Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Modifikation af D2905/9700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Modifix skrev:

Syncronic.

Hvorfor dog hoppe i muddergrøften og associere Herlevklubben så direkte med Duelundsfæren, læser du ikke aviser der er mere end et år gamle?

Visse"Spidser"(og et lille hav af andre dyre diskanter)er der skam arbejdet en del med, i vor lille jordslåede kælderfabrik, resultatet var på mange måder inkonklusivt.. 

jeg gætter på det meget belejligt ikke blev den, der på senigste vis giver den dårligste lyd til de ikke færeste midler. med den der på forunderligste vis, med besked indvistering åbner for et himerige af hidtil uhørt høj oktav gengivelse. viser os lyset og ligger sig om os, som en varmt, blødt fløjes tæppe.

Kan nogen mon gætte hvorfor jeg er"flygtet"fra posten som(ansvarshavende)redaktör af klubbladet i Herlevklubben?

ja da

Jeg tror det var kibri der har nævnt, at det er dårlig Karma, at kritisere sine eventuelle konkurrenter i al offentlighed..

Mvh. Jens/Modifix von DCA , der igennem tiden har været med til _mange_ sammenligninger imellem modificeret og umodificeret udstyr - også i Herlevklubben!

jeg gætter på..... osv, du har slev pladen

Hr. DCA, har de checket deres link på det sidste? ellers er det her:

http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/kbhhifi. html

en bedte tilknytning må de da ha' eller er det af bare godhjertet hed, de leder os til denne helt ukomercielle klub, uden den fjernest tilknytning til DAC?

ps, ved de hvor man kan købbe denne:

http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/selvbyg/ dApolitto.doc

Steen Duelund var medlem af klubben længe før den første tanke om DCA blev tænkt, ja før Frederik Carøe forlod folkeskolen. Køkkenhøjttaleren er da også en ældre affære fra før Hr. Carøe og Jens "Modifix" Gregersen kom ind i billedet.

Steen Duelund var professionel soldat i de glade hippiedage så mon ikke FET også har en finger med i spillet. Og hvad med mig ? Jeg har nok også haft et eller andet i klemme, både i Københavns HiFi Klub og køkkehøjttaleren.

Udover undertegnede og Steen Duelund har ingen af de der var med til Køkkenhøjttalerens fødsel optrådt i nærværende forum. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@finn52
En 9700 har da ikke magnetisk olie, så det må da være en af de mindre modeller du tænker på?

@bjørn
Hvis du mailer mig de(t) billede(r) det drejer sig om, så kan jeg lægge dem op og linke til dem.

Tak for tilbudet, men det er der absolut ingen grund til

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 03:59 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
Modifix skrev:

Syncronic.

Hvorfor dog hoppe i muddergrøften og associere Herlevklubben så direkte med Duelundsfæren, læser du ikke aviser der er mere end et år gamle?

Visse"Spidser"(og et lille hav af andre dyre diskanter)er der skam arbejdet en del med, i vor lille jordslåede kælderfabrik, resultatet var på mange måder inkonklusivt.. 

jeg gætter på det meget belejligt ikke blev den, der på senigste vis giver den dårligste lyd til de ikke færeste midler. med den der på forunderligste vis, med besked indvistering åbner for et himerige af hidtil uhørt høj oktav gengivelse. viser os lyset og ligger sig om os, som en varmt, blødt fløjes tæppe.

?

Kan nogen mon gætte hvorfor jeg er"flygtet"fra posten som(ansvarshavende)redaktör af klubbladet i Herlevklubben?

ja da

?

Jeg tror det var kibri der har nævnt, at det er dårlig Karma, at kritisere sine eventuelle konkurrenter i al offentlighed..

Mvh. Jens/Modifix von DCA , der igennem tiden har været med til _mange_ sammenligninger imellem modificeret og umodificeret udstyr - også i Herlevklubben!

jeg gætter på..... osv, du har slev pladen

Hvilken plade? fortæl fortæl!

Hr. DCA, har de checket deres link på det sidste? ellers er det her:

http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/kbhhifi. html

en bedte tilknytning må de da ha' eller er det af bare godhjertet hed, de leder os til denne helt ukomercielle klub, uden den fjernest tilknytning til DAC?

