernest tilknytning til DCA?
ps, ved de hvor man kan købbe denne:
http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/selvbyg/ dApolitto.doc __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 26 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg hermed HØJLYDT opfordre til at denne tråd kommer tilbage til det den drejer sige om: "Modifikation af D2905/9700" inden den går til i polemisk fnidder?
Lad os få nogle konstruktive bud frem i lyset frem for at på forhånd at ødelægge ethvert tilløb dertil.
En debat om, hvorvidt modifikation af kommercielt tilgængeligt udstyr er nyttigt, godt, tilrådeligt eller ej, må et andet sted hen.
- og giv ikke de andre skylden: "Hvi ser du splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget?" Undskyld, jeg bliver bibelsk; men jeg er ikke stærk udi de ellers så anvendte sportsmetaforer.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|