Hvad eller hvem er DAC?  Har jeg mon været for længe på Ø-Lejr?

ps, ved de hvor man kan købbe denne:

http://web5687.web04.talkactive.net/homepage/kbhifi/selvbyg/ dApolitto.doc

Tror ikke den/de er i offentlig tilgængelig handel, ligner da også mest noget sej DIY..

Arkitekt Boye beder så mindeligt om, at vi kommer tilbage til traadens emne, er det mon alt for meget forlangt?

Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg - og tilsyneladende en torn i tastaturet på flere..

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

...lad os det

mine erfaringer....

skæring af ophæng = skidt ide, den kobler meget ringe ind (trappetrin) og det er meget svært at lave dem så de bliver ens på de to tweetere. få tiende dele i forskel på det man skære af, vil betyde at de ikke er ens. hvilket ikke er så smart.

(snittende er for at få blødere ophæng. det kunne man nok også gøre ved at blot vælge et tyndere materiale/ andet materiale. og så stadigvæk være 360° )

coatining = det eneste jeg har set der sker med dem alle sammen, er at følsomhede falder.

(langt de fleste domer er coatede, så hvis de skulle ha' mere, gjorde man det nok)

fjernelse af bagkammer = midster en del i toppen.

(en tweeter ville ikke bliver dyre af at man ikke leverede bagkameret med )

Jeg kan godt forstå at det er besnærenmde at lave om på tingende, i sært hvis det er billigt. Og bilde sig selv ind at nu er det MEGET bedre. men jeg mener ikke det holder i ret mange tilfælde. selvfølgelige er det "sjovere" at bruge 10kr. på modelervox, og en scalpel, end 20K på en power conditioner. men det er ikke det samme som bedre, overall.

at man så hellere kan li' lyden af en tung hjemme coated dome, med snitte ophæng, og ingen bagkammer, i modelervox front, er noget helt helt andet

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Må jeg hermed HØJLYDT opfordre til at denne tråd kommer tilbage til det den drejer sige om: "Modifikation af D2905/9700" inden den går til i polemisk fnidder?

Lad os få nogle konstruktive bud frem i lyset frem for at på forhånd at ødelægge ethvert tilløb dertil.

En debat om, hvorvidt modifikation af kommercielt tilgængeligt udstyr er nyttigt, godt, tilrådeligt eller ej, må et andet sted hen.

- og giv ikke de andre skylden: "Hvi ser du splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget?" Undskyld, jeg bliver bibelsk; men jeg er ikke stærk udi de ellers så anvendte sportsmetaforer.

du har helt ret.

et mere jordnært citat er vist "kast ikke med spyd, når du selv bor i siv hytte"

vi lukker for box 1, og så tilbage til studiet....

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Tak for det - og hvis I ikke havde være tidligere oppe end jeg, ville jeg nok have rettet citatet til det knap på så fordømmende men mere passende "Man fanger flere fluer med sukker end med honning".

Jeg håber skam stadig at Bjørn vil vise den opbyggede forplade.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:

Tak for det - og hvis I ikke havde være tidligere oppe end jeg, ville jeg nok have rettet citatet til det knap på så fordømmende men mere passende "Man fanger flere fluer med sukker end med honning".

Den metale barometerstand nærmer "Cornelius Knudsen" så det tvivler jeg på vil ske. Hvad kunne jeg dog ikke blive beskyldt for af sære ugerninger mod 3DX's ufejlbarlige guder.

kimmadsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
Boye skrev:

Den metale barometerstand nærmer "Cornelius Knudsen" så det tvivler jeg på vil ske. Hvad kunne jeg dog ikke blive beskyldt for af sære ugerninger mod 3DX's ufejlbarlige guder.

Tør øjnene, og snup en kiks Teddy.

Skal der ikke mere en end 3DX til at gøre dig fornærmet, og ”jeg ville vise hvad jeg kan”?

Sætter vi ikke nok pris på din kunden… intet rum osv.

Lad dog 3DX være 3DX, han skal da ikke sætte dagsordenen, for dig eller andre.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

...lad os det

mine erfaringer....

skæring af ophæng = skidt ide, den kobler meget ringe ind (trappetrin) og det er meget svært at lave dem så de bliver ens på de to tweetere. få tiende dele i forskel på det man skære af, vil betyde at de ikke er ens. hvilket ikke er så smart.

(snittende er for at få blødere ophæng. det kunne man nok også gøre ved at blot vælge et tyndere materiale/ andet materiale. og så stadigvæk være 360° )

Om det er en god ide delvist at fjerne ophænget fra en domediskant, aner jeg ikke. Har aldrig afprøvet det.Men at du mener at kunne høre, om der er taget en tiendedel, og her må du mene en tiendedel af en millimeter ?, mere eller mindre af ophænget, som må veje ganske få milligram.Må betyde at du er udstyret med denne klodes  gyldneste ører.

Og normalt er membran og ophæng udført i samme materiale, så ændrer du ophængets tykkelse, ændres tykkelsen også på membranen. Og her tror jeg det ville være udført således af producenten, hvis man bare lige.

MVH    

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Suk...

Edit: - ups, det var ikke henvendt til Andre, men til et par tidligere indlæg som netop udmærker sig ved ikke at levere noget brugbart til tråden.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
3DX skrev:

...lad os det

mine erfaringer....

Om det er en god ide delvist at fjerne ophænget fra en domediskant, aner jeg ikke. Har aldrig afprøvet det.Men at du mener at kunne høre, om der er taget en tiendedel, og her må du mene en tiendedel af en millimeter ?, mere eller mindre af ophænget, som må veje ganske få milligram.Må betyde at du er udstyret med denne klodes  gyldneste ører. SÅDAN !!!

Og normalt er membran og ophæng udført i samme materiale, så ændrer du ophængets tykkelse, ændres tykkelsen også på membranen. Og her tror jeg det ville være udført således af producenten, hvis man bare lige.

MVH    

Den herre (med de gyldne ører) må da meget gerne lytte lidt på nogle modificerede diskanter her - og så sige: Den til højre lyder sådan og sådan - der er nok taget en kvart tusindedel mere af den end den anden - sikke en gang pis at tro man kunne.
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvem siger han har sagt man kan hører det ? Han har bare sagt det ikke er smart. At i ikke kræver tolerancer som 3dx gør da ikke at det han siger er forkert. At nogen kan gøre det så det lyder ens, betyder ikke at alle kan/bør.

I må lige huske at der sidder mange nybegyndere og kigger med i de tråde her. At de begynder at skilde deres fine diskanter af uden erfaring, fordi i mener det er nemt og bliver bedre, vil være en katastrofe.

En anden ting er, at 3dx har nok også det for øje, at en modifikation skal kunne laves konsekvent, ellers er den ikke holdbar. Hvis man ikke kan lave det efter igen præcis er det jo ikke fedt.

OG.. skulle vi ikke prøve og snakke pænt ? "Skruerselv" ord som PIS gider jeg i hvertfaldet ikke sidde og læse.

Bjørn > Hvorfor tager du det som et nederlag og gemmer dig ? Jeg troede ideen med det her forum var at vise sine ting frem stolt, og at vi derigennem allesammen kan lære lidt nyt hver dag. Men med den indstilling får vi ikke meget ud af det.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

syncroniq jeg er enig i, at selvfølgeligt skal en nybegynder vide, at man kan gøre mere skade end gavn, når der modificeres.Men skal DIY kun handle om at købe samlesæt, der er afprøvet.Eller som jeg ser det også være en læringsproces, hvor man så kan risikere at kvaje sig. Men skulle jeg hilse at sige også kan være så heldig at vinde

Nu tvivler jeg på 3DX reelt kræver, at tolerancerne er så snævere at ingen kan høre forskellen. Men det må han selv svare på.

Og det er da klart at man skal kunne lave to der ens, inden for rimelighedens grænser. Ellers ville det være svært at lave stereo.Og det er det jeg læser som 3DXes påstand ikke er muligt.Og som jeg er uenig i.

Og ja syncroniq må vi få kammertonen.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hey,

Andre > Selvfølgelig skal man leje. Jeg har ødelagt min del af enheder på mods, og har endnu ikke hørt en der kan næves som bedre end originalen, af dem jeg har lavet. De spiller anderledes, og måler anderledes (somregel dåligere) men man kan ikke sige de vare bedre.

Byggeæst er for nybegyndere der gerne vil sikre sig at resultatet bliver godt. Derefter plejer folk at komme ind med blod på tanden og køber løse enheder de selv vil igang med. Men mange bliver også forvirret over hvad der bliver skrevet her i det forum. Jeg møder folkene IRL daglig. Jeg vil ikke mene at mods på diskanter er noget for hverken nybegyndere eller "lidt øvede".

Når vi nu snakker mods. Så vil ALLE mods uden målinger være useriøst. Man vil famle i blinde, og til sidst bilde sig selv ind at nu lyder de perfekt. (har selv prøvet det).

Derfor har jeg også (desværre uden held) prøvet at skabe et netværk af måleudstyr rundt i landet, så folk kan få lavet målinger. Der sker bare ikke mere end snak desværre.

Jeg syntes generel der er formeget modgang for selvbyggere. Jeg har prøvet mange ting, men løber mod en mur næsten hver gang. De nye højttalere jeg har lavet må jeg ikke snakke om så folk kan hører dem, fordi de også sælges, nyheder fra dst bliver ikke vist på sider som her og hifilink, folk vil gerne men gør intet osv osv osv. Jeg syntes bare det er synd, for vi kunne have det kanon sjovt med vores hobby.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
3DX skrev:

...lad os det

mine erfaringer....

Om det er en god ide delvist at fjerne ophænget fra en domediskant, aner jeg ikke. Har aldrig afprøvet det.Men at du mener at kunne høre, om der er taget en tiendedel, og her må du mene en tiendedel af en millimeter ?, mere eller mindre af ophænget, som må veje ganske få milligram.Må betyde at du er udstyret med denne klodes  gyldneste ører.

nej det kan jeg bestemt ikke, heller ikke om jeg så viste det  (ingen nævnt, ingen glemt)

men hvis du nu snitter et 97 ophæng så der er 3 stråler tilbage. og vi antager at du kan snitte med +/-0.2mm (det er 2 x tykkelsen af et A4 ark, så der er nok rimeligt fint hvis man kan det) så vil man WC ha' 3 på 5.4 kontra 3 på 4.6 (minimum, -hvis du nu ikke er skæv i begge ender )  hvis man ikke kan hører/ måle forskel på ophæng der er 16.2 kontra 13.8 så er der nogen galt.

det er bla. nok derfor man coater en dome, fordi ophæng ikke skal være som dome selv. men der findes altså nogen med "løst" ophæng. og her kunne man jo så bare lave det ultra blødt, hvis det var ønskeligt.

MVH    

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

syncroniq jeg er enig i, at selvfølgeligt skal en nybegynder vide, at man kan gøre mere skade end gavn, når der modificeres.Men skal DIY kun handle om at købe samlesæt, der er afprøvet.Eller som jeg ser det også være en læringsproces, hvor man så kan risikere at kvaje sig. Men skulle jeg hilse at sige også kan være så heldig at vinde

bestem kan man det, men man skal bare være yderst kritisk med klip og klister. der er sgu en grund til at tingene ser du som de gør. og ikke kun af komercille årsager

Nu tvivler jeg på 3DX reelt kræver, at tolerancerne er så snævere at ingen kan høre forskellen. Men det må han selv svare på.

Den enkelte ht'er ligge inde for få få dB's forskel. helst ½. i de kritiske områder. hvis det skal lyde ordentligt. det er bla. derfor nogen ht'er producenter matcer ht'er. og mikrofoner kommer i par.

Og det er da klart at man skal kunne lave to der ens, inden for rimelighedens grænser. Ellers ville det være svært at lave stereo.Og det er det jeg læser som 3DXes påstand ikke er muligt.Og som jeg er uenig i.

fair nok. jeg mener bare mange af disse gør det selv tuninger, tit er til mere skads end gavn, bla. pga. de forskelle man så må leve med, fra fix til fix

Og ja syncroniq må vi få kammertonen.

MVH 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Hvem siger han har sagt man kan hører det ? Han har bare sagt det ikke er smart. At i ikke kræver tolerancer som 3dx gør da ikke at det han siger er forkert. At nogen kan gøre det så det lyder ens, betyder ikke at alle kan/bør.

I må lige huske at der sidder mange nybegyndere og kigger med i de tråde her. At de begynder at skilde deres fine diskanter af uden erfaring, fordi i mener det er nemt og bliver bedre, vil være en katastrofe.

At skære ophænget af en diskant er og bliver en dårlig ide, en ide der desværre i sin tid blev kolporteret af en hvis "Hr.Holfi". At fjerne bagkammeret på en dome med gennemboret polstykke er hører også til i håbløshedsafdelingen. At dæmpe samme plastikdåse er til gengæld en god og for enheden uskadelig operation. At erstatte dåsen med en større er i bedste fald virkningsløst og medfører i værste fald nedsat beskyttelse mod overbelastning. Undtagelsen er nogle få diskanter hvor manglende omtanke har resulteret i en uensartet belastning af membranen.

Jeg har også i en fjern fortid dissekeret min første diskant m.v. Der er ikke andre måder at lære det på, men selvfølgelig øver man sig på nogle enheder der godt må gå til i prosessen

En anden ting er, at 3dx har nok også det for øje, at en modifikation skal kunne laves konsekvent, ellers er den ikke holdbar. Hvis man ikke kan lave det efter igen præcis er det jo ikke fedt.

Man skal jo som minimum kunne gøre det 2 gange, men at den valgte metode ikke kan anvendes i en serieproduktion bør ikke bremse hobbymanden. Her er modellervoksmetoden et godt eksempel.

Og for lige at udrydde en misforståelse.       &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;        Der er ikke tale om børnemodellervoks men om en modellerpasta ved navn Plastilina. Det er relativt fast indtil det opvarmes og æltes.

OG.. skulle vi ikke prøve og snakke pænt ? "Skruerselv" ord som PIS gider jeg i hvertfaldet ikke sidde og læse.

Bjørn > Hvorfor tager du det som et nederlag og gemmer dig ? Jeg troede ideen med det her forum var at vise sine ting frem stolt, og at vi derigennem allesammen kan lære lidt nyt hver dag. Men med den indstilling får vi ikke meget ud af det.

Der er desværre et par klodshanstyper jeg har måttet spærre for adgang til privaten. De selvbyggere der har en reel interesse skal nok finde ud af at få nysgerrigheden styret.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:

Hey,

Andre > Selvfølgelig skal man leje. Jeg har ødelagt min del af enheder på mods, og har endnu ikke hørt en der kan næves som bedre end originalen, af dem jeg har lavet. De spiller anderledes, og måler anderledes (somregel dåligere) men man kan ikke sige de vare bedre.

Byggeæst er for nybegyndere der gerne vil sikre sig at resultatet bliver godt. Derefter plejer folk at komme ind med blod på tanden og køber løse enheder de selv vil igang med. Men mange bliver også forvirret over hvad der bliver skrevet her i det forum. Jeg møder folkene IRL daglig. Jeg vil ikke mene at mods på diskanter er noget for hverken nybegyndere eller "lidt øvede".

Når vi nu snakker mods. Så vil ALLE mods uden målinger være useriøst. Man vil famle i blinde, og til sidst bilde sig selv ind at nu lyder de perfekt. (har selv prøvet det).

Derfor har jeg også (desværre uden held) prøvet at skabe et netværk af måleudstyr rundt i landet, så folk kan få lavet målinger. Der sker bare ikke mere end snak desværre.

Jeg syntes generel der er formeget modgang for selvbyggere. Jeg har prøvet mange ting, men løber mod en mur næsten hver gang. De nye højttalere jeg har lavet må jeg ikke snakke om så folk kan hører dem, fordi de også sælges, nyheder fra dst bliver ikke vist på sider som her og hifilink, folk vil gerne men gør intet osv osv osv. Jeg syntes bare det er synd, for vi kunne have det kanon sjovt med vores hobby.

Du har valgt side og har det svært med begrænsningen, men det du såmænd hverken den første eller sidste der har erfaret

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Dav,

man skal jo kunne kravle inden man kan gå, selv om mange tro der er en hurtigt genvej til at vinde 100meterne ved olympiaden. det er der bare ikke, selv med nok så mange krumspring, og lomme filosofi. det er så komplext at langt de fleste er hægtet af, inden de for købet scalpel og modelervox.

der er mere end en grund til at enheder se ud som de gør, selv om mange tror den vigtigste er at tage røven på dem.

den type, sætter nok sig selv lige vel højt

inde du så meget som tænker på at lave noget som helst ved dine enheder. så spørg dig selv...

hvorfor er den ikke allerede sådan som jeg nu har tænkt mig at lave den. tit er forklaring ganske lige til....

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Dav,

man skal jo kunne kravle inden man kan gå, selv om mange tro der er en hurtigt genvej til at vinde 100meterne ved olympiaden. det er der bare ikke, selv med nok så mange krumspring, og lomme filosofi. det er så komplext at langt de fleste er hægtet af, inden de for købet scalpel og modelervox.

der er mere end en grund til at enheder se ud som de gør, selv om mange tror den vigtigste er at tage røven på dem.

den type, sætter nok sig selv lige vel højt

inde du så meget som tænker på at lave noget som helst ved dine enheder. så spørg dig selv...

hvorfor er den ikke allerede sådan som jeg nu har tænkt mig at lave den. tit er forklaring ganske lige til....

NÆSTEN det samme som at sige, at det den gode "gamle" DUELUND lavede - IKKE virkede - men det tror jeg nu nok MANGE vil stritte, bare en lille antydning imod.

Og så MIN ide: Uanset HVEM der laver enheder, HVEM der laver forstærkere, HVEM der laver færdige højttalere og hvor dygtige de er, så er det med 100.000 % sikkerhed for at tilfredsstille et BREDT publikum, det ville jo være dumt at lave producere noget som kun 3 ville købe.

Idet det er til et BREDT publikum, er der STOR chance/risiko for at det ikke stemmer HUNDREDE PROCENT overens med det man VIL have (måske 94%) - DERFOR modifikationer - nogle KAN, andre kan IKKE - - - Men uanset hvad, så kan der ikke produceres EN ht, eller EN forstærker - eller som i denne tråd, EN enhed der kan tilfredsstille alle - DERFOR modifikationer.

At det producenterne laver MÅLER 100% korrekt og det jeg selv fusker måler ad helvede til, er jeg bedøvende ligeglad med - lyden synger i mine øre !!!!! Måler en 5000,- kroners røramp godt ?

Er der en grim "betoning" i en diskantenhed og jeg kan fjerne den med "fuskermidler" så lyden - (OG VIGTIGT): I MINE ØRER lyder bedre, ja så er jeg sgu bedøvende ligeglad med hvor perfekt den enhed måler som standard.

For mange år siden var der en "amatør" der på hjemme basis (det vil sige hjemmefuskerier) "prøvede" at bore et hul igennem magneten på sin diskantenhed og føre et rør fra denne ud af kabinettet og ud i den fri luft ! Hvad var ideen med det ?

Jae, ideen må ha været god nok, for det er det producenterne PRØVER i dag, bare med et dæmpet bagkammer istedet - - - Altså var hjemmefuskeren FORAN med "udviklingen" - FORAN de STORE DYGTIGE PRODUCENTER.

MANGE MANGE MANGE af de ting vi ser her på siderne som HJEMMEFUSKERIER når nok ud til producenterne på et tidspunkt, så DE kan OPFINDE det (igen)

Nogle kan li domediskanter, andre kan li bånd - dem der kan li domer har ALTID noget negativt at sige om bånd - og dem der kan li bånd har ALTID noget negativt at sige om domer - - - - - og dem der KUN er til standardenheder (af forskellige årsager) kan simpelthen ikke ta dem der prøver sig frem på egen hånd - og måske - i egne ører - finder frem til en løsning som DE ULTRA KLOGE HOVEDER ikke har lavet.

Og mere er der ikke at sige til det.

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum